Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] MAZ 537K
Autor Wiadomość
djtermoz 

Wiek: 44
Dołączył: 26 Paź 2007
Wpisy: 176
Skąd: Boston
Wysłany: 2008-07-26, 19:13   [MOC] MAZ 537K

Przedstawiam Wam (nareszcie!) produkt Mińskich Zakładów Motoryzacyjnych czyli MAZ-537K w skali bliżej nieokreślonej. Model rodził się w ciężkich bólach przez ponad 3 miesiące ze wględu na permanentny brak czasu. Ale oto jest. Prezentuje się mniej więcej tak jak oryginał. Mniej więcej - dlatego, że choć starałem się zachować skalę i proporcje to tylko jeden wymiar nie został ściśle zachowany - wysokość. To dlatego, że założeniem było zbudowanie ciężarowki mobilnej w trudnym terenie a tymczasem oryginalny MAZ ma bardzo mały prześwit między oponami a nadkolami. Stąd żeby uzyskać jakąś rozsądną pracę zawieszenia musiałem zadecydować - albo wierność oryginałowi, albo budujemy MAZa na sterydach. Wybrałem to drugie bo wierność oryginałowi zostawiam Model Teamowcom. Ja i tak nie mam odpowiednich klocków żeby odwzrować drobne detale nadwozia.



Budując wzorowałem się na zdjęciach i rysunkach, które można znaleźć tutaj:
http://bart300872.republi...37/maz-537.html
http://www.primeportal.ne...ndex.php?Page=1
http://www.military-today.com/trucks/maz_537.htm

Mój MAZ występuje w wersji K - towarowej ze skrzynią. Oryginał ma zaraz za silnikiem duże pudło kryjące wyciągarkę i jej napęd. U mnie wyciągarki niestety nie ma a w tym miejscu mieści sie zasobnik z bateriami, który nawet ma w miarę odpowiednie w tej skali wymiary więc może imitować skrzynię wyciągarki.



W tylnej części kabiny (a właściwie w przedziale silnikowym) kryje się silnik napędu skrętu kół . Odbiornik podczerwieni jest częścią zbiorników paliwa. Główny silnik napędu to drugi średni silnik PF umieszczony pod skrzynią z tyłu. Miałem w planach wsadzenie tam silnika PF XL ale po pierwszych przymiarkach okazało się, że albo będzie silnik XL albo sztywniejsze zamocowanie tylnego mostu więc stanęło na tym drugim.

Nad pierwszą tylną osią kryje się jeszcze dwustopniowa skrzynia biegów. Pierwszy bieg to bezpośrednie przełożenie z silnika PF a drugi to redukcja 3:1. Sterowanie skrzynią odbywa się za pomocą drążka z czerwoną końcówką , którą widać z tyłu pojazdu.

Model posiada zawieszenie kolebkowe wszystkich kół . Dwie przednie osie mają kolebki poprzeczne a tylne kolebki wzdłużne. I w tym miejscu chciałbym powiedzieć, że przednie kolebki to jedyny element tego pojazdu z których jestem tak naprawdę zadowolony. Udało mi się zbudować bardzo małe, sztywne i co najważniejsze tutaj - niskie, kolebki z pełnym przeniesieniem napędu i sterowaniem. Ale reszta wygląda już gorzej...

Mój MAZ jeździ choć słabo, ale ze skręcaniem na gładkiej powierzchni ma problemy szczególnie gdy skręcimy przednie koła do maksimum. To dlatego, że 8 kół generuje już naprawdę ogromne opory, pojazd jest względnie ciężki (battery box) a nie ma dyferencjałów (i tak nie ma ich gdzie wcisnąć) więc koła po prostu nie mają się jak ślizgać. Stąd nie jestem do końca zadowolony z mobilności tej konstrukcji. Demonem prędkości nie jest. Filmiku nie będzie bo ślamazarnością tego pojazdu się chwalić nie będe. Nic ciekawego.

Następnym projektem będzie coś dużo lżejszego - prawdopodobnie 4x4 albo może jakiś spychacz czy koparka bo parę dni temu dostałem wreszcie 8294 Excavator więc trzeba będzie wypróbować nowe siłowniki śrubowe.

Inne zdjęcia: 1 2

Galeria tutaj: http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=332651
 
 
 
TruckeR 
Sabbath Bloody Sabbath


Wiek: 31
Dołączył: 03 Maj 2006
Wpisy: 851
Skąd: Układ Mendelejewa
Wysłany: 2008-07-26, 19:39   

Hmm. Też budowałem takie autko, ale po Twoim MAZie nie mam się co nim chwalić. Jest to KrAZ 5531 na tych samych kołach i zwrotnicach, o tyle badziewny, że nie chce podjechać pod żadną przeszkodę, niezależnie od przełożenia.. Ale skoro Twoje auto też jeździ kiepskawo, to się już nie martwię ;-] Twój MAZ wygląda naprawdę rasowo, podoba mi się, że upchnąłeś tu działające zawieszenie na wszystkich osiach. Bez problemu można rozpoznać oryginał, więc nie marudź. Jest fajny ;-)
_________________
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
 
 
 
 
Mikolaj 


Wiek: 28
Dołączył: 02 Lut 2008
Wpisy: 1044
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2008-07-26, 20:43   

Hmm.... Uważam, że nie powinno się pisać głupich, jednozdaniowych komentarzy. Ale nie mogę się powstrzymać by nie napisać "jaki on jest fajny!!!" :) Szkoda, że nie ma filmików, i że jest taki słaby.
_________________
Ze smutku wory pod oczami jak Panasewicz.
 
 
 
 
Mikey
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-26, 21:48   

Model jest bardzo fajnie zrobiony. Podoba mi sie w nim że jest prosto zbudowany a robi duże wrażenie. Moja ocena 6/6.
 
 
 
wajda
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-27, 11:13   

Model bardzo mi się spodobał. Nie dość ,że przypomina oryginał to jeszcze zaskakuje rozwiązaniami technicznymi. Taki mały pojazd a ty upchnąłeś tam napęd ,skręt i zawieszenie. Gratuluję!
Ps. Czy przypadkiem nie pomyliłeś zdjęć ze skrzynią biegów. Tam gdzie pisze ,że pierwszy jest drugi i na odwrót. (chyba)
 
 
 
Ramzes 
Master of disaster


Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2008
Wpisy: 395
Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Wysłany: 2008-07-27, 13:32   

Znam ten ból kiedy to się chce cos zbudowac jednak brak odpowiednik części ogranicza. ale Tobie to wyszło calkiem niezle. Ale zeby jakos go zaprezentowac to przydałby sie filmik.
 
 
 
 
Jakub
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-28, 09:41   

Model wizerunek ma bardzo dobry :)
ładnie upchnąłeś całą technikę ,dzięki temu model wygląda zgrabnie ...
Tylkoo te światła zakratkowane tak dziwnie wyglądają :)
Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10