OPISY NASZYCH TRIALÓWEK

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

OPISY NASZYCH TRIALÓWEK

#1 Post autor: Emilus »

Dobra będę pierwszy...

Pierwszy był PZInż. 703 BC

Pierwsza i jedyna trialówka ze zdublowanymi dyferencjałąmi w mostach.
Dodatkowo miał blokowane pneumatycznie w tylnym moście dyfry.
Pierwsza trialówka z mega kardanami MKI: FOTA MEGAKARDANA

Obrazek

ORGINAŁ:

Napęd - 1 x RC
długość - 542 mm
szerokość - 190 mm
wysokość - 202 mm
rozstaw osi - 307 mm
rozstaw kół - 120 mm
średnica opony - 81,6 mm
atrapa R6
Masa - 1,5 kg
Skala 1:13

--------------------------------------------------

KpA3 - 5133BE EVO II

Pierwsza trialówka z mega kardanami MKII: FOTA MEGAKARDANA
Pierwsze zastosowanie kiełbas w zwrotnicach.

Obrazek

Napęd 2 x RC
długość - 615 mm
szerokość - 195 mm
wysokość - 265 mm
rozstaw osi - 400 mm
rozstaw kół - 145 mm
średnica opony - 94,8 mm
atrapa V8
Masa - 1,8 kg
Skala 1:13

--------------------------------------------------

Zil 4972

Pierwsza trialówka z aktywnym zawieszeniem, sterowanym pneumatycznie z autozaworem pneumatycznym na pokładzie
Wątek na forum:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=6710

Na pokładzie 6 silników PF

Napęd 2 x PF XL
długość - 660 mm
szerokość - 190 mm
wysokość - 253 mm
rozstaw osi - 191 mm
rozstaw kół - 143 mm
średnica opony - 94,8 mm
atrapa V8
Masa - 3,3 kg
Skala 1:13

--------------------------------------------------

TEDOM TRUCK FOX 14,32 PA/M wersja ostateczna MKIII

Pierwsza ciężarówka w polskim TruckTrialu, która jako pierwsza (lub nie pierwsza ale pierwsza skuteczna) posiadała pewne unikatowe rozwiązania, takie jak:
-zdublowane zębatki w mostach napędowych
-silniki napędowe w mostach (miał to wcześniej Pixel)
-aktywne zawieszenie z możliwością pochylania nadwozia
-mosty z otworami inspekcyjnymi (zakrywanymi klapkami) używanymi do smarowania
-amortyzatory ustawione skośnie - układ nożycowy

Obrazek

W modelu było 7 silników, 3 bat-boxy i 4 wieże IR
-napęd - 2 PF XL
-skręt - 1 PF XL
-układ aktywnego zawieszenia - 2 PF medium
-napęd wciągarki, umieszczonej między mostami celem jak najniższego punktu ciężkości, 1 PF medium
-napęd atrapy R6 - 1 PF medium

długość - 548 mm
szerokość - 196 mm
wysokość - 253 mm
rozstaw osi - 290 mm
rozstaw kół - 100 mm
średnica opony - 94,8 mm
atrapa R6
Masa - 3,6 kg
Skala 1:13

Wątek na forum z wersja ostatnią:
viewtopic.php?t=7057

Wątek na forum z 6 wyścigu GPM, gdzie TEDOM był pierwszy:
viewtopic.php?t=7330

Jako ciekawostka, TEDOM na gąsienicach:
Obrazek

wątek na forum:
viewtopic.php?t=8184

Linki do TEDOMA:
http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic ... 20&t=16864
http://www.tedomtruck.cz/

PS. Wszyscy po 1 miejscu TEDOMA krzyczeli prowokacja, prowokacja!!
I co? I po dwóch latach urodziła się im córeczka... - S. Zając


--------------------------------------------------

ZIL 135

Obrazek

Pierwsza w polskim Trialu ciężarówka 8x8 z napędem PF:

