[FILM][MOC] Grzyby z Underdark - Dungeons and Dragons

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kalais
Posty: 554
Rejestracja: 2014-11-30, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[FILM][MOC] Grzyby z Underdark - Dungeons and Dragons

#1 Post autor: Kalais »

Niezbyt dobrze mi idzie wrzucanie na bieżąco rzeczy, które tworzę :) Ten film, i ten zestaw, stworzyłem jakoś na przełomie października i listopada 2022. Było to zgłoszenie na konkurs LEGO Ideas - Dungeons and Dragons, którego celem było zaprojektowanie zestawu nawiązującego do tej sławnej gry. Od razu napiszę - nie wygrałem :) Czytaj więcej »
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czytaj więcej na moim LEGO blogu:
[FILM][MOC] Grzyby z Underdark - Dungeons and Dragons (bricks.kalais.net/pl/post98)

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1409
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
brickshelf: biedrus

 

Re: [FILM][MOC] Grzyby z Underdark - Dungeons and Dragons

#2 Post autor: Biedrus »

Fajne. Gratki:)

Awatar użytkownika
Deckard Cain
Posty: 380
Rejestracja: 2010-06-17, 20:16
Lokalizacja: Krosno
brickshelf: DeckardCain

 

Re: [FILM][MOC] Grzyby z Underdark - Dungeons and Dragons

#3 Post autor: Deckard Cain »

Fajny pomysł na filmik. Animacja bardzo płynna szczególnie gdy bohaterowie idą a kamera jakby idzie razem z nimi - to chyba było dość trudne, a wyszło bardzo dobrze.
Szkoda tylko że nie dowiedziałem się jak ostatecznie skończyła się ta rozgrywka.
Ostatni z Horadrimów

romkoo
Posty: 805
Rejestracja: 2016-11-12, 10:54
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Romkoo

 

Re: [FILM][MOC] Grzyby z Underdark - Dungeons and Dragons

#4 Post autor: romkoo »

Widziałem już wcześniej ten film na kanale. Dedeczki są mi bardzo bliskie i idealnie trafiłeś w mój gust :)
Beholder wyszedł bardzo zgrabnie, zazwyczaj te odnogi wychodzą topornie a tutaj odpowiednio delikatne.
No i te grzyby z podmroku, od razu przypomniały mi się opisy do R.A. Salvatore :).
Czuć klimat :)

wielkamucha
Posty: 807
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [FILM][MOC] Grzyby z Underdark - Dungeons and Dragons

#5 Post autor: wielkamucha »

Podobają mi się grzyby. Jakbyś ponaklejał jeszcze jakieś kropki z naklejek, to wyglądałyby jeszcze bardziej "grzybowo" (jak "mega muchomory"). Choć wydaje mi się, że te okrągłe tile 2x2 DkGreen powinny być raczej DkRed - a przynajmniej część z nich. Podobają mi się też kostki do gry - czarne z białymi rzymskimi cyframi mają taki "mroczny" klimat :)

Fajne są w filmie efekty specjalne - głównie strzelanie. O ile ogarniam, jak zrobiłeś "efekty energetyczne", to jak, u licha, udało Ci się zrobić strzałę? Edytowałeś pojedynczo każdą klatkę filmu, wymazując resztę łuku? Bo chyba nie ma takiej strzały w akcesoriach (jest chyba grubsza, z 4-ostrzowym grotem)?

Awatar użytkownika
Kalais
Posty: 554
Rejestracja: 2014-11-30, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [FILM][MOC] Grzyby z Underdark - Dungeons and Dragons

#6 Post autor: Kalais »

Deckard Cain pisze: 2024-02-24, 21:00 Fajny pomysł na filmik. Animacja bardzo płynna szczególnie gdy bohaterowie idą a kamera jakby idzie razem z nimi - to chyba było dość trudne, a wyszło bardzo dobrze.
Szkoda tylko że nie dowiedziałem się jak ostatecznie skończyła się ta rozgrywka.
Dzięki. Niestety nie miałem czasu na więcej. Ale w planach mam kilka produkcji w takich klimatach.

Co do kamery, to po prostu w takiej animacji traktuje się ją jak kolejnego bohatera, też się ją animuje. Tutaj sobie sporo poexperymentowałem z tym. Jest sporo scen z ruszającą się kamerą. Fajnie, że zwróciłeś na to uwagę.
romkoo pisze: 2024-02-24, 22:50 Widziałem już wcześniej ten film na kanale. Dedeczki są mi bardzo bliskie i idealnie trafiłeś w mój gust :)
Beholder wyszedł bardzo zgrabnie, zazwyczaj te odnogi wychodzą topornie a tutaj odpowiednio delikatne.
No i te grzyby z podmroku, od razu przypomniały mi się opisy do R.A. Salvatore :).
Czuć klimat :)
Dzięki :) Od Beholdera zacząłem, bardzo lubię tego stwora. Faktycznie w LEGO zazwyczaj wszyscy mu dają takie grube macki.
Hah, R.A. Salvatore. Nigdy w sumie nie grałem w klasyczne DnD, ale jego książki czytałem :)
wielkamucha pisze: 2024-02-26, 09:54 Podobają mi się grzyby. Jakbyś ponaklejał jeszcze jakieś kropki z naklejek, to wyglądałyby jeszcze bardziej "grzybowo" (jak "mega muchomory"). Choć wydaje mi się, że te okrągłe tile 2x2 DkGreen powinny być raczej DkRed - a przynajmniej część z nich. Podobają mi się też kostki do gry - czarne z białymi rzymskimi cyframi mają taki "mroczny" klimat :)

Fajne są w filmie efekty specjalne - głównie strzelanie. O ile ogarniam, jak zrobiłeś "efekty energetyczne", to jak, u licha, udało Ci się zrobić strzałę? Edytowałeś pojedynczo każdą klatkę filmu, wymazując resztę łuku? Bo chyba nie ma takiej strzały w akcesoriach (jest chyba grubsza, z 4-ostrzowym grotem)?
Dzięki :)
Nie chciałem z nich robić muchomorów i mam jakąś awersję do naklejek. Jedynie kostki to naklejki, bo nie znalazłem żadnej alternatywy, a chciałem żeby były klimatyczne.
Tak, tile dk red 2x2 był by pewnie lepszy, ale jak to budowałem to jeszcze nie było go w produkcji (wyszedł rok później, i na razie był tylko w 1 secie, dobrze że o tym piszesz, idzie do wanted list, bo nadal ich nie mam). Eksperymentowałem z różnymi kolorami, i z dk green wyszło najlepiej.

Hah, jeśli chodzi o strzałę to mam po prostu kilka luźnych, wyciętych z łuków. Wisiała sobie na drucie. Akurat w filmach mam trochę zmniejszony puryzm, i czasem się zdarzy, że coś jest podcięte, spiłowane czy podklejone masą mocującą, albo taśmą. Bez takich trików po prostu by się nie dało zrobić niektórych rzeczy, albo niepotrzebnie by się komplikowało pracę. To tak jak z tym łukiem. Mógłbym użyć całego tak jak piszesz, i go później wycinać w programie, ale bez sensu bym sobie dołożył pracy. Robienie takich animacji to ciągłe kompromisy, głównie właśnie związane z walką z czasem.
Biedrus pisze: 2024-02-24, 20:20 Fajne. Gratki:)
Dzięki :)

ODPOWIEDZ