Strona 1 z 1

[MOC] 4x4 Utility Truck

: 2008-09-14, 20:39
autor: TruckeR
Dzień dobry!

Pragnę przedstawić coś bardziej udanego niż ten BTTowy transporter pociągów.
Obrazek
Nie wiem co o tym napisać. Budowałem sobie Pragę V3s do trialu, wyszła jednak tak sobie ze względów mechanicznych (głównie słaba rama). Zadowolony byłem właściwie tylko z kabiny. No to zachciało mi się czegoś łatwiejszego (tak!) i wziąłem się za podwozie Tatry. Miała być T128, szkoda mi jednak było burzyć dość fajną kabinę Pragi i tak oto powstało to COŚ.
Obrazek
Niestety trochę się zagalopowałem i zabudowałem miejsce, w którym miała biegnąc gumka przenosząca napęd do atrapy silnika. I paka wyszła trochę za mała. A potem dobudowałem pług śnieżny. I tak powstała hybryda trialówki z Unimogiem.. ;-P
Obrazek
Galeria jest już upubliczniona, aby się do niej dostać wystarczy kliknąć pierwsze zdjęcie.

Póki co nie pokazuję 'bebechów', bo jedni mnie wyśmieją za zastosowane techniki, a drudzy zgapią - nie przeżyłbym gdyby u zgapiaczy całość działała lepiej niż u mnie ;-P

Może powiem tylko tyle, że półosie są przesunięte względem siebie jak w prawdziwych Tatrach. Co prawda przesunięcie wynosi aż 1.5 studa, niemniej inaczej nie umiem (a przynajmniej z knobami - można zastosować zębatki kątowe 12 i 20, ale to będzie nam dawać kanonadę trzasków).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n04TMUsokWQ[/youtube]
I to tyle. Oczywiście liczę na komentarze ;-]

: 2008-09-14, 21:42
autor: aro_kal
Chciałbym napisać, że cieszę się, że ktoś wyprodukował nową trialówkę, no ale nie wiem czy bym nie był w błędzie. Sam zadecydowałeś, że to jednak bardziej technic. A szkoda, bo w moim ulubionym dziale miło by było gdyby coś drgnęło.

Czepiania ciąg dalszy - uparcie twierdzę jednak, że to trialówka, a skoro tak to zabrakło wszystkich parametrów jakie by mnie interesowały, czyli waga, ilość silników, przełożenie, długość, prześwit i co Ci tam jeszcze by do głowy przyszło.

Nie dziwię Ci się, że nie zburzyłeś kabiny. Ona jest naprawdę ładna. Mimo, że obecne tendencje wymuszają niemal dokładne wygładzanie powierzchni, Ty pogodziłeś kropki z estetyką. A nie było o nią łatwo bo nie jest to prosta buda. Nie zbudowałbym jej lepiej.

Bardzo ładny masz prześwit pomiędzy osiami. Niestety jest on ciut za mały w mostach.

Żałuję również, że na tym filmiku brzęczy jakaś czeska kapela. Bardziej ceniłbym możliwość posłuchania jak pracuje auto na przeszkodach.

Szczególny zachwyt wzbudzają wszystkie te zdjęcia od przodu pod skosem. To " żółtko" jest naprawdę fotogeniczne. Najzabawniejsze, jak dla mnie, jest to, że samochodzik wygląda miliard razy lepiej na zdjęciach kolorowych. Sepia i szarość mu nie służy.

Fajnie, że nie amortyzowałeś całych mostów tylko poszczególne wahacze (tak mi się wydaje). Może nie każdy wie, ale zbudować trialówkę z amortyzowanym każdym kołem z osobna, jest co najmniej dwa razy trudniej, niż z amortyzacją mostów. Mi się do dziś nie udało, a mam trzy tego typu pojazdy za sobą, a nad czwartym siedzę.

PS. Przenieś to tam gdzie jego miejsce.

