Strona 1 z 4

[MOC] STAR 266

: 2008-05-25, 21:08
autor: Kubrick
W sumie chyba juz pora,zeby zalozyc ten watek, bo podlaczanie sie do "czym w nowy sezon" juz nie przejdzie, bo temat zniknal, a wtracanie sie do watku Sariela robi taki chaos, ze szkoda slow :]
Obrazek
Jak juz pewnie niektorzy zdazyli sie zorientowac, postanowilem popelnic Stara 266 po tym,jak Sariel zaprezentowal pierwsze zdjacia swojego stara, wtedy to poczulem takiego strasznego kopa w tylek, odwrocilem sie, a to inspiracja byla :]

Zaczelo sie od tego, ze zbudowalem sobie rame z przednim mostem pomyslu Pietrucha i tylnym tandemem, ktory z powodzeniem stosowal TruckeR w swoim Magirusie.
http://www.brickshelf.com/gallery/Kubrick/misc/WIPs/6x6-WIP/star266/thumb/img_1471.jpg_thumb.jpg
Sprawuje sie to calkiem niezle, ale ze wzgledu na to, ze lubie efekt podnoszenia kol w powietrze na wiekszych nierownosciach, to ograniczylem znacznie skok zawieszenia.

Naped z dalszego wyjscia silnika RC, przelozenie jest zredukowane 72-krotnie. Poczatkowo dalem mu zdwojona przekladnie z12 -> z36 zaraz za silnikiem, ale okazalo sie,ze jest ok 3 study za dlugi, wiec przekladnia zostala zmieniona w pojedyncza przy okazji skracania przedniej czesci ramy.

Poczatkowo powstala tylko sciana czolowa kabiny, ale juz bylem z nij zadowolony, wiec przetrwala dluzsza chwile.
Obrazek

Jakims cudem wykombinowalem taki smaczek,jak kratka na atrapie zbudowana z plotkow
Obrazek
I wtedy wlasnie stwierdzilem, ze cos jest nie tak z tym przodem, wiec projekt zostal zawieszony na kilka dni, bo nie mialem czasu na budowanie.
Kolejny przelom nastapil w tym tygodniu, kiedy powstala calkiem nowa sciana czolowa, ale oparta na tych samych zalozeniach, ale za to wszystko udalo sie wykonac juz bardziej elegancko.
Obrazek

Dzisiaj spedzilem zdecydowanie wiecej czasu nad klockami. Jednak to, ze dziewczyna nie ma sily po imprezie miewa jakies zalety :]

Powstal gustowny zderzaczek:
Obrazek

Spora czesc kabiny:
Obrazek

Niestety, podczas testow doszlo do malej kolizji z drzewem i zakonczylo sie to SZPACHLOWANIEM BOKU. No dobra, nie jest to jeszcze taka tragedia, przymierzalem sie od dawna do wykorzystania rozowych klockow z jedynego posiadanego przeze mnie zestawu PARADISA i z tego patentu jestem naprawde zadowolony :)

Budowa w toku. Pierwsza miniaturka jest linkiem do calej galerii WIP (po opublikowaniu). Pozostale miniaturki sa sznurkami do wiekszych zdjec.

I jeszcze filmik z fazy testowania podwozia:

[youtube]http://youtube.com/watch?v=bf7YRnT6C5w[/youtube]

I jeszcze jedno:
Sorry szarikm, ze Ci zdjecie zrobilem,jak lezysz mi pod przednim mostem, ale zauwazylem dopiero,jak wrzucilem na BS :]

: 2008-05-25, 21:30
autor: Roug
No i **** !
Nie buduje już stara bo twój jest w 90% taki sam jak mój (kabina).
Inaczej mówiąc jest ładny!
A napisze coć jescze po dokładniejszym oglądnięciu.

: 2008-05-25, 21:33
autor: Sariel
Fajne błotniki, ale czy kabina nie jest trochę za szeroka? Całość wygląda obiecująco, choć niepokoi mnie widok zębatki z24 ze sprzęgłem z przodu, w mechanizmie skrętu jak się domyślam - nie wierzę, żeby te zębatki miały rację bytu w TrTr, są po prostu stworzone do mniejszych obciążeń.

: 2008-05-25, 21:33
autor: smyk
Wszystko jasne!
Ten model to będzie przełomowy moment w Twojej trialowej przygodzie. Wreszcie wybrałeś odpowiedni model. Wreszcie to wygląda. Wreszcie to jeździ. To jest to!

W pierwszej chwili te płotki wzbudziły we mnie konsternacje, dopiero po chwili skapowałem, że budujesz tę starszą wersję 266 z siateczką w atrapie chłodnicy. Piękna sprawa, pierwowzór masz genialny.