-Masa 5,8 kg
-W modelu znajduje się 8 silników i 6 batboxów
-napęd 3 x PF XL w mostach (wszystkie zębatki zdublowane)
-Zawieszenie, przednia i ostatnia oś - kolebki amortyzowane poprzecznie
Środkowy most z dwiema osiami, kolebka amortyzowana wzdłużnie, amortyzowana dodatkowo góra dół i regulowana na kąt wzdłużny modułem aktywnego zawieszenia
sterowanym 2 x PF
-Skręt 1 x PF XL, wszystkie zębatki zdublowane. Koła są podczas skrętu synchronizowane w specjalnej skrzyni rozdzielczej ze sprzęgłem (kurcze, on zakręca w miejscu, powaga)
-Dwie atrapy V8 (zgodnie z oryginałem) napędzane PF poprzez łańcuch i uruchamiane dźwignią z kabiny
-Wciągarka (przełożenie 1:24) napędzana PF
-Światła przednie, tylne i 2 szperacze zaświecane dźwignią w kabinie

długość - 97 studów
Szerokość - 28 studów

--------------------------------------------------

MAZ 537

Obrazek

Dane techniczne:

Aktualnie najcięższa ciężarówka polskiego TruckTrialu
- Masa - 7,8kg,
- W ciężarówce jest 8 Batboxów
- Elektroniką steruje 8 wież IR
- MAZ ma w sumie 12 silników PF,
- Napęd - 4 silniki PF XL w mostach zasilane każdy z oddzielnego batboxa. Wszystkie zębatki napędowe zdublowane
- Skrętne 2 pierwsze osie niezależnie od siebie. Napęd skrętu - 4 PF medium zasilane z dwóch batboxów,
Wszystkie zębatki w układach skretnych zdublowane.
- Zawieszenie jest o tyle nowatorskie, że mosty podwójne to kolebki wzdłużne, regulowane na wysokość
(można podnosić/opyuszczać nadwozie względem podłoża) za pomocą dwóch silników PF XL i specjalnych przekładni.
Wszystkie zębatki w mechanizmach aktywnego zawieszenia, zdublowane.
Wychylanie osi poprzeczne jest realizowane (całkowita nowość) poprzez kontrolowane wyginanie/odkształcanie sprężyste mostów napędowych.
- Atrapa napędzana PF medium, warkocząca i uruchamiana dźwignią w kabinie,
- Wciągarka napędzana PF medium - przełożenie 1:40,
- Światła z przodu i z tyłu uruchamiane dźwignią w kabinie,
- Fotele w kabinie posiadają gumową tapicerkę,

Dodatkowo mój patent - wewnątrz felg kół napędowych, znajdują się łożyska, dzięki temu koła nie obciążają podczas jazdy i postoju samych osiek napędowych.

Wymiary MAZA:
długość - 72 cm
szerokość - 30,5 studa
wysokość - 24 cm

--------------------------------------------------

URAL 5323 wersja 21

Obrazek

Parametry auta:

-7 silników i 4 battery boxy
-Skala 1:12-1:13
-Masa - 4,8-4,9 kg
-Napęd - 2 silniki PF XL - wszystkie zębatki napędowe zdublowane
-Skręt 2 silniki PF medium
-Układ aktywnego zawieszenia z możliwością podnoszenia/opuszczania auta - 2 silniki PF XL. Wszystkie zębatki w tym układzie zdublowane.
-Zawieszenie składa się z dwóch kolebek wzdłużnych regulowanych względem nadwozia elektrycznie góra/dół i z kolebek poprzecznych wynikających ze sprężystości mostów.
-Napęd atrapy V8 - 1 silnik PF medium

Fotele w kabinie mają gumową tapicerkę, światła przód i tył uruchamiane dźwignią w kabinie, atrapa V8 uruchamiana kolejną dźwignią w kabinie.
Z ciekawostek, na mostach są specjalne osłony przeciwpyłowe, mające chronić zębatki przed piachem i kurzem.
Spody mostów także posiadają osłony przeciwpyłowe i ślizgi terenowe.

Wymiary:
-Długość 640 mm
-Szerokość 25 studów
-Wysokość 250 mm

--------------------------------------------------

GINAF F480

Obrazek
fotka by Liwnik

Ciężarówka o tyle nowatorska, że lekka jak na mnie - 4,3 kg
Pierwsza i chyba ostatnia ciężarówka, gdzie moc silników do skrętu jest większa od napędowych, a także jedyna ze skrętnymi 3 osiami...
Na pokładzie tylko 3 batboxy,
W sumie 11 silników, które obsługują:

-napęd - 2xPF XL, redukcja 1:8,34, każdy silnik napędowy ma przypisany sobie batbox
-skręt - 6 PF medium, redukcja 1:9. Skrętne 3 osie.

Na pokładzie znajdują się 2 równoległe skrzynie biegów na wodzikach i bez żadnych drive ringów.

