Punkty w zawodach a liczba osi
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
A ja jeszcze musze dokladnie przemyslec sprawe.
Duze auta maja problem ze skrecaniem, bo potrzebuja duzo miejsca i zwyczajnie maja ciasniej. OK
Maja wieksze opory na ukladzie napedowym, bo jest tego po prostu wiecej. OK
Ale czy ktos kogos zmusza do budowania 8x8? Nasz regulamin jest tak skonstruowany, ze mozna naprawde szalec, na upartego mozna wystartowac Tatra 12x12 - bardzo fajna konfiguracja, tylko czy to sie zlozy w zakrecie?
W tej chwili jestem za zostawieniem tego tak,jak jest, ale po glebszym zastanowieniu moge jeszcze zmienic zdanie.
Duze auta maja problem ze skrecaniem, bo potrzebuja duzo miejsca i zwyczajnie maja ciasniej. OK
Maja wieksze opory na ukladzie napedowym, bo jest tego po prostu wiecej. OK
Ale czy ktos kogos zmusza do budowania 8x8? Nasz regulamin jest tak skonstruowany, ze mozna naprawde szalec, na upartego mozna wystartowac Tatra 12x12 - bardzo fajna konfiguracja, tylko czy to sie zlozy w zakrecie?
W tej chwili jestem za zostawieniem tego tak,jak jest, ale po glebszym zastanowieniu moge jeszcze zmienic zdanie.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
No więc może zacznę od krótkiego stwierdzenia:
IMHO budowanie ciężarówki z większą niż 2 liczbą osi (w szczególności minimum 4 osiowej, o conajmniej 2 osiach skrętnych) jest znacznie trudniejsze niż 2 osiowej, dodatkowo uważam że taka ciężarówka wcale nie ma powodów by być sprawniejsza w terenie niż 2 osiowa (temat rzeka do dyskusji , ale takie są moje doświadczenia)
Mimo to, od paru miesięcy pracuję nad wieloosiowym pojazdem, pierwotnie 8x8, ale z przyczyn niezwiązanych trochę z tokiem tej dyskusji projekt zarzuciłem, zredukowałem do 6x6. I robię pojazd w konfiguracji 6x6 nie dlatego , że będzie lepszy , ale dla własnej satysfakcji, bez problemu mógłbym go zredukować do 4x4 , co nawet wyszłoby na dobre, ale nie chcę. Mam świadomość jego wad (trudności ze skręcaniem, przeniesieniem napędu), mimo to buduję go, .... bo tak.
Dodatkowe bonusy za większą ilość osi byłyby dla mnie miłę, i trochę wynagrodziły by niedogodności, ale zamiast tego wolałbym, by po prostu z większą wyrozumiałością konstruować trasy, bo manewrowanie 70-80 centymetrową ciężarówką bardzo różni się od manewrowanie pojazdem 45 centymetrowym.
IMHO budowanie ciężarówki z większą niż 2 liczbą osi (w szczególności minimum 4 osiowej, o conajmniej 2 osiach skrętnych) jest znacznie trudniejsze niż 2 osiowej, dodatkowo uważam że taka ciężarówka wcale nie ma powodów by być sprawniejsza w terenie niż 2 osiowa (temat rzeka do dyskusji , ale takie są moje doświadczenia)
Mimo to, od paru miesięcy pracuję nad wieloosiowym pojazdem, pierwotnie 8x8, ale z przyczyn niezwiązanych trochę z tokiem tej dyskusji projekt zarzuciłem, zredukowałem do 6x6. I robię pojazd w konfiguracji 6x6 nie dlatego , że będzie lepszy , ale dla własnej satysfakcji, bez problemu mógłbym go zredukować do 4x4 , co nawet wyszłoby na dobre, ale nie chcę. Mam świadomość jego wad (trudności ze skręcaniem, przeniesieniem napędu), mimo to buduję go, .... bo tak.
Dodatkowe bonusy za większą ilość osi byłyby dla mnie miłę, i trochę wynagrodziły by niedogodności, ale zamiast tego wolałbym, by po prostu z większą wyrozumiałością konstruować trasy, bo manewrowanie 70-80 centymetrową ciężarówką bardzo różni się od manewrowanie pojazdem 45 centymetrowym.
