Dziwna gąsiennica - Czy działa?

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#31 Post autor: Żbik »

Pietruch_15 pisze:Sariel pomyliłeś Żbika z Duke
widać kolega Sariel mnie nie lubi, bo już drugi raz nie moje dziecko w brzuch mi wciska ;)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#32 Post autor: Sariel »

Oszzz... obiecuję poprawę. :ups:
Ostatnio zmieniony 2007-08-17, 11:16 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#33 Post autor: Pietruch »

Żbik pisze:czy nadal jest wola ujrzenia moich gąsienic w akcji? Jeśli tak, to mogę wstawić tu jakiś film...
Bardzo proszę o film. :)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#34 Post autor: Żbik »

Nie wiem czy dzisiaj dam radę. Jak nie, to jutro zobaczycie jak to zapodaje.

No i będzie to odsłoną fragmentu modelu, w którym te gąsienice smigają... Jestem w sytuacji kiedy będę wystawiony na atak ze strony (jeszcze przyszłych) posiadaczy 8275, bo porównania są nieuniknione. Ale nic to. Ta prezentacja rozwieje ewentualne wątpliwości który model był pierwszy :)

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#35 Post autor: Żbik »

"To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo..."

Jako się rzekło, zapodaję moje gąsienice w akcji. Ostatecznie projekt "taśmy" wygląda
tak. Doszły te elementy, które zapobiegają zsuwaniu się gąsienicy podczas jazdy.
To, co widać na filmach, to (jeszcze pstrokate) podwozie największego seryjnie produkowanego spychacza na świecie - Komatsu d575 Super Dozer - który, (mam nadzieję) już wkrótce ujrzy światło dzienne :)

A oto i on (owo podwozie):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3PECzpzmD3A[/youtube]

a tu widać jak wjeżdża na książkę tlefoniczną (wysokość przeszkody: 5,5 cm):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RWpx5goI4DQ[/youtube]

tak działają ramy oscylacyjne (tak to się chyba nazywa):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cN1j587QEKM[/youtube]

a tu mamy pogląd na to jak działa zawieszenie w każdej z gąsienic:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pzFbrLYNQCw[/youtube]

To, co Państwo tu widziało waży 1460 gramów. Chyba więc nie ma lipy w przeniesieniu napędu poprzez opony, co? ;)

Pytania? Komentarze? Zapraszam!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#36 Post autor: Sariel »

"Ten miś odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa" :D
Niezły wypas się szykuje jak widzę :) Dojrzałem tam zdaje się substraktor? Bardzo ciekawie to wygląda, czekam jak Ci wyjdzie całość bo też chodzi mi po głowie coś budowlanego (choć z repertuaru Caterpillara) :)

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#37 Post autor: Żbik »

Sariel pisze:Dojrzałem tam zdaje się substraktor?
Nie, napęd "czołgowy" jak to nazywasz, czyli dwa silniki niezależnie napędzające, każdy na jedną z taśm.

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#38 Post autor: Duke »

Dobrze sie zapowiada, ale całość jest tak zabudowana, że nie widać mechanizmów, a jestem ciekaw jak rozwiązałeś zawieszenie gąsienic i przeniesienie napędu.
Czy gąsienice są mocno napięte i czy nie ma poślizgu na kołąch napędzających? Z doświadczenia wiem, że taka konstrukcja musi być mocno "pancerna", bo siły na osiach kół napędowych i napinających są naprawdę duże.
Ten najazd na książkę jest chyba szczególnie agresywny i potencjalnie niebezpieczny dla napędu.

