[MOC] mała ciężarówka Truck Trial
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
makorol, po pierwsze,musisz dociazyc przod, po drugie ustaw sobie dobrze geometrie (patrz: LugPol Wiki ) Wewnetrzne kolo powinno skrecac nieco mocniej, to duzo poprawisz. Tak bardzo mi sie to spodobalo,ze teraz wszyscy takie malenstwa chca budowac,ze chyba tez cos zmotam i moze za rok w Kielcach obok TrTr zorganizujemy tez (moze byc na tej samej trasie, tylko choragiewki ciasniej) Formule Off-Road Jesli by bylo zainteresowanie, to takie cos jako dodatek do trialu mozna by dorzucic, albo nawet na tym samym regulaminie oprzec osobna klase malych pojazdow (ale do tego musi byc kilku zawodnikow,zeby byl sens).
Nie bijcie mnie za to,ze powielam krytykawny pomysl smyka, ale w tym przypadku widac juz jakis sens w tym
Nie bijcie mnie za to,ze powielam krytykawny pomysl smyka, ale w tym przypadku widac juz jakis sens w tym
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Wał Kardanadjtermoz pisze:przegub uniwersalny
I ja też miałem zamiar zbudować taka mini trialówkę, ale przez długi czas nie mam w planach budowy niczego związanego z TrTr (nie przez elektrykę), ale maszyny budowlane/specjalistyczne.
A co do twoje ciężarówki, to na filmiku widać, że ładnie sobie radzi, choć widać mały poślizg przy wjeździe pod górkę. Na zdjęciu widać, że belka skrętna jest nierówno ułożona (chodzi o to, że zębatka skręcająca zamiast na środku znajduje się na krawędzi belki, możesz też podeprzeć ją od spodu). A nad wyglądem jeśli możesz to popracuj (trochę)
Ostatnio zmieniony 2007-10-27, 19:56 przez Bricksley, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Nie mam. Mój samochód skręca bardzo dobrze. Przynajmniej na dywanie.makorol pisze:djtermoz, masz ten sam problem ? teraz myśle jek tam wcisnąc dyferencjał....
Zgadza się. Przy kołach skierowanych na wprost zębatka skrętna (koło zębate) jest na krawędzi belki skrętnej (tej z płaską zębatką). Mimo to raczej nic nie przeskakuje. Na tym filmiku koła były zablokowane do jazdy na wprost.Karol pisze:(chodzi o to, że zębatka skręcająca zamiast na środku znajduje się na krawędzi belki, możesz też podeprzeć ją od spodu). A nad wyglądem jeśli możesz to popracuj (trochę)
Jeśli chodzi o wygląd to mogłby być pięknięjszy ale mam tylko 5 zestawów i niezbyt dużo elementów do wyboru.
- makorol
- Posty: 666
- Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
- Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
- brickshelf: makorol
-
O - takie coś byloby super. Ja na przyklad nie moge zbudowac pełnowymiarowej trialówki bo nie mam kół. Pewnie jest kilka osób, które maja ten sam problem. Do następnego sezonu jeszcze daleko więc będzie można to przemyślećKubrick pisze:Jesli by bylo zainteresowanie, to takie cos jako dodatek do trialu mozna by dorzucic,
Pozdrawiam, Makorol.
Mam gotowy pełny model w Bricksmith (coś jak MLCad tylko na Maka). Pracuję nad instrukcją.
Udało mi się też upchać drugi silnik do skręcania i nawet zmieściłem też fotele. Nie było łatwo. Teraz to dopiero się tam zrobiło ciasno.
Przy okazji mam pytanie techniczne - W jaki sposób najczęściej sterujecie silnikiem do skręcania? Otóż sterując np. z zasobnika z bateriami nie sposób precyzyjnie ustawić kół na wprost. Chyba, że zastosuje się tam bardzo duże przełożenie tak żeby koła skręcały się bardzo powoli.
