[MOC] Motorbike R3
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Motorbike R3
Oto motorek który powstal kilka dni temu z chęci odkurzenia Technic-a :] Posiada 3 cylindry ułozone w rzędzie jak w triumph-ie i amortyzator umieszczony pod silnikiem jak w buell-u ;] jest to wersja racingowa zmieszana z street-em czyli zero swiateł i praktycznie brak owiewek. typowy fun-bike. GALERIA R3 !!! a tu pare zdjątek dla urozmaicenia :D
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 18:21 przez RzEpKaPL, łącznie zmieniany 4 razy.
Więc tak To nie moja wina ze galeria potrzebuje troche czasu aby została zatwierdzona i zdjęcia sie pojawiły... probowalem dodac tu na forum fotki ale nie chciały się wgrać nie wiem dla czego...? a o motorku to moge napisac troche wiecej jeśli pan chce... Więc tak to jest rzedowa trojka (jak narazie nie psotkałem się aby ktos w ostatnim czasie gdziekolwiek opublikowal taki o to motorek) tzn w ogóle sie nie spotkałem ze ktoś w technicu zrobił rzędowy silnik, jak to w motorze nie łatwo upchnać cylindy technica w rzędzie zeby zachowac mniej wiecej przyzwoite proporcje ale jakoś to powoli zaczyna mi wychodzić. amortyzacja tylnego koła to chyba takze nowinka w technic-u jesli się nie mylę... ;]Sariel pisze:Panie, o MOCu 2 zdania, zdjęć żadnych, link donikąd. Raczej nie ułatwiasz swojej konstrukcji zdobycia poklasku.
w motorach nie stosuje sie przekładni pasowych. jezeli juz to do napędu w buell-ach niektorych. wolałem takowe przekładnie pasowe zastosowac bo niedosc ze to rzędowka to gdybym zebatki zastosował to by jeszcze był szerszy niz jest i by tak ładnie nie wygladał. a przekładnie zebate to było by jeszcze większe utrudnienie w skonstruowaniu tego motorku :P bo i tak to nie lada gratka to wszystko poupychac tam a miejsca nie jest za duzo i aby proporcje zachowac. niestety tłoczki troszeczkę miejsca zajmują :Pi tylko sie wydaje ze one sa takie duze. wsio chodzi ładnie i delikatnie :] pozderek.M_longer pisze:Galeria już działa.
Na technice motocyklowej się nie znam, ale czy w rzeczywistości jest możliwe by obok baku paliwa były takie duże koła pasowe?
A ogólnie to motorek ładny :)
(choć ten co robi za jego tło jednak lepszy ;)
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
A na forum nie dubluje się własnych postów. Chcesz coś dopisać - jest opcja edytuj. 17 lat, proszę kolegi, to czas najwyższy żeby się dowiedzieć co to jest doubleposting i dlaczego jest źle widziany na forach.RzEpKaPL pisze:w motorach nie stosuje sie przekładni pasowych
Co do amortyzacji tylnego koła - w modelach oficjalnych na pewno nie jest to nowość, w naszych MOCach możliwe, chyba że wliczymy mojego quada z pełnym zawieszeniem, ale to nie jednoślad :)
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
http://www.00453005_0000002.pl/artykuly.php?show=48681RzEpKaPL pisze:Więc tak To nie moja wina ze galeria potrzebuje troche czasu aby została zatwierdzona i zdjęcia sie pojawiły... probowalem dodac tu na forum fotki ale nie chciały się wgrać nie wiem dla czego...?
Aha, bo np.8251 to amortyzatora nie ma :/RzEpKaPL pisze:amortyzacja tylnego koła to chyba takze nowinka w technic-u jesli się nie mylę... ;]
(I zdaje się że na Forum pisze się po polsku, a nie po polskiemu...)
Nie bądź taki kategoryczny, szczególnie że to dosyć kosmiczne twierdzenie :)w motorach nie stosuje sie przekładni pasowych
Paski stosuje się bardzo szeroko, do napędu prawie każdego podzespołu, możliwego do napędzania łańcuchem - rozrządu, skrzyni, koła, tylko zapewne nie zwracasz na to uwagi.
Zaczynając od tego, co najbardziej widoczne, czyli od końca:
Napęd paskiem w Wild Starze (jeszcze np. Kawasaki EN500,Suzuki Savage, i oczywiście większość HD):
Napęd pierwotny paskiem w HD (przeróbka,jednak takie zestawy są masowo stosowane w miejsce fabrycznych łańcuchów):
I, żeby nie było że tylko HD, to jeszcze Triumph Bonneville (ten stary, z 60/70 lat).
