[MOC] Flamboyant HotRod
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Flamboyant HotRod
Jeszcze jeden z tych okropnych, strasznych HotRodów :P
Flamboyant HotRod
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 50 s / szer. 29 s / wys. 20 s
Waga: 1.68 kg
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: na tył silnikiem PF Medium przez 2-biegową manualną skrzynię biegów i nowy dyferencjał
Inne: otwierane drzwi, regulowane fotele, atrapa silnika V12, przednie i tylne światła
Odpoczęliście trochę od moich MOCy, więc pozwólcie że znów Was pomęczę ;) Tym razem delikatnie - wykluwał mi się od dawna pomysł na prostego HotRoda, i nabrał kształtów kiedy trafiłem na takie cudo:
Spodobała mi się prosta sylwetka tego HR, pozbawiona udziwnień, krótka i zwarta bryła z delikatnymi zaokrągleniami. Dążyłem do przełożenia tego na klocki, nawet kosztem bajerów technicznych - zrezygnowałem więc po drodze m.in. z działającej kierownicy, żeby nie komplikować niepotrzebnie konstrukcji. Przy okazji pobawiłem się troszeczkę kolorami - różne odcienie czerwieni i pomarańczu łączy się tak fajnie, że aż żałuję że nie mam więcej klocków w takich kolorach. Starałem się też, żeby nadwozie wyglądało na pocięte, co jest cechą charakterystyczną HR.
Jak HR wygląda to widać na zdjęciach, technicznie nie jest skomplikowany. Przednie zawieszenie w całości korzysta z części z 8448 w nieco innym, bardziej płaskim układzie. Z tyłu znalazł się dyferencjał nowego typu napędzany eksperymentalnie zębatką z12 (tak, tym badziewiem - nie uwierzycie, ale na tym dyfrze nawet ona nie przeskakuje, nawet kiedy model najedzie na taką przeszkodę że zatrzymuje się silnik). Dyfer to jedyna nowość z tyłu, tylne zawieszenie korzysta bowiem z liftarmowych wahaczy jak w zestawie 8448. Napęd i skręt (ze sprzęgłem) realizują dwa silniki PF Medium - ich użycie pozwoliło na zmieszczenie całej mechaniki w 3 studach wysokości, tak że praktycznie całe bebechy HotRoda mieszczą się w jego podłodze. Napęd trafia na tył przez prostą skrzynię biegów w układzie driving ring + z16 + dyferencjał. Atrapa silnika także bierze napęd ze skrzyni, ale tradycyjnie robi to w sposób realistyczny - tzn. pracuje z tą samą prędkością na obu biegach, jak również na luzie. Drzwi kierowcy i pasażera otwierają się, nachylenie foteli można regulować. Pomiędzy fotelami zmieścił się odbiornik IR, a za tylną osią - battery box.
Galeria
Zdjęcia na zachętę:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cXFbHjXByfU[/youtube]
Flamboyant HotRod
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 50 s / szer. 29 s / wys. 20 s
Waga: 1.68 kg
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: na tył silnikiem PF Medium przez 2-biegową manualną skrzynię biegów i nowy dyferencjał
Inne: otwierane drzwi, regulowane fotele, atrapa silnika V12, przednie i tylne światła
Odpoczęliście trochę od moich MOCy, więc pozwólcie że znów Was pomęczę ;) Tym razem delikatnie - wykluwał mi się od dawna pomysł na prostego HotRoda, i nabrał kształtów kiedy trafiłem na takie cudo:
Spodobała mi się prosta sylwetka tego HR, pozbawiona udziwnień, krótka i zwarta bryła z delikatnymi zaokrągleniami. Dążyłem do przełożenia tego na klocki, nawet kosztem bajerów technicznych - zrezygnowałem więc po drodze m.in. z działającej kierownicy, żeby nie komplikować niepotrzebnie konstrukcji. Przy okazji pobawiłem się troszeczkę kolorami - różne odcienie czerwieni i pomarańczu łączy się tak fajnie, że aż żałuję że nie mam więcej klocków w takich kolorach. Starałem się też, żeby nadwozie wyglądało na pocięte, co jest cechą charakterystyczną HR.