-2 silniki PF medium do zmiany biegów
-1 silnik PF medium do napędu atrapy V8

W kabinie fotele z gumową tapicerką,

--------------------------------------------------

GINAF F480 8x8x8 w wersji rolniczej z układem TRIDEM (wszystkie osie skrętne) na szerszych oponach 2 i 3 osi:

Obrazek

Parametry GINAFA:

- 11 silników na pokładzie
- Masa 5 kg
- Długość - 75,5 cm
- Szerokość 26 studów
- Wysokość - 26 cm
- Napęd - 2 silniki PF XL
- Zasilanie - 3 battery boxy umieszczone jak najniżej (niski punkt ciężkości). 2 z nich zasilają silniki napędowe
- Skręt jest dla wszystkich 4 osi, stąd auto 8x8x8. GINAF posiada standardowe koła z oponami 94,8 na osi 1 i ostatniej oraz takie same opony ale naciągnięte na felgi z zestawu 8466 na osiach 2 i 3. Możliwy skręt krabowy, lub w dowolnej innej konfiguracji. Układ skrętny napędzają 4 silniki PF medium:

- Zawieszenie to 2 podwójne (2 osie na most) mosty pływające
- Na pokładzie znajdują się 2 liniowe dwubiegowe skrzynie biegów. O takiej skrzyni TT powiedział, że jest efektywna do bólu. Prawdopodobnie nie da się zrobić prostszej a jednocześnie bardziej niezawodnej skrzyni, wytrzymującej warunki TrTr. Mój patent (choć ktoś miał idee wcześniej) to ruchomy silnik napędowy, co maksymalnie upraszcza konstrukcję (brak wydłużanego wału).
Na każdym biegu w przekazaniu napędu uczestniczą tylko 2 zębatki. W każdym moście za zmianę biegów odpowiadają 2 małe siłowniki.

- W Ginafie był bardzo rozbudowany układ pneumatyczny, z kompresorem sterowanym z pilota (napędza silnik RC, 2 małe pompki dostarczają powietrze) i 2 dużymi pompkami ręcznymi (możliwość manualnego ładowania instalacji (symulują one kominy wydechowe). W instalacji znajdował się też manometr który pokazywał ile jeszcze razy mogę zmienić bieg.

W kabinie wygodne fotele z gumową tapicerką i zagłówkami.
Ginaf posiadał 3 komplety świateł, uruchamiane PF switchem.

Temat na forum: viewtopic.php?t=10871&start=0

Co osiągnął na rajdach? Nic, nigdy nie wystartował, natomiast dzięki tej ciężarówce mój brat rozpoczął przygodę z TrTr.

--------------------------------------------------

GINAF 8x8x8 480 seria G pierwsza zdublowana trialówka

Obrazek

Specjalne podziękowania dla Sariela za zdjęcie/a.

GINAF 480 seria G z systemem TRIDEM skrętnych wszystkich kół. Parametry auta:
- długość 620mm
- szerokość 26 studów
- wysokość 255mm
- masa - 3757 czerwony oraz 3764 biały
- przelicznik 2380 czerwony, 2384 biały
- moc układu napędowego - 2,21W (1 silnik XL)
- atrapa - brak, w miejscu atrapy znajduje się silnik napędowy
- wszystkie koła skrętne - moc układu skrętnego 4,42W (2 silniki XL)
- zawieszenie - mosty pływające
- skrzynia 4 biegowa sterowana z pilota, biegi zmieniane za pomocą pneumatyki
- co osiągnął, czerwony - zwycięstwo w 1 rajdzie GPM 2010, biały - 4 miejsce w 1 rajdzie GPM 2010

STEROWANIE

Auto sterowane za pomocą 3 standardowych pilotów bez płynnej regulacji prędkości. Z poziomu pilota można skręcać niezależnie od siebie (po 2 osie parami) wszystkimi kołami. Możliwy skręt tylko 2 pierwszymi osiami, tylko 3 i 4 osią, wszystkimi lub jazda krabowa. Z poziomu pilota można oczywiście zmieniać dowolnie biegi, jak i uruchamiać napęd. Skręt zajmuje jeden kanał i 2 dźwigienki na pilocie.