: 2008-09-15, 10:32
autor: Sariel
TruckeR, wszystko jasne, ale właściwie dlaczego klamki są z przodu drzwi? Czyżby model z drzwiami w wersji tzw. 'suicide doors'? ;)

: 2008-09-15, 17:14
autor: Pietruch
Może to złudzenie, ale czy tylna oś nie jest zbyt delikatna? Jeździć pewnie jeździ i nic nie strzela, ale jak dla mnie dziwnie to wygląda, w rzeczywistości jest pewnie bardziej "zbita". :)
Ogólne wrażenie bardzo pozytywne. A co do drzwi, może to nowy rodzaj "lambo doors" :P

: 2008-09-15, 18:22
autor: Kubrick
Sariel pisze:TruckeR, wszystko jasne, ale właściwie dlaczego klamki są z przodu drzwi?
Prava V3s ma takie drzwi ;] http://randi.rajce.idnes.cz/Auta/images ... -_HR_a.JPG
Pietruch_15 pisze:A co do drzwi, może to nowy rodzaj "lambo doors" :P
Lambo doors mial mienso w GAZie ;)

: 2008-09-15, 18:37
autor: TruckeR
Dzięki za komentarze.. A więc:
Czepiania ciąg dalszy - uparcie twierdzę jednak, że to trialówka, a skoro tak to zabrakło wszystkich parametrów jakie by mnie interesowały, czyli waga, ilość silników, przełożenie, długość, prześwit i co Ci tam jeszcze by do głowy przyszło.
Pojazd do trialu raczej się nie kwalifikuje, bo jest to totalnie fikcyjna hybryda Tatry z Pragą, wątpię, żeby ktokolwiek to dopuścił do wyścigu ;-] W każdym razie to coś ma 1PF Xl do napędu, a przełożenie wynosi z20->z36, z8->z24, z12->z20 jak dobrze pamiętam.
aro_kal pisze:Nie dziwię Ci się, że nie zburzyłeś kabiny. Ona jest naprawdę ładna. Mimo, że obecne tendencje wymuszają niemal dokładne wygładzanie powierzchni, Ty pogodziłeś kropki z estetyką. A nie było o nią łatwo bo nie jest to prosta buda. Nie zbudowałbym jej lepiej.
Bardzo ładną kabinę zrobił Jardal, choć trochę innymi technikami. Ja wpadłem na pomysł kabiny zbudowanej z 'brawurowym użyciem' skrzydełkowych płytek w wakacje 2007, ale pomysł cały czas dojrzewał ;-] Longer pytał się mnie czy nie mógłbym zbudować tej kabiny w kolorze czerwonym - ale te płytki mam tylko żółte.
aro_kal pisze:Żałuję również, że na tym filmiku brzęczy jakaś czeska kapela. Bardziej ceniłbym możliwość posłuchania jak pracuje auto na przeszkodach.
Póki co dość, marnie, bo baterie słabe i tylko 1 silnik do napędu. Tzn. pod górki podjedzie, pod przeszkody też, ale słychać jak silnik się dławi. Poza tym przeskakuje mi zębatka przenosząca napęd z silnika (to nie powinno być trudne do naprawy), na szczęście nic nie rozlatuje się w Wypasionym Tatrowym Przełożeniu Napędu Na Przesunięte Półosie ;-P
aro_kal pisze:Fajnie, że nie amortyzowałeś całych mostów tylko poszczególne wahacze (tak mi się wydaje). Może nie każdy wie, ale zbudować trialówkę z amortyzowanym każdym kołem z osobna, jest co najmniej dwa razy trudniej, niż z amortyzacją mostów. Mi się do dziś nie udało, a mam trzy tego typu pojazdy za sobą, a nad czwartym siedzę.
No trudno budować Tatrę bez niezależnego zawieszenie ;-) Sam pomysł jak to zbudować również dojrzewał dość długo, bo obawiałem się, że będzie to maszyna do łamania kardanów (póki co jeszcze nic nie połamałem).
Sariel pisze:TruckeR, wszystko jasne, ale właściwie dlaczego klamki są z przodu drzwi? Czyżby model z drzwiami w wersji tzw. 'suicide doors'? ;)
Dokładnie tak. Praga V3s to chyba jedyne wciąż produkowane (tak!) auto z drzwiami do łapania kur po wioskach ;-P
Pietruch_15 pisze:Może to złudzenie, ale czy tylna oś nie jest zbyt delikatna? Jeździć pewnie jeździ i nic nie strzela, ale jak dla mnie dziwnie to wygląda, w rzeczywistości jest pewnie bardziej "zbita". :)
Się poprawi. Nie zauważyłem żadnych problemów z tą osią, ale faktycznie wygląda na nieco delikatną..
Pietruch_15 pisze:A co do drzwi, może to nowy rodzaj "lambo doors" :P
Nie, to po prostu Praga.. ;-P

Dzięki!