[MOC] Terex RH400

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#226 Post autor: Tranzystor »

"Układ" czyli kilka cm przewodu między kompresorem, a zaworem.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#227 Post autor: eric trax »

Dejw pisze:"Układ" czyli kilka cm przewodu między kompresorem, a zaworem.
wystarczy żeby generować kilkusekundowe opóźnienia.

Dejw piszesz jakbyś nigdy nie miał pneumatyki lego w rękach.
Ostatnio zmieniony 2013-01-27, 19:05 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#228 Post autor: Cieślu »

Siłownik podłączony bezpośrednio do pompki już zaczyna generować opóźnienie. Tym bardziej jak masz plątaninę przewodów i siłowniki działające pod niemałym obciążeniem.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#229 Post autor: Żbik »

Mam pomysł na upakowanie dwóch kompresorów PF M+2, jutro przetestuję czy taki patent ma wystarczającą wydajność. Jeśli tak, to ruszę z kolejną przebudową.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#230 Post autor: M_longer »

Żbik pisze:ruszę z kolejną przebudową.
Tak właściwie to ile zostało z pierwszej wersji? :)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#231 Post autor: eric trax »

M_longer pisze:
Żbik pisze:ruszę z kolejną przebudową.
Tak właściwie to ile zostało z pierwszej wersji? :)
Operator :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#232 Post autor: Żbik »

M_longer pisze: Tak właściwie to ile zostało z pierwszej wersji? :)
No można by książkę napisać, 4 lata się z tym już bujam. Ale miecz Hattori Hanzo nie powstaje w 3 dni ;D Lego idzie naprzód, więc trzeba nadążać.
3dom pisze:Dejw napisał/a:
A tak sobie myślę. Po co wyłączniki ciśnieniowe? Nie lepiej połączyć elektrycznie kompresor z serwem?


To byloby zbyt proste rozwiazanie jak na projekt zycia :)
To raz. Projekty mało ambitne nie powinny nas interesować ;) Dwa to to, że gdybyś przytrzymał dźwigienkę funkcji dłużej, to zawsze istnieje ryzyko, że wężyk strzeli i weź tu, panie, znajdź w którym miejscu... Jak pisałem, to jest model wystawowy, więc nie może się psuć po 15 minutach działania.
Cieślu pisze:A po co "ciśnienie wstępne"? Żeby szarpało przy przełączaniu?
Szarpać na pewno nie będzie, bo pneumatyka jest powolna ze swej istoty. Poza tym kiedy ciśnienie jest podawane na jeden wlot siłownika, z drugiego uchodzi całe powietrze, co powoduje, że przy przełączeniu w drugą stronę pompka musi napompować ciśnienie od zera. Jeśli jest autozawór, to zawsze jakieś ciśnienie wstępne jest, co przyspiesza reakcję siłownika. Nigdy nie będzie to tak szybkie i płynne jak w przypadku hydrauliki, bo ściśliwość gazu jest znaczna ale na nasze - legowe - warunki daje namiastkę realizmu :)
Cieślu pisze:Już lepszym rozwiązaniem byłby chyba kompresor działający na stałe.
Minus ten sam, co przy serwie włączanym razem z kompresorem. Ryzyko strzelających węży jeszcze większe.
eric trax pisze:Dejw napisał/a:
"Układ" czyli kilka cm przewodu między kompresorem, a zaworem.


wystarczy żeby generować kilkusekundowe opóźnienia.
Oczywiście kilka centymetrów węży w praktyce nie robi różnicy. Bardziej chodzi o pompowanie od zera. Od kiedy model stal się w pełni zdalnie sterowany długość instalacji pneumatycznej zmniejszyła się znacznie i od razu widać różnice w szybkości reakcji.

=====

Test wypadł pomyślnie, więc jutro rusza przebudowa :) Trzeba będzie zmienić konstrukcję głównego kompresora, bo cały blok autozaworów wraz z dwoma PF M i ich pompkami muszę przesunąć o studa w kierunku ramienia koparki. Taki manewr pozwoli nie ruszać wież IR zabudowanych na tyle wieży :)

=====

Koparka przebudowana. Wystąpiły małe komplikacje - nie wiem dlaczego jeden z zaworów nagle zaczął bardzo słabo przepuszczać powietrze w jedną stronę. Przed przebudową działał normalnie. Silnik go napędzający ma jakieś opory i ciężko (głośno) chodzi. Prawdopodobnie jakieś naprężenia powstały i zębatki się klinują. Muszę znaleźć przyczynę, bo nie chce mi się znowu tego przerabiać...

=====

No i jest przyczyna - zębatki. Nie wiem czy można wysnuć wniosek ogólny, że wszystkie zębatki (bevele) są niesymetryczne ale okazało się, że po obróceniu jednej z nich o kąt 90 stopni na axlu przy serwie problem zniknął. Tak więc jutro może jakieś fotki wstawię.

