Jelcz 882.62 vel JAK
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Jelcz 882.62 vel JAK
W ramach wychodzenia z Dark Age'u taki modelik niekoniecznie wybitny - Jelcz 882.62, czyli ciągnik siodłowy do przewożenia naszych nowych czołgów. W zamyśle 8x8 na nowych piastach z redukcją (pisałem już, że strasznie komplikują użycie z racji wymiarów i problematycznego mocowania). Dmac namawiał mnie na Dk Green ale chyba jednak będzie trzeba wykonać go w DBG - więcej dostępnych elementów. Uświadomił mnie też, że będą nowe opony 81.6 (Audi), które idealnie przypasują do tego modelu - dziękuję Macieju! :)
Póki co kilka szybkich fotek:
Póki co kilka szybkich fotek:
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Nie ma za co!
Ale nad ciemnozielonym jeszcze się zastanów; na pewno się da, tylko po prostu będzie trudniej ;) . A jaki fotogeniczny byłby!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Na przód może, na tył będą za wąskie.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Mnie to najbardziej szokuje, że używasz Stud.io :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Na tył mają być te lacze z Batmobila.
To nie Stud.io 😎
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Młodzieży droga,
Może by ktoś rzucił okiem na ten obrazek:
jeśli wierzyć danym Jelcza 882 z Wiki: "długość 9,335 – 11,500 m, szerokość 2,55 m i wysokość 3,305 m.", to jest problem z szerokością tej ciężarówki. Teoretycznie skala 1:17, to 18,75 studa szerokości kabiny (stąd moje wszystkie były na 19 studów). Opony idealnie pasują do skali legowych 81,7, ale kabina wychodzi szeroka na 20, z błotnikami na 22 study.
Ma ktoś pomysł skąd ten błąd? No chyba, że Jelcz jest szerszy niż standardowa ciężarówka, albo rysunek jest przekoszony...
Może by ktoś rzucił okiem na ten obrazek:
jeśli wierzyć danym Jelcza 882 z Wiki: "długość 9,335 – 11,500 m, szerokość 2,55 m i wysokość 3,305 m.", to jest problem z szerokością tej ciężarówki. Teoretycznie skala 1:17, to 18,75 studa szerokości kabiny (stąd moje wszystkie były na 19 studów). Opony idealnie pasują do skali legowych 81,7, ale kabina wychodzi szeroka na 20, z błotnikami na 22 study.
Ma ktoś pomysł skąd ten błąd? No chyba, że Jelcz jest szerszy niż standardowa ciężarówka, albo rysunek jest przekoszony...
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
A nie jest to problem Wiki typu "szerokość z lusterkami" kontra "szerokość bez lusterek"?
Na filmach front wydaje mi się odrobinę szerszy, niż na rysunku, który pokazałeś, ale to niewiele znaczy - kwestia punktu widzenia, obiektywu itd.
Na filmach front wydaje mi się odrobinę szerszy, niż na rysunku, który pokazałeś, ale to niewiele znaczy - kwestia punktu widzenia, obiektywu itd.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Na moje oko ten Jelcz jest po prostu szerszy niż zwykła ciężarówka szosowa.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Nie wiem jak sam Jelcz, ale naczepa na pewno jest ponad gabarytowa :) A to będzie sam Jelcz czy naczepa z "ładunkiem" też zamierzasz zbudować?
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Póki co samochód, później naczepa (zawsze mnie ciekawiło jak te koła się skręcają - trzeba będzie obcykać). Czołg też ładny, widać, że tradycja niemiecka nie umarła ;)legosamigos pisze: ↑2023-07-17, 15:13 Nie wiem jak sam Jelcz, ale naczepa na pewno jest ponad gabarytowa :) A to będzie sam Jelcz czy naczepa z "ładunkiem" też zamierzasz zbudować?
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
To już trzeba by zmierzyć samemu, czy papiery nie kłamią. 882 nie wiem czy widzialem, ale 442 często można spotkać na przydrożnych parkingach. Byle mieć w kieszeni miarkę (i czapkę ITD :).
Może się tak wydawać, bo ma prostą, w miarę niską i wysoko postawioną kabinę.
Cywilne ciągniki mają bardzo wysoki przód, tu i ówdzie zaoblenia i wydają się smuklejsze.
442 i 882 i chyba wszystkie Many, Scanie itd. mają 2,50-2,55 m szerokości. Wg ustawy nie mogą przekroczyć 2,55, żeby być dopuszczone do ruchu.
Może się tak wydawać, bo ma prostą, w miarę niską i wysoko postawioną kabinę.
Cywilne ciągniki mają bardzo wysoki przód, tu i ówdzie zaoblenia i wydają się smuklejsze.
442 i 882 i chyba wszystkie Many, Scanie itd. mają 2,50-2,55 m szerokości. Wg ustawy nie mogą przekroczyć 2,55, żeby być dopuszczone do ruchu.