Dolny pakiet (światła, kratka) bardzo mi się podoba, choć trochę jakoś za bardzo przypomina mi Kamaza Macieja. Ale jeśli nawet, to nic. Kabina ma fajne proporcje, ładne zaokrąglenia, idealne kierunkowskazy, brzydkie naklejki. Brakuje mi tylko otwieranych drzwi, ale w trialówkach nie jest to jeszcze standardem ;P

Trzymaj się tego modelu, dopracuj go i pojeździj nim pełny sezon. I zafunduj mu PFy :D
Sariel pisze:Fajne błotniki, ale czy kabina nie jest trochę za szeroka?
Sariel może mieć trochę racji, ale budowanie kabiny na 21 kropek z takimi zaokrągleniami mogłoby być trudne :) Poza tym - nie widać tej "zbytniej szerokości". A optymalne błotniki dla 266 mają 1,5 studa szerokości ;P

: 2008-05-25, 21:45
autor: Kubrick
Sariel pisze:ale czy kabina nie jest trochę za szeroka
22 kropki + blotniki. Jak skalowalem blueprinta, to jakos tak mi wyszlo, ale bylo juz pozno ;)
Sariel pisze:niepokoi mnie widok zębatki z24 ze sprzęgłem z przodu, w mechanizmie skrętu jak się domyślam - nie wierzę, żeby te zębatki miały rację bytu w TrTr, są po prostu stworzone do mniejszych obciążeń.
I tu Cie zadziwie: Ta zebatka momentami przenosi takie obciazenia, ze rozwala mi uklad kierowniczy. Jak sie ich uzywa blisko silnika,a po nich sie daje redukcje, to sa bardzo wydajne.
smyk pisze:W pierwszej chwili te płotki wzbudziły we mnie konsternacje, dopiero po chwili skapowałem, że budujesz tę starszą wersję 266 z siateczką w atrapie chłodnicy.
Co ciekawe, wujek jak mial stara 266 (z zabudowa Warynski K407, jakby ktos pytal), to chyba mial wlasnie ta kratke, ale sie skapnalem,ze byly dwie wersje,jak juz wymyslilem patent z plotkami. W ogole bylo tak, ze mialem jeden plotek i poszedlem do goscia na gieldzie w nadziei, ze bedzie (dlugi weekend) i ze bedzie mial plotki. Byl, mial akurat 3, czyli tyle, ile chcialem :D
smyk pisze:Brakuje mi tylko otwieranych drzwi, ale w trialówkach nie jest to jeszcze standardem
Chcialem cos pomyslec, ale w zwiazku z tym,ze caly przed trzyma sie snotem,juz nie mialem mozliwosci, bo nie ma gdzie zapiac zawiaskow, a 2 study, na ktorych trzyma sie przednia sciana wkomponowalem w boczne sciany kabiny, zeby to ustabilizowac, bo zaczynalo odlazic juz.
Roug pisze:Nie buduje już stara bo twój jest w 90% taki sam jak mój (kabina).
Buduj, chce zobaczyc efekt :D
smyk pisze:A optymalne błotniki dla 266 mają 1,5 studa szerokości ;P
tez mi tak to wyszlo, ale zbudowanie ich wymagaloby uzycia podwojnych luczkow, a tu juz jest masakra, bo kolo nie ma juz gdzie sie zmiescic. Juz w tej chwili mam luzu miedzy opona, a blotnikiem okolo 3 mm pod obciazeniem, wiec wole tej granicy wiecej nie naciagac :]

: 2008-05-25, 21:53
autor: TruckeR
Dobry wieczór ;-]
Kubrick pisze:I tylnym tandemem, ktory z powodzeniem stosowal TruckeR w swoim Magirusie.
Zaraz się udławię ze śmiechu ;-) U mnie ten tandem to owszem, z powodzeniem... się rozpadał.
Kubrick pisze:Przelozenie jest zredukowane 72-krotnie.
I bardzo dobrze!

Auto wygląda naprawdę ładnie, podoba mi się jego kabina. Toż to MT prawie. A że brak otwieranych drzwi.. przynajmniej będzie trochę trwalsze. Mój Magirus miał otwierane drzwi i sądze, że jego karoseria byłaby solidniejsza, gdyby ją z gazety wyciąć.

Ale to ma kabinę nad silnikiem.. Rozumiem, ze to celowy zabieg, aby Star się dobrze wywracał ;-]

...I szkoda, że robierasz Magirusa. Taki był fajny.

