Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Silniki gwiazdowe
Autor Wiadomość
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-01, 23:25   [MOC] Silniki gwiazdowe

Dzień dobry!

Przedstawiam silniki gwiazdowe w paru najpopularniejszych konfiguracjach.
Nie są to modele konkretnych silników, lecz raczej odwzorowanie układu cylindrów.

R5 - taki jak M11 w Po-2, czy UT-2:


R7 - np. Armstrong Siddeley Genet Major (np. RWD-6), bodajże TS-8 Bies też miał silnik 7-cylindrowy:


R9, jak bardzo popularny również w Polsce międzywojenny silnik Wright Whirlwind (z bardziej znanych - RWD-9, Ryan NYP Lindbergha), czy AI-14 m.in. z Wilgi:


R18 - najpopularniejszy silnik w tym układzie to chyba Pratt&Whitney R2800 (P-47, F4U, wiele innych samolotów II wojny)


(R14 nie ma bo już miałem dosyć :)

Jednak zrobiłem też 7x2, czyli R14:

Pierwsze co mi przychodzi do głowy w tym układzie, to rodzina francuskich silników Gnome-Rhone (GR-14), stosowanych szeroko na całym świecie, m.in. w Polsce (np. PZL P.24).

I kolejny dodatek :)
R28 - największa liczba cylindrów w silniku gwiazdowym (seryjnym, bo podobno w okresie międzywojennym była też prototypowa gwiazda 9x4, ale nie widziałem żadnego zdjęcia). Było ich kilka. Najpopularniejszy to gigantyczny Pratt&Whitney R-4360. Silnik ten był stosowany w kilku samolotach powojennych, m.in. w ostatnich wersjach Corsaira, czyli w Goodyear F2G. Ale nie zdążyły wejść do użycia bojowego. Jeśli nie wystarczy że był 'BARDZO DUŻY', to może tak: 70 litrów pojemności i 4 tysiące KM :)
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez Lomero 2007-12-29, 11:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
martinbb 
Space Engineering


Wiek: 35
Dołączył: 10 Mar 2007
Wpisy: 673
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-11-01, 23:33   

Tak sobie oglądam, patrzę, podziwiam - śliczne! Normalnie odlot ;)
R5 mi najbardziej przypadła do gustu ;)
_________________
Inspired by NavySEALs
Ostatnio zmieniony przez martinbb 2007-11-01, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5329
Skąd: Lubin
Wysłany: 2007-11-01, 23:50   

Świetne. :)
Najbardziej podoba mi się R7

(Czy do powstania tych silników nie przyczynił się Fokker Dr. I, Hippotama?)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Hippotam
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-02, 02:48   

Piekne! Nie wyobrażałem sobie jak mozna to zrobić - teraz już wiem. Sprytne!
 
 
 
Misterzumbi 
Zasłużony


Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Wpisy: 1449
Skąd: z piekła
Wysłany: 2007-11-02, 10:01   

Super sa nie powiem. Brakuje reszty samolotow, ale miales budowac Komarka...
_________________
Maciej Drwięga napisał/a:
czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.


kris kelvin napisał/a:
Boże chroń Lugpol.
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-02, 22:09   

Mały update - R14, który był o tyle kłopotliwy w montażu, że jedna gumka przeplata się pod popychaczami tylnej gwiazdy.

Do pełni szczęścia została trójka i ..... absolutny gigant - 28-cylindrowy R4360 (podobno Niemcy też zaczęli robić coś takiego) w układzie poczwórnej gwiazdy (największa liczba cylindrów w silniku lotniczym, ok. 3000KM mocy, ale samoloty z nim nie zdążyły wziąć udziału w wojnie), na którego jakoś na razie nie mam ochoty :)

M_longer - jasne że tak, jak zobaczyłem ósemkę w DrI Hippo, to zacząłem kombinować jak zrobić realny, nieparzysty podział. Poza tym lotnictwo jest bliskie memu sercu.

