Pietruch_15 pisze:ktos12345 pisze:ile silników mozna podłaczyć do jednego wyjscia
Możesz podłączyć i 20, ale im więcej tym moc silników mniejsza.
Update: (skasowałem co napisałem poprzednio bo już nieaktualne, teraz świeże info)
Jest tak że:
Na wyjściu siedzi scalak LB1836, max napięcie zasilania 10,5V (więc nie kombinujcie z 12V), ma zabezpieczenie termiczne, z tego co udało mi się zrozumieć to daje 400mA na wyjście. Info w necie jakie znalazłem to:
1)PF medium motor: obciążony ciągnie 310mA
2)PF XL motor: obciążony ciągnie 550mA
Oznacza to że można podłączyć tylko 1 silnik na 1 wyjście.
No i:
Ale... kabel PF ma 4 żyły, 2 zasilania i 2 kierunek obrotów. Może być tak że wewnątrz silnika PF siedzi dodatkowa elektronika która ciągnie zasilanie z 2 żył a wyjścia scalaka w odbiorniku IR są obciążone minimalnym prądem potrzebnym tylko do wyboru kierunku obrotów. Takie rozwiązanie daje to że możesz podłączyć tyle silników ile tylko zechcesz (albo ile uciągną baterie).
Nie udało mi się znaleźć fot wnętrzności silnika PF ale sądzę że zastosowano to drugie rozwiązanie bo jest bardzo "rozwojowe" i daje dużo możliwości i brak zmartwień o przeciążenie odbiornika IR.
Jest fajna ciekawostka jaką udało mi się znaleźć. Transmisja IR uwzględnia 7 szybkości obrotów silnika :-) Jak wiadomo w nowych pociągach na IR jest to używane natomiast w buldku już nie. I teraz jest pytanie: czy odbiornik IR PF oferuje tą funkcję ale nie wbudowali jej w pilot (nie wysyła tej komendy)? Pilot PF ma tylko 2 wajchy, ten dla pociągów ma przyciski (szybciej/wolniej).
Zróbcie test: czy pilotem trains da się sterować odbiornik IR PF i czy pilot PF działa na trains.
Nie wiem jednak czy Lego zastosowało ta samą transmisję dla trains i PF. Powinni, to by dawało możliwość sterowania silnikami PF z 7 prędkościami.
Kolejne update:
nie działa
Pilot PF i trains są niekompatybilne.
...Otworzyłem woreczki i wysypałem z nich całe zło jakie się tam znajdowało...