Jak HR wygląda to widać na zdjęciach, technicznie nie jest skomplikowany. Przednie zawieszenie w całości korzysta z części z 8448 w nieco innym, bardziej płaskim układzie. Z tyłu znalazł się dyferencjał nowego typu napędzany eksperymentalnie zębatką z12 (tak, tym badziewiem - nie uwierzycie, ale na tym dyfrze nawet ona nie przeskakuje, nawet kiedy model najedzie na taką przeszkodę że zatrzymuje się silnik). Dyfer to jedyna nowość z tyłu, tylne zawieszenie korzysta bowiem z liftarmowych wahaczy jak w zestawie 8448. Napęd i skręt (ze sprzęgłem) realizują dwa silniki PF Medium - ich użycie pozwoliło na zmieszczenie całej mechaniki w 3 studach wysokości, tak że praktycznie całe bebechy HotRoda mieszczą się w jego podłodze. Napęd trafia na tył przez prostą skrzynię biegów w układzie driving ring + z16 + dyferencjał. Atrapa silnika także bierze napęd ze skrzyni, ale tradycyjnie robi to w sposób realistyczny - tzn. pracuje z tą samą prędkością na obu biegach, jak również na luzie. Drzwi kierowcy i pasażera otwierają się, nachylenie foteli można regulować. Pomiędzy fotelami zmieścił się odbiornik IR, a za tylną osią - battery box.
Galeria
Zdjęcia na zachętę:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cXFbHjXByfU[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2008-11-12, 22:51 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślę że nikogo nie będą nudzić Hot Rody w Twoim wykonaniu..
na zdjęciach nie prezentuje się tak dobrze jak na filmie! Zmienił bym tylko grill.. ma idealny kształt, ale brakuje mi tu zębów.
na zdjęciach nie prezentuje się tak dobrze jak na filmie! Zmienił bym tylko grill.. ma idealny kształt, ale brakuje mi tu zębów.
SqqSE nie lubić Jarec! http://shutupwomangetonmyhorse.com/
-
- Posty: 960
- Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: spacelord
- Kontakt:
-
Ten akurat jest ciekawy i nawet niestraszny ;)Sariel pisze:Jeszcze jeden z tych okropnych, strasznych HotRodów :P
galeria niedostępna... od spodu żadnego zdjęcia nie dałeś, a tam pewnie najciekawiej jest :)
Czy ten hotrod w oryginale taki pudełkowaty z przodu jest od środka (tzn płaska ściana obok kierownicy)?
Mam jedne zasadnicze pytanie... Czemu w ogóle nie zbudowałeś grila? Gdybyś zbudował porządny szary grill to wyglądało by o wiele lepiej. W tej chwili będzie lepiej jeśli zdemontujesz to coś z przodu...
Z12 nie przeskakuje, bo użyłeś do napędu jednego, małego, biednego PF medium...
Mam nadzieje, że Twój następny hotrod przekroczy granice 10km/h i wtedy naprawdę zobaczymy, jak sprawuje się skrzynia biegów i zawieszenie.
Trochę krytyki nie zaszkodzi. :)
Pozdrawiam.
Z12 nie przeskakuje, bo użyłeś do napędu jednego, małego, biednego PF medium...
Mam nadzieje, że Twój następny hotrod przekroczy granice 10km/h i wtedy naprawdę zobaczymy, jak sprawuje się skrzynia biegów i zawieszenie.
Trochę krytyki nie zaszkodzi. :)
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2012-01-03, 18:23 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- Misterzumbi
- Zasłużony
- Posty: 1475
- Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
- Lokalizacja: z piekła
- brickshelf: misterzumbi
- Kontakt:
-
Za wolny :D... Plus za brak dzikiej muzyki w filmie, chociaż do tego bardziej by pasowalo niz do jakichs dzwigow... Karoseria jako taka... Roadstery maja inny tylek. Ale w koncu to Billet, nie powinienem sie nawet wypowiadac bo nie moj dzial.