=====

Zdjęcia z budowy. Została wykończeniówka. Musze trochę klocków domówić, więc chwilę to potrwa.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kilka słów komentarza. Jak widać na tym zdjęciu, węże puściłem w ramie nośnej wieży. Pozwoliło to zaoszczędzić sporo miejsca w górnej części wieży, "pod maską", gdzie musi zmieścić się plątanina kabli. Węże pod wieżą trzeba będzie jeszcze poupinać jakoś liftami, żeby nie haczyły o gąsienice. Jak widać na tej fotce wyloty pompek musiałem, niestety, skierować ku górze. Idąc do dołu jeden z nich trafiałby prosto w zębatkę napędzającą zawór pneumatyczny. Tak więc nie ma wyjścia i muszę zrobić małą zmyłkę i wyprowadzić 4 wężyki (w innej opcji tylko 2) ponad "maskę". Nie jestem z tego zadowolony ale chyba trzeba będzie pójść na kompromis...

Aha, w związku ze skróceniem ramy nośnej zamocowałem cały "blok pneumatyczny" do ścian, które przenoszą teraz część jego ciężaru.
Ostatnio zmieniony 2013-02-02, 18:01 przez Żbik, łącznie zmieniany 4 razy.

Ananiasz
Posty: 47
Rejestracja: 2012-08-09, 13:00
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Ananiasz

 

#233 Post autor: Ananiasz »

Przewody pneumatyczne masz koszerne? Testowałeś może takie cosie: http://www.ebay.pl/itm/5m-Technik-Pneum ... 3196wt_942 ??
Kolekcjoner dziurawych klocków.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#234 Post autor: Żbik »

Ananiasz pisze:Przewody pneumatyczne masz koszerne? Testowałeś może takie cosie: http://www.ebay.pl/itm/5m-Technik-Pneum ... 3196wt_942 ??
Większość nie jest koszernych. Tych co linkujesz nie znam. Ja kupowałem w tym sklepie: http://www.bricklink.com/store.asp?p=fa ... D=11592377

Ananiasz
Posty: 47
Rejestracja: 2012-08-09, 13:00
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Ananiasz

 

#235 Post autor: Ananiasz »

Dzięki za namiar na ten sklep. W takim razie kupię przetestowane :-)
Kolekcjoner dziurawych klocków.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#236 Post autor: Żbik »

Chaos ustępuje:

Obrazek Obrazek Obrazek

Ale jest problem z wydajnością powietrza. W testach kiedy kompresory były poza modelem wszystko śmigało, teraz coś zamula. Zacząłem od ładowania baterii - jutro się okaże czy o to chodziło. Jeśli nie pomoże trzeba będzie sprawdzić czy węże nie są gdzieś zakleszczone...

=====

To jednak nie baterie. Okazało się, że z 4 niebieskich pompek jakie mam w modelu działa tylko jedna (sic!). A to są nówki, nieśmigane vogle. Normalnie szok. Jedna pompuje ledwo co i po zatrzymaniu kompresora szybko puszcza powietrze, dwie pozostałe nie pompują w ogóle! Sprawdziłem wszystkie na ciśnieniomierzu legowym, więc nie ma wymówek...

Po zamianie na 10-letnie żółte Terex ożył...
Ostatnio zmieniony 2013-02-04, 15:00 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#237 Post autor: Żbik »

Kontynuując rozważania [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=19896&postdays=0&postorder=asc&start=15]z wątku kolegi Dejwa[/URL]: mam już 4 kompresory (3 x PF M+2) i jeden PF L+2. Okazało się, że dodatkowy - czwarty - kompresor (PF M+2) nie daje rady otworzyć łyżki :) No i teraz klops, bo albo trzeba robić kolejny PF L+2 przyspieszony z24/z16 jak do podnoszenia całego ramienia (na co szanse są małe, bo naprawdę mało miejsca zostało) albo przebudować łyżkę na 2 duże (zamiast 4 małych) siłowniki. Duże mają tę zaletę, że większa siła ale i płynne działanie, co oddawać będzie lepiej funkcjonalność oryginału.

Wstępny projekt już jest ale do finału jeszcze daleko :)

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#238 Post autor: Żbik »

Jest i łyżka na dużych siłownikach. Troszkę zmodyfikowana ale estetycznie wierna wersji uprzedniej jak i oryginałowi. Jutro fotki.

=====

No to są:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Podczas testów łyżki okazało się, że oba bezbarwne siłowniki przepuszczają powietrze, więc póki co wstawiłem żółte. Ta płytka 4x6 też do wymiany na DBG.
Ostatnio zmieniony 2013-06-24, 16:41 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#239 Post autor: legosamigos »

Trochę byś odkurzył ten swój model, bo przez ileś tam lat siedzenia i w kółko udoskonalania jednego modelu, Twój pojazd lekko się przybrudził, jak na tym zdjęciu oraz na tym :D
Ostatnio zmieniony 2013-06-24, 17:42 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#240 Post autor: Bricksley »

Muszę kiedyś znaleźć trochę czasu by dokładniej zapoznać się z coraz to nowszymi modyfikacjami, bo już straciłem rachubę co było zmieniane ;)
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