Strona 1 z 1

[MOC] Ural 4320

: 2022-11-06, 10:51
autor: Kubrick
Poza kończeniu sezonu trialowego 2021, około połowy października uznałem, że mam dość Tatry i trzeba mi czegoś innego. Założenia po obserwacji aut z poprzedniego sezonu były dość konkretne:
- Napęd 6x6 na sztywnych mostach
- Rozstaw osi w tandemie 13-15 studów (czyli w rzeczywistości ok 1300-1400mm)
- Rozstaw między 1 i 2 osią możliwie krótki, ale bez przesady - 3000-3600mm w rzeczywistym pojeździe
- Kabina z nosem dla lepszego rozkładu masy
Znalezienie czegoś szczególnie finezyjnego było o tyle trudne, że zwykle brakuje materiałów do co bardziej niszowych aut, a jeśli znajdzie się coś ciekawego w ogłoszeniach, to nie ma opcji, żeby dowiedzieć się o konkretniejsze wymiary. Tym sposobem zacząłem przeglądać zebrane przez lata na dysku materiały i trafiło na znane z trialowego podwórka auto - Urala 4320. Spełnia dokładnie wszystkie założenia, więc potem już poszło.
Jak to kiedyś trochę w żartach stwierdziłem, auto powstało z recyklingu, ale w trialu chodzi o zabawę z jazdy, więc nie chciałem po raz kolejny wynajdować koła - to nigdy nie wychodzi tak jak powinno.
- Przedni most to zaadaptowana kolebka Blahy dopracowana przez Olka, a od siebie zmieniłem jeszcze kolebkę na pływające zawieszenie.
- Tylny tandem to połączone 2 tylne mosty ATROSa z jego Urala 43206 ze zmodyfikowanym zawieszeniem.
- Kabina zainspirowana Ziłem Olka, a przednie nadkola podpatrzone jeszcze z 2015 roku z Urala Jacy
- Pałąk za kabiną (tak, mój znak firmowy), który z kosmetycznymi modyfikacjami montuję w praktycznie każdym aucie od 2008 roku i w tym sezonie kilka razy naprawdę pomógł przy rolowaniu.

W sezonie 2022 auto startowało we wszystkich rajdach, przechodziło w tym czasie drobne modyfikacje, stąd na zdjęciach będzie widać różniące się detale. To było też drugie najszybsze auto w stawce, mając przełożenie 2.14:1 i poprzecznie zamontowane silniki PF XL w mostach (niskie opory) i ustępując tylko BJowi, który na szybszym biegu w swoim Uralu miał 1:1.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek20220823_142253 by Krystian Kubrak, on Flickr
Obrazek20220823_142410 by Krystian Kubrak, on Flickr
Obrazek20220823_142547 by Krystian Kubrak, on Flickr
ObrazekIMG20220525182537 by Krystian Kubrak, on Flickr
ObrazekIMG20220924130911 by Krystian Kubrak, on Flickr
Obrazek

Re: [MOC] Ural 4320

: 2022-11-06, 13:06
autor: eric trax
Chyba jedyna trialówka tego sezonu, która w miarę ładnie wygląda. Szare felgi siedzą znacznie lepiej. Zabójczo proste ale i wydajne tylne mosty. O takie trialówki nic nie robiłem :)

ile ona waży?

Re: [MOC] Ural 4320

: 2022-11-06, 13:46
autor: Kubrick
Dzięki, ze stylówy auta jestem też mega zadowolony, osobiście uważam, że to najładniejsza rzecz, jak mi wyszła z paneli i liftarmów ;) Szare felgi wypadły głównie ze względu na poprzeczki w czerwonych, przez które opony siedzą stabilniej i da się je założyć za drugi rant.
Auto ważyło w zależności od rajdu między 2,65, a 2,75kg - w różnych konfiguracjach delikatnie się zmieniało w miarę modyfikacji u eliminowania drobnych usterek. Przy 3 XLach ta waga nie powoduje jeszcze zadyszki, a na sypkich podjazdach daje tyle dodatkowej trakcji, że nawet ATROSowy Ural NEXT się uślizgiwał tam gdzie mój jeszcze szedł :)

Re: [MOC] Ural 4320

: 2022-11-06, 19:21
autor: smyk
Miałem okazję chwilę się przejechać - idzie jak zły. Do tego całkiem przyjemnie wygląda. Chyba ostatnia fura z detalami. A do topki już niedaleko, dajesz!

Re: [MOC] Ural 4320

: 2022-11-06, 23:04
autor: dirtzone
Wcześniej jak widziałem go na zdjęciach to mi sprawiał wrażenie spasionego knura, który będzie kwiczał w terenie :P
Później jak go zobaczyłem na żywo, to się zdziwiłem jak on zasuwa i mu naprawdę lekko idzie :D
Co do wyglądu to chyba jedna z najładniejszych trialówkek.

Re: [MOC] Ural 4320

: 2022-11-07, 14:55
autor: mw
Nie znam się i szczerze średnio mnie kręcą trialówki bo mało przypominają pierwowzór ale twoja nawet jest dość szczegółowo odwzorowana i mocno rozpoznawalna co do oryginału :)

Re: [MOC] Ural 4320

: 2022-11-08, 12:56
autor: Blaha
Zacna Trialówka Milordzie. Ładnie wymodelowana kabina i spore rozmiary i waga dodają jej charakteru. Mocy i trakcji nie brakuje. No i firmowy Pałąk do tego. Brawo!

Re: [MOC] Ural 4320

: 2022-11-12, 16:04
autor: Kamyk
Bardzo fajna i przyjemna dla oka trialówka. Zasilanie dwoma bboxami było popularne kilka lat temu, ale Ty pokazujesz że nawet dzisiaj ten rodzaj zasilania daje radę i nie odstaje aż tak od lżejszych rozwiązań. Auto jest proste, niezawodne i co najważniejsze skuteczne, nic tylko jeździć ;) Na przyszły sezon planujesz jakieś modyfikacje?

Re: [MOC] Ural 4320

: 2022-11-12, 20:34
autor: Kubrick
Kamyk pisze: 2022-11-12, 16:04 Na przyszły sezon planujesz jakieś modyfikacje?
Ten już zostaje jak jest. Na razie go nie rozbieram, bo jest na tyle sprawny, że będzie zapasowym autem.
Na 2023 pracuję nad nowym autem, ale nie będzie rewolucji, raczej ewolucja, bo znalazłem podwozie o idealnych w moim odczuciu wymiarach in zadowalających właściwościach jezdnych. Zostaje dopracować kąt natarcia i kilka detali. Mam już w połowie zbudowaną wersję 2.0 z inną ramą i przednim mostem po modyfikacji prawie bliźniaczej do Olka z lepszymi zwrotnicami. Najpierw tamto podwozie służyło mi do prototypowania i wstępnego testowania poprawek do żółtego, a teraz przejmie jego rolę podstawowego auta i mam nadzieję, że w sezonie 2023 nawiąże walkę z innymi konstrukcjami na przynajmniej tym samym poziomie, co stara wersja.