[MOC] mała ciężarówka Truck Trial

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#16 Post autor: Kubrick »

makorol, po pierwsze,musisz dociazyc przod, po drugie ustaw sobie dobrze geometrie (patrz: LugPol Wiki :) ) Wewnetrzne kolo powinno skrecac nieco mocniej, to duzo poprawisz. Tak bardzo mi sie to spodobalo,ze teraz wszyscy takie malenstwa chca budowac,ze chyba tez cos zmotam i moze za rok w Kielcach obok TrTr zorganizujemy tez (moze byc na tej samej trasie, tylko choragiewki ciasniej) Formule Off-Road ;) Jesli by bylo zainteresowanie, to takie cos jako dodatek do trialu mozna by dorzucic, albo nawet na tym samym regulaminie oprzec osobna klase malych pojazdow (ale do tego musi byc kilku zawodnikow,zeby byl sens).
Nie bijcie mnie za to,ze powielam krytykawny pomysl smyka, ale w tym przypadku widac juz jakis sens w tym :P
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#17 Post autor: Bricksley »

djtermoz pisze:przegub uniwersalny
Wał Kardana :)

I ja też miałem zamiar zbudować taka mini trialówkę, ale przez długi czas nie mam w planach budowy niczego związanego z TrTr (nie przez elektrykę), ale maszyny budowlane/specjalistyczne.

A co do twoje ciężarówki, to na filmiku widać, że ładnie sobie radzi, choć widać mały poślizg przy wjeździe pod górkę. Na zdjęciu widać, że belka skrętna jest nierówno ułożona (chodzi o to, że zębatka skręcająca zamiast na środku znajduje się na krawędzi belki, możesz też podeprzeć ją od spodu). A nad wyglądem jeśli możesz to popracuj (trochę) :)
Ostatnio zmieniony 2007-10-27, 19:56 przez Bricksley, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1312
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: szarikm

 

#18 Post autor: szarikm »

Karol pisze:
djtermoz pisze:przegub uniwersalny
Wał Kardana :)
PRZEGUB KARDANA

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#19 Post autor: Bricksley »

szarikm pisze:Karol napisał/a:
djtermoz napisał/a:
przegub uniwersalny
Wał Kardana
PRZEGUB KARDANA
Racja.
Pozdrawiam :)

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#20 Post autor: djtermoz »

makorol pisze:djtermoz, masz ten sam problem ? teraz myśle jek tam wcisnąc dyferencjał....
Nie mam. Mój samochód skręca bardzo dobrze. Przynajmniej na dywanie.
Karol pisze:(chodzi o to, że zębatka skręcająca zamiast na środku znajduje się na krawędzi belki, możesz też podeprzeć ją od spodu). A nad wyglądem jeśli możesz to popracuj (trochę) :)
Zgadza się. Przy kołach skierowanych na wprost zębatka skrętna (koło zębate) jest na krawędzi belki skrętnej (tej z płaską zębatką). Mimo to raczej nic nie przeskakuje. Na tym filmiku koła były zablokowane do jazdy na wprost.
Jeśli chodzi o wygląd to mogłby być pięknięjszy ale mam tylko 5 zestawów i niezbyt dużo elementów do wyboru.

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#21 Post autor: makorol »

Kubrick pisze:Jesli by bylo zainteresowanie, to takie cos jako dodatek do trialu mozna by dorzucic,
O - takie coś byloby super. Ja na przyklad nie moge zbudowac pełnowymiarowej trialówki bo nie mam kół. Pewnie jest kilka osób, które maja ten sam problem. Do następnego sezonu jeszcze daleko więc będzie można to przemyśleć :)
Pozdrawiam, Makorol.

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#22 Post autor: djtermoz »

Mam gotowy pełny model w Bricksmith (coś jak MLCad tylko na Maka). Pracuję nad instrukcją.

Udało mi się też upchać drugi silnik do skręcania i nawet zmieściłem też fotele. Nie było łatwo. Teraz to dopiero się tam zrobiło ciasno.

