[MOC] Zbroja Bolesława Chrobrego
: 2008-04-06, 15:03
Jeden nasz bliski znajomy jest pasjonatem historii. Ostatnio dowiedział się, że zaginiona podczas II wojny światowej zbroja Bolesława Chrobrego została niedawno odnaleziona! Nie dziwne, że zaraz za zachodnią granicą... wywieziona z Krakowa przez hitlerowców w 1944 roku. Sytuacja polityczna jest, jaka jest, i wygląda na to, że szwaby nie obawiają się niczego... gdyby zażądali, żebyśmy oddali im Szczerbiec w zamian za np. Maybacha dla ministerstwa kultury, to zaraz jakiś minister zdecydowałby że to świetny interes dla Polski. Obecnie, od kilku dni zbroja Chrobrego jest wystawiana w Reichsmuseum w Berlinie.
Facet zaoferował nam mnóstwo kasy za odebranie jej szwabom. Długo nie musiał nas namawiać.
Muzeum jest czynne w godzinach 10-17, od wtorku do niedzieli. Otoczone ogrodzeniem z jedną bramą.
Od 18-20 trwa sprzątanie wszystkich pomieszczeń przez zewnętrzną firmę. Ekipa sprzątająca liczy dwie osoby.
W godzinach 20 - 9 Muzeum jest zamknięte na głucho, brama zostaje zamknięta. Na terenie znajdują się tylko trzy osoby - strażnicy. Ich pomieszczenie to dyżurka.
Non-stop wpatrują się w monitory. Zmieniają się o 7, 15, 23.
W dyżurce znajduje się sterowanie wszystkimi czujkami alarmowymi, instalacją przeciwpożarową, klimatyzacją, oraz nagrywanie obrazu z kamer.
Co godzinę jeden strażnik wychodzi na obchód. Kolejno przez:
hol - sale wystawowe - z powrotem korytarzem do schodów - na piętro - sale wystawowe - schodami na parter - z powrotem do dyżurki. Podczas obchodu czujki w drzwiach i pomieszczeniach są wyłączane kolejno, z dyżurki, na żądanie patrolującego. Po dojściu do następnych drzwi rozbrajana jest następna sekcja, a uzbrajana poprzednia. Porozumiewają się przez krótkofalówki.
Drzwi główne - dwuskrzydłowe, stalowe, obłożone imitacją drewna. Czujniki bezwzględnego położenia skrzydeł. Blokady są zwalniane przez strażników, ok. godziny 9 (przybycie pierwszych pracowników), uruchamiane po wyjściu sprzątaczek. W godz. 20-9 drzwi są otwierane tylko przy zmianach warty.
Drzwi boczne - jednoskrzydłowe, stalowe. Czujniki i zamki jak w drzwiach głównych. Te drzwi są używane wyłącznie jako droga ewakuacyjna oraz czasami podczas transportu eksponatów do i z Muzeum. To wejście jest niewidoczne z bramy.
Wyjście na dach - schody do budki na dachu, w której znajdują się drzwi zabezpieczone jedynie standardowym zamkiem.
Dach jest w jakiś sposób zabezpieczony, lecz nie posiadamy bliższych danych.
Okna - szyby pancerne, czujniki otwarcia i zbiciowe. Okna są zamknięte na stałe - nie są używane.
W każdej sali kamery, czujniki ruchu, fotokomórki w drzwiach, czujniki otwarcia drzwi.
Najcenniejsze eksponaty są umieszczone w gablotach ze szkła pancernego, ze znajdującymi się pod szkłem fotokomórkami.
Przy wzbudzeniu alarmu uruchamiają się zewnętrzne i wewnętrzne syreny, sygnalizacja świetlna, oraz alarmy w centrali firmy ochroniarskiej i na policji. Muzeum ma status obiektu priorytetowego - interwencja uzbrojonej ochrony następuje w czasie do 5 minut, niezależnie od pory.
PLAN
Podstawową zasadą jest - CISZA.
Korzystamy z masek, kasków, czegokolwiek, żeby zasłonić ryje. Noktowizory. Żadnych latarek.
Broń: noże, pistolety z tłumikami.
Ok. 17:30 zajmujemy stanowiska po obu stronach ulicy, jedną przecznicę od Muzeum. Czekamy na ekipę sprzątającą i przechwytujemy ich. Banalne. Kosiarz i ja przebieramy się w ich łachy i wchodzimy do Muzeum. Siedzimy tam i krzątamy się do 19:50, żeby się ściemniło.
O 18:30 będziemy już w środku. Wtedy Kermit zabiera resztę na Cmentarną. Firana, Nobel i Hades wchodzą do kanału. Właz oznaczony jako 13c, ten przy samym murze.
