[MOC] ZIL 4972

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

[MOC] ZIL 4972

#1 Post autor: Emilus »

Witam,

Prezentuję wykańczaną przeze mnie ciężarówkę ZIL 4972, może w wersji 205 lub 206.
to zdjątko:
Obrazek
a to orginał:
Obrazek
Kolejne zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Trochę danych technicznych, - mosty to przeb. mosty z kraza - dwa krańcowe.
Zawieszenie - trzy kolebki - może i mało finezyjnie, ale czas mnie goni przed 5 no i zobaczymy, jak się to sprawuje
W modelu znajduje się 6 silników, 3 PF XL i 3 PF:
-Napęd 2 x PFXL przełożenie niech będzie na razie okryte tajemnicą
-skręt - 2 x PF - możliwość niezależnego skręcania pierwszą i trzecią osią (może jechać bokiem:))
-napęd atrapy silnika V8 - PF
-napęd kompresora - PFXL
Model ma aktywne zawieszenie środkowej osi sterowane z pilota i zasilane poprzez autozawór z kompresora.

Wym.:
- długość 65 cm
- szerokość 24 study
- wysokość 25,5 cm
masa (na razie) ok. 3 kg
Ostatnio zmieniony 2008-07-05, 03:57 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

Re: ZIL 4972

#2 Post autor: Sariel »

Emilus pisze:Model ma aktywne zawieszenie środkowej osi sterowane z pilota i zasilane poprzez autozawór z kompresora.
A gdzie opłata patentowa? ;)

Grand

#3 Post autor: Grand »

Fajny, ale kabina jest chyba trochę źle wyskalowana?

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#4 Post autor: mienso123 »

Emilus pisze:W modelu znajduje się 6 silników, 3 PF XL i 3 PF:
Jak długo tym pojeździsz? Wydaje mi sie że to strasznie baterie będzie zeżerać

Michal

#5 Post autor: Michal »

Fajny, podoba mi się. Szczególnie felgi i taka..."zwartość" całości.

Grand chyba ma rację, w oryginale kabina sięga środkowej osi, i to daje taki "mocny" wygląd - czy po prostu planujesz inną zabudowę?

Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz: gdybyś przyjechał na takie typowe GPG, to mogło by się okazać, że jakaś połowa silników (i mocy) na zawodach znajduje się w Twoim modelu :-)

Pozdrowienia
Michał

Awatar użytkownika
Bobofrutx
Posty: 1014
Rejestracja: 2007-08-21, 21:26
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Bobofrut

 

#6 Post autor: Bobofrutx »

Żeś zbudował to co ja chciałem zbudować ;P I nieźle ci to wyszło! ;)
Grand ma racje, z kabina jest coś nie tak.
Proszę o jakiś filmik ;P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#7 Post autor: Emilus »

Sariel pisze: gdzie opłata patentowa? ;)
Rozliczymy się na GPM 5:)
Grand pisze:Fajny, ale kabina jest chyba trochę źle wyskalowana?
Nie, bo mój to wersja 4972 a na zdjęciu 497205. Zresztą to ZIL 4972 w orginale:
Obrazek
Mienso123 pisze:Jak długo tym pojeździsz? Wydaje mi sie że to strasznie baterie będzie zeżerać
Nie jest tak źle. PFy to nie RC.
Ostatnio zmieniony 2008-07-03, 09:06 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.

Roug

#8 Post autor: Roug »

-skręt - 2 x PF - możliwość niezależnego skręcania pierwszą i trzecią osią (może jechać bokiem:))
Fajny patent ale jak ma jechać bokiem skoro środkowa oś mu w tym przeszkadza?
No chyba że ją podnosisz na ten czas pneumatycznie?

Grand

#9 Post autor: Grand »

Emilus pisze: Nie, bo mój to wersja 4972 a na zdjęciu 497205. Zresztą to ZIL 4972 w orginale.
Ja bym się tym zdjęciem nie kierował i zmniejszył kabinę, chociaż o 1 liftarm. Wtedy będzie wyglądał bardziej realistycznie. :) Teraz wygląda trochę pokracznie. :P

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#10 Post autor: Emilus »

Rough pisze:jak ma jechać bokiem skoro środkowa oś mu w tym przeszkadza?
No chyba że ją podnosisz na ten czas pneumatycznie?
Środkowa oś faktycznie może przeszkadzać, dlatego bokiem jedzie nieco niepewnie.

Co do kabiny, to jeszcze dziś pracuje nad tym wszystkim i niewykluczone, że ją obniżę...

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#11 Post autor: Duke »

Bardzo ciekawy pojazd, już widzę ze będzie w sobotę wesoło. 6 silników, kompresor, no piękna sprawa, a estetykę pewnie dopracujesz. Widzę kiełbasy w przedniej osi, na pace troche bałagan, ale przy takiej ilości elektryki. Pewnie promień zawracanie masz rewelacyjny. Czyżby zabrakło ci silników na zrobienie wciągarki - bo widzę na nią miejsce.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#12 Post autor: Emilus »


Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#13 Post autor: smyk »

Niezła potwora. Może się okazać bardzo skuteczna. Praktycznie nie da się zawiesić. Widać, że szybka, a filmik i tak wyglądał na zwolniony. Mocy będzie trochę. Zwrotność lepsza niż niejednego 4x4.

Ale kabinę, to rzeczywiście można by osadzić trochę niżej.

Zobaczymy w sobotę, co to rzeczywiście może :D

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#14 Post autor: Duke »

Ten filmik świetnie pokazuje jak działa zawieszenie w tym pojeździe, u ciebie Emilus też tak bedzie?
http://pl.youtube.com/watch?v=aYfd4muY1 ... re=related

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#15 Post autor: TruckeR »

On nie jest piękny, tak jak Krazy. Jest POTWORNY (w pozytywnym znaczeniu tego słowa, ekhm). Większość zarzutów i pochwał się już pojawiła (może tylko powtórzę, że przedział silnikowy jest za wysoki, a błotniki umieściłeś zbyt nisko). Poza tym chciałbym się spytać jak w praktyce działa to aktywne zawieszenie? Sam sobie ustalasz jego wychył poprzez pneumatykę?
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

ODPOWIEDZ