Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PZL P.11c
Autor Wiadomość
kosci 
Majsterkowicz

Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2007
Wpisy: 136
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-03-02, 13:59   PZL P.11c

Siedziałem sobie jak co dzień w biurze. Herbatka stygła na stole, nudy. Już zastanawiałem się czy nie przyjąć zaproszenia na kolejny pokaz mody dla psów, ale to już 13 w tym miesiącu. Jednak reporter musi z czegoś żyć. Przesyt walczył z podstawowym instynktem zapewnienia bytu fizycznego.
Bylem gotów ruszyć swoje 4 litery gdy TO się stało. TO to był telefon od znajomego mechanika.
- W końcu skończyliśmy ! dziś wyprowadzamy maleństwo z hangaru.
Maleństwo o jakim maleństwie on do jasnej ciasnej mówi ? Ah tak! Restaurowali poczciwego PZL'a czy jakoś.
Jako że nic ciekawszego nie miałem do roboty natychmiast udałem sie na lotnisko.
Korki spowodowały ze dotarłem dopiero kiedy samolot stał na parkingu. Chłopaki robili ostatni przegląd.



Zanim skończą przybliżę historie tej maszyny:
PZL P.11c jest jednomiejscowym samolotem myśliwskim z czasów WWII. Pierwszy raz wzbił się w przestworza w roku 1934. (Jego pierwsza wersja P.11a w 1931). Służba w siłach zbrojnych trwała od 1935 do 1937. Wyprodukowano 155 egzemplarzy.

Parametry techniczne:
Silnik: Mercury VS2 p mocy 600 KM
Prędkość maksymalna: 360 km/h
Pułap: 8040m
Zasięg: 503
Uzbrojenie: 2 lub 4 karabiny maszynowe Vickers F kal. 7,9 mm
50 kg bomb

Cytat:
Pomimo znacznej przewagi niemieckiej polscy piloci myśliwscy zgłosili i udokumentowali 110 zestrzeleń pewnych i 16 prawdopodobnych przy stracie 118 maszyn własnych co daje współczynnik zestrzeleń powyżej 1:1


Wikipedia

O widzę, ze już skończyli dłubanie i pora wyprowadzić samolot na pas.



Kilka zdjęć przed wzbiciem się w przestworza:






Brickshelf

Niestety kontrola lotu nie wyraziła zgody na start ze względu na złe warunki atmosferyczne. I mieli rację dość szybko nadciągnęły chmury i rozpadało sie. Może następnym razem będziemy mieć więcej szczęścia.



Się rozpisałem:P
Ze strony wykonania zabrakło mi (a w zasadzie nie mam:P) niebieskich nawiasów dlatego łączenia skrzydeł kują w oczy. Tylny pionowy statecznik trzyma sie na jednym studzie, natomiast tylne skrzydła na dwóch.
Na podwozie brakło mi pomysłów. Może ktoś z Was coś wymyśli. I jeszcze oryginał ma 9 cylindrów a mi udało się upchnąć jedynie 8.
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.
 
 
 
Misterzumbi 
Zasłużony


Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Wpisy: 1449
Skąd: z piekła
Wysłany: 2008-03-03, 11:29   

Umm, restaurowali Jednastke? Tak zeby nia latac? jaja sobie robisz czy to prawda? Jezeli prawda to dawaj zdjecia, ale juz!
_________________
Maciej Drwięga napisał/a:
czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.


kris kelvin napisał/a:
Boże chroń Lugpol.
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-03, 23:07   

Przyznam szczerze że ucieszyłem się widząc taki tytuł pracy. Ale niestety się rozczarowałem :( Postanowiłem napisać ze względu na piękny temat.

Najpierw to, co wydaje mi się OK:
Pokazałeś mewią geometrię płata. Z grubsza pokazałeś też obrys płata, i kadłuba.

Ale dyskwalifikujące jest 1. podwozie, 2. kolorystyka, 3. kabina.
Do tego słaby pierścień Townenda, słabe śmigło, zastrzały, brak szczegółów.
Słabiutko zrobione lotki. W dodatku lotki wychylają się asymetrycznie - jedna w górę, a druga w dół, a u Ciebie obie lecą w górę.

Cytat:
Umm, restaurowali Jednastke? Tak zeby nia latac? jaja sobie robisz czy to prawda? Jezeli prawda to dawaj zdjecia, ale juz!

Odrestaurowali, odrestaurowali, już parę lat temu. Nie śledziłem tematu szczegółowo, ale pierwsze słyszę żeby miała latać.
(Za to RWD-13 albo RWD-10 lata.)
http://ivn2.fotosik.pl/albumy/16588.html#e
http://www.modelarstwo.pl...&content_id=411
http://aircraftwalkaround...pzl11/pzl11.htm
http://picasaweb.google.c...RAKOWIE20082006
http://www.muzeumlotnictw...ow_galery&idg=3
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2008-03-03, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Misterzumbi 
Zasłużony


Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Wpisy: 1449
Skąd: z piekła
Wysłany: 2008-03-04, 08:52   

Aaaa... To ta co stoi w Krakowie. Ta znam. To jedyna prawdziwa ktora znam. Ale Kosci cos mowil o restaurowaniu i lataniu, a mieszka w Warszawie dlatego nogi sie podemna ugiely. Wiesz Vaueins jak to jest cholera wie gdzie w Polsce jescze stoja takie skarby. Cholera moze gdzies na Mazurach jakis bauer ma w stodole Losia? "Wie Pan, po wojnie nagromadzilo sie tego, my z zona wstawilismy do stodoly bo moze kiedys sie przyda "... Ocyzwiscie tutaj plote glupstwa...
_________________
Maciej Drwięga napisał/a:
czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.


kris kelvin napisał/a:
Boże chroń Lugpol.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,038 sekundy. Zapytań do SQL: 10