Mam coś z pamięcią jednak bo nie o wszystkim pamiętałem. Zwróćcie jeszcze uwagę na fakt, że mało kto stosuje dyferencjały, a już wbudowanie go w przednią oś to wielka sztuka. Wiem, wiem, nikt nam nie broni ich używać, ale fakt jest taki, że jednak jest to rzadkość. Dobrze wiecie jak ciężko skręca się pojazdem 4x4 bez dyferencjałów. A porównajcie to z pojazdem 6x6 lub 8x8. Koła generują taki opór, że tylko płakać się chce. I to chyba byłoby wszystko.
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
I jest cięższa jak już utknie to utknie na dobre... Sprawne też rozumiemy jako łatwość w skręcaniu itp manewrach :)
Edit :
Poprostu cieżarówka 6x6 lub 8x8 jest super jak jedzie prosto :)
Edit :
Poprostu cieżarówka 6x6 lub 8x8 jest super jak jedzie prosto :)
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 23:23 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Cb1100RR
o ile, w związku z mniejszym naciskiem na oś, nie zacznie się ślizgaćSariel pisze:Na ogół jest dłuższa, więc lepiej radzi sobie na podjazdach i odcinkach z dużym przechyłem.
tak, potwierdzam to z własnych doświadczeń:)Robson1903 pisze:Poprostu cieżarówka 6x6 lub 8x8 jest super jak jedzie prosto :)
Fakt, że skręcanie nie jest łatwe. Pamiętam, że dla mojego mana 8x8 najgorszą przeszkodą/manewrem było właśnie skręcanie. Po części było to z powodowane rozwiązaniem 2 tylnych osi, ale nie sądzę, żeby w innej konfiguracji było wiele lepiej.
To co może zrobimy jakąś krótką ankietę?
Ja jestem za niewielkimi profitami dla kilku osiowych ciężarówek.
Ale może jeszcze, ktoś kto ma dostęp do jakiś wyników (np. GPM) niech potraktuje jedną ciężarówkę jako wieloosiową i policzy jej punkty według propozycji Aro. Ciekaw jestem, jak to wyjdzie w czasie.
To co może zrobimy jakąś krótką ankietę?
Ja jestem za niewielkimi profitami dla kilku osiowych ciężarówek.
Ale może jeszcze, ktoś kto ma dostęp do jakiś wyników (np. GPM) niech potraktuje jedną ciężarówkę jako wieloosiową i policzy jej punkty według propozycji Aro. Ciekaw jestem, jak to wyjdzie w czasie.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Ale fajny temat, tera wszyscy się kłóćmy...
Sporo stwierdzeń padło, z większością się nie zgadza, bo moim zdaniem umiejętnie zbudowana ciężarówka wieloosiowa wygra z 4x4, co niniejszym w przyszłym sezonie postaram się udowodnić, budując 6x6 i porównując z TEDOMEM, który już nie zostanie rozebrany.
Aro, mi się twój pomysł wydaje wart dyskusji, ale w realu, jak się spodkamy. Pamiętacie w Wawie, jak po wyścigu którymś tam na żywo ustaliliśmy więcej w pięć minut, niż w iluś tam postach.
Spotkamy się panowie, pośmiejemy, utytłamy klocki a potem ustalimy wszystko, nawet kto kupuje kiełbasę na grila:-)
Sporo stwierdzeń padło, z większością się nie zgadza, bo moim zdaniem umiejętnie zbudowana ciężarówka wieloosiowa wygra z 4x4, co niniejszym w przyszłym sezonie postaram się udowodnić, budując 6x6 i porównując z TEDOMEM, który już nie zostanie rozebrany.
Aro, mi się twój pomysł wydaje wart dyskusji, ale w realu, jak się spodkamy. Pamiętacie w Wawie, jak po wyścigu którymś tam na żywo ustaliliśmy więcej w pięć minut, niż w iluś tam postach.
Spotkamy się panowie, pośmiejemy, utytłamy klocki a potem ustalimy wszystko, nawet kto kupuje kiełbasę na grila:-)
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 08:38 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.
