Punkty w zawodach a liczba osi

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#16 Post autor: Kubrick »

A ja jeszcze musze dokladnie przemyslec sprawe.
Duze auta maja problem ze skrecaniem, bo potrzebuja duzo miejsca i zwyczajnie maja ciasniej. OK
Maja wieksze opory na ukladzie napedowym, bo jest tego po prostu wiecej. OK
Ale czy ktos kogos zmusza do budowania 8x8? Nasz regulamin jest tak skonstruowany, ze mozna naprawde szalec, na upartego mozna wystartowac Tatra 12x12 - bardzo fajna konfiguracja, tylko czy to sie zlozy w zakrecie?
W tej chwili jestem za zostawieniem tego tak,jak jest, ale po glebszym zastanowieniu moge jeszcze zmienic zdanie.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#17 Post autor: Duke »

No więc może zacznę od krótkiego stwierdzenia:
IMHO budowanie ciężarówki z większą niż 2 liczbą osi (w szczególności minimum 4 osiowej, o conajmniej 2 osiach skrętnych) jest znacznie trudniejsze niż 2 osiowej, dodatkowo uważam że taka ciężarówka wcale nie ma powodów by być sprawniejsza w terenie niż 2 osiowa (temat rzeka do dyskusji , ale takie są moje doświadczenia)

Mimo to, od paru miesięcy pracuję nad wieloosiowym pojazdem, pierwotnie 8x8, ale z przyczyn niezwiązanych trochę z tokiem tej dyskusji projekt zarzuciłem, zredukowałem do 6x6. I robię pojazd w konfiguracji 6x6 nie dlatego , że będzie lepszy , ale dla własnej satysfakcji, bez problemu mógłbym go zredukować do 4x4 , co nawet wyszłoby na dobre, ale nie chcę. Mam świadomość jego wad (trudności ze skręcaniem, przeniesieniem napędu), mimo to buduję go, .... bo tak.

Dodatkowe bonusy za większą ilość osi byłyby dla mnie miłę, i trochę wynagrodziły by niedogodności, ale zamiast tego wolałbym, by po prostu z większą wyrozumiałością konstruować trasy, bo manewrowanie 70-80 centymetrową ciężarówką bardzo różni się od manewrowanie pojazdem 45 centymetrowym.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#18 Post autor: Sariel »

Duke pisze:uważam że taka ciężarówka wcale nie ma powodów by być sprawniejsza w terenie niż 2 osiowa
Na ogół jest dłuższa, więc lepiej radzi sobie na podjazdach i odcinkach z dużym przechyłem.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#19 Post autor: aro_kal »

Mam coś z pamięcią jednak bo nie o wszystkim pamiętałem. Zwróćcie jeszcze uwagę na fakt, że mało kto stosuje dyferencjały, a już wbudowanie go w przednią oś to wielka sztuka. Wiem, wiem, nikt nam nie broni ich używać, ale fakt jest taki, że jednak jest to rzadkość. Dobrze wiecie jak ciężko skręca się pojazdem 4x4 bez dyferencjałów. A porównajcie to z pojazdem 6x6 lub 8x8. Koła generują taki opór, że tylko płakać się chce. I to chyba byłoby wszystko.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#20 Post autor: Robson »

I jest cięższa jak już utknie to utknie na dobre... Sprawne też rozumiemy jako łatwość w skręcaniu itp manewrach :)
Edit :
Poprostu cieżarówka 6x6 lub 8x8 jest super jak jedzie prosto :)
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 23:23 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Cb1100RR

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#21 Post autor: Duke »

Sariel pisze:Na ogół jest dłuższa, więc lepiej radzi sobie na podjazdach i odcinkach z dużym przechyłem.
o ile, w związku z mniejszym naciskiem na oś, nie zacznie się ślizgać
Robson1903 pisze:Poprostu cieżarówka 6x6 lub 8x8 jest super jak jedzie prosto :)
tak, potwierdzam to z własnych doświadczeń:)

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#22 Post autor: TT »

Fakt, że skręcanie nie jest łatwe. Pamiętam, że dla mojego mana 8x8 najgorszą przeszkodą/manewrem było właśnie skręcanie. Po części było to z powodowane rozwiązaniem 2 tylnych osi, ale nie sądzę, żeby w innej konfiguracji było wiele lepiej.

To co może zrobimy jakąś krótką ankietę?
Ja jestem za niewielkimi profitami dla kilku osiowych ciężarówek.
Ale może jeszcze, ktoś kto ma dostęp do jakiś wyników (np. GPM) niech potraktuje jedną ciężarówkę jako wieloosiową i policzy jej punkty według propozycji Aro. Ciekaw jestem, jak to wyjdzie w czasie.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#23 Post autor: Emilus »

Ale fajny temat, tera wszyscy się kłóćmy...

Sporo stwierdzeń padło, z większością się nie zgadza, bo moim zdaniem umiejętnie zbudowana ciężarówka wieloosiowa wygra z 4x4, co niniejszym w przyszłym sezonie postaram się udowodnić, budując 6x6 i porównując z TEDOMEM, który już nie zostanie rozebrany.

