8264 Hauler

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

8264 Hauler

#1 Post autor: M_longer »

Obrazek
Recenzja 8264 Hauler

Dane techniczne
Seria: Technic
Rok produkcji: 2009
Waga zestawu (brutto): 1271g
Liczba klocków: 575
Spis cześci: Bricklink
Cena: MSRP: 70$, Allegro: ok. 210 PLN

Zestaw kupiłem ze względu na siłownik śrubowy, żółte felgi, nowe panele Technic oraz liftarmy T. O tym nieco dalej.
Teraz zajmijmy się pudełkiem i instrukcjami:

Opakowanie i instrukcja
Pudełko kartonowe, otwierane do góry, utrzymane w kolorystyce czarno-pomarańczowej. Wymiary 53 x 28 x 8cm. Aby je otworzyć należy przeciąć dwie taśmowe plomby i rozerwać boki pudełka przy miejscu w którym podnosi się wieczko:
Obrazek Obrazek Obrazek

Na przedniej ściance widoczny model główny, informacja o ilości i rodzaju części PF wchodzących w skład zestawu, o możliwości zbudowania dwóch modeli, o sposobie w jaki uruchamia się podnoszenie paki i o tym że zestaw nie zawiera baterii. Standard. Na bokach pudełka informacja mówiąca o tym że zestaw potrzebuje 6 baterii 1,5V, zdjęcie panelu Technic w skali 1:1 oraz obrazek pokazujący że mycie klocka z wtyczką jest be, ale wycieranie szmatką jest dobrym pomysłem...

Obrazek Obrazek

Z tyłu pudełka widać model alternatywny (laweta). Również widoczny sposób uruchomienia opuszczania rampy. Różnica polega na tym że model główny dostał instrukcje papierową, a model alternatywny wymaga instrukcji dostępnej na lego.com, o czym informuje odpowiedni obrazek:

Obrazek

Instrukcja składa się z dwóch książeczek, jest przejrzysta, a budowanie podzielono na etapy według zawartości woreczków. A raczej zawartość woreczków dostosowano do etapów budowania ;)
W środku na początku instrukcji znajdziemy informację przypominająca o tym że klocki najpierw się segreguje, a potem układa na stole, a nie na dywanie. Choć dla mnie ten dywan na pierwszy rzut oka wyglądał jak trawa... Na ostatnich stronach znajdziemy spis części i trochę reklam.

Obrazek

Klocki
Po otwarciu pudełka od razu widać piękne żółte felgi w jednym z woreczków. Woreczków jest w sumie 6. Cztery są ponumerowane, a dwa kolejne zawierają battery box i PF Medium. W pudełku znajdziemy również 6 opon 62.5, instrukcje i arkusik z naklejkami. Naklejki o dziwo były w stanie perfekt, żadnych zagięć itd.

Obrazek Obrazek

Wymienione na początku powody zakupu tego zestawu to:
Sześć kół 62.4 z żółtą felgą, występującą tylko w tym zestawie:

Obrazek Obrazek

Siłownik śrubowy z obejmą bezpośrednią:

Obrazek

Nowe panele Technic, sztuk 6, a dokładnie to Panel Plate 1 x 5 x 11


Obrazek Obrazek

I porównanie z panelami z wozidła City:

Obrazek

Mam nadzieję że pojawią się w przyszłości kolorze Dark Bluish Gray...
Ich połączenie wygląda całkiem ciekawie i pozwala na tworzenie łagodnych przejść pod kątem 90 stopni:

Obrazek

Liftarmy T, sztuk 5. Świetna część, znacząco usztywnia połączenia między liftarmami:

Obrazek

Modele
Modeł główny to wozidło trzyosiowe. Jak wspomniałem wyżej jego budowa przebiega etapami, i tak też będzie prezentowany opis budowy:

Woreczek numer 1:

Obrazek
Dużo długich liftarmów w kolorze ciemnoszarym, obrotnica i siłownik z obejmą.

