[MOC] Unistar

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: ManiekManiak, omen, BJ, Blaha, Atros, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Lomero
: lomero

   

[MOC] Unistar

#1 Post autor: Lomero »

Poprzednich trialówek nie prezentowałem na forum, tym razem będzie inaczej. Czemu? Bo to pierwsza z której jestem tak naprawdę zadowolony.

Obrazek

Wybór Unistara na trialówkę nie był może zbyt orginalny, ale jednak jest coś takiego w tej maszynie, ze jest warta zbudowania :) Dla mnie istotne było to, że jest cieżarówką stosunkowo krótką, dzięki czemu mogłem użyć podwozia od mojego Unimoga, nie tracąc czasu na budowę nowego. W rezultacie jednak okazało się, że musiałem je sporo zmodyfikować, głównie ze względu na użycie innych silników.

Unistar jest napędzany dwoma PF XL, z domyślną redukcją 1:9, którą można relatywnie szybko zmienić na inną (1:5 lub 1:3). Waży 2.8 kg, co niestety nie zapewnia zbyt korzystnego przelicznika, ale no cóż, ważne, ze jeździ :)

Jak jeździ można zobaczyć na filmach z ostatniego GPM :)
Lomero

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2122
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#2 Post autor: smyk »

Jak to już było powiedziane przy okazji GPM, Twój nowy Unistar jest bardzo klimatyczny. Wielkie koła, muskularne nadkola, wyczynowa klatka bezpieczeństwa. Do tego wrażenie dynamiki potęgują skosy tylnej zabudowy, z dachu której wystają odbiorniki IR. Bardzo mi sie to podoba. No i oczywiście lusterka! Ku mojemu zdumieniu nie zanotowałem, żeby w czasie wyścigu odpadały, to spory sukces :)

Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą. No i ciągle nie kumam jak działa to zawieszenie ;P

Podziwiam temp, w jakim jeździ ten Starek; gdy przestanie się przewracać o własne błotniki, będzie mistrzem.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
HELF: TT

 

#3 Post autor: TT »

Tak jak Ci mówiłem Lomero na ircu. Twoja ciężarówka jest taką konstrukcją jaką sobie wymarzyłem: osie na obrotnicach, duże koła, PF i do tego mocne łączenie i piękna zabudowa.
Jak poprawisz te drobne problemy (odpadające koła) to będziesz faworytem w Kielcach.
Gratulacje.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2537
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Noddy
: 10142787@N06/collections

   

#4 Post autor: V1 »

O! Jedna z najładniejszych trialówek. Nie ma sensu tego pisać, ale bardzo zgrabnie dopasowałeś skrzydełka w obudowie tyłu.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 398
Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
HELF: Ramzes
Kontakt:

 

#5 Post autor: Ramzes »

Co prawda nie znam sie na trialowkach ale wizualnei prezentuje sie na prawde ciekawie, Widac, ze to Unistar a nie jakas chinska podróba:) Mam nadziej ze bede mia lokazje przyjrzec sie temu blizej, i mam nadzieje ze okazja ku temu bedzie;]

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
HELF: mienso123
: light_my_fire
: light_my_fire

   

#6 Post autor: mienso123 »

Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Ostatnio zmieniony 2008-07-28, 18:46 przez mienso123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Pietruch-15
: 129951284@N03
: pietruch

   

#7 Post autor: Pietruch »

Może zacznę od kabiny - wygląda pięknie, klatka bezpieczeństwa dodaje jej uroku, lusterka i błotniki są świetne, ściana czołowa idealna jak w oryginale.
Zabudowa bardzo mi się podoba, zwłaszcza ten wzorek na górze i opadający tył. Fajnie schowałeś wieże IR. Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie. Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę. Pięknie Lomero, pięknie. :)
Pozdrawiam,
Maciej

kris kelvin

#8 Post autor: kris kelvin »

Na temat spraw technicznych czasu tracił nie będę bo się nie znam, ale wygląd zewnętrzny jest po prostu bombowy. Wygląda po prostu ślicznie. Zdecydowanie najładniejsza trialówka jaką widziałem w moim krótkim życiu :D.
Kabina jest bombowa i ta rama(?) jest kapitalna.
V1 ma poważnego konkurenta w mocu miesiąca. Bardzo poważnego.

Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Lomero
: lomero

   

#9 Post autor: Lomero »

smyk pisze:Ku mojemu zdumieniu nie zanotowałem, żeby w czasie wyścigu odpadały, to spory sukces :)
Ja też nie zanotowałem... a w domu okazało się, że jednego nie ma:/
smyk pisze:Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą.
Brak otwieranych drzwi to niestety konieczność. Raz, że osłabiły by znacząco kabinę, dwa, ze błotniki są sporo większe niż w orginale, niestety kosztem drzwi. Wnętrze przyznaję, potraktowałem trochę po macoszemu. Na następne GPM postaram się to poprawić.
mienso123 pisze:Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Trochę inaczej zrobione, ale ogóla zasada jest taka sama. Pierwszy był dawno temu Mahjqa :)
Pietruch_15 pisze:Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę.
No niestety taka już wada zawieszenia zależnego, ale i tak nie jest tak źle jak sie można by spodziewać.
Pietruch_15 pisze:Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie.
Też mam taką nadzieję :) Wstępne testy pokazują, że jest lepiej, ale wiadomo, że testowanie w domu ma się nijak do warunków jakie panują na trasie.

Kris, czyżby twój pierwszy post w tym dziale? :)

Bardzo dziekuję za tak pozytywne komentarze :)
Lomero

kris kelvin

#10 Post autor: kris kelvin »

Lomero pisze: Kris, czyżby twój pierwszy post w tym dziale? :)
DRUGI ! ! !
Ale też nad tym ubolewam :D

Awatar użytkownika
pitrek02
Posty: 880
Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
HELF: pitrek02
: 31972744@N02/
: pitrek02

   

#11 Post autor: pitrek02 »

No! Z taką ciężarówką to mogę przegrać!
Jest piękna!

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2164
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
HELF: Kubrick
: 185480128@N05
Kontakt:

   

#12 Post autor: Kubrick »

mienso123 pisze:Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Wczesniej byl chociazby Bobofrut, a ja podobny patent zastosowalem w tandemie w 266 ;]
Wlasciwie, to wszystko, co chcialem wychwalac juz zostalo powiedziane. A, ze nawet Kris odezwal sie w tym dziale, to juz chyba mowi samo za siebie. Maszyna jest genialna i doceniaja to wszyscy. Po Kielcach bede w stanie powiedziec Ci cos wiecej ze strony technicznej, bo tez nie do konca pojmuje budowe podwozia i musze to na zywo zobaczyc dokladnie, zeby zajac oficjalne stanowisko :)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Misterzumbi
Zasłużony
Posty: 1455
Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
Lokalizacja: z piekła
HELF: misterzumbi
: Misterzumbi
: To_ja
Kontakt:

   

#13 Post autor: Misterzumbi »

Jako ze do techniki nic nie napisze to powiem cos o budzie. Cala ciezarowka ma wspanialy zarys, jest bardzo ciekawa i bardzo podobna do orginalu. Jedyne co mi sie nie widzi to Grill (A wlasciwie jego brak), dlaczego nie pokusiles sie o zostawienie szpar zamiast budowac je z czarnych klockow? Naokolo lamp przydaly by sie oponki rowerowe zeby dodac troche glebii.
Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek. Pozatym moja druga "ulubiona" Trialowka.
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.

Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Lomero
: lomero

   

#14 Post autor: Lomero »

Misterzumbi pisze:Jedyne co mi sie nie widzi to Grill (A wlasciwie jego brak), dlaczego nie pokusiles sie o zostawienie szpar zamiast budowac je z czarnych klockow?
Mi też grill nie pasuje, ale znowu, wolałem postawić na wytrzymałość (w końcu to truck trial) niż co chwilę szukać w trawie części.
Misterzumbi pisze:Naokolo lamp przydaly by sie oponki rowerowe zeby dodac troche glebii.
Już są, dzięki za pomysł :)
Misterzumbi pisze:Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek.
Faktycznie, ze skalowania wynika, że powinny być ciut większe. Co do wycieraczek... nie mam pomysłu jak je zrobić, żeby nie wygladały zbyt topornie.
Lomero

ODPOWIEDZ