SKRZYNIA BIEGÓW

Skrzynia biegów 4 biegowa to tak naprawdę 3 liniowe 2 biegowe skrzynie. Pierwsza zaraz za silnikiem i 2 pozostałe w mostach.
Dostępne przełożenia, to:
1 - 1:15, jedynka najwolniejsza na najcięższy teren
2 - 1:9, dwójka na średni teren z niewielkimi podjazdami
3 - 1:5, trójka, bardzo fajny bieg, z racji konstrukcji układu napędowego w praktyce niewiele słabsza od dwójki
4 - 1:3, czwórka, najszybszy bieg, tylko na płaski teren i zjazdy. Nie ma sensu skręcać na nim wszystkimi kołami.
Za zmianę biegów odpowiada instalacja pneumatyczna, w skład której wchodzą 3 airtanki, 2 elektrozawory (napędzane 2 silnikami PF medium) oraz manometr. Przed rajdem układ napędowy nabity ciśnieniem 4 atmosfer, zapewnia prawie 40 krotną zmianę biegów. Sterowanie zmianą biegów zabiera jeden kanał i 2 dźwigienki na pilocie.

Po ulepszeniach, od następnych rajdów za zmianę biegów odpowiada juz elektryka zamiast pneumatyki.

UKŁAD NAPĘDOWY

Jak napisałem na początku, ginafa napędza jeden XL. Układ napędowy zajmuje jeden kanał i zabiera jedną dźwigienkę na pilocie (pozostała jedna na np. wciągarkę). Układ napędowy jest maksymalnie wydajny, na każdym biegu od silnika do koła w przeniesieniu napędu uczestniczy tylko 4 pary zębatek (słownie 8 kół zębatych). W aucie jest tylko 8 knobów (4 pary) czyli dwa razy mniej niż w volvo 8x8 ATRa. W zwrotnicach są legowe kardany, choć na początku biały jeździł na testach z mega-kardanami MKV. Układ napedowy był testowany z 2 silnikami XL w napędzie, tak więc jest praktycznie dla 1 XLa niezniszczalny. W całym rajdzie ani czerwony ani biały GINAF nie miał żadnej, nawet najdrobniejszej awarii.

ZAWIESZENIE

Podwójne mosty pływające. Tylny zawieszony na 4 amortyzatorach zbudowanych z osiek, łączników i sprężyn z rozłożonych standardowych szarych amortyzatorów. Przedni most ma 2 amory ze sprężynami z szarych i 2 ze sprężynami twardymi, z żółtych amortyztorów (pod kabiną). Skok każdego koła to ~2,5 studa.

KABINA I PLANDEKA

Kabina została zeskalowana i zbudowana moim zdaniem realistycznie i co niezwykle ważne, zawieszona w zgodzie ze skalą. Drzwi do kabiny sa otwierane. Wewnątrz kabiny, fotele z wygodna gumową tapicerką. Plandeka wykonana została z ofoliowanej tektury.

Filmik z rajdu GPM, gdzie występują oba GINAFY, odpowiednio drugi i trzeci przejazd:
http://www.youtube.com/watch?v=T1kZL1_y ... r_embedded

Temat na forum: viewtopic.php?t=11584&start=0

--------------------------------------------------

ziła 4972

Obrazek

Dane techniczne:

- masa ~2,65 kg
- napęd 1 XL
- skręt - skretne obie krańcowe osie, napęd skrętu 2 x XL
- układ napędowy składał się z 2 biegowej skrzyni biegów o konstrukcji wzmocnionej wodzikiem. Dzięki temu, niezależnie od biegu obie zebatki są z obu końców otoczone ściankami z liftarmów
- sterowanie skrzynią odbywało się za pomocą układu pneumatycznego, złożonego z 2 airtanków oraz autozaworu napędzanego silnikiem medium
- atrapa v8 zbudowana z liftarmów i osiek, napędzana od wału napedowego przekładnią na gumce
- 3 niezależne od siebie mosty pływające

Co osiągnął? Cóż, na wrzesniowym rajdzie byłem nim drugi i miałem realne szanse na zwycięstwo aż do ostatniego odcinka. Jestem po prostu dennym kierowcą.

Filmik z rajdu made in Sariel:
http://www.youtube.com/watch?v=kXtEg8aX ... r_embedded

wątek na forum:
viewtopic.php?t=12386

--------------------------------------------------


.........czarny i długi............
Ostatnio zmieniony 2021-09-07, 20:47 przez Emilus, łącznie zmieniany 23 razy.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#2 Post autor: aro_kal »

Zacząłem od ... niezłego badziewia. Wszyscy byli wniebowzięci, bo to był najcichszy pojazd w erze silników RC.