Po zakończeniu budowania mamy prawie kompletną tylną część podwozia. Zawiera silnik połączony bezpośrednio z siłownikiem, obrotnicę która będzie wkrótce stanowić punkt łamania wozidła, oraz dwie kolebki wzdłużne czekające na zamocowanie kół (trochę sobie poczekają...)
Obrazek

Jak widać poniżej sztywność zapewniają im liftarmy T:

Obrazek

Części pozostałe po budowie:

Obrazek

Woreczek numer dwa:

Obrazek
Bardzo dużo żółtych liftarmów i panele.

na tym etapie budujemy kompletną pakę wywrotki. O wożeniu pinów można zapomnieć, ale wszystko inne o średnicy większej niż 1 stud można wsypywac bez obaw :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Po na końcu etapu nr 2 łączymy pakę z podwoziem:

Obrazek

Części pozostałe po budowie:
Obrazek

Woreczek numer 3:

Obrazek
Miks części wszelakich. Powstanie z tego szkielet kabiny. Uwagę przyciągają dwa bioniclowe cosie udające w gotowym modelu silnik:

Obrazek

Wraz z pojawieniem się modelu 8264 paleta długości osi technic rozrosła się o kolejny element o nieparzystej długości. Panie I panowie, przed wami axle o długości 9 studów!

Obrazek

Podczas budowania okazuje się że w instrukcji nr 1 skończyły się strony i należ przejść do instrukcji nr 2:

Obrazek

Po skończeniu budowania mamy przed sobą taki nieprzypominający niczego szkielet kabiny:

Obrazek

Klocki pozostałe po budowie (akurat te dwa axle connecotry to nie zapas. Nawet w instrukcji wyraźnie zaznaczono że sa potrzebne do ostatniego etapu budowy. Nie prościej było zapakować je do woreczka nr 4? ;) ):

Obrazek

Woreczek numer cztery:

Obrazek
Części potrzebne do wykończenia kabiny. Widać tu również dwa connectory z woreczka nr 3.

Po zakończeniu budowania otrzymujemy kompletny model. Jeszcze tylko rzut oka na części które zostały po budowie i zajmiemy się wyglądem i funkcjami całości.

Obrazek

Gotowy model:


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Jeśli chodzi o funkcje to model ma ich aż dwie (no, w sumie 3 jeśli na upartego kolebki tylnych osi zaliczymy do funkcji...); zmotoryzowane podnoszenie/opuszczanie paki i łamanie podwozia.

W sumie przezroczysty żółty round brick wywołał u mnie uśmiech, bo przypomniał mi opisy modeli Technic ze starych katalogów ("kołami można skręcać kręcąc lampką na dachu!" itd... ;) )
Tutaj ważna informacja dla Castlowców. Ten średniej wielkości zestaw Technic ma AŻ JEDNĄ zębatkę. Konkretnie to ciemnoszarą z8 która jest połączona z tym round brickiem i odpowiada za łamanie podwozia.

Wozidło ma całkiem niezły promień skrętu, kąt wychylenia w prawo i w lewo to +/- 45 stopni:

Obrazek

Widok od spodu:

Obrazek

Wymienione wcześniej zawieszenie kolebkowe o bardzo dużym skoku:

Obrazek Obrazek

Można też otworzyć maskę by zobaczyć atrapę atrapy silnika:

Obrazek Obrazek

Model prezentuje się na żywo dużo lepiej niż na zdjęciach. Jednak funkcjonalność nie jest do końca zadowalająca. Sterowanie podnoszeniem i opuszczaniem paki odbywa się za pomocą przełącznika battery boxa.

Obrazek

Jest to średnio wygodne, a dźwięk zabezpieczenia przeciw przeciążeniowego siłownika przy takim sterowaniu rozlega się dość często. Po prostu trudno wyczuć moment w którym należny wyłączyć zasilanie i kończy się to terkotaniem siłownika który wysunął się na maksymalną długość.

Paka bez żadnego ładunku podnosi się płynnie i sprawnie. Sprawa wygląda gorzej gdy położy się w niej jakieś obciążenie. Silnik wyraźnie męczył się przy trzech ciężarkach z łodzi położonych na końcu paki (~160 gramów)
Przypomniało mi to problemy jakie miałem przy zrobieniu mechanizmu podnoszenia paki w moim Iveco Eurotrakkerze (700 gram same paki ;) )

Switch PF bardzo pomaga w sterowaniu podnoszeniem i opuszczaniem paki. Wydaje mi się że jedynym powodem dla którego nie znalazł się w tym zestawie były widełki cenowe których musiał trzymać się projektant. Jedynym , bo switcha można bez problemu wbudować zamiast atrapy atrapy silnika:

Obrazek
Sterowanie odbywa się poprzez wychylenie filtra powietrza w przód lub w tył:

Obrazek Obrazek Obrazek

Wygląd po modyfikacji praktycznie w ogóle się nie zmienia, a znacząco ułatwia komfort zabawy :)

Obrazek

Przy opisie paneli pokazałem że bardzo dobrze łączą sie z panelami z wozidła City. Zrobiłem więc małą modyfikację i zwiększyłem pojemność paki poprzez dodanie kilku liftarmów 3s i 4 paneli. Wymieniłem też koła na bardziej terenowe ;)

Obrazek Obrazek Obrazek

Model dodatkowy zbuduję i opiszę gdy uporam się z bałaganem w pokoju ;)

Podsumowanie
Czy warto kupić ten zestaw? Ze względu na klocki jak najbardziej. Za około 200 zł dostajemy 6 uniwersalnych kół, silnik wraz z pojemnikiem na baterie i siłownik śrubowy.
6 paneli też jest wartych uwagi.
Jednak jeśli ktoś szuka modelu Technic, 'bo chce zobaczyć z czym to się je', lub szuka bardzo bawialnego modelu niech poszuka czegoś innego :)

Za
  • Koła
  • PFy
  • Panele
Przeciw
  • Sposób sterowania silnikiem
  • Brak switcha?
Ostatnio zmieniony 2009-06-18, 16:43 przez M_longer, łącznie zmieniany 2 razy.

rh

#2 Post autor: rh »

Kod: Zaznacz cały

(17:44) 
czeemuu nikt nic nie pisze? ;p
No napiszę, napiszę :)

Recenzja świetna,modyfikacja też. Ale na serio nie musiałeś dawać 3 zdjęć plomby, którą trzeba odkleić/przeciąć :)

To wozidło mi się w sumie od początku podobało, myślałem, by je kupić, ale zawsze ciekawsze rzeczy się pojawiały. A podoba się szczególnie za te śliczne żółte koła. Może w końcu kupię ;)

Za to kompletnie mi się nie podoba sposób mocowania PF M. Wolałbym by był na sztywno do ramy, a potem chociażby kardanem przekazać to do podniesienia paki.

PS: FILM zrób :P pewnie ludzie chcą zobaczyć jak, ta paka się podnosi szybko, bo np. mnie to ciekawi :)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#3 Post autor: M_longer »

rh pisze:PS: FILM zrób :P pewnie ludzie chcą zobaczyć jak, ta paka się podnosi szybko, bo np. mnie to ciekawi :)
Nie mam czasu na robienie filmu ;)

Ale ten film z kolekcji Setechnic pokazuje wszystkie funkcje:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dvXcGKtveyo[/youtube]

Cormorando
Posty: 41
Rejestracja: 2006-09-10, 11:29
Lokalizacja: Poznań

#4 Post autor: Cormorando »

M_longer pisze:Wraz z pojawieniem się modelu 8264 paleta długości osi technic rozrosła się o kolejny element o nieparzystej długości. Panie I panowie, przed wami axle o długości 9 studów!
Taa, a jak ja się pytałem to mnie wyśmiali. http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=81015&highlight=#81015

I czy Obrazek na pace nie powinny być czarne?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#5 Post autor: M_longer »

MoonMaan pisze:Taa, a jak ja się pytałem to mnie wyśmiali. http://www.00453005_0000002.pl/foru...ighlight=#81015
To teraz Ty możesz pośmiać się z nich ;)
I czy na pace nie powinny być czarne?
Nie. W instrukcji są jasnoszare. Pytasz o kolor bo na zdjęciu instrukcji i pudełka wydaja się czarne? Chyba po prostu projektant pudełka za bardzo bawił się oświetleniem ;)

rh

#6 Post autor: rh »

M_longer pisze: za bardzo bawił się oświetleniem ;)
Albo Photoshopem :]

Awatar użytkownika
ost_vegeta_ssj4
Posty: 33
Rejestracja: 2009-04-05, 19:55
Lokalizacja: Ostróda
brickshelf: OST

 

Re: 8264 Hauler

#7 Post autor: ost_vegeta_ssj4 »

Recenzja ciekawa, a w szczególności ta uwaga:
Tutaj ważna informacja dla Castlowców. Ten średniej wielkości zestaw Technic ma AŻ JEDNĄ zębatkę. Konkretnie to ciemnoszarą z8 która jest połączona z tym round brickiem i odpowiada za łamanie podwozia.

