Strona 5 z 6

: 2008-12-09, 22:56
autor: Saabotaz
Sprawdziłem, w instrukcji jest w którą stronę ustawić suwak na batt boxie i pstryczek na switchu ale nie ma nic na temat w którą stronę trzeba bujnąć switch aby np samochód się podniósł albo lina wciągnęła. To oznacza dowolność. Więc wcześniejsze zalecenia aby coś przełączyć w którąś stronę są niepotrzebne.

: 2008-12-09, 23:33
autor: Sariel
Ech... no to mamy różne instrukcje:

Obrazek
Obrazek

: 2008-12-10, 07:06
autor: Saabotaz
No i przy switchu jest tylko w lewo lub w dół. Ale nie jest pokazane jaki to daje efekt (np wajchy na pilocie buldożera - instrukcja na pudełku)

: 2008-12-20, 13:01
autor: M_longer
A ja zamiast zachwalać cały zestaw pochwalę nowe dyferencjały.
Jestem pod wrażeniem łatwości z jaką można teraz przekazywać na nie napęd. Testuję właśnie tylne kolebki do ciężarówek na kołach 62.4. Nowe dyferencjały w połączeniu z ramkami 6x8 są nie do zdarcia :)

Obrazek

Podłączyłem do nich bezpośrednio XLa i przypadkowo wjechałem w ścianę... Efekt? Silnik się zatrzymał i nic nie przeskoczyło, ani dyfer, ani bevele :)

: 2008-12-20, 13:03
autor: Sariel
A mi to nie wierzyliście :P

: 2008-12-20, 13:10
autor: M_longer
Sariel pisze:A mi to nie wierzyliście :P
Przeprowadziłem ten 'test zderzeniowy' na skutek rozmowy na IRCu. Byłem ciekaw czy dyferencjał obudowany liftarmami (próba zmotoryzowania 8297) zachowuje się tak samo jak otoczony ramką 6x8.
Podsumowując: bez ramek technicowych ani rusz ;)

Swoją drogą, to mały absurd: dyferencjał dedykowany do konstrukcji liftarmowych najlepiej spisuje się obudowany brickami ;)

: 2008-12-20, 13:14
autor: Sariel
Skąd wiesz czy kiedyś nie będzie ramek liftarmowych ;)

: 2008-12-20, 13:56
autor: TT
I tak nie wierze :P

: 2008-12-21, 16:51
autor: makorol
Ja uwierzyłem :) Ze swojego modelu musialem wyrzucic dyfer, bo było słychać tylko wielkie trzaskanie. Jeszcze nie probowalem wkladac go do tej ramki. Musze spróbować :)

: 2008-12-22, 09:34
autor: MacGyverek
Bo jest pewien "sposób" na to by nie przeskakiwało! Zobacz sobie konstrukcję bolidu i zobaczysz ze podwozie się przemieszcza w lewo i w prawo. Trzeba podejsc do sprawy po trochę "niepotechnikowsku". Niektórzy by mnie może za to zninczowali ;) Trzeba posłużyć sie dwoma podkładkami metalowymi lub plastikowymi (ok. 1 do 2 mm) i usztywnić ramę dociskając z24 do dyfra. Zobacz linki do przeróbek które zamieściłem. Tam jest to pokazane. Działa wysmienicie! Nic nie przeskakuje. Silnik XL mam połączony bezpośrednio z z24 a potem do dyfra. Za battery boxem jest silnik Medium który steruje skrętem. I wszystko ładnie jeździ. Teraz są święta więc bedę miał trochę wolnego czasu więc opisze i pokaże przeróbkę w dziale TECHNIC i będzie wszystko jasne!!

: 2008-12-22, 10:46
autor: M_longer
MacGyverek pisze:z24 do dyfra
z20 jak już.
MacGyverek pisze:Trzeba posłużyć sie dwoma podkładkami metalowymi lub plastikowymi (ok. 1 do 2 mm) i usztywnić ramę dociskając z24 do dyfra
Ale raczej chodzi o takie przebudowanie 8297, które wykorzystuje tylko klocki... Idę instrukcji szukać...

: 2008-12-22, 17:15
autor: Emilus
MacGyverek pisze:Trzeba podejsc do sprawy po trochę "niepotechnikowsku". Niektórzy by mnie może za to zninczowali ;) Trzeba posłużyć sie dwoma podkładkami metalowymi lub plastikowymi (ok. 1 do 2 mm) i usztywnić ramę dociskając z24 do dyfra. Zobacz linki do przeróbek które zamieściłem. Tam jest to pokazane. Działa wysmienicie! Nic nie przeskakuje. Silnik XL mam połączony bezpośrednio z z24 a potem do dyfra. Za battery boxem jest silnik Medium który steruje skrętem. I wszystko ładnie jeździ. Teraz są święta więc bedę miał trochę wolnego czasu więc opisze i pokaże przeróbkę w dziale TECHNIC i będzie wszystko jasne!!
Pomysł przystający do nicka twego... Rób zdjęcia, bo takich cudów jeszcze nie było. Choć w sumie to można dać metalowy dyfer z jakiegoś modelu RC, a klocki pokleić kropelką. Tylko trza uważać na palce, bo jak skleisz, to nici ze zdjęć i nikt nie obejrzy tych cudów...

: 2008-12-23, 15:22
autor: Ramzes
Emilus pisze:Rób zdjęcia, bo takich cudów jeszcze nie było.
A jednak ;)
Obrazek
Sariel pisze:Skąd wiesz czy kiedyś nie będzie ramek liftarmowych ;)
Mnie udało się coś takiego wykombinować, działa to świetnie albo przy bezpośrednim napędzie z xla, ale przy większym przełożeniu - zdarza się nawet palić gumę. Przy mniejszych przełożeniach, kiedy zwiększamy moc zaczynają się problemy i zdarzają się trzaśnięcia. Może to się wydawać trochę dziwne, ale wzmocniłem go na długość. Na szerokość - przy liftarmach to strzelało strasznie i zdzierały się zęby.
Longer, zmniejsz na ramkach przełożenie i też przetestuj
Obrazek

: 2008-12-26, 03:42
autor: M_longer
Ramzes pisze:Longer, zmniejsz na ramkach przełożenie i też przetestuj
W najbliższym czasie okaże się kto ma rację ;) Właśnie zbudowałem sobie tylne osie do wywrotki 8x4, z użyciem praktycznie niezmienionych kolebek jakie pokazałem wyżej. Redukcja za XLem będzie niezbędna...

Przy okazji, tak wygląda axle 5.5, który łączył XLa z z20...
Obrazek

MacGyverek, gdzie ten Twój 8297 full PF? :>

: 2008-12-26, 09:44
autor: Fistach
jakbyś pokręcił jeszcze trochę to miałbyś rozwiertak a tak masz tylko wiertło :D