Aro, mi się twój pomysł wydaje wart dyskusji, ale w realu, jak się spodkamy. Pamiętacie w Wawie, jak po wyścigu którymś tam na żywo ustaliliśmy więcej w pięć minut, niż w iluś tam postach.
Spotkamy się panowie, pośmiejemy, utytłamy klocki a potem ustalimy wszystko, nawet kto kupuje kiełbasę na grila:-)
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 08:38 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#24 Post autor: aro_kal »

Masz rację Emilus, że ustaliliśmy wtedy więcej niż pisząc. Tylko, że od tego czasu NIC nie zostało wprowadzone w życie. Przypomnę tylko, że sprawa dotyczyła punktów karnych za różne uchybienia podczas przejazdu. A uporać się musimy z tymi sprawami teraz nim zacznie się nowy sezon, bo potem nasi "twardogłowi" nie chcą zmieniać regulaminu. :-)

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#25 Post autor: mienso123 »

Jeśli chodzi o moje zdanie, to powinno zostać tak jak jest. Każdy ma wybór i nikt nie zmusza go do budowy 8kolowego jamnika. Nie zmienia to faktu że taki jamnik sprawiłby twórcy wielką satysfakcje, ale chyba nie budujemy po to żeby wszyscy nas wychwalali pod niebiosa. To jest tylko hobby, a z tego co widzę wszyscy zabijają się o marne punkty, które dadzą przewagę w klasyfikacji. Kłótnia niczego nie da. Jeśli ktoś chce wygrać zrobi bardzo łatwo małą i zwinną trialówkę i skosi wszystkich idealnym przelicznikiem. A jeśli ktoś naprawdę traktuje to jako hobby, to będzie rozwijał swój pojazd, zwiększał ilość osi bez oczekiwania jakiejś większej nagrody, ot tak dla własnej satysfakcji. Takie wyżebrane na siłę, dodatkowe punkty nie cieszą tak bardzo.

Ja np w tym roku nie planuje robić ciężarówki która będzie jeździć na punkty. Będzie szybka, lekka i mocna, a przelicznik będzie ogromny. Miejsce na podium nie daje takiej satysfakcji jak zadowolenie pokonania przeszkody bez najmniejszego zająknięcia.Truck trial to jest tylko zabawa, a niektórzy traktują go zbyt poważnie.

To jest tylko moja nędzna opinia, nie musicie traktować jej poważnie.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#26 Post autor: Emilus »

Mienso123 pisze:To jest tylko moja nędzna opinia, nie musicie traktować jej poważnie.
Więcej pewności siebie mięsko!!!! Przepraszam, ale musiałem:-). Niech adminowi nie zadrży palec przy delete!
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 11:39 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#27 Post autor: Pietruch »

aro_kal pisze:A uporać się musimy z tymi sprawami teraz nim zacznie się nowy sezon, bo potem nasi "twardogłowi" nie chcą zmieniać regulaminu.
Bo w czasie sezonu zmiana regulaminu nie przyniesie nic dobrego.

Pytanie, robimy krótką ankietę kto za, a kto przeciw?
Pozdrawiam,
Maciej

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#28 Post autor: aro_kal »

Robimy! Kwestię bonusów, gdyby takie zostały przyjęte uzgodni grono ludzi tworzących regulamin. A czy możesz filtrować głosy ludzi, którzy przypadkiem zagłosują, a nigdy w tym nie brali udziału i pewnie nie wezmą?

Daj nawet tydzień na głosowanie. Nie pali się.
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 13:32 przez aro_kal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#29 Post autor: Pietruch »

aro_kal pisze:A czy możesz filtrować głosy ludzi, którzy przypadkiem zagłosują, a nigdy w tym nie brali udziału i pewnie nie wezmą?
Normalna ankieta na to nie pozwala. Trzeba by zorganizować ankietę imienną, to jest post = głos. Zrobię do tego oddzielny temat, każdy się wpisuję, po przecinku wstawia ZA lub PRZECIW.
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 13:33 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#30 Post autor: Kubrick »

Po glebszym przemysleniu podtrzymuje swoje zdanie, ze liczba osi jest tak dobrowolna, ze jak ktos chce, to niech buduje nawet 20-osiowca, ale na wlasna odpowiedzialnosc. Nikt nikomu nie narzuca minimalnej liczby osi w ciezarowce, stad uwazam, ze premiowanie ciezarowek za to, ze sa bardziej skomplikowane konstrukcyjnie w pewien sposob mija sie z celem.
Juz sensowniejsze byloby dzielenie maszyn na klasy, ale do tego trzeba odpowiednia liczbe startujacych, z czym na szczescie ostatnio jest coraz lepiej i mozna spokojnie juz zastanawiac sie czy nie lepiej bedzie Unimogi klasyfikowac osobno od MANow KAT.
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 16:48 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

ODPOWIEDZ