Snow Trial

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#31 Post autor: Pietruch »

Silniki PF są cholernie mocne, ale nie wspomnę już o prędkości. Trzeba będzie zrobić spore przełożenie, aby uzyskać z nich większe obroty.
Jeżeli tor ma być prosty to możemy zrobić, kilka zakrętów, kilka prostych i kilka górek i może jedną małą skocznie. Coś podobnego jak tor dla skuterów śnieżnych.
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 17:37 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#32 Post autor: Sariel »

Jestem za, Smyk lubi skocznie :) Zakręty obowiązkowo, żeby wygrana nie wymagała samej mocy. Sam chcę zbudować prototyp z silnikiem PF XL przyspieszonym jakieś 2-3 razy i jak tylko spadnie śnieg przetestować jak się na nim zachowa.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#33 Post autor: Pietruch »

Czyli uzyskasz jakieś 440-660 RPM.
Ja będę testował na tym przełożeniu 1 : 27 czyli mniejsza moc, większa prędkość.
Z obliczeń na Twoim kalkulatorku wyszło mi 3942 RPM. :D
Lekka przesada, ale w testach wyjdzie wszystko.
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 17:55 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#34 Post autor: Sariel »

Pietruch_15, Ty chcesz zrobić pojazd czy pilarkę do śniegu? :D

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#35 Post autor: Pietruch »

Pilarkę. :D
Musze to przetestować, nowymi silnikami mało się bawiłem, ale na pewno nadrobię to w ten weekend. Zrobię sobie różne przełożenia i zobaczę co z tego wyjdzie. Myślę nad skrzynią biegów, ale to na razie plany. :)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#36 Post autor: Duke »

A co powiecie na taką koncepcję pojazdu?
Obrazek
Zewnętrzne gąsienice są przestawialne, szerokosc calosci 28 studów

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#37 Post autor: Sariel »

Wygląda ciekawie, ale używa starych gąsienic. One mają tak małą powierzchnię że łatwo zakopać się w śniegu, a jak Ci się rozepną to będziemy tych maleńkich ogniwek szukać z lupą. Naprawdę wolałbym żeby wszyscy jeździli na nowych. A że mamy ich niewiele - jakieś utrudnienie musi być :)
A poza tym potrzebujesz dodatkowego pasma IR żeby zmieniać ustawienie gąsienic.
Ostatnio zmieniony 2007-11-23, 09:47 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#38 Post autor: Pietruch »

Wygląda ciekawie, ale zgadzam się z Sarielem. Jakieś ograniczenie musi być, padło na gąsienice - Trudno. Ale w 8275 jest sporo gąsienic i na pewno można coś z nich zrobić. Pamiętaj że można zająć tylko jeden kanał.

Jakie zastosowałeś przełożenie. ?
Ostatnio zmieniony 2007-11-23, 14:16 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#39 Post autor: Duke »

Pietruch_15, pojazd już rozebrany, ale wydaje mi się, że zastosowałem bardzo niewielką redukcję, chyba 2:3 (a jest on napędzany mniejszymi silnikami)

Pojazd okazał się efektowny , ale nieefektywny, stare gąsienice mają nikłą przyczepność i przestawialne gąsienice nie spełniały swojej funkcji.
Nie idźcie tą drogą!

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#40 Post autor: Pietruch »

Ja planuję jakiś lekki i prosty czołg. Pomału zabieram się budowę prototypu.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#41 Post autor: Sariel »

Będziesz do nas strzelał? :) Ja się póki co chyba wyleczyłem z substraktora, bo jest mało efektywny kiedy potrzeba dużej mocy.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#42 Post autor: Pietruch »

Sariel pisze:Będziesz do nas strzelał?
A przeskrobałeś coś ? ;)

A ja cały czas się zastanawiam czy ruszę z miejsca gdy zrobię duże przełożenie - zwiększy się prędkość, ale moc zmaleje.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#43 Post autor: Żbik »

Nie idźcie tą drogą!
"psie Sabo, Ludwiku - nie idźcie tą drogą!" :hahaha:

Tak tylko się wcinam, bo mam w planach wizytę w stolnicy, więc może kiedyś pojawię się i ja ;)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#44 Post autor: Pietruch »

A to mój prototyp w akcji: ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A35bU-Xsxss[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2007-11-24, 16:58 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#45 Post autor: Sariel »

No fajne, a jakie ma przełożenie? To ja pokażę jak wygląda mój bardzo wstępny prototyp:

Obrazek

Kadłub oczywiście jest prowizoryczny - testowałem głównie szybkość i rozkład masy. Jeździ toto z przełożeniem 9:25 co teoretycznie daje ponad 400 RPM na PF XLach, u mnie pewnie mniej bo słabe baterie. Na oko prędkość podobna jak u Ciebie, Pietruch. Ale zwracam uwagę na inną rzecz - u mnie jest duży prześwit, silniki wysoko nad ziemią, a gąsienice wyprofilowane tak żeby się łatwo nie zakopać (przód gąsienic ma 7 studów wysokości). Przypominam że będziemy jeździć po śniegu mającym pewnie te parę centymetrów grubości - nie boicie się że tak nisko zawieszone pojazdy w nim ugrzęzną?

ODPOWIEDZ