Udało mi się też upchać drugi silnik do skręcania i nawet zmieściłem też fotele. Nie było łatwo. Teraz to dopiero się tam zrobiło ciasno.
Przy okazji mam pytanie techniczne - W jaki sposób najczęściej sterujecie silnikiem do skręcania? Otóż sterując np. z zasobnika z bateriami nie sposób precyzyjnie ustawić kół na wprost. Chyba, że zastosuje się tam bardzo duże przełożenie tak żeby koła skręcały się bardzo powoli.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
A są jakieś inne opcje o których nie wiemy?djtermoz pisze:W jaki sposób najczęściej sterujecie silnikiem do skręcania? Otóż sterując np. z zasobnika z bateriami
Pierwszy raz w życiu widzę żeby ktoś używał przełożenia 1:1 do skręcania kół, i to bez sprzęgła - będę Cię podziwiał nie tylko jeśli będziesz potrafił kierować taką ciężarówką, ale nawet jeśli ten układ kierowniczy wytrzyma pierwsze trzy zakręty.djtermoz pisze:nie sposób precyzyjnie ustawić kół na wprost. Chyba, że zastosuje się tam bardzo duże przełożenie tak żeby koła skręcały się bardzo powoli.
W naszych trialówkach używamy dużej redukcji skrętu, często ślimacznic, myślę że przeciętna trialówka potrzebuje ok. 3 sekund na przestawienie kół z jednej pozycji skrajnej do drugiej. To nie tylko pozwala precyzyjnie sterować (a przypominam że jak dotąd nie jeździmy z prędkościami poddźwiękowymi, nawet Smyk) ale też pozwala skręcać na przeszkodach - przy Twoim układzie skrętnym wystarczy mały kamyk przy kołach żebyś skręcić nie mógł, bo po prostu silnik nie będzie miał dość mocy. Nie mówiąc o tym, że przy tak szybkim skręcaniu bez sprzęgła masz duże szanse coś sobie rozwalić.
Polecam przyjrzenie się filmom z TrTr których mamy w bród - widać tam bardzo dobrze jak manewrują 'duże' trialówki. Nadal masz problem ze zwrotnicami - zębatki kątowe nie są obudowane i pod dużym oporem będą przeskakiwać. Osobiście jestem przeciwnikiem projektowania trialówek na komputerze - to wygodna metoda, nie powiem, ale nie dająca możliwości sprawdzić jak działa to co wybudowałeś. Liczę że mimo wszystko dołączysz wcześniej czy później do 'pełnowymiarowego' TrTr
Nie projektuję modeli na komputerze. Najpierw je buduję a potem dopiero rysuję. Ten model z dwoma silnikami działa i jeździ. Niestety ze względu na małe rozmiary trudno mi będzie we wnętrzu upchnąć przekładnię. Musiałbym się pozbyć foteli.
W pełni się zgadzam, że bezpośrednie przełożenie to kiepski pomysł ale z braku miejsca w samochodzie na razie nie zrobiłem innego.
Na razie poradziłem sobie w ten sposób, że cały pojazd jest sterowany z kostki NXT tak, że przycisk "w przód" startuje silnik RC a przyciski "prawo" i "lewo" skręcają. Oprogramowane jest to tak, że silnik skrętu dostaje mało prądu i tylko przez krótką chwilę więc nie ma obaw o jego zatarcie. Niemniej oczywiście przekładnia by się przydała.
W pełni się zgadzam, że bezpośrednie przełożenie to kiepski pomysł ale z braku miejsca w samochodzie na razie nie zrobiłem innego.
Na razie poradziłem sobie w ten sposób, że cały pojazd jest sterowany z kostki NXT tak, że przycisk "w przód" startuje silnik RC a przyciski "prawo" i "lewo" skręcają. Oprogramowane jest to tak, że silnik skrętu dostaje mało prądu i tylko przez krótką chwilę więc nie ma obaw o jego zatarcie. Niemniej oczywiście przekładnia by się przydała.