STAR 844 - wer. 1

Obrazek

- napęd - 2 silniczki 71427 montowane w ramie; napęd przenoszony łańcuchem z redukcją 1:72
- skręt - obie osie skrętne (wtedy tak było wolno); 2 silniczki 71427 montowane w mostach
- zawieszenie - po dwa amortyzatory na most ułożone poziomo
- waga - nie pamiętam dokładnie - pewnie ok 1400 gramów
- [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=3345]wątek[/URL]

Co osiągnął? Nic. Ot wystartował w pierwszym konkursie truck trialu w Polsce, zorganizowanym przez Maćka i mnie. Położyliśmy kamień węgielny.

STAR 844 - wer. 2

Obrazek

- napęd - 1 silnik RC montowany w ramie; napęd przenoszony łańcuchem z redukcją 1:72
- skręt - obie osie skrętne; 2 silniczki 71427 montowane w mostach
- zawieszenie - po dwa amortyzatory na most ułożone poziomo
- waga - w zasadzie bez większych zmian
- wątek

Co osiągnął? Nic. Przed zawodami zabił mnie swoja skutecznością, co widać na filmiku. Na samych zawodach coś stawiało gigantyczny opór i skuteczność stara się skończyła. Poza tym zaczęły się łamać zębatki w dyferencjale.

STAR 844 - wer. 3 (jest to zupełnie inny pojazd niż wersja 1 i 2)

Obrazek

- napęd - 1 silnik RC montowany w ramie; napęd przenoszony łańcuchem z redukcją 1:72
- skręt - przednia oś skrętna za pomocą silniczka 71427 montowanego w ramie
- zawieszenie - po dwa twardsze amortyzatory na most ułożone pod skosem
- waga - w zasadzie bez większych zmian
- wątek

Co osiągnął? Wygrał zawody w Kielcach w 2007 roku. Był to jego pierwszy występ. Potem też coś wygrał, ale pojawiał się kratkę, więc na pierwsze miejsce w generalce nie mogłem liczyć. Jest to pojazd, którego nikt w czasach silników RC nie pokonał. Jego zmierzch nadszedł później ...

STAR 844 - wer. 4

Obrazek

Mocno odmieniona wersja 3. Po pojawieniu się silników PF, silnik RC przestał być konkurencyjny. Moja ciężarówka musiała przytyć, by można było liczyć na jakieś godne punkty w konkursach. Star zyskał więc pokraczną budę. I tak był to wielki postęp.

- napęd - 1 silnik RC montowany w ramie; napęd przenoszony łańcuchem z redukcją 1:108
- skręt - przednia oś skrętna za pomocą silniczka 71427 montowanego w ramie
- zawieszenie - po dwa twardsze amortyzatory na most ułożone pod skosem
- waga - duży wzrost, ok. 2 kg
- wątek

Co osiągnął? Mieszał w środku stawki. Waga kabiny niestety zabijała przedni most. Peszek.

VOLVO A25D 4x4

Obrazek

To nie krokodyl. To wozidło przegubowe. Tym pojazdem wróciłem do korzeni. Miast budować ładniej, znów zbudowałem paskudę. Ale za to jaką skuteczną ...

- napęd - 1 silnik PF XL montowany w ramie; napęd przenoszony z redukcją 1:9; oba mosty z dyferecjałami
- skręt - 1 silnik PF M, którego zadanie polegało na sprawnym łamaniu przegubu
- zawieszenie - po cztery amortyzatory na most ułożone pod skosem
- waga - 2,4 kg
- wątek

Co osiągnął? A wygrał se zawody w Kielcach w 2008 roku. Potem wystartował jeszcze w tym samym roku w jednym z wyścigów z cyklu GPM. Tu jednak chłód nie dał szansy i pojazd ledwo jeździł. Pojedynczy silnik karmiony jednym zestawem zimnych akumulatorów nie dał rady. W tym roku, w drugim wyścigu z cyklu GPM volvo znów wygrało, pokazując, że jeszcze nie jest taką archaiczną konstrukcją. To taki mój as w rękawie, gdyby komuś za dobrze szło w zawodach.

STAR 1142

Obrazek

Nie do końca trialówka. Technicznie wszystko w porządku, ale przelicznik nie ten. Podobno dobrze się prezentuje na trawie - przypomina wtedy rączą łanię.

- napęd - 2 silniki PF XL montowany w ramie; napęd przenoszony z redukcją 1:9
- skręt - 1 silnik PF M
- zawieszenie - stabilizatory wzdłuż obu boków ramy pojazdu
- waga - 3,4 kg
- wątek

Co osiągnął? Wygrał konkurs na najlepszą budowlę roku 2008, co zdumiało mnie niezmiernie. A w samych zawodach, jak już niejedno moje "dzieło", miesza w środku stawki.