Kermit - zaparkujesz tak, żeby właz się znalazł między samochodem a murem.
A wy, chłopaki, idziecie wg tej mapy aż do włazu 17d.
O 19:50 Kosiarz i ja zajmujemy dyżurkę.
Kosiarz, idziesz ze mną, bo najlepiej sobie radzisz w walce wręcz, ale pamiętaj - mamy ich tylko OBEZWŁADNIĆ. Muszą być cały czas przytomni. Od tego zależy powodzenie akcji.
Ok. 20:00 chłopaki powinni być już przy wyjściu z kanału, na trawniku przed Muzeum. Zgadamy się przez radio. Nie wątpię, że przekonamy strażnika, żeby rozbroił drzwi i was wpuścił.
Kiedy będziecie już w środku - do akcji przystępuje Hades. Przy pomocy informacji uzyskanych od strażników rozpracowuje system alarmowy i ostrzegania.
Rozbraja co się da, przede wszystkim wejścia do sal wystawowych.
Hades, Firana i ja - idziemy na górę, otwieramy gablotę, i zwijamy co trzeba.
Nobel i Kosiarz zostają w dyżurce pod radiem, pilnują strażników.
20:30 - Kermit podjeżdża pod ogrodzenie z tyłu Muzeum, w pobliżu bocznego wejścia. Czeka tam, aż się pojawimy z towarem.
Wychodzimy bocznym wyjściem, przez ogrodzenie na ulicę, ładujemy towar do pudła, pudło na samochód.
Kermit i ja odjeżdżamy, i natychmiast walimy w stronę granicy. A każdy z was na własną rękę pozbywa się kombinezonu i całego sprzętu, i przedostaje się przez granicę. 2 dni powinny wystarczyć. Spotkanie tam gdzie zwykle.
AKCJA
Ochroniarze niczego się nie spodziewali:
Początek sprzątania:
Po kilku minutach dołączyła reszta - Hades szuka sobie stanowiska, Kosiarz się przebiera w kombinezon, Nobel nawiązuje nowe znajomości:
Szrama tak się wydzierał na strażników, że zdarł sobie gardło :)
Szrama, Kosiarz i Firana poszli na górę. W dyżurce został Nobel i Hades:
Hades zapoznaje się z podręcznikiem obsługi systemu alarmowego, przy niezwykle chętnej pomocy kierownika ochroniarzy:
Minęło pół godziny, kiedy Hades wyłączył fotokomórki i inne urządzenia, i mogliśmy wejść do głównej sali wystawowej. Oczywiście nie było mowy o latarkach, musieliśmy używać noktowizorów (reszta zdjęć jest 'normalna' w trosce o widzów :):
Rzut oka na kieckę Chrobrego:
I do roboty - tzn. haker do roboty - podłączył klawiaturę pod panel sterujący i zaczął szukać sposobu na podniesienie drzwi z pancernego szkła chroniących nasz łup:
Wszystko szło zgodnie z planem, do momentu, kiedy się okazało że nie da się podnieść drzwi od gabloty.
Musiałem wrócić do dyżurki i dobrze nastraszyć strażników, żeby wreszcie powiedzieli dlaczego. Okazało się, że w ostatnim tygodniu została zamontowana w piwnicy niestandardowa centralka. Tylko jeden z nich to wiedział! Trzeba znać odpowiednią kombinację przełączników na tablicy, wyłączyć obwód ostrzegania, przestawić przełączniki, i włączyć obwód. Przy nieprawidłowym ustawieniu system blokuje zamki i oczywiście aktywuje alarmy - raczej nie mielibyśmy szans ucieczki.
Kiedy koleś poczuł ostry jak brzytwa kawałek stali na gardle - wszystko wykrzyczał.
Minuty mijały jak godziny..... Wreszcie usłyszeliśmy szum instalacji hydraulicznej i pancerna pokrywa powoli uniosła się w górę:
Przed nami stał... Bolesław Chrobry... Wrażenie niezapomniane:
Dwóch było mało. Musieliśmy się za niego zabrać we trzech:
Na ulicę wyszliśmy bez przeszkód. Załadowaliśmy Króla w pudło:
I w drogę!
Na spotkaniu po akcji każdy z nas stwierdził, że kiedy dotykał hełmu, czy elementów pancerza, miał silne wrażenie, że dotyka przedmiotów magicznych... Szkoda nam było rozstawać się z tą 1000-letnią magią. Ale walizka forsy, jaką za to zainkasowaliśmy czaru miała niewiele mniej !
