widać kolega Sariel mnie nie lubi, bo już drugi raz nie moje dziecko w brzuch mi wciskaPietruch_15 pisze:Sariel pomyliłeś Żbika z Duke
Dziwna gąsiennica - Czy działa?
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Nie wiem czy dzisiaj dam radę. Jak nie, to jutro zobaczycie jak to zapodaje.
No i będzie to odsłoną fragmentu modelu, w którym te gąsienice smigają... Jestem w sytuacji kiedy będę wystawiony na atak ze strony (jeszcze przyszłych) posiadaczy 8275, bo porównania są nieuniknione. Ale nic to. Ta prezentacja rozwieje ewentualne wątpliwości który model był pierwszy
No i będzie to odsłoną fragmentu modelu, w którym te gąsienice smigają... Jestem w sytuacji kiedy będę wystawiony na atak ze strony (jeszcze przyszłych) posiadaczy 8275, bo porównania są nieuniknione. Ale nic to. Ta prezentacja rozwieje ewentualne wątpliwości który model był pierwszy
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
"To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo..."
Jako się rzekło, zapodaję moje gąsienice w akcji. Ostatecznie projekt "taśmy" wygląda
tak. Doszły te elementy, które zapobiegają zsuwaniu się gąsienicy podczas jazdy.
To, co widać na filmach, to (jeszcze pstrokate) podwozie największego seryjnie produkowanego spychacza na świecie - Komatsu d575 Super Dozer - który, (mam nadzieję) już wkrótce ujrzy światło dzienne
A oto i on (owo podwozie):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3PECzpzmD3A[/youtube]
a tu widać jak wjeżdża na książkę tlefoniczną (wysokość przeszkody: 5,5 cm):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RWpx5goI4DQ[/youtube]
tak działają ramy oscylacyjne (tak to się chyba nazywa):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cN1j587QEKM[/youtube]
a tu mamy pogląd na to jak działa zawieszenie w każdej z gąsienic:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pzFbrLYNQCw[/youtube]
To, co Państwo tu widziało waży 1460 gramów. Chyba więc nie ma lipy w przeniesieniu napędu poprzez opony, co?
Pytania? Komentarze? Zapraszam!
Jako się rzekło, zapodaję moje gąsienice w akcji. Ostatecznie projekt "taśmy" wygląda
tak. Doszły te elementy, które zapobiegają zsuwaniu się gąsienicy podczas jazdy.
To, co widać na filmach, to (jeszcze pstrokate) podwozie największego seryjnie produkowanego spychacza na świecie - Komatsu d575 Super Dozer - który, (mam nadzieję) już wkrótce ujrzy światło dzienne
A oto i on (owo podwozie):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3PECzpzmD3A[/youtube]
a tu widać jak wjeżdża na książkę tlefoniczną (wysokość przeszkody: 5,5 cm):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RWpx5goI4DQ[/youtube]
tak działają ramy oscylacyjne (tak to się chyba nazywa):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cN1j587QEKM[/youtube]
a tu mamy pogląd na to jak działa zawieszenie w każdej z gąsienic:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pzFbrLYNQCw[/youtube]
To, co Państwo tu widziało waży 1460 gramów. Chyba więc nie ma lipy w przeniesieniu napędu poprzez opony, co?
Pytania? Komentarze? Zapraszam!
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Nie, napęd "czołgowy" jak to nazywasz, czyli dwa silniki niezależnie napędzające, każdy na jedną z taśm.Sariel pisze:Dojrzałem tam zdaje się substraktor?
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Dobrze sie zapowiada, ale całość jest tak zabudowana, że nie widać mechanizmów, a jestem ciekaw jak rozwiązałeś zawieszenie gąsienic i przeniesienie napędu.
Czy gąsienice są mocno napięte i czy nie ma poślizgu na kołąch napędzających? Z doświadczenia wiem, że taka konstrukcja musi być mocno "pancerna", bo siły na osiach kół napędowych i napinających są naprawdę duże.
Ten najazd na książkę jest chyba szczególnie agresywny i potencjalnie niebezpieczny dla napędu.
Pracowałeś nad dżwiękiem pojazdu? Całość przyjemnie terkocze.