\/1 ______________
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Spróbuję zrobić według rysunku - najwyżej trzeba będzie zwęzić :) Zasadniczo-pobieżnie zużyję klocki z BOPów :D
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
W poprzedniej pracy jeździłem nieco 4 osiowymi jelczami, straszny chłam :)
Na moje oko problem z szerokością może wynikać z tego, że przednie nadkola wydają się być na tym rysunku szersze niż w zwykłym jelczu. Samej kabiny raczej na pewno nie zmienili, ale wg mnie nadkola są szersze niż w standardowym jelczu 882 ze względu na szersze opony. Na szersze błotniki wskazują też zdjęcia z odbioru jelczy należących do programu JAK, widać na nich, że boczny kierunkowskaz/światło obrysowe na boku kabiny zamontowane jest na blaszanym dystansie dosyć daleko od ściany kabiny, a ze zdjęć i z tego co kojarzę, w innych jelczach jest montowane bezpośrednio na kabinie.
Co do skrętnych osi w naczepie, na stronie producenta jest informacja (dotycząca co prawda 7 osiowej naczepy cywilnej), że zastosowali tam osie nadążne, natomiast na rysunku powyżej jest informacja o sterowaniu osi bezprzewodowo. To by wskazywało na skręt hydrauliczny, co nie ma nieco sensu. Owszem, skręt hydrauliczny ma sens, natomiast nie ma sensu sterowanie nim z pilota, jeśli część osi jest nieskrętnych, bo i tak nie pozwoli to na dowolne manewrowanie skrętem przyczepy.
Miałem też okazję pojeździć Mercedesem Zetrosem z naczepą dla naszej armii z przeznaczeniem do wożenia czołgów. Tam naczepa miała 3,40m szerokości, 6 osi, z czego 3 skrętne nadążne.
Osie nadążne działają nieco jak kółka w wózku sklepowym, nie mają żadnego sterowania skrętem oprócz blokowania skrętu przy cofaniu. Zwrotnice są połączone drążkiem poprzecznym aby koła podczas jazdy zachowywały zbieżność. Skręt kół w tym rozwiązaniu wynika z sił które działają na koła przy skręceniu. To bardzo proste rozwiązanie, ale niestety, moim zdaniem nienadające się do zastosowania w przypadku tego typu naczep. Jest po prostu tanie, dlatego je zastosowali.
Na moje oko problem z szerokością może wynikać z tego, że przednie nadkola wydają się być na tym rysunku szersze niż w zwykłym jelczu. Samej kabiny raczej na pewno nie zmienili, ale wg mnie nadkola są szersze niż w standardowym jelczu 882 ze względu na szersze opony. Na szersze błotniki wskazują też zdjęcia z odbioru jelczy należących do programu JAK, widać na nich, że boczny kierunkowskaz/światło obrysowe na boku kabiny zamontowane jest na blaszanym dystansie dosyć daleko od ściany kabiny, a ze zdjęć i z tego co kojarzę, w innych jelczach jest montowane bezpośrednio na kabinie.
Co do skrętnych osi w naczepie, na stronie producenta jest informacja (dotycząca co prawda 7 osiowej naczepy cywilnej), że zastosowali tam osie nadążne, natomiast na rysunku powyżej jest informacja o sterowaniu osi bezprzewodowo. To by wskazywało na skręt hydrauliczny, co nie ma nieco sensu. Owszem, skręt hydrauliczny ma sens, natomiast nie ma sensu sterowanie nim z pilota, jeśli część osi jest nieskrętnych, bo i tak nie pozwoli to na dowolne manewrowanie skrętem przyczepy.
Miałem też okazję pojeździć Mercedesem Zetrosem z naczepą dla naszej armii z przeznaczeniem do wożenia czołgów. Tam naczepa miała 3,40m szerokości, 6 osi, z czego 3 skrętne nadążne.
Osie nadążne działają nieco jak kółka w wózku sklepowym, nie mają żadnego sterowania skrętem oprócz blokowania skrętu przy cofaniu. Zwrotnice są połączone drążkiem poprzecznym aby koła podczas jazdy zachowywały zbieżność. Skręt kół w tym rozwiązaniu wynika z sił które działają na koła przy skręceniu. To bardzo proste rozwiązanie, ale niestety, moim zdaniem nienadające się do zastosowania w przypadku tego typu naczep. Jest po prostu tanie, dlatego je zastosowali.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Zobaczcie na ten film:
Wygląda na to, że jest jednak szerszy niż zwykłe ciężarówki :) Kołami sięga linii po obu stronach pasa, a Volvo i Scania za nim mają spory zapas.
Wygląda na to, że jest jednak szerszy niż zwykłe ciężarówki :) Kołami sięga linii po obu stronach pasa, a Volvo i Scania za nim mają spory zapas.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi