Snow Trial
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Silniki PF są cholernie mocne, ale nie wspomnę już o prędkości. Trzeba będzie zrobić spore przełożenie, aby uzyskać z nich większe obroty.
Jeżeli tor ma być prosty to możemy zrobić, kilka zakrętów, kilka prostych i kilka górek i może jedną małą skocznie. Coś podobnego jak tor dla skuterów śnieżnych.
Jeżeli tor ma być prosty to możemy zrobić, kilka zakrętów, kilka prostych i kilka górek i może jedną małą skocznie. Coś podobnego jak tor dla skuterów śnieżnych.
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 17:37 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Czyli uzyskasz jakieś 440-660 RPM.
Ja będę testował na tym przełożeniu 1 : 27 czyli mniejsza moc, większa prędkość.
Z obliczeń na Twoim kalkulatorku wyszło mi 3942 RPM.
Lekka przesada, ale w testach wyjdzie wszystko.
Ja będę testował na tym przełożeniu 1 : 27 czyli mniejsza moc, większa prędkość.
Z obliczeń na Twoim kalkulatorku wyszło mi 3942 RPM.
Lekka przesada, ale w testach wyjdzie wszystko.
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 17:55 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Wygląda ciekawie, ale używa starych gąsienic. One mają tak małą powierzchnię że łatwo zakopać się w śniegu, a jak Ci się rozepną to będziemy tych maleńkich ogniwek szukać z lupą. Naprawdę wolałbym żeby wszyscy jeździli na nowych. A że mamy ich niewiele - jakieś utrudnienie musi być
A poza tym potrzebujesz dodatkowego pasma IR żeby zmieniać ustawienie gąsienic.
A poza tym potrzebujesz dodatkowego pasma IR żeby zmieniać ustawienie gąsienic.
Ostatnio zmieniony 2007-11-23, 09:47 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
Wygląda ciekawie, ale zgadzam się z Sarielem. Jakieś ograniczenie musi być, padło na gąsienice - Trudno. Ale w 8275 jest sporo gąsienic i na pewno można coś z nich zrobić. Pamiętaj że można zająć tylko jeden kanał.
Jakie zastosowałeś przełożenie. ?
Jakie zastosowałeś przełożenie. ?
Ostatnio zmieniony 2007-11-23, 14:16 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Pietruch_15, pojazd już rozebrany, ale wydaje mi się, że zastosowałem bardzo niewielką redukcję, chyba 2:3 (a jest on napędzany mniejszymi silnikami)
Pojazd okazał się efektowny , ale nieefektywny, stare gąsienice mają nikłą przyczepność i przestawialne gąsienice nie spełniały swojej funkcji.
Nie idźcie tą drogą!
Pojazd okazał się efektowny , ale nieefektywny, stare gąsienice mają nikłą przyczepność i przestawialne gąsienice nie spełniały swojej funkcji.
Nie idźcie tą drogą!
A to mój prototyp w akcji:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A35bU-Xsxss[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A35bU-Xsxss[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2007-11-24, 16:58 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
No fajne, a jakie ma przełożenie? To ja pokażę jak wygląda mój bardzo wstępny prototyp:
Kadłub oczywiście jest prowizoryczny - testowałem głównie szybkość i rozkład masy. Jeździ toto z przełożeniem 9:25 co teoretycznie daje ponad 400 RPM na PF XLach, u mnie pewnie mniej bo słabe baterie. Na oko prędkość podobna jak u Ciebie, Pietruch. Ale zwracam uwagę na inną rzecz - u mnie jest duży prześwit, silniki wysoko nad ziemią, a gąsienice wyprofilowane tak żeby się łatwo nie zakopać (przód gąsienic ma 7 studów wysokości). Przypominam że będziemy jeździć po śniegu mającym pewnie te parę centymetrów grubości - nie boicie się że tak nisko zawieszone pojazdy w nim ugrzęzną?
Kadłub oczywiście jest prowizoryczny - testowałem głównie szybkość i rozkład masy. Jeździ toto z przełożeniem 9:25 co teoretycznie daje ponad 400 RPM na PF XLach, u mnie pewnie mniej bo słabe baterie. Na oko prędkość podobna jak u Ciebie, Pietruch. Ale zwracam uwagę na inną rzecz - u mnie jest duży prześwit, silniki wysoko nad ziemią, a gąsienice wyprofilowane tak żeby się łatwo nie zakopać (przód gąsienic ma 7 studów wysokości). Przypominam że będziemy jeździć po śniegu mającym pewnie te parę centymetrów grubości - nie boicie się że tak nisko zawieszone pojazdy w nim ugrzęzną?