Również przyłączam się do tej prośby. Jakie są minusy i plusy tego rozwiązania. ?makorol pisze:P.S. Napisz coś o tych "kiełbasach"
[MOC] Oshkosh MTVR 4x4
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Nie chwalcie tak, bo jeśli jutro samochód kiepsko się spisze, to będzie mi strasznie głupio.
Trochę przesadziłem z jego upiększaniem, taki ciężar rozłożony na 4 koła, obciążenie mechanizmów jest ogromne. Podczas jazdy z mostów wydobywają się wielce niepokojące dźwięki. Na wszelki wypadek już planuję następny pojazd.
Trochę przesadziłem z jego upiększaniem, taki ciężar rozłożony na 4 koła, obciążenie mechanizmów jest ogromne. Podczas jazdy z mostów wydobywają się wielce niepokojące dźwięki. Na wszelki wypadek już planuję następny pojazd.
Ok, elastyczne wały mojego pomysłu, czyli "kiełbasy" powstały, gdy chciałem połączyć umieszczone w ramie pojazdu silniki z mostami, które są związane z ramą tylko za pomocą sprężyn zawieszenia i drążków, mogę poruszać się góra-dół i skręcać wzdłuż osi podłużnej pojazdu.
Moc silników PF XL jest na tyle duża, że od razu odrzuciłem pomysł użycia kardanów, choć może powinienem to sprawdzić?
Wały zbudowane są z tylko dwóch rodzajów elementów, które widać tutaj, tworzących segmenty.
Wały mogą się zginać i rozciągać, im więcej segmentów posiadają, tym większy może być kąt zgięcia, ale większa szansa, że się rozlecą. Kluczowy jest dobór "zagęszczenia" segmentów na długości wału. Jeśli wał jest za luźny, to rozpadnie się przy dużym obciążeniu, jeśli natomiast jest za ciasno upięty, to traci elastyczność i pracuje z dużymi oporami i hałasem.
Przebadałem kilka różnych konstrukcji wału, zanim doszedłem do tej, ale nadal nie jest idealna, prawdopodobnie jutro w trakcie zawodów zawiedzie mnie parę razy.
Moc silników PF XL jest na tyle duża, że od razu odrzuciłem pomysł użycia kardanów, choć może powinienem to sprawdzić?
Wały zbudowane są z tylko dwóch rodzajów elementów, które widać tutaj, tworzących segmenty.
Wały mogą się zginać i rozciągać, im więcej segmentów posiadają, tym większy może być kąt zgięcia, ale większa szansa, że się rozlecą. Kluczowy jest dobór "zagęszczenia" segmentów na długości wału. Jeśli wał jest za luźny, to rozpadnie się przy dużym obciążeniu, jeśli natomiast jest za ciasno upięty, to traci elastyczność i pracuje z dużymi oporami i hałasem.
Przebadałem kilka różnych konstrukcji wału, zanim doszedłem do tej, ale nadal nie jest idealna, prawdopodobnie jutro w trakcie zawodów zawiedzie mnie parę razy.
Właśnie do takiej formuły truck trialu chciałbym zmierzać. Prawdziwa esencja tej dyscypliny.
Dopieszczone i w pełni mobilne cudo z wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. "Kiełbasa" jest genialna i będzie prawdziwą rewolucją w dziedzinie przenoszenia napędu z silników PF.
Widać, że od naszego ostatniego spotkania poprawiłeś właściwości jezdne (przełożenie) i teraz MTVR śmiga bez najmniejszych problemów, co bardzo cieszy.
Dopieszczone i w pełni mobilne cudo z wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. "Kiełbasa" jest genialna i będzie prawdziwą rewolucją w dziedzinie przenoszenia napędu z silników PF.
Widać, że od naszego ostatniego spotkania poprawiłeś właściwości jezdne (przełożenie) i teraz MTVR śmiga bez najmniejszych problemów, co bardzo cieszy.
Duke
Jak zrobiłeś koniec przedniego błotnika, to półkole?? cyknij fotkę jak to wygląda z bliska:)
Bardzo mi sie podoba to rozwiązanie, nie mówiąc już o całym modelu. Majstersztyk!!!
Jak zrobiłeś koniec przedniego błotnika, to półkole?? cyknij fotkę jak to wygląda z bliska:)
Bardzo mi sie podoba to rozwiązanie, nie mówiąc już o całym modelu. Majstersztyk!!!
Ostatnio zmieniony 2008-04-20, 21:11 przez lizak86, łącznie zmieniany 1 raz.