Strona 1 z 1

[MOC] Szkarłatna

: 2008-12-29, 11:09
autor: V1
Dzień dobry!

Przeglądając starą książkę ze starymi zdjęciami jeszcze starszych aut w połowie nieświadomie zmontowałem coś, co w zamierzeniu ma przypominać stare wyścigówki - lata 1910-1920, wyścigi Grand Prix (pierwsze odbyły się w 1906 r.), lub inne.

Obrazek
(Oczywiście skala nie dla ludzików, o wiele za duży.)

Rozwiązania techniczne podpatrywałem na zdjęciach różnych samochodów i stąd wystający z prawej strony popychacz drążka skrętnego, resory piórowe z przodu, krótkie rury wydechowe, wiatrochron, dźwignia (zmiany biegów???) na zewnątrz kabiny, odkryty łańcuch napędowy, cięgna (hamulców?) biegnące wzdłuż podwozia, wlew paliwa za kabiną, podłużny zbiornik (na co?) po lewej stronie na dole. Przydałaby się większa kierownica, lecz nie znalazłem żadnej, która by pasowała.

Po kilku dniach doprowadziłem samochodzik do kształtu, w którym uznałem, że mogę pokazać go publicznie, być może bez większej poruty :)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Rzeczą, która różni 'Szkarłatną' od (większości) ówczesnych aut wyścigowych jest brak miejsca dla mechanika. Lecz wierzę, że bywały już wówczas również jednomiejscowe auta wyścigowe. Podobno w latach 20-tych jeżdżono już z pustym fotelem mechanika, zaś w latach 30-tych zupełnie zrezygnowano z miejsca dla niego.

Dwie ciekawostki, jakie zapamiętałem (z okresu 1906-1920), to auta bez dyferencjału - niektóre firmy wystawiały takie auta do wyścigów (m.in. Peugeot) - i miały one zmniejszony rozstaw tylnych kół (wyraźnie mniejszy od rozstawu kół przednich), oraz zastosowanie zdejmowanych obręczy (na niektórych zdjęciach widać klamry ze śrubami rozmieszczone na obwodzie), który to nowatorski wówczas patent pozwolił kilku firmom zupełnie zdeklasować rywali, którzy musieli wymieniać gumy bezpośrednio na samochodzie. Nie spałem w nocy, a i zapomniałem zapisać przed wyjściem dokładne informacje - jutro postaram się to uzupełnić.

Z funkcji ma... . obracane koła :) Wszystkie! i to bardzo płynnie!

[ Galeria ]

Jeśli ktoś sobie życzy, mogę zrobić skany kilku fotografii, na których się wzorowałem.

: 2008-12-29, 11:29
autor: caro
V1 pisze:Jeśli ktoś sobie życzy, mogę zrobić skany kilku fotografii, na których się wzorowałem.
Ja poprosze ;) Zanim wszyscy zaczną komentować.

: 2008-12-29, 12:30
autor: Jerac
Przydałoby się, bo ciągle wydaje mi się że kuper jest 3x za mały :D

Co to są za oponki? Te technicowe co to mają w zamierzeniu wchodzić na wedge belt wheel?

: 2008-12-29, 12:52
autor: Mikolaj
O.
Gdy tylko zobaczyłem ten samochód i ten łańcuch z boku przypomniał mi się pewien kierowca - http://en.wikipedia.org/wiki/J.G._Parry-Thomas

Faktycznie, coś dziwny ten tył, nie mógłby być bardzie zaokrąglony?:)

: 2008-12-29, 13:25
autor: djtermoz
Wyglada niezle. Przod masywny jak w jakims Bentley 4.5L ale tyl chyba troszke za maly.

: 2008-12-29, 15:10
autor: Hezar
Wygląda ciekawie, ale jak dla mnie beż żadnych rewelacji (pewnie dlatego, że nie należę do entuzjastów automobili z tamtych lat).
Konstrukcja typowa dla wyścigowych oldtimer-ów, choć muszę się zgodzić z resztą towarzystwa co do tyłu samochodu (coś tu nie pasuje).
Czekamy zatem na zdjęcia oryginału.

Pozdrawiam (:

: 2008-12-29, 17:59
autor: Nexus 7
Najciekawsze w tej pracy jest to ze znowu zajales sie ciekawostka motoryzacyjna z poczatku epoki. Fascynujace sa te "miejsa dla mechanika", "braki dyferencjalu" itd.
Sam model wysokiej klasy jak zawsze.