Hezar
Posty: 933
Rejestracja: 2016-08-29, 17:30
Lokalizacja: Oberschlesien

#8 Post autor: Hezar »

Długo czekałem na recenzję tego zestawu, zastanawiając się w międzyczasie nad jego kupnem.
Jak widać, opłacało się czekać, bo recenzja przedstawia całą prawdę o tym modelu, a jest to chyba prawda nieco brutalna.
Za ponad 200zł (przynajmniej jak na razie) zestaw ten nie jest szczególnie wart zakupu, no chyba że ktoś "na gwałt" potrzebuje kilku nowych klocków. Wniosek jest prosty: albo poczekać aż bardziej stanieje, albo dać sobie spokój i kupić co potrzebne na "BL".

Pozdrawiam (:

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#9 Post autor: M_longer »

Hezar pisze:kupić co potrzebne na "BL".
Mhmm, ja kupiłem Haulera właśnie ze względu na nieopłacalność zakupu jego elementów na sztuki. Już same żółte felgi są drogie, nie wspominając o siłowniku i panelach ;)

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#10 Post autor: Backbone »

Model sam w sobie cudem nie jest, ale dla osoby takiej jak ja to kopalnia części:

- liftarmy
- siłownik śrubowy
- silnik pf (wczesniej mialem tylko standardowy 9v)
- koła
- panele
- axle 7 stud i 9 stud

Generalnie na plus, aczkolwiek z ceną poza allegro bywa cięzko (nawet do 100zl różnicy)

wicher
Posty: 13
Rejestracja: 2010-04-15, 23:59
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: wicher

 

#11 Post autor: wicher »

Dzisiaj postanowiłem kupić ten zestaw, co oczywiście uczyniłem. :)

Podstawowa wada to tylko jedna zębatka, dla kogoś takiego jak ja, kto nigdy nie miał do czynienia z Technic, to spory zawód.

Kupiłem go właściwie dlatego, że spodobały mi się koła i dlatego, że jest tu cała masa ładnych żółtych liftarmów, siłownik śrubowy też jest fajny i znalazłbym dla niego ciekawsze zastosowania. :)

Przede wszystkim kupiłem jednak zestaw w celu edukacyjnym - chciałem coś w miarę łatwego na początek, żeby łyknąć troszkę budowy z liftarmów. Pierwsze wrażenie - szok. Podczas budowy trzy razy musiałem rozkładać i poprawiać babole, jak okazywało się, że złożyłem coś źle. :) Oj długa droga przede mną... ;-)

No ale do rzeczy:
Po jakichś 4 godzinach budowy (nie licząc przerwy, w połowie był wyjazd po zakup Buldka 8275) złożyłem wszystko do kupy.

Pierwsze wrażenie - to jest całkiem duże. Powiedziałbym nawet, że model jest ładny, fajnie jeździ, fajnie skręca, ma fajną pakę i jest żółty. :-) Z bawialnością słabo - tylko jeżdżenie i wyrzucanie gratów z paki. Zbuduję jeszcze lawetę, doświadczenie się przyda. :)

P.s. Przy okazji chciałbym podziękować Maciejowi (maciejer) za woreczek z blisko 20 sztukami drobnicy! :-)
Ostatnio zmieniony 2010-04-29, 02:11 przez wicher, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#12 Post autor: M_longer »

wicher pisze:Zbuduję jeszcze lawetę, doświadczenie się przyda. :)
A byłbyś w stanie napisać jej recenzję?
Bo sam jestem ciekaw jak się prezentuje na tle modelu głównego :)

wicher
Posty: 13
Rejestracja: 2010-04-15, 23:59
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: wicher

 

#13 Post autor: wicher »

M_longer pisze:
wicher pisze:Zbuduję jeszcze lawetę, doświadczenie się przyda. :)
A byłbyś w stanie napisać jej recenzję?
Pewnie, że jestem w stanie. :) Też mnie ciekawi, szczególnie zastanawiam się jak rozwiązano mechanizm skrętu kół, skoro w modelu głównym wykorzystana jest obrotnica...

Tylko pytanie - umieścić to jako osobną recenzję, czy dopisać w tym temacie?
Ostatnio zmieniony 2010-04-29, 10:09 przez wicher, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#14 Post autor: M_longer »

wicher pisze:Tylko pytanie - umieścić to jako osobną recenzję, czy dopisać w tym temacie?
Dopisać tutaj. Nori później uaktualni spis recenzji o Twoje uzupełnienie :)

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#15 Post autor: Bricksley »

wicher pisze:Też mnie ciekawi, szczególnie zastanawiam się jak rozwiązano mechanizm skrętu kół, skoro w modelu głównym wykorzystana jest obrotnica...
Może podobnie jak w 8283, tam też nie było żadnej listwy zębatej a koła skręcały. Składaj, sam jest ciekawy :)
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