Czy gąsienice są mocno napięte i czy nie ma poślizgu na kołąch napędzających? Z doświadczenia wiem, że taka konstrukcja musi być mocno "pancerna", bo siły na osiach kół napędowych i napinających są naprawdę duże.
Ten najazd na książkę jest chyba szczególnie agresywny i potencjalnie niebezpieczny dla napędu.
Pracowałeś nad dżwiękiem pojazdu? Całość przyjemnie terkocze.
Ostatnio zmieniony 2007-08-18, 14:05 przez Duke, łącznie zmieniany 1 raz.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
zawieszenie jest dwustopniowe: gąsienice względem korpusu maszyny kiwają się (oscylują) na takiej dźwigni (z tego co podpatrzyłem na zdjęciach tak właśnie w rzeczywistości jest w spychaczach); drugim stopniem zawieszenia są takie wózki jezdne - po dwa na każdą gąsienicę.Duke pisze:jestem ciekaw jak rozwiązałeś zawieszenie gąsienic i przeniesienie napędu
Przeniesienie napędu realizowane jest przez ośkę długości 12 oczek na tylne koła. Ta oś (niestety) jest też punktem, względem którego oscylują gąsienice - zmniejsza to wydajność napędu, gdyż jakaś część masy pojazdu (załóżmy, że połowa) opiera się na niej. Ale co robić? Na obrotnicę nie ma tam miejsca...
nie, gdyż jeśli opór gąsienic jest zbyt duży, koła napędzające po prostu się ślizgają (nie odnotowałem przeskakiwania zębatek, więc jest to skuteczne zabezpieczenie przeciążeniowe; choć nie powiem, fajnie byłoby móc zazębić gąsienice na sztywno - myślę, że wjeżdżałby pod dużo większe stromizny...)Duke pisze:najazd na książkę jest chyba szczególnie agresywny i potencjalnie niebezpieczny dla napędu
A co do napięcia gąsienic, to jest ono "naturalne" - nie ma tam żadnych napinaczy (sprężyn czy siłownika pneumatycznego), rama trakcyjna jest tak zbudowana, że koła napędowe, jezdne i podtrzymujące nadają całości wystarcząjace naprężenie.
Nie, dźwięk jest "naturalny", te moje nie-legowe silniki, plus spore przełożenie dają taki traktorowaty podźwiękDuke pisze:Pracowałeś nad dżwiękiem pojazdu? Całość przyjemnie terkocze
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2198
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Tez mam taka nadzieje. Niedawno zobaczylem to na TVN Turbo i nie moge wyjsc z podziwu nad mozliwosciami tego malenstwa. Ale nielogowych silnikow Ci nie wybacze To jedyny minus Twoich konstrukcji.Żbik pisze:To, co widać na filmach, to (jeszcze pstrokate) podwozie największego seryjnie produkowanego spychacza na świecie - Komatsu d575 Super Dozer - który, (mam nadzieję) już wkrótce ujrzy światło dzienne
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
trudno, co robić? W sumie możnaby je wymienić na jakieś firmowe, ale - pomijając koszt tej operacji - nie widzę zbytnio sensu. Może te nowe z 8275 mnie przekonają, bo zdalnie sterowane... Ale funkcje lemiesza (i kiedyś w przyszłości zrywaka) będą obsługiwane pneumatycznie, więc i tak będzie za sobą ciągnął jakąś smycz (chyba, że zdalnie sterowana pneumatyka, ale... zejdźmy na ziemię póki co)Kubrick pisze:Ale nielogowych silnikow Ci nie wybacze
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No tak, ale nie wystarczy tam miejsca na takie ekstrawagancje 2 silniki główne (napędowe) + kompresor + 5 funkcji pneumatycznych = 8 silników Do tego pudło bateryjne (plus odbiorniki RC)... Nie ma szans na upakowanie tego wszystkiego w obecnej kubaturze. Ten spych ma być z pogranicza Technic i MT, a nie jakąś pokraką li tylko funkcjonalną
Ostatnio zmieniony 2007-09-01, 18:40 przez Żbik, łącznie zmieniany 3 razy.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Pstrokatość ustępuje, żatem kolejna odsłona. Tym razem zarzucam 3 foty ramy trakcyjnej gąsienicy: 1 , 2 i 3.
i jak zwykle zapraszam do dyskusji!
i jak zwykle zapraszam do dyskusji!
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi