[MOC] Jelcz 442 "Bartek"
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
[MOC] Jelcz 442 "Bartek"
Witam wszystkich zainteresowanych:)
Przedstawiam efekt prac trwających ponad 2 miesiące. Kawał czasu, ale w końcu jest.
Dlaczego Bartek? Bo nikt do trialu jeszcze go nie zbudował i fajny z niego rodzimy kanciak.
W oryginale wygląda tak.
Jego specyfikacja (jedna ze znalezionych):
Wysokość – 2740 mm
Szerokość – 2600 mm
Długość – 7456 mm
Rozstaw osi – 4100 mm
Silnik 5,9l 6-cylindrowy
Parametry wersji LEGO:
Skala - ok 1:13
Wysokość - 31 st.
Długość - 70 st.
Szerokość - 25 st.
Rozstaw Osi - 38 st.
Waga - ok. 3.2kg
Koła - 81.6x38 (są małe, niestety jeszcze nie mam 94.8, a na takich chciałbym jeździć, poza tym przy tej masie mocno się uginają, trzeba je czymś wypełnić)
Przełożenie - 1:15 (początkowo było 1:9, ale przy tej masie wydawało mi się za szybkie)
Napęd - 2xPF XL
Skręt - PF Medium
Napęd atrapy - PF Medium
GALERIA
"Specyfikacja sport" - czyli dziwna paka podnoszona pneumatyką, orurowanie kabiny & halogeny.
Powstawał dosyć długo. Najpierw były kombinacje z mostami, zakupy niezbędnych części, modyfikacje mostów, 8275, kolejne zakupy, ukończenie mostów, decyzja że trialówka nie będzie Krazem 5133BE a Jelczem, rama, zakupy, kabina, paka. Pozostało kupić 8297 żeby maszynę na odpowiednich kołach postawić i pewnie jeszcze sporo modyfikacji usprawniających.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w9dBTIVMaT0[/youtube]
Wysokości przeszkód (pudełek): 4 i 6 cm.
Chodzi mi po głowie odchudzenie przodu, na filmie wyraźnie widać że tył podjeżdża pod pionową przeszkodę łatwiej. Rama bez kabiny i paki jeździła niemal po wszystkim na przełożeniu 1:9.
PS. Dzięki wszystkim, którzy służyli radą i oczywiście dostawcom części, w szczególności Marcinowi z Łodzi za ładnych kilka kilogramów klocków:)
Przedstawiam efekt prac trwających ponad 2 miesiące. Kawał czasu, ale w końcu jest.
Dlaczego Bartek? Bo nikt do trialu jeszcze go nie zbudował i fajny z niego rodzimy kanciak.
W oryginale wygląda tak.
Jego specyfikacja (jedna ze znalezionych):
Wysokość – 2740 mm
Szerokość – 2600 mm
Długość – 7456 mm
Rozstaw osi – 4100 mm
Silnik 5,9l 6-cylindrowy
Parametry wersji LEGO:
Skala - ok 1:13
Wysokość - 31 st.
Długość - 70 st.
Szerokość - 25 st.
Rozstaw Osi - 38 st.
Waga - ok. 3.2kg
Koła - 81.6x38 (są małe, niestety jeszcze nie mam 94.8, a na takich chciałbym jeździć, poza tym przy tej masie mocno się uginają, trzeba je czymś wypełnić)
Przełożenie - 1:15 (początkowo było 1:9, ale przy tej masie wydawało mi się za szybkie)
Napęd - 2xPF XL
Skręt - PF Medium
Napęd atrapy - PF Medium
GALERIA
"Specyfikacja sport" - czyli dziwna paka podnoszona pneumatyką, orurowanie kabiny & halogeny.
Powstawał dosyć długo. Najpierw były kombinacje z mostami, zakupy niezbędnych części, modyfikacje mostów, 8275, kolejne zakupy, ukończenie mostów, decyzja że trialówka nie będzie Krazem 5133BE a Jelczem, rama, zakupy, kabina, paka. Pozostało kupić 8297 żeby maszynę na odpowiednich kołach postawić i pewnie jeszcze sporo modyfikacji usprawniających.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w9dBTIVMaT0[/youtube]
Wysokości przeszkód (pudełek): 4 i 6 cm.
Chodzi mi po głowie odchudzenie przodu, na filmie wyraźnie widać że tył podjeżdża pod pionową przeszkodę łatwiej. Rama bez kabiny i paki jeździła niemal po wszystkim na przełożeniu 1:9.
PS. Dzięki wszystkim, którzy służyli radą i oczywiście dostawcom części, w szczególności Marcinowi z Łodzi za ładnych kilka kilogramów klocków:)
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Po co Ci do niej aż dwa airtanki? :)ManiekManiak pisze:"Specyfikacja sport" - czyli dziwna paka podnoszona pneumatyką,
I na Twoim miejscu wymieniłbym te stare z24 na nowszy typ (powinny wytrzymać większe obciążenie):
Jeździ nieźle, próbowałeś jeździć po czymś innym? :)
Ostatnio zmieniony 2009-02-26, 17:31 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo ładna ciężarówka. Szczególnie podoba mi się paka i kolor całego zestawu, chociaż moim zdaniem te niebieskie airtanki trochę nie pasują. :)
P.S Na zdjęciach widać, że w ramie są aż 3 boxy na baterie, a do środkowego nic nie jest nawet podłączone. Po co on tam jest?
P.S Na zdjęciach widać, że w ramie są aż 3 boxy na baterie, a do środkowego nic nie jest nawet podłączone. Po co on tam jest?
Ostatnio zmieniony 2009-02-26, 17:44 przez Klomb, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
No ładnie kolego:-)
Model mi się podoba, ale są dwa ale...
-primo koła większe to konieczność, naprawdę z doswiadczenia radzę, kup większe koła
-tertio (żeby nie było, że secundo :-)), ten jelcz jest za wolny...czemu zapytasz? Bo, z tą masą i 2 PFXL będziesz miał słaby przelicznik i słabe czasy z racji jego niskiej prędkości. My z reguły jeździmy na przełożeniu 1:9 i wcale nie jest za szybko i to na większych kołach, więc jest jeszcze szybciej niż by było z tym przełożeniem na tych rolkach:-)
Brawo kolego za dziewicze auto. Tak trzymaj...
Model mi się podoba, ale są dwa ale...
-primo koła większe to konieczność, naprawdę z doswiadczenia radzę, kup większe koła
-tertio (żeby nie było, że secundo :-)), ten jelcz jest za wolny...czemu zapytasz? Bo, z tą masą i 2 PFXL będziesz miał słaby przelicznik i słabe czasy z racji jego niskiej prędkości. My z reguły jeździmy na przełożeniu 1:9 i wcale nie jest za szybko i to na większych kołach, więc jest jeszcze szybciej niż by było z tym przełożeniem na tych rolkach:-)
Brawo kolego za dziewicze auto. Tak trzymaj...
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Siłowniki paki są pod takim kątem, że muszę 40 razy "pompnąć" aby poszła do góry. Przyznam szczerze, że nie próbowałem z jednym, bo 2 symetrycznie zamontowane bardziej mi się podobają:)M_longer pisze:Po co Ci do niej aż dwa airtanki? :)
Masz rację, już jedną połamałem. Niestety mam tylko 2 sztuki z buldka, jak się trafią to oczywiście będzie podmiana.M_longer pisze:I na Twoim miejscu wymieniłbym te stare z24 na nowszy typ (powinny wytrzymać większe obciążenie)
Jeśli pytasz czy zaliczyłem gościnne występy na dworze to niestety nie. Jeździłem tylko w domu.M_longer pisze:Jeździ nieźle, próbowałeś jeździć po czymś innym? :)
EDIT:
O kołach wiem, zbieram kasę.Emilus pisze: Model mi się podoba, ale są dwa ale...
-primo koła większe to konieczność, naprawdę z doswiadczenia radzę, kup większe koła
-tertio (żeby nie było, że secundo :-)), ten jelcz jest za wolny...czemu zapytasz? Bo, z tą masą i 2 PFXL będziesz miał słaby przelicznik i słabe czasy z racji jego niskiej prędkości. My z reguły jeździmy na przełożeniu 1:9 i wcale nie jest za szybko i to na większych kołach, więc jest jeszcze szybciej niż by było z tym przełożeniem na tych rolkach:-)
Kurcze, chyba masz rację, fakt, bystrzak to on nie jest:) Wiesz ile to rozbierania? Starałem się ramę zrobić tak, żeby trudno nie było, ale się zejdzie.
Mógłbym pójść na łatwiznę, zamiast z8 i z40 przy samych silnikach zamienić na z12 i z36 mógłbym zrobić podmianę w zwolnicach z8 i z24 na z12 i z20. Dobrze myślę, że to gorsze rozwiązanie? w sumie wszystko w środku mostu kręci się wolniej, czyli mniej tarcia "ilościowo", ale siły naprężeń pewnie będą większe.
Ostatnio zmieniony 2009-02-26, 17:57 przez ManiekManiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo fajna konstrukcja.
Niestety użyłeś najgorszych możliwych kół do trialu (pisałem już o tym w 00453005_0000002 wiki). Zmień na cokolwiek innego rozmiaru 81,6, a najlepiej od razu 94,8. Przełożenie przestaw na 1:9. My na kołach 94,8 tak mamy i jest OK.
Z wyglądu ma pewne niedociągnięcia, ale liczy się efekt końcowy - mi się podoba!