Szrama (szef) - planowanie oraz środki łagodnej perswazji wobec strażników
Kosiarz (komandos) - obezwładnienie strażników
Firana (fixer) - załatwia noktowizory, krótkofalówki, broń, plan kanałów, papiery ekshumacyjne
Hades (haker) - rozpracowuje system alarmowy i rozbraja czujniki
Kermit (kierowca) - prowadzi samochód
Nobel (saper) - [umiejętności sapera nie wykorzystane]
[ GALERIA ]
Facet zaoferował nam mnóstwo kasy za odebranie jej szwabom. Długo nie musiał nas namawiać.
Muzeum jest czynne w godzinach 10-17, od wtorku do niedzieli. Otoczone ogrodzeniem z jedną bramą.
Od 18-20 trwa sprzątanie wszystkich pomieszczeń przez zewnętrzną firmę. Ekipa sprzątająca liczy dwie osoby.
W godzinach 20 - 9 Muzeum jest zamknięte na głucho, brama zostaje zamknięta. Na terenie znajdują się tylko trzy osoby - strażnicy. Ich pomieszczenie to dyżurka.
Non-stop wpatrują się w monitory. Zmieniają się o 7, 15, 23.
W dyżurce znajduje się sterowanie wszystkimi czujkami alarmowymi, instalacją przeciwpożarową, klimatyzacją, oraz nagrywanie obrazu z kamer.
Co godzinę jeden strażnik wychodzi na obchód. Kolejno przez:
hol - sale wystawowe - z powrotem korytarzem do schodów - na piętro - sale wystawowe - schodami na parter - z powrotem do dyżurki. Podczas obchodu czujki w drzwiach i pomieszczeniach są wyłączane kolejno, z dyżurki, na żądanie patrolującego. Po dojściu do następnych drzwi rozbrajana jest następna sekcja, a uzbrajana poprzednia. Porozumiewają się przez krótkofalówki.
Drzwi główne - dwuskrzydłowe, stalowe, obłożone imitacją drewna. Czujniki bezwzględnego położenia skrzydeł. Blokady są zwalniane przez strażników, ok. godziny 9 (przybycie pierwszych pracowników), uruchamiane po wyjściu sprzątaczek. W godz. 20-9 drzwi są otwierane tylko przy zmianach warty.
Drzwi boczne - jednoskrzydłowe, stalowe. Czujniki i zamki jak w drzwiach głównych. Te drzwi są używane wyłącznie jako droga ewakuacyjna oraz czasami podczas transportu eksponatów do i z Muzeum. To wejście jest niewidoczne z bramy.
Wyjście na dach - schody do budki na dachu, w której znajdują się drzwi zabezpieczone jedynie standardowym zamkiem.
Dach jest w jakiś sposób zabezpieczony, lecz nie posiadamy bliższych danych.
Okna - szyby pancerne, czujniki otwarcia i zbiciowe. Okna są zamknięte na stałe - nie są używane.
W każdej sali kamery, czujniki ruchu, fotokomórki w drzwiach, czujniki otwarcia drzwi.
Najcenniejsze eksponaty są umieszczone w gablotach ze szkła pancernego, ze znajdującymi się pod szkłem fotokomórkami.
Przy wzbudzeniu alarmu uruchamiają się zewnętrzne i wewnętrzne syreny, sygnalizacja świetlna, oraz alarmy w centrali firmy ochroniarskiej i na policji. Muzeum ma status obiektu priorytetowego - interwencja uzbrojonej ochrony następuje w czasie do 5 minut, niezależnie od pory.
PLAN
Podstawową zasadą jest - CISZA.
Korzystamy z masek, kasków, czegokolwiek, żeby zasłonić ryje. Noktowizory. Żadnych latarek.
Broń: noże, pistolety z tłumikami.
Ok. 17:30 zajmujemy stanowiska po obu stronach ulicy, jedną przecznicę od Muzeum. Czekamy na ekipę sprzątającą i przechwytujemy ich. Banalne. Kosiarz i ja przebieramy się w ich łachy i wchodzimy do Muzeum. Siedzimy tam i krzątamy się do 19:50, żeby się ściemniło.
O 18:30 będziemy już w środku. Wtedy Kermit zabiera resztę na Cmentarną. Firana, Nobel i Hades wchodzą do kanału. Właz oznaczony jako 13c, ten przy samym murze.
Kermit - zaparkujesz tak, żeby właz się znalazł między samochodem a murem.
A wy, chłopaki, idziecie wg tej mapy aż do włazu 17d.
O 19:50 Kosiarz i ja zajmujemy dyżurkę.
