[MOC] Tower Crane
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
A czy wózek haka nie powinien mieć kółeczek? Czy po podniesieniu ładunku dało się go przesunąć bliżej/dalej od masztu?
Aha i czy bloczki przy haku nie powinny być większe? Nie ułatwiłoby to podnoszenia?
Aha i czy bloczki przy haku nie powinny być większe? Nie ułatwiłoby to podnoszenia?
Ostatnio zmieniony 2009-03-16, 16:53 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Kółeczka wpadałyby między liftarmy po których wózek jeździ.Żbik pisze:A czy wózek haka nie powinien mieć kółeczek?
Operując odpowiednio przeciwwagą oczywiście tak. Na filmie jest nawet moment w którym robię to z pustym kadłubem statku, choć na małym odcinku.Żbik pisze:Czy po podniesieniu ładunku dało się go przesunąć bliżej/dalej od masztu?
Nie wiem, a ułatwiłoby? Zdawało mi się że ilość bloczków ma znaczenie, średnica niekoniecznie.Żbik pisze:Aha i czy bloczki przy haku nie powinny być większe? Nie ułatwiłoby to podnoszenia?
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No tak ale nie powinny wpadać ;)Sariel pisze:Kółeczka wpadałyby między liftarmy po których wózek jeździ.
No ja też nie wiem, myślałem, że Ty wiesz. Może jakiś inżynier się wypowie? Coś mi świta, że średnica bloczków ma wpływ na przełożenie.Sariel pisze:Nie wiem, a ułatwiłoby? Zdawało mi się że ilość bloczków ma znaczenie, średnica niekoniecznie.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Z kółeczkami chodzi mi dokładnie o to, że liftarmy zwężają się na końcach. Nawet eksperymentowałem z malutkimi kołami z gumową oponą (tymi, na których ostatecznie jeździ przeciwwaga), ale strasznie tym wszystkim telepało pomiędzy jednym liftarmem a drugim. Alternatywą byłyby szyny z bricków pokrytych tilesami, ale to byłoby cięższe, wyglądało gorzej, i z pewnością nie mam tylu tilesów w jednym kolorze.
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Re: Tower Crane
Bardzo ciekawy był to model. Był. :(
Ogólnie nieźle zaawansowana konstrukcja. Nie podoba mi się tylko ta duża zabudowa z belek wokół szczytu dźwigu. Prawdziwe dźwigi są dużo lżejsze - bez takiej budy. No ale rozumiem, że to po to żeby pochować silniki.
Ogólnie nieźle zaawansowana konstrukcja. Nie podoba mi się tylko ta duża zabudowa z belek wokół szczytu dźwigu. Prawdziwe dźwigi są dużo lżejsze - bez takiej budy. No ale rozumiem, że to po to żeby pochować silniki.
To znaczy że na zginanie też nie jest do końca odporna bo zginanie kratownicy to złożony przypadek rozciągania i ściskania.Sariel pisze:- maszt główny to typowa kratownica prostokątna. (...) Kratownica jest odporna na ściskanie, skręcanie i zginanie, ale nie na rozciąganie ponieważ składa się z modułów.
Ostatnio zmieniony 2009-03-17, 02:21 przez djtermoz, łącznie zmieniany 1 raz.
- szarikm
- Adminus Emeritus
- Posty: 1312
- Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: szarikm
-
oooo, dobrze wygląda!
Jednak się nie zdecydowałeś na pionowe wsporniki.
Jednak się nie zdecydowałeś na pionowe wsporniki.
Tak, szczególnie gdy siedzisz w klimatyzowanej kabinie, radyjko..... na gibającej się wieży podczas wiatru. ;)Sariel pisze:Uśmiech na twarzy pana Zdzisława podkreśla jak przyjemna jest praca na dźwigu
oooooo, dużo czasu zmarnowałeś za nim to odkryłeś? Ja za nic nie mogłem dojść do konstrukcji, w której nie trzeba by oszukiwać.Sariel pisze:kombinując z kratownicami doszedłem do zbudowania modułu, nazwijmy to, idealnego, tzn. zbudowanego z równych odcinków liftarmów, mającego i krawędzie pionowe, i wzmocnienia ukośne. Taki moduł da się zbudować łącząc pionowe liftarmy 9-studowe z poziomymi belkami 10-studowymi na planie kwadratu, u dodając wzmocnienia ukośne z liftarmów 13-studowych.
A nie rozciągania i skręcania?djtermoz pisze:To znaczy że na zginanie też nie jest do końca odporna bo zginanie kratownicy to złożony przypadek rozciągania i ściskania.
Ostatnio zmieniony 2009-03-17, 10:49 przez szarikm, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Nie starczyło mi części na cały maszt, więc są tylko na dole. A szkoda, bo całkiem możliwe że uratowałyby dźwig przed upadkiem.szarikm pisze:Jednak się nie zdecydowałeś na pionowe wsporniki.
Kilka dni. Trochę pomogła mi bardzo dobra ściąga z geometrii liftarmów.szarikm pisze:oooooo, dużo czasu zmarnowałeś za nim to odkryłeś? Ja za nic nie mogłem dojść do konstrukcji, w której nie trzeba by oszukiwać.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Podoba mi się płynność obrotu żurawia i opuszczania ładunku. Ale te wstrząsy na przednik wysięgniku podczas jazdy wózka sprawiają wrażenie jakby kontrukcja była źle wykonana.
Dlaczego na filmie nie pokazałeś tego jak wyglądał dźwig po całkowitym upadku? Kawałek widoku to trochę mało :D
Dlaczego na filmie nie pokazałeś tego jak wyglądał dźwig po całkowitym upadku? Kawałek widoku to trochę mało :D
Ostatnio zmieniony 2009-03-17, 15:16 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Jakoś nie przepadam za takimi widokami, a kilka drobniejszych części zostało zniszczonych (np. piny z tyłu tylnego wysięgnika po prostu rozsadziło kiedy dźwig wylądował na nich).
Przedni wysięgnik się nie trzęsie. To, co się trzęsie na filmie to ten odcinek liny poruszającej wózek, który jest luźny przy jego cofaniu.
Przedni wysięgnik się nie trzęsie. To, co się trzęsie na filmie to ten odcinek liny poruszającej wózek, który jest luźny przy jego cofaniu.