8297 Off-Roader

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Saabotaz
Posty: 134
Rejestracja: 2006-07-10, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#61 Post autor: Saabotaz »

Sprawdziłem, w instrukcji jest w którą stronę ustawić suwak na batt boxie i pstryczek na switchu ale nie ma nic na temat w którą stronę trzeba bujnąć switch aby np samochód się podniósł albo lina wciągnęła. To oznacza dowolność. Więc wcześniejsze zalecenia aby coś przełączyć w którąś stronę są niepotrzebne.
...Otworzyłem woreczki i wysypałem z nich całe zło jakie się tam znajdowało...

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#62 Post autor: Sariel »

Ech... no to mamy różne instrukcje:

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Saabotaz
Posty: 134
Rejestracja: 2006-07-10, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#63 Post autor: Saabotaz »

No i przy switchu jest tylko w lewo lub w dół. Ale nie jest pokazane jaki to daje efekt (np wajchy na pilocie buldożera - instrukcja na pudełku)
...Otworzyłem woreczki i wysypałem z nich całe zło jakie się tam znajdowało...

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#64 Post autor: M_longer »

A ja zamiast zachwalać cały zestaw pochwalę nowe dyferencjały.
Jestem pod wrażeniem łatwości z jaką można teraz przekazywać na nie napęd. Testuję właśnie tylne kolebki do ciężarówek na kołach 62.4. Nowe dyferencjały w połączeniu z ramkami 6x8 są nie do zdarcia :)

Obrazek

Podłączyłem do nich bezpośrednio XLa i przypadkowo wjechałem w ścianę... Efekt? Silnik się zatrzymał i nic nie przeskoczyło, ani dyfer, ani bevele :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#65 Post autor: Sariel »

A mi to nie wierzyliście :P

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#66 Post autor: M_longer »

Sariel pisze:A mi to nie wierzyliście :P
Przeprowadziłem ten 'test zderzeniowy' na skutek rozmowy na IRCu. Byłem ciekaw czy dyferencjał obudowany liftarmami (próba zmotoryzowania 8297) zachowuje się tak samo jak otoczony ramką 6x8.
Podsumowując: bez ramek technicowych ani rusz ;)

Swoją drogą, to mały absurd: dyferencjał dedykowany do konstrukcji liftarmowych najlepiej spisuje się obudowany brickami ;)
Ostatnio zmieniony 2008-12-20, 13:10 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#67 Post autor: Sariel »

Skąd wiesz czy kiedyś nie będzie ramek liftarmowych ;)

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#68 Post autor: TT »

I tak nie wierze :P
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#69 Post autor: makorol »

Ja uwierzyłem :) Ze swojego modelu musialem wyrzucic dyfer, bo było słychać tylko wielkie trzaskanie. Jeszcze nie probowalem wkladac go do tej ramki. Musze spróbować :)
Pozdrawiam, Makorol.

MacGyverek
Posty: 35
Rejestracja: 2007-05-24, 21:20
Lokalizacja: Rydułtowy
brickshelf: MacGyverek

 

#70 Post autor: MacGyverek »

Bo jest pewien "sposób" na to by nie przeskakiwało! Zobacz sobie konstrukcję bolidu i zobaczysz ze podwozie się przemieszcza w lewo i w prawo. Trzeba podejsc do sprawy po trochę "niepotechnikowsku". Niektórzy by mnie może za to zninczowali ;) Trzeba posłużyć sie dwoma podkładkami metalowymi lub plastikowymi (ok. 1 do 2 mm) i usztywnić ramę dociskając z24 do dyfra. Zobacz linki do przeróbek które zamieściłem. Tam jest to pokazane. Działa wysmienicie! Nic nie przeskakuje. Silnik XL mam połączony bezpośrednio z z24 a potem do dyfra. Za battery boxem jest silnik Medium który steruje skrętem. I wszystko ładnie jeździ. Teraz są święta więc bedę miał trochę wolnego czasu więc opisze i pokaże przeróbkę w dziale TECHNIC i będzie wszystko jasne!!

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#71 Post autor: M_longer »

MacGyverek pisze:z24 do dyfra
z20 jak już.
MacGyverek pisze:Trzeba posłużyć sie dwoma podkładkami metalowymi lub plastikowymi (ok. 1 do 2 mm) i usztywnić ramę dociskając z24 do dyfra
Ale raczej chodzi o takie przebudowanie 8297, które wykorzystuje tylko klocki... Idę instrukcji szukać...

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#72 Post autor: Emilus »

MacGyverek pisze:Trzeba podejsc do sprawy po trochę "niepotechnikowsku". Niektórzy by mnie może za to zninczowali ;) Trzeba posłużyć sie dwoma podkładkami metalowymi lub plastikowymi (ok. 1 do 2 mm) i usztywnić ramę dociskając z24 do dyfra. Zobacz linki do przeróbek które zamieściłem. Tam jest to pokazane. Działa wysmienicie! Nic nie przeskakuje. Silnik XL mam połączony bezpośrednio z z24 a potem do dyfra. Za battery boxem jest silnik Medium który steruje skrętem. I wszystko ładnie jeździ. Teraz są święta więc bedę miał trochę wolnego czasu więc opisze i pokaże przeróbkę w dziale TECHNIC i będzie wszystko jasne!!
Pomysł przystający do nicka twego... Rób zdjęcia, bo takich cudów jeszcze nie było. Choć w sumie to można dać metalowy dyfer z jakiegoś modelu RC, a klocki pokleić kropelką. Tylko trza uważać na palce, bo jak skleisz, to nici ze zdjęć i nikt nie obejrzy tych cudów...
Ostatnio zmieniony 2008-12-22, 17:16 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 398
Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
brickshelf: Ramzes
Kontakt:

 

#73 Post autor: Ramzes »

Emilus pisze:Rób zdjęcia, bo takich cudów jeszcze nie było.
A jednak ;)
Obrazek
Sariel pisze:Skąd wiesz czy kiedyś nie będzie ramek liftarmowych ;)
Mnie udało się coś takiego wykombinować, działa to świetnie albo przy bezpośrednim napędzie z xla, ale przy większym przełożeniu - zdarza się nawet palić gumę. Przy mniejszych przełożeniach, kiedy zwiększamy moc zaczynają się problemy i zdarzają się trzaśnięcia. Może to się wydawać trochę dziwne, ale wzmocniłem go na długość. Na szerokość - przy liftarmach to strzelało strasznie i zdzierały się zęby.
Longer, zmniejsz na ramkach przełożenie i też przetestuj
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-12-23, 15:26 przez Ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#74 Post autor: M_longer »

Ramzes pisze:Longer, zmniejsz na ramkach przełożenie i też przetestuj
W najbliższym czasie okaże się kto ma rację ;) Właśnie zbudowałem sobie tylne osie do wywrotki 8x4, z użyciem praktycznie niezmienionych kolebek jakie pokazałem wyżej. Redukcja za XLem będzie niezbędna...

Przy okazji, tak wygląda axle 5.5, który łączył XLa z z20...
Obrazek

MacGyverek, gdzie ten Twój 8297 full PF? :>
Ostatnio zmieniony 2008-12-26, 03:46 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Fistach

#75 Post autor: Fistach »

jakbyś pokręcił jeszcze trochę to miałbyś rozwiertak a tak masz tylko wiertło :D

ODPOWIEDZ