X

Obrazek

Premiera wkrótce ...

Awatar użytkownika
FastER
Posty: 180
Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
Lokalizacja: brać na to pieniądze?
brickshelf: FastER

 

#3 Post autor: FastER »

A ja zacząłem od... :P

LIAZ 4x4

...mojej pierwszej i jak na razie jedynej trialówki.

Obrazek

Napęd- 2x PF XL (9:1)
Skręt- PF Medium
Napędzanie atrapy- PF Medium (rzędowa 6)
Dodatkowe: światła PF z przodu
Wszystko to prowadzone od jednego boxa, masa ok. 3kg.

Zawieszenie- pływające osie, idealnie wybierające przeszkody.
Silniki w pancernych mostach.
Bardzo skuteczna trialówka, niestety miejsce jej garażowania nie pozwala na uczestnictwo w zawodach :P

Galeria.
[URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=9280]Wątek na forum.[/URL]
Film.

Pozdrawiam ;]
Ostatnio zmieniony 2009-06-01, 16:53 przez FastER, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#4 Post autor: TT »

Mój dorobek jest słaby pomimo, że od początku trtr w Polsce interesuje mnie ten temat.

Początki to było coś takiego – była to podstawa pod jakiegoś unimoga.

Obrazek

Nie pamiętam dokładnych danych.
- napęd dwie kostki z RCX 2.0
- skręcanie 1 kostka z 8735
- dyfry wraz z blokadą w mostach
Były to początki i nie wiem czemu nie skończyłem tej maszyny – chociaż o ile dobrze pamiętam to z powodu jej fatalnego działania.

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=444650

Potem powstał taki oto Kamaz (o ile to kamaz :)

Obrazek

- Kamaz posiadał 2-stopniową skrzynie biegów, dyferencjały...
- napęd dwie kostki z RCX 2.0
- skręcanie 1 kostka z 8735
Pamiętam jeszcze, że podwijały mu się tylne osie. Nie wiem tylko czemu nie potrafiłem na to nic poradzić :)

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=444648


To by było na tyle z trialówek starej generacji, że tak powiem. Potem nastąpiła zapaść, dark age, opóźnienie w rozwoju – tzn. już nigdy nie zbudowałem trialówki z tak skomplikowanym systemem – dyfer, skrzynia biegów :)

Dark age skończył się po maturach trochę przed Kielcami.
Nie świadom rewolucji PF (byłem nawet taki bystry, że kupiłem jednego PF medium (do testów) – niestety chciałem go do starego boxa podłączyć...) zrobiłem Man Kata 8x8.

Obrazek

- napęd to 2 silniki RC
- skręcanie do 2 kostki z RCX 2.0
- zawieszenie to była kolebka na kolebce :)
Gdyby nie koła 81,6 i silniki RC to może byłby nawet dobry... Niestety braki mocy i uginające się do felgi opony nawalały :) Ponad to stabilności to nie miało żadnej... Poza tym mosty lubiły się podwijać. Masa to ponad 3,5kg o ile dobrze pamiętam?
Za to kabina był dobrze ze skalowana i miał taką rasową trialową powierzchnie reklamowa na pace :D

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=444651


Kupiłem nowe koła i silniki. No i powstał UNIMOG 416 – to ten sam co Wam się teraz śni po nocach ;) Tak właściwie to pierwsza maszyna, którą mogę się pochwalić. Pierwsza którą zrobiłem tak jak chciałem i z tego co chciałem.

Obrazek

Jest to wersja najdłuższa z najdłuższych – rozstaw osi to 3400mm.
- napęd 1 PF XL
- skręt 1 PF Medium
- zawieszenie kolebkowe, całkowicie oparte na układzie zębatek – to chyba ewenement :) ponadto podczas prac powstał pomysł bardzo łatwego systemu aktywnego zawieszenie opartego na tym zębatkowym zawieszeniu – ten system sprawnie w tej chwili eksploatuje Bocian
- masa 2380g zapewnia bardzo dobry przelicznik
- maszyna ostatnio zyskała nowy most oparty na kardanach nowego typu
Są głosy, że maszyna jest prosta. Tak jest, jednak wprowadziła kilka innowacji. Np. wspomniane już wyżej zawieszenie. Zwrotnice pierwotnego mostu unimoga znajdują wciąż wielu naśladowców. Myślę, że sytuacja się niedługo powtórzy w stosunku do użycia kardanów zamiast knoobów. Ja osobiście całkowicie przechodzę na to rozwiązanie.
Unimog potrafi nie raz fiknąć na bok/dach jednak zaskakuje stabilnością. Na pierwszym GPM jako jedyny nie przewrócił się na piance (potem trasa została odwrócona). To kwestia dobrego wyważenia – nisko zawieszony środek ciężkości.
Unimog na razie sprawuje się bardzo dobrze i spełnia wszystkie moje założenia. Wygrał kilka zawodów. Mam nadzieję, że pod koniec tego sezonu będę mógł zaktualizować ten dorobek :)

