[MOC] Oshkosh MTVR 4x4

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#16 Post autor: Pietruch »

makorol pisze:P.S. Napisz coś o tych "kiełbasach"
Również przyłączam się do tej prośby. Jakie są minusy i plusy tego rozwiązania. ?
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#17 Post autor: Duke »

Nie chwalcie tak, bo jeśli jutro samochód kiepsko się spisze, to będzie mi strasznie głupio.
Trochę przesadziłem z jego upiększaniem, taki ciężar rozłożony na 4 koła, obciążenie mechanizmów jest ogromne. Podczas jazdy z mostów wydobywają się wielce niepokojące dźwięki. Na wszelki wypadek już planuję następny pojazd.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#18 Post autor: Pietruch »

Ciekawe jak będą wyglądały ośki i zębatki po jutrzejszych zawodach. Fakt, bardzo ciężki jest, ale mosty są pancerne - liftarmy. Muszę go zobaczyć na żywo... Muszę... :)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#19 Post autor: Duke »

Ok, elastyczne wały mojego pomysłu, czyli "kiełbasy" powstały, gdy chciałem połączyć umieszczone w ramie pojazdu silniki z mostami, które są związane z ramą tylko za pomocą sprężyn zawieszenia i drążków, mogę poruszać się góra-dół i skręcać wzdłuż osi podłużnej pojazdu.
Moc silników PF XL jest na tyle duża, że od razu odrzuciłem pomysł użycia kardanów, choć może powinienem to sprawdzić?

Wały zbudowane są z tylko dwóch rodzajów elementów, które widać tutaj, tworzących segmenty.
Wały mogą się zginać i rozciągać, im więcej segmentów posiadają, tym większy może być kąt zgięcia, ale większa szansa, że się rozlecą. Kluczowy jest dobór "zagęszczenia" segmentów na długości wału. Jeśli wał jest za luźny, to rozpadnie się przy dużym obciążeniu, jeśli natomiast jest za ciasno upięty, to traci elastyczność i pracuje z dużymi oporami i hałasem.
Przebadałem kilka różnych konstrukcji wału, zanim doszedłem do tej, ale nadal nie jest idealna, prawdopodobnie jutro w trakcie zawodów zawiedzie mnie parę razy.

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#20 Post autor: Ciamek »

Dobry wieczór : o)

Generalnie to nie moja działka, ale chciałem napisać, że bardzo mi się podoba Twoja trialówka. Nie dość, że jeździ to jeszcze wygląda! (albo odwrotnie - co kto lubi : o) )

Technicowcem nie jestem, ale mnie też zainteresował Twój wał kiełbasiany.
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
pixel
Posty: 285
Rejestracja: 2006-06-05, 13:43
Lokalizacja: wawa
brickshelf: pixel

 

#21 Post autor: pixel »

geeez chlopie
smyk mowi ze zarzadzisz ale nie przypuszczalem ze az tak

respect

modeling najwyzszych lotow jesli chodzi o trtr

Pawlo

#22 Post autor: Pawlo »

Gratuluje tak udanego modelu. Jest piękny - praktycznie MT a w dodatku bardzi dobrze sie sprawuje. Martwi mnie jednak, czy pod takim obciążeniem nie będzie nic skakało albo nawet coś się złamie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#23 Post autor: smyk »

Właśnie do takiej formuły truck trialu chciałbym zmierzać. Prawdziwa esencja tej dyscypliny.

Dopieszczone i w pełni mobilne cudo z wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. "Kiełbasa" jest genialna i będzie prawdziwą rewolucją w dziedzinie przenoszenia napędu z silników PF.

Widać, że od naszego ostatniego spotkania poprawiłeś właściwości jezdne (przełożenie) i teraz MTVR śmiga bez najmniejszych problemów, co bardzo cieszy.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#24 Post autor: Kubrick »

Zamurowalo mnie, po prostu brak mi slow.
Nie bede tego moze komentowal, bo nie wiem co powiedziec... Po prostu jutro siadam do klockow po szkole i tworze kolejna ewolucje trialowki ;)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
V3speer
Posty: 66
Rejestracja: 2008-02-25, 12:42
Lokalizacja: Dobre Miasto

#25 Post autor: V3speer »

Kubrick pisze:Zamurowalo mnie, po prostu brak mi slow.
Nie bede tego moze komentowal, bo nie wiem co powiedziec... Po prostu jutro siadam do klockow po szkole i tworze kolejna ewolucje trialowki ;)
Jutro jest niedziela xD


@duke

Piękna ciężarówka, bardzo dobry MT, prawie jak Maćka :D

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#26 Post autor: Kubrick »

V3speer pisze:Jutro jest niedziela xD
A ja zaocznie studiuje xD

No Duke, jak mogles? Zamkne sie w sobie, kompleksow sie nabawie... xD
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#27 Post autor: Duke »

Najchętniej jeździłbym takim: (jak widać są to oponki od 8466 offroadera)
Obrazek
szerokość 27 studów, masa ok 3800

inne zdjęcia:
1 , 2 , 3 , 4 , 5

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#28 Post autor: Robson »

Najchętniej jeździłbym takim
Nie ma mowy ! Teraz jestes nie do pokonania a na tych kołach był bys jeszcze lepszy:P Dobrze że koła od 8466 nie są dopuszczane do ruchu TrTr
Cb1100RR

Awatar użytkownika
lizak86
Posty: 62
Rejestracja: 2007-06-22, 22:28
Lokalizacja: Kwidzyn
brickshelf: lizak86

 

#29 Post autor: lizak86 »

Duke
Jak zrobiłeś koniec przedniego błotnika, to półkole?? cyknij fotkę jak to wygląda z bliska:)
Bardzo mi sie podoba to rozwiązanie, nie mówiąc już o całym modelu. Majstersztyk!!!
Ostatnio zmieniony 2008-04-20, 21:11 przez lizak86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#30 Post autor: Sariel »

To są liftarmy trójki nanizane na giętkie axle.

ODPOWIEDZ