Paski rozrządu w Valkyrii i GoldWingach:
(gdybyś szukał - 'belt primary transmission', 'belt final transmission', i 'timing belt')
Zaś paski nie zębate (gładkie) stosuje się w przekładniach bezstopniowych, czyli głównie w skuterach.
Motocykl wygląda zgrabnie, agresywnie jak streetfighter. Bardzo fajnie że zrobiłeś rzędową trójkę. Ale w tej skali bez świateł, dźwigni, i innych drobiazgów jest dosyć łyso.
Co robią te żółte elementy w miejscu zbiornika paliwa? I czy nie dałoby się nieco obniżyć silnika, żeby zrobić jakąś niedużą imitację zbiornika?
\/1 ______________
okej wszystko dobrze. tylko zauwaz ze to nie jest czoper i skuter ? bo w scigancie sie nie spotkałem raczej aby ktos stosował pasek napędowy ! ? i dzieki za wykładzik dla mnie nie ptrzebny ;p bo to juz dawno wiem...V1 pisze:Nie bądź taki kategoryczny, szczególnie że to dosyć kosmiczne twierdzenie :)w motorach nie stosuje sie przekładni pasowych
Paski stosuje się bardzo szeroko, do napędu prawie każdego podzespołu, możliwego do napędzania łańcuchem - rozrządu, skrzyni, koła, tylko zapewne nie zwracasz na to uwagi.
Zaczynając od tego, co najbardziej widoczne, czyli od końca:
Napęd paskiem w Wild Starze (jeszcze np. Kawasaki EN500,Suzuki Savage, i oczywiście większość HD):
Obrazek
Napęd pierwotny paskiem w HD (przeróbka,jednak takie zestawy są masowo stosowane w miejsce fabrycznych łańcuchów):
Obrazek
I, żeby nie było że tylko HD, to jeszcze Triumph Bonneville (ten stary, z 60/70 lat).
Obrazek
Paski rozrządu w Valkyrii i GoldWingach:
Obrazek
(gdybyś szukał - 'belt primary transmission', 'belt final transmission', i 'timing belt')
Zaś paski nie zębate (gładkie) stosuje się w przekładniach bezstopniowych, czyli głównie w skuterach.
Motocykl wygląda zgrabnie, agresywnie jak streetfighter. Bardzo fajnie że zrobiłeś rzędową trójkę. Ale w tej skali bez świateł, dźwigni, i innych drobiazgów jest dosyć łyso.
Co robią te żółte elementy w miejscu zbiornika paliwa? I czy nie dałoby się nieco obniżyć silnika, żeby zrobić jakąś niedużą imitację zbiornika?
Motocykl sportowy - BMW F800 (F650 też mają):tylko zauwaz ze to nie jest czoper i skuter ? bo w scigancie sie nie spotkałem raczej aby ktos stosował pasek napędowy ! ?
Kawasaki GPZ305 - też raczej ani chopper ani skuter :)
Nie odbieraj tego proszę jako mądrzenie się. Napisałeś
więc uznałem za stosowne napisać małe sprostowanie, szczególnie że to moja czuła struna :)w motorach nie stosuje sie przekładni pasowych. jezeli juz to do napędu w buell-ach niektorych
Żebyś się nie zgrzał za bardzo - motorek, który zbudowałeś jest bardzo kształtny, a to bardzo dużo, szczególnie że ogromna większość na BS to potworki. I jeszcze raz napiszę - znakomicie że zrobiłeś rzędową trójkę.
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 15:47 przez V1, łącznie zmieniany 3 razy.
\/1 ______________
dobra powaga no. nie wazne gdzie tu paski jakie i co tam jak tam wazne jak motorek jest odbierany ;] i wazne ze z nikąd projekt nie sciągnięty :DV1 pisze:Motocykl sportowy - BMW F800 (F650 też mają):tylko zauwaz ze to nie jest czoper i skuter ? bo w scigancie sie nie spotkałem raczej aby ktos stosował pasek napędowy ! ?
Obrazek
Kawasaki GPZ305 - też raczej ani chopper ani skuter :)
Obrazek
Nie odbieraj tego proszę jako mądrzenie się. Napisałeświęc uznałem za stosowne napisać małe sprostowanie, szczególnie że to moja czuła struna :)w motorach nie stosuje sie przekładni pasowych. jezeli juz to do napędu w buell-ach niektorych
Żebyś się nie zgrzał za bardzo - motorek, który zbudowałeś jest bardzo kształtny, a to bardzo dużo, szczególnie że ogromna większość na BS to potworki. I jeszcze raz napiszę - znakomicie że zrobiłeś rzędową trójkę.