Kosiarz, idziesz ze mną, bo najlepiej sobie radzisz w walce wręcz, ale pamiętaj - mamy ich tylko OBEZWŁADNIĆ. Muszą być cały czas przytomni. Od tego zależy powodzenie akcji.
Ok. 20:00 chłopaki powinni być już przy wyjściu z kanału, na trawniku przed Muzeum. Zgadamy się przez radio. Nie wątpię, że przekonamy strażnika, żeby rozbroił drzwi i was wpuścił.
Kiedy będziecie już w środku - do akcji przystępuje Hades. Przy pomocy informacji uzyskanych od strażników rozpracowuje system alarmowy i ostrzegania.
Rozbraja co się da, przede wszystkim wejścia do sal wystawowych.
Hades, Firana i ja - idziemy na górę, otwieramy gablotę, i zwijamy co trzeba.
Nobel i Kosiarz zostają w dyżurce pod radiem, pilnują strażników.
20:30 - Kermit podjeżdża pod ogrodzenie z tyłu Muzeum, w pobliżu bocznego wejścia. Czeka tam, aż się pojawimy z towarem.
Wychodzimy bocznym wyjściem, przez ogrodzenie na ulicę, ładujemy towar do pudła, pudło na samochód.
Kermit i ja odjeżdżamy, i natychmiast walimy w stronę granicy. A każdy z was na własną rękę pozbywa się kombinezonu i całego sprzętu, i przedostaje się przez granicę. 2 dni powinny wystarczyć. Spotkanie tam gdzie zwykle.
AKCJA
Ochroniarze niczego się nie spodziewali:
Początek sprzątania:
Po kilku minutach dołączyła reszta - Hades szuka sobie stanowiska, Kosiarz się przebiera w kombinezon, Nobel nawiązuje nowe znajomości:
Szrama tak się wydzierał na strażników, że zdarł sobie gardło :)
Szrama, Kosiarz i Firana poszli na górę. W dyżurce został Nobel i Hades:
Hades zapoznaje się z podręcznikiem obsługi systemu alarmowego, przy niezwykle chętnej pomocy kierownika ochroniarzy:
Minęło pół godziny, kiedy Hades wyłączył fotokomórki i inne urządzenia, i mogliśmy wejść do głównej sali wystawowej. Oczywiście nie było mowy o latarkach, musieliśmy używać noktowizorów (reszta zdjęć jest 'normalna' w trosce o widzów :):
Rzut oka na kieckę Chrobrego:
I do roboty - tzn. haker do roboty - podłączył klawiaturę pod panel sterujący i zaczął szukać sposobu na podniesienie drzwi z pancernego szkła chroniących nasz łup:
Wszystko szło zgodnie z planem, do momentu, kiedy się okazało że nie da się podnieść drzwi od gabloty.
Musiałem wrócić do dyżurki i dobrze nastraszyć strażników, żeby wreszcie powiedzieli dlaczego. Okazało się, że w ostatnim tygodniu została zamontowana w piwnicy niestandardowa centralka. Tylko jeden z nich to wiedział! Trzeba znać odpowiednią kombinację przełączników na tablicy, wyłączyć obwód ostrzegania, przestawić przełączniki, i włączyć obwód. Przy nieprawidłowym ustawieniu system blokuje zamki i oczywiście aktywuje alarmy - raczej nie mielibyśmy szans ucieczki.
Kiedy koleś poczuł ostry jak brzytwa kawałek stali na gardle - wszystko wykrzyczał.
Minuty mijały jak godziny..... Wreszcie usłyszeliśmy szum instalacji hydraulicznej i pancerna pokrywa powoli uniosła się w górę:
Przed nami stał... Bolesław Chrobry... Wrażenie niezapomniane:
Dwóch było mało. Musieliśmy się za niego zabrać we trzech:
Na ulicę wyszliśmy bez przeszkód. Załadowaliśmy Króla w pudło:
I w drogę!
Na spotkaniu po akcji każdy z nas stwierdził, że kiedy dotykał hełmu, czy elementów pancerza, miał silne wrażenie, że dotyka przedmiotów magicznych... Szkoda nam było rozstawać się z tą 1000-letnią magią. Ale walizka forsy, jaką za to zainkasowaliśmy czaru miała niewiele mniej !
Szrama (szef) - planowanie oraz środki łagodnej perswazji wobec strażników
Kosiarz (komandos) - obezwładnienie strażników
Firana (fixer) - załatwia noktowizory, krótkofalówki, broń, plan kanałów, papiery ekshumacyjne
Hades (haker) - rozpracowuje system alarmowy i rozbraja czujniki
Kermit (kierowca) - prowadzi samochód
Nobel (saper) - [umiejętności sapera nie wykorzystane]
[ GALERIA ]