Misterzumbi - Komar może będzie, a może i nie będzie, jak na niego patrzę to zupełnie nie wiem jak się za to zabrać.
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2007-11-02, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szww 


Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Wpisy: 302
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-02, 23:25   

piekne projekty :) swietnie ci wyszly,
moze Hippotam wstawi do swojego fokkera ta slodka dziewiatke :))

a propos dziewiatki, czy ona tez jest oparta na "gumkowym" patencie ? bo wyglada na bardziej skomplikowany projekt
_________________
2na4.pl | mój sklepik
 
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-02, 23:35   

Zgadza się, cylindry dziewiątki ("technic handle" na krótkim pinie nałożonym na "bar 1L w. clip") są poprzyczepiane promieniście do malutkiej oponki nałożonej na bush 1/2.

Przy okazji budowania tegoż dokonałem pewnego odkrycia :)
Przyczepiając popychacze zaworów (czyli ludzikowe łapki) do "bar 1L", niektóre nie chciały się trzymać pod odpowiednim kątem, po prostu odskakiwały. Po bliższym przyjrzeniu się, okazało się, że są 2 rodzaje tego klocka:

Węższe się tutaj nie nadają, bo łapki się ich zbyt słabo trzymają.
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2007-11-02, 23:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
martinbb 
Space Engineering


Wiek: 35
Dołączył: 10 Mar 2007
Wpisy: 673
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-11-03, 01:08   

Toś mnie waść pan zaskoczył tymi Bar 1.5L with clip, nawet nie wiedziałem...
_________________
Inspired by NavySEALs
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5329
Skąd: Lubin
Wysłany: 2007-11-03, 01:19   

martinbb napisał/a:
Toś mnie waść pan zaskoczył tymi Bar 1.5L with clip, nawet nie wiedziałem...


Nawet Peeron nie wie ;)
http://www.peeron.com/inv/parts/x1156
O węższej wersji nie ma nic.
V1, a może jesteś posiadaczem unikatów? :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-03, 02:20   

E tam co za unikat :) inna rzecz że szersza wersja jest popularniejsza, na kilkadziesiąt tych części w różnych kolorach mam tylko kilka ciemnoszarych w wąskiej wersji, prawdopodobnie pochodzą z komendy ze świecącym ludzikiem.
Wysłałem 10 dni temu maila do peerona, ale chyba nie są zainteresowani tak drobnymi różnicami.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5251
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-06, 13:33   

Nawet nie wiesz jak bardzo bym chciał mieć czas i warunki do trzaskania tak dobrych zdjęć <wzdycha>. Niestety, póki co tylko Nikon Coolpix do fotek i komórka do filmów, a za studio robi parapet...
Może zaczniesz odpłatnie robić sesje MOCom choćby na terenie stolicy? Sporo chętnych by się znalazło ;)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2007-11-06, 13:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-08, 16:20   

Dodałem R28.

Największa liczba cylindrów w seryjnym silniku gwiazdowym. Najpopularniejszy to gigantyczny Pratt&Whitney R-4360. Był stosowany w kilku samolotach powojennych, m.in. w ostatnich wersjach Corsaira, czyli w Goodyear F2G. Ale nie zdążyły wejść do użycia bojowego.
Jeśli nie wystarczy 'BARDZO DUŻY', to może tak: 70 litrów pojemności i 4000 KM :)

_________________
\/1 ______________
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5329
Skąd: Lubin
Wysłany: 2007-11-08, 16:41   

V1 napisał/a:
bo podobno w okresie międzywojennym była też prototypowa gwiazda 9x4, ale nie widziałem żadnego zdjęciał

Nawet nie pytam się czy zrobiłbyś go, bo to jest raczej bardziej niż pewne ;)
Silnik jest jak napisałeś 'BARDZO DUŻY'
Może w takim razie zrobisz jakiś 'BARDZO DUŻY' samolot z którymś z twoich silników? :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Bobofrutx 
VIP
Władca Arctica!


Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2007
Wpisy: 1014
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-11-08, 17:52   

Ten ostatni silnik R28 to jakis potwór ;) 4000 KM, 70 litrów pojemności, masakra ile to pali?? :D Podoba mi śię scenka z udziałem R28, widać że ten koleś to weteran wojenny :)
_________________
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel napisał/a:
Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,048 sekundy. Zapytań do SQL: 10