: 2008-05-25, 21:55
autor: Kubrick
TruckeR pisze:I szkoda, że robierasz Magirusa. Taki był fajny.
bo mnie wkur... denerwuje na kazdym kroku :P

Wlasnie sie przyjrzalem zdjeciom starow i juz wiem o czym zapomnialem xD Ale wstydzior, kierunkowskazow bocznych mu nie dalem :]

: 2008-05-26, 09:24
autor: Bobofrutx
No no kabina niezła, star jak sie patrzy ;D Może to dziwne, ale podoba mi się przedni zdeżak, i to jego małe wybrzuszenie z wykożystaniem 2 czarnych serków ;P
A i rozwaliła mnie ta szpachlówka xD

: 2008-05-26, 14:23
autor: Roug
Kubrick pisze:
Roug pisze:Nie buduje już stara bo twój jest w 90% taki sam jak mój (kabina).
Buduj, chce zobaczyc efekt :D
Moj Star będzie mniejszy bo na kołach od 8285 ale zastosowanie klocków podobne no i brakuje mi do niego części jeszcze ale wracając do Twojego stara to jest naprawdę ładny,fajnie jeździ, a co do drzwi to można zrobić je z liftramów i problem miejsca na zawiasy znika:)

: 2008-05-26, 18:47
autor: Kubrick
Roug pisze:a co do drzwi to można zrobić je z liftramów i problem miejsca na zawiasy znika:)
ale juz nie bedzie taki ladny :]
Bobofrutx pisze:Może to dziwne, ale podoba mi się przedni zdeżak, i to jego małe wybrzuszenie z wykożystaniem 2 czarnych serków ;P
Byl wczesniej bialy, ale wygladal ch... brzydko :]
Obrazek
Troche przerysowalem to przetloczenie, ale jest (tak mysle) na tyle charakterystycznym elementem, ze trzeba je bylo jakos wyraznie zaznaczy :D

: 2008-05-26, 19:13
autor: smyk
To czemu ten z siateczkową chłodnicą ma podwójne reflektory na zderzaku? Też tak będzie u Ciebie?

EDIT: eeee, nie. To jakaś nietypowa wersja.

: 2008-05-26, 19:15
autor: Roug
Kubrick pisze:
Roug pisze:a co do drzwi to można zrobić je z liftramów i problem miejsca na zawiasy znika:)
ale juz nie bedzie taki ladny :]
A w moim Manie są tak zrobione i wygląda to ładnie. Nie namawiam ale ja bym pokombinował i zobaczył efekt:)

: 2008-05-26, 19:19
autor: Kubrick
smyk pisze:To czemu ten z siateczkową chłodnicą ma podwójne reflektory na zderzaku? Też tak będzie u Ciebie?
Bo on ma kabine 28/200 starego typu? ;)
Roug pisze:Nie namawiam ale ja bym pokombinował i zobaczył efekt
Nie bardzo chce, bo:
1. strace na sztywnosci kabiny
2. ta wersja z siateczka ma drzwi do samego schodka
3. bedzie wielka szpara na koncu drzwi ;]

: 2008-05-26, 19:23
autor: smyk
Kubrick pisze:
smyk pisze:To czemu ten z siateczkową chłodnicą ma podwójne reflektory na zderzaku? Też tak będzie u Ciebie?
Bo on ma kabine 28/200 starego typu? ;)
Chętnie wierzę. Ale co to oznacza w praktyce?

: 2008-05-26, 19:32
autor: Kubrick
Ale co to oznacza w praktyce?
Star 28:
Obrazek

Star 200 w starej budzie:
Obrazek

Star 200 w nowej budzie:
Obrazek

Star 266:
Obrazek

A poza tym, stary 28, 200, 266 byly dostepne w 2 opcjach pod tym wzgledem: z lampami na kabinie (pojedynczymi) i podwojnymi w zderzaku. Nie spotkalem sie z opcja 2 w 1, czyli reflektorami tu i tu jednoczesnie. U mnie lampy zostaja juz tak,jak sa.

EDIT:
Przyjrzalem sie dokladniej starom.
28 mial lampy na kabinie, 200 w zderzaku, 266 juz zaleznie od rocznika chyba mial tu,albo tu.
Chociaz, zdaje mi sie, ze kuzyn, jak mial kilka 200, to mial tez rozne opcje umieszczenia lamp... Ale teraz juz glowy nie dam, bo ostatniego swojego stara opchnal kilka lat temu, potem jeszcze wujek mial 200 w nowej kabinie, wiec tam juz lampy byly tylko w zderzaku.

Jeszcze nie dodalem, ze 266 na zdjeciu, to juz wersja z kabina montowana od 1985 roku, do tego czasu byly te smieszne siateczki i nieco inne drzwi.