Przy okazji mam pytanie techniczne - W jaki sposób najczęściej sterujecie silnikiem do skręcania? Otóż sterując np. z zasobnika z bateriami nie sposób precyzyjnie ustawić kół na wprost. Chyba, że zastosuje się tam bardzo duże przełożenie tak żeby koła skręcały się bardzo powoli.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#23 Post autor: Sariel »

djtermoz pisze:W jaki sposób najczęściej sterujecie silnikiem do skręcania? Otóż sterując np. z zasobnika z bateriami
A są jakieś inne opcje o których nie wiemy?
djtermoz pisze:nie sposób precyzyjnie ustawić kół na wprost. Chyba, że zastosuje się tam bardzo duże przełożenie tak żeby koła skręcały się bardzo powoli.
Pierwszy raz w życiu widzę żeby ktoś używał przełożenia 1:1 do skręcania kół, i to bez sprzęgła - będę Cię podziwiał nie tylko jeśli będziesz potrafił kierować taką ciężarówką, ale nawet jeśli ten układ kierowniczy wytrzyma pierwsze trzy zakręty.
W naszych trialówkach używamy dużej redukcji skrętu, często ślimacznic, myślę że przeciętna trialówka potrzebuje ok. 3 sekund na przestawienie kół z jednej pozycji skrajnej do drugiej. To nie tylko pozwala precyzyjnie sterować (a przypominam że jak dotąd nie jeździmy z prędkościami poddźwiękowymi, nawet Smyk) ale też pozwala skręcać na przeszkodach - przy Twoim układzie skrętnym wystarczy mały kamyk przy kołach żebyś skręcić nie mógł, bo po prostu silnik nie będzie miał dość mocy. Nie mówiąc o tym, że przy tak szybkim skręcaniu bez sprzęgła masz duże szanse coś sobie rozwalić.
Polecam przyjrzenie się filmom z TrTr których mamy w bród - widać tam bardzo dobrze jak manewrują 'duże' trialówki. Nadal masz problem ze zwrotnicami - zębatki kątowe nie są obudowane i pod dużym oporem będą przeskakiwać. Osobiście jestem przeciwnikiem projektowania trialówek na komputerze - to wygodna metoda, nie powiem, ale nie dająca możliwości sprawdzić jak działa to co wybudowałeś. Liczę że mimo wszystko dołączysz wcześniej czy później do 'pełnowymiarowego' TrTr :)

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#24 Post autor: djtermoz »

Nie projektuję modeli na komputerze. Najpierw je buduję a potem dopiero rysuję. Ten model z dwoma silnikami działa i jeździ. Niestety ze względu na małe rozmiary trudno mi będzie we wnętrzu upchnąć przekładnię. Musiałbym się pozbyć foteli.
W pełni się zgadzam, że bezpośrednie przełożenie to kiepski pomysł ale z braku miejsca w samochodzie na razie nie zrobiłem innego.

Na razie poradziłem sobie w ten sposób, że cały pojazd jest sterowany z kostki NXT tak, że przycisk "w przód" startuje silnik RC a przyciski "prawo" i "lewo" skręcają. Oprogramowane jest to tak, że silnik skrętu dostaje mało prądu i tylko przez krótką chwilę więc nie ma obaw o jego zatarcie. Niemniej oczywiście przekładnia by się przydała.

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#25 Post autor: makorol »

Spróbuj z kołem pasowym. Silnik się na pewno nie zatrze.
Pozdrawiam, Makorol.

pangniadek

#26 Post autor: pangniadek »

niesamowita mini trialowka, bardzo mi sie podoba, jest zwarta, ma to co potrzeba a zarazem jest ladna i mala :D

Respect!

Panki

#27 Post autor: Panki »

Ja bym tam widział silniczki z 8275,będę miał buldka to chce zrobić coś podobnego.

Klomb

#28 Post autor: Klomb »

Super ciężaróweczka :). Szczególnie podoba mi się jej zewnętrzna zabudowa, a i w terenie radzi sobie nieźle.

ODPOWIEDZ