Co do masy to rzeczywiście powinieneś ja bardziej równomiernie rozłożyć po całym pojedzie (patrz tył).
Co by tu jeszcze...? O zwrotnice jestem spokojny - gwarancje na nie wystawia sam ARO_KAL ;)
Bardzo dobra ciężarówka.
Do zobaczenia na trasie :)
Niestety użyłeś najgorszych możliwych kół do trialu (pisałem już o tym w 00453005_0000002 wiki). Zmień na cokolwiek innego rozmiaru 81,6, a najlepiej od razu 94,8. Przełożenie przestaw na 1:9. My na kołach 94,8 tak mamy i jest OK.
Z wyglądu ma pewne niedociągnięcia, ale liczy się efekt końcowy - mi się podoba!
Co do masy to rzeczywiście powinieneś ja bardziej równomiernie rozłożyć po całym pojedzie (patrz tył).
Co by tu jeszcze...? O zwrotnice jestem spokojny - gwarancje na nie wystawia sam ARO_KAL ;)
Bardzo dobra ciężarówka.
Do zobaczenia na trasie :)
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
[autoreklama]ManiekManiak pisze:Siłowniki paki są pod takim kątem, że muszę 40 razy "pompnąć"
[/autoreklama]
Rozwiązanie proste, ale szybko i bez problemu podnosi ciężką pakę :)
Ostatnio zmieniony 2009-02-26, 18:01 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Ja wiem że są nieco podobne, analizowałem ich konstrukcję, podchwyciłem pomysł z trójkątami, ale uwierz, reszta to już tylko moja walka po nocach:DTT pisze:O zwrotnice jestem spokojny - gwarancje na nie wystawia sam ARO_KAL ;)
Bardzo dobra ciężarówka.
Do zobaczenia na trasie :)
Dzięki za pozytywne opinie.
Kiedy startuje GPM? Ja chcę wiosnę i zawody:)
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Z tego co wiem jest to spowodowane zmiennym obciążeniem. Jedyne co można zrobić to wstawić amortyzatory, które będą minimalizowały ten niechciany efekt.ManiekManiak pisze:Powiedzcie, czym spowodowane jest to "bujanie" w trakcie jazdy? to przez knoby taki brak płynności? zmienię przy silnikach, bo zdaje mi się że będzie to miało mniejszy wpływ na pogłębienie tego zjawiska.
- mienso123
- Posty: 319
- Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- brickshelf: mienso123
-
Niezła konstrukcja, kabina przypomina trochę mana kata :P O kołach nie będę pisał bo już wiesz, o zębatkach też. Właściwie to pozostaje ci teraz czekać do najbliższych zawodów :)
Liczyłeś już jaki będziesz wstępnie miał przelicznik? Przy tej wadze powinien być bardzo korzystny... kurde, dlaczego wszyscy budują takie ciężkie ciężarówki :P
Liczyłeś już jaki będziesz wstępnie miał przelicznik? Przy tej wadze powinien być bardzo korzystny... kurde, dlaczego wszyscy budują takie ciężkie ciężarówki :P
Ostatnio zmieniony 2009-02-26, 18:34 przez mienso123, łącznie zmieniany 2 razy.
Mówiłeś na GP że zbudujesz i zbudowałeś - to mi się podoba. :) Wygląda fajnie i bardzo dobrze pokonuje przeszkody. Większe koła, zmiana zębatek na nowszy typ i wszystko będzie w porządku.
Bujanie występuje przez luzy na zębatkach, zwłaszcza na knobach. Albo przez przeniesienie napędu z silnika przez ramę po mosty. Oczywiście zależy o jakim bujaniu piszesz. :)ManiekManiak pisze:Powiedzcie, czym spowodowane jest to "bujanie" w trakcie jazdy?
Ostatnio zmieniony 2009-02-26, 18:36 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
One w oryginale nie za dużo się różnią, jak zobaczyłem Twojego mana to upewniłem się w przekonaniu, że jednak zbuduję trochę bardziej Model Teamową maskę i zderzak.mienso123 pisze:Niezła konstrukcja, kabina przypomina trochę mana kata :P O kołach nie będę pisał bo już wiesz, o zębatkach też. Właściwie to pozostaje ci teraz czekać do najbliższych zawodów :)
Liczyłeś już jaki będziesz wstępnie miał przelicznik? Przy tej wadze powinien być bardzo korzystny... kurde, dlaczego wszyscy budują takie ciężkie ciężarówki :P
Przelicznik policzę jak już waga będzie "ostateczna", ale jak napisałem ok 3200g.
Czas na przebudowę pneumatyki wg Longerowego pomysłu.
Ostatnio zmieniony 2009-02-26, 18:39 przez ManiekManiak, łącznie zmieniany 1 raz.