Temat unimoga: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=7512
Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=444653
Przykładowy film (więcej na kanale): http://www.youtube.com/watch?v=RXxfcxwP ... re=channel


Zis e134.... prezentacja już niedługo.
Ostatnio zmieniony 2010-09-09, 14:09 przez TT, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

Triarówki Atr'a

#5 Post autor: Atros »

1) Star 1144

Obrazek

Star był moją debiutancką trialówką. Mimo, że byłem początkowo zadowolony z tego pojazdu nie spisał się on dobrze na zawodach. Powodem tego był mój całkowity brak doświadczenia oraz wiedzy o panujących warunkach na zawodach truck trial.
Jeździł bardzo płynnie i całkowicie bezawaryjnie, ale jego bardzo mała prędkość i waga/przelicznik zadycydowały o wynikach.
Sterowanie odbywa się przez bluetooth z komórki dzięki programowi FunkNXT . Niestety program ten zawieszał się i posiadał ograniczenia: nie można było jechać do przodu i skręcać w tym samym momencie, ale jako jedyny nie miałem problemów z zasięgiem :)

Galeria BS

********************************************************************************

2) Maz 5434 mk I

Obrazek

Trialówka nieporównywalnie lepsza i ładniejsza od Stara. Jeździła szybko i bezawaryjnie, niestety przelicznik nie pozwolił na dobre miejsce na zawodach. Generalnie byłem i jestem zadowolony z tej konstrukcji :)
Sterowanie odbywa się przez bluetooth z komórki dzięki własnoręcznie napisanym programom w javie - jeden na kostkę NXT, drugi na telefon. Problemy i ograniczenia znane z FunkNXT zostały wyeliminowane.

Galeria BS

********************************************************************************

3) Maz 5434 mk II & III

Obrazek

Jest to ulepszona wersja mojej poprzedniej trialówki - [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=9313]Maza 5434 mk I[/URL]. Zastosowałem większe koła, zwiększyłem stabilność, pozbyłem się knobów ze zwrotnic na rzecz kardanów oraz najważniejsze - wsadziłem skrzynię biegów.
Auto sterowane jest przez komórkę za pomocą aplikacji w javie za pośrednictwem bluetooth'a. Aplikacja jest napisana przeze mnie, jest to zmodyfikowana wersja od poprzedniego Maza - dodana obsługa skrzyni biegów. Autem tym udało mi się wygrać cały sezon GPM 2009.
W marcu 2010 odbudowałem Maza i zafundowałem mu mały facelifting, poprawiłem przednie zwrotnice oraz kilka innych drobiazgów.

Temat na forum
Galeria BS
Film YouTube

********************************************************************************

4) Jeep Willys mk I & II

Obrazek

Moja pierwsza trialówka na PFach. Wersja mk I z 2009 roku była napędzana mediumem przez co trochę brakowało mu mocy, oprócz tego skręt szwankował i był wolny (zastosowany ślimak).
Wersja mk II z 2010 roku jest napędzana XLem więc autko ma niezłego kopa i jest szybkie. Niestety przelicznik ma tragiczny, ale jeździ się bardzo przyjemnie. Skręt został poprawiony i działa już poprawnie. Oprócz tych zmian technicznych poprawiłem też wygląd.

Temat na forum
Galeria BS
Film YouTube

********************************************************************************

5) Volvo FL12

Obrazek

Jest to najbardziej dopracowana trialówka w moim dorobku, w sumie budowałem ją na przestrzeni prawie pół roku. W tym czasie obroniłem pracę inżynierską której tematem było zdalne sterowanie tą właśnie ciężarówką.
Volvo ma napęd na wszystkie koła, 4 koła skrętne, pełne niezależne zawieszenie, zdalnie sterowaną 4-biegową skrzynię biegów z luzem, wyciągarkę, atrapę silnika R6 i działającą kierownicę. Tradycyjnie już auto sterowane jest komórką przez Bluetooth. Programik sterujący to zmodyfikowana wersja aplikacji od Maza. Poprawiony został interfejs, szybkość łączenia się z kostką (teraz łączenie trwa 3 sekundy) oraz dodana obsługa 4-biegowej skrzyni biegów. Na pokładzie znajduje się sensor HiTechnic IRLink który jest używany do sterowania wierzą PF i podłączonego do niej silnika napędowego PF XL.