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.
Bardzo ciekawy model! Trzeba przyznać, że prezentuje się całkiem korzystnie, osobiście uważam, że przedni grill wcale nie musi być wypełniony i podoba mi się właśnie taki jak jest, jeśli jednak udałoby Ci się w przyszłości wykombinować kilka poprzeczek efekt mimo wszystko z pewnością będzie lepszy.
Ciekawie wymodelowany silnik no i ta kolorystyka jak najbardziej na plus.
Tył HR sprawia wrażenie dość masywnego, zastanawiam się, czy nie można by było wymodelować tu jakiegoś delikatnego zderzaka w postaci dwóch rurek po bokach poniżej tylnych świateł, no ale to oczywiście tylko moje własne pomysły, zapewne taki efekt jaki zaprezentowałeś był zamierzony, więc nie ma o czym dyskutować.
Myślę że model całkiem przyzwoicie prezentowałby się na półce, na co poparciem z pewnością będzie fakt iż priorytetem nie były dla Ciebie osiągi.
Reasumując - dobra robota!
Pozdrawiam (:
Ciekawie wymodelowany silnik no i ta kolorystyka jak najbardziej na plus.
Tył HR sprawia wrażenie dość masywnego, zastanawiam się, czy nie można by było wymodelować tu jakiegoś delikatnego zderzaka w postaci dwóch rurek po bokach poniżej tylnych świateł, no ale to oczywiście tylko moje własne pomysły, zapewne taki efekt jaki zaprezentowałeś był zamierzony, więc nie ma o czym dyskutować.
Myślę że model całkiem przyzwoicie prezentowałby się na półce, na co poparciem z pewnością będzie fakt iż priorytetem nie były dla Ciebie osiągi.
Reasumując - dobra robota!
Pozdrawiam (:
Jak zwykle od strony technicznej nie bardzo można się przyczepić dlatego przejdę od razu do tego co mi się nie podoba. Po pierwsze jak tylko zobaczyłem ten model to pomyślałem sobie "ej, co tu robi ta tarcza z przodu?!" potem dopiero przyszła refleksja, że to może być atrapa chłodnicy. Ten element powinieneś bardziej dopracować, albo... USUNĄĆ!
Po drugie tylna część karoserii wygląda jak kredens mojej prababci... ja rozumiem, że to hot rod, ale bez przesady:P A po trzecie i zarazem ostatnie, to wnętrze jest nieco ubogie. Takie jakieś płaskie, jakby narysowane na kartce a nie wykonane z klocków.
Na plus zasługują ładne i stylowe fotele(czemu siedzisko nie jest dwukolorowe jak oparcie?), bardzo dobrze wykonany przód(czytaj silnik i zawieszenie), wszystko wygląda ładnie i widać, że jest przemyślane (wyjątek: "tarcza":)
P.S czemu nie stosujesz już tablicy rejestracyjnej "LT 8448"???
Po drugie tylna część karoserii wygląda jak kredens mojej prababci... ja rozumiem, że to hot rod, ale bez przesady:P A po trzecie i zarazem ostatnie, to wnętrze jest nieco ubogie. Takie jakieś płaskie, jakby narysowane na kartce a nie wykonane z klocków.
Na plus zasługują ładne i stylowe fotele(czemu siedzisko nie jest dwukolorowe jak oparcie?), bardzo dobrze wykonany przód(czytaj silnik i zawieszenie), wszystko wygląda ładnie i widać, że jest przemyślane (wyjątek: "tarcza":)
P.S czemu nie stosujesz już tablicy rejestracyjnej "LT 8448"???
Ostatnio zmieniony 2008-11-13, 23:27 przez stpman, łącznie zmieniany 1 raz.
Ride Your Way!