[MOC] KRAB!
: 2008-07-27, 02:13
Dzień dobry!
Koniec ustawiania ludzików.
Po długiej przerwie skończyłem KRABA !
Krab jest wywrotką na podwoziu gąsienicowym.
[ FILM ]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=64_5pEGPQ9s[/youtube]
Jest zdalnie sterowany, posiada oświetlenie i pięknie jeździ, czy to po gładkim, po dywanie, po łóżku, czy po kołdrze.
Jest napędzany/sterowany dwoma silnikami 'PF XL' - po jednym na gąsienicę. Przełożenie 1:3. Koła napędowe znajdują się z przodu i z tyłu - nie mogłem się zdecydować i wyszedł 4x4 :)
Tak na logikę takie rozwiązanie powinno zredukować niebezpieczeństwo zsunięcia się gąsienicy podczas manewrów, ale nie testowałem wariantu z kołami napędowymi tylko z przodu lub z tyłu.
Wzdłuż gąsienicy, w środku, przebiega wał napędowy. Wszystkie przekładnie kątowe na knobach.
62 ogniwa na stronę, i po trzy zwyczajne wózki jezdne z wahaczami. Prześwit dosyć duży - 3 bricki i 2 plate'y.
Reflektory z przodu i tylne światła pozycyjne. Na elementach starego typu. Początkowo były 2 warianty - łatwo zdejmowane 'ładne' atrapy świateł wymieniane na niezgrabne ale świecące elementy, ale w końcu zrezygnowałem z pierwszego wariantu - wymiana byłaby zbyt kłopotliwa.
Skrzynia ładunkowa jest podnoszona przy pomocy dźwigni i jednego silnika 'PF M'. (Pneumatyki nigdy jeszcze nie używałem, poza tym mam tylko jeden siłownik.)
Silnik z redukcją 1:27 podnosi dźwignię połączoną ze skrzynią. Mocy do tego celu jest aż nadto. Skrzynia jest bardzo ciężka, ale nie robi wrażenia na układzie podnoszącym.
Atrapa pięciocylindrowego silnika rzędowego znajduje się z przodu, po prawej stronie, pod otwieraną maską. Choć nie wiem czy takie są używane w maszynach budowlanych. Jest napędzana osobnym silnikiem 'PF M', bezpośrednio. (oczywiście jest i wentylator przy chłodnicy)
W kabinie po prawej stronie fotela znajduje się 'włącznik zapłonu'. Jest to dźwignia, która poprzez cięgno (pierwszy raz użyłem flexa zgodnie z przeznaczeniem!) włącza zasilanie w pojemniku z bateriami, i jednocześnie światła.
Jeden pilot obsługuje napęd/sterowanie, drugi - podnoszenie skrzyni oraz napęd atrapy silnika.
Z drobiazgów jest jeszcze hak holowniczy, otwierane drzwi wejściowe do kabiny, i ruchomy daszek przeciwsłoneczny. Przedni zderzak jest z elementów gumowych.
Dzięki Sariel za kopa do skończenia tego pojazdu!
Kilka przykładów takich maszyn (crawler/track carrier/dumper):
http://www.fourseasons-equip.com/morooka.html
http://www.joetoolgreco.com/images/demo_days_2_020.jpg
http://www.diggerplanet.com/english/mac ... rs/439.htm
http://www.koralfarms.com/KOMATSU%20MST ... DUMPER.jpg
http://www.calwestequipment.ca/MorookaMST2000.1996.jpg
[ GALERIA ]
[ Galeria - szczegóły ]
Koniec ustawiania ludzików.
Po długiej przerwie skończyłem KRABA !
Krab jest wywrotką na podwoziu gąsienicowym.
[ FILM ]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=64_5pEGPQ9s[/youtube]
Jest zdalnie sterowany, posiada oświetlenie i pięknie jeździ, czy to po gładkim, po dywanie, po łóżku, czy po kołdrze.
Jest napędzany/sterowany dwoma silnikami 'PF XL' - po jednym na gąsienicę. Przełożenie 1:3. Koła napędowe znajdują się z przodu i z tyłu - nie mogłem się zdecydować i wyszedł 4x4 :)
Tak na logikę takie rozwiązanie powinno zredukować niebezpieczeństwo zsunięcia się gąsienicy podczas manewrów, ale nie testowałem wariantu z kołami napędowymi tylko z przodu lub z tyłu.
Wzdłuż gąsienicy, w środku, przebiega wał napędowy. Wszystkie przekładnie kątowe na knobach.
62 ogniwa na stronę, i po trzy zwyczajne wózki jezdne z wahaczami. Prześwit dosyć duży - 3 bricki i 2 plate'y.
Reflektory z przodu i tylne światła pozycyjne. Na elementach starego typu. Początkowo były 2 warianty - łatwo zdejmowane 'ładne' atrapy świateł wymieniane na niezgrabne ale świecące elementy, ale w końcu zrezygnowałem z pierwszego wariantu - wymiana byłaby zbyt kłopotliwa.
Skrzynia ładunkowa jest podnoszona przy pomocy dźwigni i jednego silnika 'PF M'. (Pneumatyki nigdy jeszcze nie używałem, poza tym mam tylko jeden siłownik.)
Silnik z redukcją 1:27 podnosi dźwignię połączoną ze skrzynią. Mocy do tego celu jest aż nadto. Skrzynia jest bardzo ciężka, ale nie robi wrażenia na układzie podnoszącym.
Atrapa pięciocylindrowego silnika rzędowego znajduje się z przodu, po prawej stronie, pod otwieraną maską. Choć nie wiem czy takie są używane w maszynach budowlanych. Jest napędzana osobnym silnikiem 'PF M', bezpośrednio. (oczywiście jest i wentylator przy chłodnicy)
W kabinie po prawej stronie fotela znajduje się 'włącznik zapłonu'. Jest to dźwignia, która poprzez cięgno (pierwszy raz użyłem flexa zgodnie z przeznaczeniem!) włącza zasilanie w pojemniku z bateriami, i jednocześnie światła.
Jeden pilot obsługuje napęd/sterowanie, drugi - podnoszenie skrzyni oraz napęd atrapy silnika.
Z drobiazgów jest jeszcze hak holowniczy, otwierane drzwi wejściowe do kabiny, i ruchomy daszek przeciwsłoneczny. Przedni zderzak jest z elementów gumowych.
Dzięki Sariel za kopa do skończenia tego pojazdu!
Kilka przykładów takich maszyn (crawler/track carrier/dumper):
http://www.fourseasons-equip.com/morooka.html
http://www.joetoolgreco.com/images/demo_days_2_020.jpg
http://www.diggerplanet.com/english/mac ... rs/439.htm
http://www.koralfarms.com/KOMATSU%20MST ... DUMPER.jpg
http://www.calwestequipment.ca/MorookaMST2000.1996.jpg
[ GALERIA ]
[ Galeria - szczegóły ]