Pracowałeś nad dżwiękiem pojazdu? Całość przyjemnie terkocze.
Ostatnio zmieniony 2007-08-18, 14:05 przez Duke, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#39 Post autor: Żbik »

Duke pisze:jestem ciekaw jak rozwiązałeś zawieszenie gąsienic i przeniesienie napędu
zawieszenie jest dwustopniowe: gąsienice względem korpusu maszyny kiwają się (oscylują) na takiej dźwigni (z tego co podpatrzyłem na zdjęciach tak właśnie w rzeczywistości jest w spychaczach); drugim stopniem zawieszenia są takie wózki jezdne - po dwa na każdą gąsienicę.
Przeniesienie napędu realizowane jest przez ośkę długości 12 oczek na tylne koła. Ta oś (niestety) jest też punktem, względem którego oscylują gąsienice - zmniejsza to wydajność napędu, gdyż jakaś część masy pojazdu (załóżmy, że połowa) opiera się na niej. Ale co robić? Na obrotnicę nie ma tam miejsca...
Duke pisze:najazd na książkę jest chyba szczególnie agresywny i potencjalnie niebezpieczny dla napędu
nie, gdyż jeśli opór gąsienic jest zbyt duży, koła napędzające po prostu się ślizgają (nie odnotowałem przeskakiwania zębatek, więc jest to skuteczne zabezpieczenie przeciążeniowe; choć nie powiem, fajnie byłoby móc zazębić gąsienice na sztywno - myślę, że wjeżdżałby pod dużo większe stromizny...)
A co do napięcia gąsienic, to jest ono "naturalne" - nie ma tam żadnych napinaczy (sprężyn czy siłownika pneumatycznego), rama trakcyjna jest tak zbudowana, że koła napędowe, jezdne i podtrzymujące nadają całości wystarcząjace naprężenie.
Duke pisze:Pracowałeś nad dżwiękiem pojazdu? Całość przyjemnie terkocze
Nie, dźwięk jest "naturalny", te moje nie-legowe silniki, plus spore przełożenie dają taki traktorowaty podźwięk :)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#40 Post autor: Kubrick »

Żbik pisze:To, co widać na filmach, to (jeszcze pstrokate) podwozie największego seryjnie produkowanego spychacza na świecie - Komatsu d575 Super Dozer - który, (mam nadzieję) już wkrótce ujrzy światło dzienne :)
Tez mam taka nadzieje. Niedawno zobaczylem to na TVN Turbo i nie moge wyjsc z podziwu nad mozliwosciami tego malenstwa. Ale nielogowych silnikow Ci nie wybacze :) To jedyny minus Twoich konstrukcji.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#41 Post autor: Żbik »

Kubrick pisze:Ale nielogowych silnikow Ci nie wybacze
trudno, co robić? ;) W sumie możnaby je wymienić na jakieś firmowe, ale - pomijając koszt tej operacji - nie widzę zbytnio sensu. Może te nowe z 8275 mnie przekonają, bo zdalnie sterowane... Ale funkcje lemiesza (i kiedyś w przyszłości zrywaka) będą obsługiwane pneumatycznie, więc i tak będzie za sobą ciągnął jakąś smycz (chyba, że zdalnie sterowana pneumatyka, ale... zejdźmy na ziemię póki co) :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#42 Post autor: Sariel »

Przecież patent na zdalnie sterowaną pneumatykę podawałem ostatnio i ja, i Duke :)

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#43 Post autor: Żbik »

No tak, ale nie wystarczy tam miejsca na takie ekstrawagancje ;) 2 silniki główne (napędowe) + kompresor + 5 funkcji pneumatycznych = 8 silników ;/ Do tego pudło bateryjne (plus odbiorniki RC)... Nie ma szans na upakowanie tego wszystkiego w obecnej kubaturze. Ten spych ma być z pogranicza Technic i MT, a nie jakąś pokraką li tylko funkcjonalną :)
Ostatnio zmieniony 2007-09-01, 18:40 przez Żbik, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#44 Post autor: Żbik »

Pstrokatość ustępuje, żatem kolejna odsłona. Tym razem zarzucam 3 foty ramy trakcyjnej gąsienicy: 1 , 2 i 3.

i jak zwykle zapraszam do dyskusji!

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#45 Post autor: Pietruch »

Rama wygląda na mocną. W końcu możemy zobaczyć, trochę bebechów. :)
Cieszę się że projekt ruszył pełną parą, widać duży zastrzyk nowych klocków. ;)
Ale najlepsze będzie to że w Kielcach zobaczymy to monstrum na żywo.
Pozdrawiam,
Maciej

ODPOWIEDZ