8297 Off-Roader
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Sprawdziłem, w instrukcji jest w którą stronę ustawić suwak na batt boxie i pstryczek na switchu ale nie ma nic na temat w którą stronę trzeba bujnąć switch aby np samochód się podniósł albo lina wciągnęła. To oznacza dowolność. Więc wcześniejsze zalecenia aby coś przełączyć w którąś stronę są niepotrzebne.
...Otworzyłem woreczki i wysypałem z nich całe zło jakie się tam znajdowało...
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A ja zamiast zachwalać cały zestaw pochwalę nowe dyferencjały.
Jestem pod wrażeniem łatwości z jaką można teraz przekazywać na nie napęd. Testuję właśnie tylne kolebki do ciężarówek na kołach 62.4. Nowe dyferencjały w połączeniu z ramkami 6x8 są nie do zdarcia :)
Podłączyłem do nich bezpośrednio XLa i przypadkowo wjechałem w ścianę... Efekt? Silnik się zatrzymał i nic nie przeskoczyło, ani dyfer, ani bevele :)
Jestem pod wrażeniem łatwości z jaką można teraz przekazywać na nie napęd. Testuję właśnie tylne kolebki do ciężarówek na kołach 62.4. Nowe dyferencjały w połączeniu z ramkami 6x8 są nie do zdarcia :)
Podłączyłem do nich bezpośrednio XLa i przypadkowo wjechałem w ścianę... Efekt? Silnik się zatrzymał i nic nie przeskoczyło, ani dyfer, ani bevele :)
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Przeprowadziłem ten 'test zderzeniowy' na skutek rozmowy na IRCu. Byłem ciekaw czy dyferencjał obudowany liftarmami (próba zmotoryzowania 8297) zachowuje się tak samo jak otoczony ramką 6x8.Sariel pisze:A mi to nie wierzyliście :P
Podsumowując: bez ramek technicowych ani rusz ;)
Swoją drogą, to mały absurd: dyferencjał dedykowany do konstrukcji liftarmowych najlepiej spisuje się obudowany brickami ;)
Ostatnio zmieniony 2008-12-20, 13:10 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2007-05-24, 21:20
- Lokalizacja: Rydułtowy
- brickshelf: MacGyverek
-
Bo jest pewien "sposób" na to by nie przeskakiwało! Zobacz sobie konstrukcję bolidu i zobaczysz ze podwozie się przemieszcza w lewo i w prawo. Trzeba podejsc do sprawy po trochę "niepotechnikowsku". Niektórzy by mnie może za to zninczowali ;) Trzeba posłużyć sie dwoma podkładkami metalowymi lub plastikowymi (ok. 1 do 2 mm) i usztywnić ramę dociskając z24 do dyfra. Zobacz linki do przeróbek które zamieściłem. Tam jest to pokazane. Działa wysmienicie! Nic nie przeskakuje. Silnik XL mam połączony bezpośrednio z z24 a potem do dyfra. Za battery boxem jest silnik Medium który steruje skrętem. I wszystko ładnie jeździ. Teraz są święta więc bedę miał trochę wolnego czasu więc opisze i pokaże przeróbkę w dziale TECHNIC i będzie wszystko jasne!!
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Pomysł przystający do nicka twego... Rób zdjęcia, bo takich cudów jeszcze nie było. Choć w sumie to można dać metalowy dyfer z jakiegoś modelu RC, a klocki pokleić kropelką. Tylko trza uważać na palce, bo jak skleisz, to nici ze zdjęć i nikt nie obejrzy tych cudów...MacGyverek pisze:Trzeba podejsc do sprawy po trochę "niepotechnikowsku". Niektórzy by mnie może za to zninczowali ;) Trzeba posłużyć sie dwoma podkładkami metalowymi lub plastikowymi (ok. 1 do 2 mm) i usztywnić ramę dociskając z24 do dyfra. Zobacz linki do przeróbek które zamieściłem. Tam jest to pokazane. Działa wysmienicie! Nic nie przeskakuje. Silnik XL mam połączony bezpośrednio z z24 a potem do dyfra. Za battery boxem jest silnik Medium który steruje skrętem. I wszystko ładnie jeździ. Teraz są święta więc bedę miał trochę wolnego czasu więc opisze i pokaże przeróbkę w dziale TECHNIC i będzie wszystko jasne!!
Ostatnio zmieniony 2008-12-22, 17:16 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ramzes
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
- brickshelf: Ramzes
- Kontakt:
-
A jednak ;)Emilus pisze:Rób zdjęcia, bo takich cudów jeszcze nie było.
Mnie udało się coś takiego wykombinować, działa to świetnie albo przy bezpośrednim napędzie z xla, ale przy większym przełożeniu - zdarza się nawet palić gumę. Przy mniejszych przełożeniach, kiedy zwiększamy moc zaczynają się problemy i zdarzają się trzaśnięcia. Może to się wydawać trochę dziwne, ale wzmocniłem go na długość. Na szerokość - przy liftarmach to strzelało strasznie i zdzierały się zęby.Sariel pisze:Skąd wiesz czy kiedyś nie będzie ramek liftarmowych ;)
Longer, zmniejsz na ramkach przełożenie i też przetestuj
Ostatnio zmieniony 2008-12-23, 15:26 przez Ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
W najbliższym czasie okaże się kto ma rację ;) Właśnie zbudowałem sobie tylne osie do wywrotki 8x4, z użyciem praktycznie niezmienionych kolebek jakie pokazałem wyżej. Redukcja za XLem będzie niezbędna...Ramzes pisze:Longer, zmniejsz na ramkach przełożenie i też przetestuj
Przy okazji, tak wygląda axle 5.5, który łączył XLa z z20...
MacGyverek, gdzie ten Twój 8297 full PF? :>
Ostatnio zmieniony 2008-12-26, 03:46 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.