Masz rację Emilus, że ustaliliśmy wtedy więcej niż pisząc. Tylko, że od tego czasu NIC nie zostało wprowadzone w życie. Przypomnę tylko, że sprawa dotyczyła punktów karnych za różne uchybienia podczas przejazdu. A uporać się musimy z tymi sprawami teraz nim zacznie się nowy sezon, bo potem nasi "twardogłowi" nie chcą zmieniać regulaminu. :-)
- mienso123
- Posty: 319
- Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- brickshelf: mienso123
-
Jeśli chodzi o moje zdanie, to powinno zostać tak jak jest. Każdy ma wybór i nikt nie zmusza go do budowy 8kolowego jamnika. Nie zmienia to faktu że taki jamnik sprawiłby twórcy wielką satysfakcje, ale chyba nie budujemy po to żeby wszyscy nas wychwalali pod niebiosa. To jest tylko hobby, a z tego co widzę wszyscy zabijają się o marne punkty, które dadzą przewagę w klasyfikacji. Kłótnia niczego nie da. Jeśli ktoś chce wygrać zrobi bardzo łatwo małą i zwinną trialówkę i skosi wszystkich idealnym przelicznikiem. A jeśli ktoś naprawdę traktuje to jako hobby, to będzie rozwijał swój pojazd, zwiększał ilość osi bez oczekiwania jakiejś większej nagrody, ot tak dla własnej satysfakcji. Takie wyżebrane na siłę, dodatkowe punkty nie cieszą tak bardzo.
Ja np w tym roku nie planuje robić ciężarówki która będzie jeździć na punkty. Będzie szybka, lekka i mocna, a przelicznik będzie ogromny. Miejsce na podium nie daje takiej satysfakcji jak zadowolenie pokonania przeszkody bez najmniejszego zająknięcia.Truck trial to jest tylko zabawa, a niektórzy traktują go zbyt poważnie.
To jest tylko moja nędzna opinia, nie musicie traktować jej poważnie.
Ja np w tym roku nie planuje robić ciężarówki która będzie jeździć na punkty. Będzie szybka, lekka i mocna, a przelicznik będzie ogromny. Miejsce na podium nie daje takiej satysfakcji jak zadowolenie pokonania przeszkody bez najmniejszego zająknięcia.Truck trial to jest tylko zabawa, a niektórzy traktują go zbyt poważnie.
To jest tylko moja nędzna opinia, nie musicie traktować jej poważnie.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Więcej pewności siebie mięsko!!!! Przepraszam, ale musiałem:-). Niech adminowi nie zadrży palec przy delete!Mienso123 pisze:To jest tylko moja nędzna opinia, nie musicie traktować jej poważnie.
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 11:39 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
Robimy! Kwestię bonusów, gdyby takie zostały przyjęte uzgodni grono ludzi tworzących regulamin. A czy możesz filtrować głosy ludzi, którzy przypadkiem zagłosują, a nigdy w tym nie brali udziału i pewnie nie wezmą?
Daj nawet tydzień na głosowanie. Nie pali się.
Daj nawet tydzień na głosowanie. Nie pali się.
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 13:32 przez aro_kal, łącznie zmieniany 1 raz.
Normalna ankieta na to nie pozwala. Trzeba by zorganizować ankietę imienną, to jest post = głos. Zrobię do tego oddzielny temat, każdy się wpisuję, po przecinku wstawia ZA lub PRZECIW.aro_kal pisze:A czy możesz filtrować głosy ludzi, którzy przypadkiem zagłosują, a nigdy w tym nie brali udziału i pewnie nie wezmą?
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 13:33 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Po glebszym przemysleniu podtrzymuje swoje zdanie, ze liczba osi jest tak dobrowolna, ze jak ktos chce, to niech buduje nawet 20-osiowca, ale na wlasna odpowiedzialnosc. Nikt nikomu nie narzuca minimalnej liczby osi w ciezarowce, stad uwazam, ze premiowanie ciezarowek za to, ze sa bardziej skomplikowane konstrukcyjnie w pewien sposob mija sie z celem.
Juz sensowniejsze byloby dzielenie maszyn na klasy, ale do tego trzeba odpowiednia liczbe startujacych, z czym na szczescie ostatnio jest coraz lepiej i mozna spokojnie juz zastanawiac sie czy nie lepiej bedzie Unimogi klasyfikowac osobno od MANow KAT.
Juz sensowniejsze byloby dzielenie maszyn na klasy, ale do tego trzeba odpowiednia liczbe startujacych, z czym na szczescie ostatnio jest coraz lepiej i mozna spokojnie juz zastanawiac sie czy nie lepiej bedzie Unimogi klasyfikowac osobno od MANow KAT.
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 16:48 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>