Ale czuję potrzebę wytłumaczenia się trochę.. pierwszy raz był to rocznik 1970, zdalnie sterowany i w większej skali, ale chyba czarny kolor go pogrążył i chyba moje nieudolne zdjęcia (https://flic.kr/s/aHsmSdnRDy). Niemniej jednak jest pierwszym modelem, którego się do tej pory nie wstydzę i uważam, że był dobry. Zresztą komentarze w necie też były lepsze, ale przede wszystkim sam czułem, że wreszcie coś mi w miarę wyszło.
Co ciekawe - na jego bazie wyrósł Chevelle, który miał dokładnie taki sam przód , ale atrakcyjniejszy kolor i odniósł już na moje standardy bardzo duży sukces (moc miesiąca, pierwszy raz na TLCB - wszystko o czym marzyłem.. oprócz sprzedaży na rebrickable :P). Nie przesadzę jeśli powiem, że to był przełomowy moment, po którym złapałem wiatr w żagle i chciało mi się bardzo budować, bo w końcu coś mi wyszło (po kilku latach).
Potem zmniejszyłem El Camino do skali Creator Expert, ponownie 1970, bo najbardziej mi się podoba. Ma fajnie zaokrąglone boki i tym chciałem się wyróżnić. Niestety, zmniejszenie przodu wydaje mi się, że nie do końca mi wyszło, trochę za bardzo kalka z "dużego". Przód jest jego najsłabszą stroną, co jest niedopuszczalne :P Muszę kiedyś zmniejszyć te reflektory, bo wygląda to niezdarnie. Reszta jest ok. https://flic.kr/s/aHBqjzzBUW
No i teraz po raz trzeci - ale inny rocznik, lata 80., więc kanciak. Po drugie - inspirowany serialem Breaking Bad -jakoś spodobało mi się budowanie aut z tego uniwersum. Serial wymusił czarny kolor, którego teraz unikam.. ale czerwony pasek i siedzenia chyba dosyć dobrze kontrastują, jestem zadowolony z efektu końcowego.
..a i jeszcze Dmac się domagał wersji '81:
Bazuje na wszystkim, co wypracowałem do tej pory, nie ma tutaj wielu innowacji... ale zwracam uwagę na grill (cięte hose do 4,5, żeby się stykały). Myślę też, że moja słaba strona, czyli słupek B (lub C, jeśli buduję czterodrzwiowe - czyli po prostu ostatni) wypadł tutaj dość dobrze... jednak nie podoba mi się jak go zamontowałem. Na jednym obróconym lekko klipie z pochylonym hinge plate.. wygląda to spoko, ale jest trochę delikatne. Ale jak zobaczyłem efekt, to nie mogłem zrezygnować z tego rozwiązania.. a nie potrafiłem go solidniej przymocować.
Aha, fajnym detalem powinno być też zaokrąglenie paki od wewnątrz.. tak jak w oryginale :)
Nie jest to żaden przełom, ot po prostu kolejne auto do kolekcji :) Choć dorobił się już frontpage'a na Eurobricks - ku mojemu zdziwieniu :)
Chevrolet El Camino 1981 by Jakub Marcisz, on Flickr
Chevrolet El Camino 1981 A2 by Jakub Marcisz, on Flickr
A3 by Jakub Marcisz, on Flickr
A4 by Jakub Marcisz, on Flickr
A5 by Jakub Marcisz, on Flickr
B1 by Jakub Marcisz, on Flickr
C1 by Jakub Marcisz, on Flickr
C2 by Jakub Marcisz, on Flickr
C3 by Jakub Marcisz, on Flickr
W1 by Jakub Marcisz, on Flickr
W2 by Jakub Marcisz, on Flickr
W5 by Jakub Marcisz, on Flickr
Z1 by Jakub Marcisz, on Flickr
Z2 by Jakub Marcisz, on Flickr
Z4 by Jakub Marcisz, on Flickr