Strona 1 z 1

[MOC] Unistar

: 2008-07-28, 16:14
autor: Lomero
Poprzednich trialówek nie prezentowałem na forum, tym razem będzie inaczej. Czemu? Bo to pierwsza z której jestem tak naprawdę zadowolony.

Obrazek

Wybór Unistara na trialówkę nie był może zbyt orginalny, ale jednak jest coś takiego w tej maszynie, ze jest warta zbudowania :) Dla mnie istotne było to, że jest cieżarówką stosunkowo krótką, dzięki czemu mogłem użyć podwozia od mojego Unimoga, nie tracąc czasu na budowę nowego. W rezultacie jednak okazało się, że musiałem je sporo zmodyfikować, głównie ze względu na użycie innych silników.

Unistar jest napędzany dwoma PF XL, z domyślną redukcją 1:9, którą można relatywnie szybko zmienić na inną (1:5 lub 1:3). Waży 2.8 kg, co niestety nie zapewnia zbyt korzystnego przelicznika, ale no cóż, ważne, ze jeździ :)

Jak jeździ można zobaczyć na filmach z ostatniego GPM :)

: 2008-07-28, 16:37
autor: smyk
Jak to już było powiedziane przy okazji GPM, Twój nowy Unistar jest bardzo klimatyczny. Wielkie koła, muskularne nadkola, wyczynowa klatka bezpieczeństwa. Do tego wrażenie dynamiki potęgują skosy tylnej zabudowy, z dachu której wystają odbiorniki IR. Bardzo mi sie to podoba. No i oczywiście lusterka! Ku mojemu zdumieniu nie zanotowałem, żeby w czasie wyścigu odpadały, to spory sukces :)

Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą. No i ciągle nie kumam jak działa to zawieszenie ;P

Podziwiam temp, w jakim jeździ ten Starek; gdy przestanie się przewracać o własne błotniki, będzie mistrzem.

: 2008-07-28, 16:43
autor: TT
Tak jak Ci mówiłem Lomero na ircu. Twoja ciężarówka jest taką konstrukcją jaką sobie wymarzyłem: osie na obrotnicach, duże koła, PF i do tego mocne łączenie i piękna zabudowa.
Jak poprawisz te drobne problemy (odpadające koła) to będziesz faworytem w Kielcach.
Gratulacje.

: 2008-07-28, 17:39
autor: V1
O! Jedna z najładniejszych trialówek. Nie ma sensu tego pisać, ale bardzo zgrabnie dopasowałeś skrzydełka w obudowie tyłu.

: 2008-07-28, 18:11
autor: Ramzes
Co prawda nie znam sie na trialowkach ale wizualnei prezentuje sie na prawde ciekawie, Widac, ze to Unistar a nie jakas chinska podróba:) Mam nadziej ze bede mia lokazje przyjrzec sie temu blizej, i mam nadzieje ze okazja ku temu bedzie;]

: 2008-07-28, 18:38
autor: mienso123
Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)

: 2008-07-28, 19:21
autor: Pietruch
Może zacznę od kabiny - wygląda pięknie, klatka bezpieczeństwa dodaje jej uroku, lusterka i błotniki są świetne, ściana czołowa idealna jak w oryginale.
Zabudowa bardzo mi się podoba, zwłaszcza ten wzorek na górze i opadający tył. Fajnie schowałeś wieże IR. Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie. Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę. Pięknie Lomero, pięknie. :)

: 2008-07-28, 20:29
autor: kris kelvin
Na temat spraw technicznych czasu tracił nie będę bo się nie znam, ale wygląd zewnętrzny jest po prostu bombowy. Wygląda po prostu ślicznie. Zdecydowanie najładniejsza trialówka jaką widziałem w moim krótkim życiu :D.
Kabina jest bombowa i ta rama(?) jest kapitalna.
V1 ma poważnego konkurenta w mocu miesiąca. Bardzo poważnego.

: 2008-07-28, 21:07
autor: Lomero
smyk pisze:Ku mojemu zdumieniu nie zanotowałem, żeby w czasie wyścigu odpadały, to spory sukces :)
Ja też nie zanotowałem... a w domu okazało się, że jednego nie ma:/
smyk pisze:Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą.
Brak otwieranych drzwi to niestety konieczność. Raz, że osłabiły by znacząco kabinę, dwa, ze błotniki są sporo większe niż w orginale, niestety kosztem drzwi. Wnętrze przyznaję, potraktowałem trochę po macoszemu. Na następne GPM postaram się to poprawić.
mienso123 pisze:Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Trochę inaczej zrobione, ale ogóla zasada jest taka sama. Pierwszy był dawno temu Mahjqa :)
Pietruch_15 pisze:Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę.
No niestety taka już wada zawieszenia zależnego, ale i tak nie jest tak źle jak sie można by spodziewać.
Pietruch_15 pisze:Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie.
Też mam taką nadzieję :) Wstępne testy pokazują, że jest lepiej, ale wiadomo, że testowanie w domu ma się nijak do warunków jakie panują na trasie.

Kris, czyżby twój pierwszy post w tym dziale? :)

Bardzo dziekuję za tak pozytywne komentarze :)

: 2008-07-28, 21:32
autor: kris kelvin
Lomero pisze: Kris, czyżby twój pierwszy post w tym dziale? :)
DRUGI ! ! !
Ale też nad tym ubolewam :D

: 2008-07-28, 21:54
autor: pitrek02
No! Z taką ciężarówką to mogę przegrać!
Jest piękna!

: 2008-07-29, 08:33
autor: Kubrick
mienso123 pisze:Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Wczesniej byl chociazby Bobofrut, a ja podobny patent zastosowalem w tandemie w 266 ;]
Wlasciwie, to wszystko, co chcialem wychwalac juz zostalo powiedziane. A, ze nawet Kris odezwal sie w tym dziale, to juz chyba mowi samo za siebie. Maszyna jest genialna i doceniaja to wszyscy. Po Kielcach bede w stanie powiedziec Ci cos wiecej ze strony technicznej, bo tez nie do konca pojmuje budowe podwozia i musze to na zywo zobaczyc dokladnie, zeby zajac oficjalne stanowisko :)

: 2008-07-29, 08:58
autor: Misterzumbi
Jako ze do techniki nic nie napisze to powiem cos o budzie. Cala ciezarowka ma wspanialy zarys, jest bardzo ciekawa i bardzo podobna do orginalu. Jedyne co mi sie nie widzi to Grill (A wlasciwie jego brak), dlaczego nie pokusiles sie o zostawienie szpar zamiast budowac je z czarnych klockow? Naokolo lamp przydaly by sie oponki rowerowe zeby dodac troche glebii.
Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek. Pozatym moja druga "ulubiona" Trialowka.

: 2008-07-30, 10:33
autor: Lomero
Misterzumbi pisze:Jedyne co mi sie nie widzi to Grill (A wlasciwie jego brak), dlaczego nie pokusiles sie o zostawienie szpar zamiast budowac je z czarnych klockow?
Mi też grill nie pasuje, ale znowu, wolałem postawić na wytrzymałość (w końcu to truck trial) niż co chwilę szukać w trawie części.
Misterzumbi pisze:Naokolo lamp przydaly by sie oponki rowerowe zeby dodac troche glebii.
Już są, dzięki za pomysł :)
Misterzumbi pisze:Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek.
Faktycznie, ze skalowania wynika, że powinny być ciut większe. Co do wycieraczek... nie mam pomysłu jak je zrobić, żeby nie wygladały zbyt topornie.