Temat na forum
Galeria BS
Film YouTube

********************************************************************************

6) Zil 43272T

Obrazek

Zil powstał z myślą zbudowania skutecznej ciężarówki, która mogłaby zawalczyć na GPM. Konstrukcja opiera się o sprawdzony układ 4x4 a dodatkowo ma 4 koła skrętne dzięki czemu jej zwrotność jest znakomita. Na pokładzie znajduje się 3 biegowa linearna skrzynia biegów a całość sterowana jest przez komórkę.

Temat na forum
Galeria BS
Film YouTube
Ostatnio zmieniony 2010-09-02, 10:20 przez Atros, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Lomero

 

#6 Post autor: Lomero »

Unimog 401

Obrazek
(zdjęcie by Pietruch)

Jak na swoje czasy była wyjątkowo innowacyjna. Jako pierwsza była oparta silnikach NXT (w 2007 roku wszyscy jeździli na RC) i była sterowana za pomocą palmtopa. Ponadto wyróżniała się nietypowym sposobem skręcania. Okazała się jednak kompletną klapą - nie dość, że ledwo co jeździła, to jeszcze nie skręcała. No i była brzydka jak noc.

Waga: nieznana
Napęd: 1 silnik NXT
Przełożenie: 1:24


Unimog U4000

Obrazek
(zdjęcie by Pietruch)

Kolejna ciężarówka oparta na silnikach NXT. Tym razem jednak nie była już sterowana palmtopem. Poprzez przejściówki silniki zostały podłączone do odbiornika PF. Jako pierwsza w Polsce miała mosty osadzone na obrotnicach i skręt przenoszony przez obudowę od dyferencjału. Jej główną wadą był bardzo wysoko umieszczony środek ciężkości i tylko jeden batbox, który nie dawał Unimogowi tyle mocy ile powinien.

Waga: 1800g - 1980g - powstały dwie, nieco różniące się wersje
Napęd: 2 silniki NXT
Przełożenie: 1:5


UniStar

Obrazek
(zdjęcie by Liwnik)

Początkowo nie miał to być wcale UniStar, ale sześciokołowy Star 266. Niestety z powodu braku czasu (i umiejętności) porzuciłem ten projekt i w oparciu o mosty z Unimoga oraz gotową kabinę Stara 266 zbudowałem właśnie UniStara. Napędzany był dwoma PF XLami i posiadał już dwa batboxy. Niestety znaczny wzrost masy wymusił zmianę przełożenia na 1:9, więc UniStar nie był już tak szybki jak jego poprzednik. Ponadto okazało się, że zwolnice, które świetnie spisywały się w Unimogu są za słabe dla dużo cięższego UniStara co powodowało notoryczne odpadanie jego kół. Zostało to w pewnym stopniu poprawione dopiero w kolejnej jego wersji.

Waga: 2850g
Napęd: 2 silniki PF XL
Przełożenie: 1:9


Unimog 1400

Obrazek
(zdjęcie by Liwnik)

Po raz kolejny brak czasu spowodował, że musiałem użyć wysłużonych już mostów ze starego Unimoga. Zostały jednak wyposażone w nowe zwolnice, które całkowicie zlikwidowały problem odpadających kół. Zmodernizowana została również rama, dzięki czemu w znacznym stopniu została zwiększona sztywność całego pojazdu co przyczyniło się do zmniejszenia oporów przy przekazywaniu napędu. W ramach testów postanowiłem po raz kolejny spróbować użyć szybszego przełożenia, tym razem z dwoma batboxami. Drugie miejsce na ostatnich zawodach GPM dowodzi, że miało to jakiś sens.

Waga: 2620g
Napęd: 2 silniki PF XL
Przełożenie: 1:5


Tatra 805

Obrazek
(zdjęcie by Liwnik)

Ponieważ Unimog powoli zaczynał mi się nudzić, postanowiłem zbudować coś kompletnie innego. Pierwsza wersja Tatry powstała w ciągu jednego dnia, tuż przed zawodami. Była to konstrukcja zdecydowanie prowizoryczna i kolejna, która potwierdziła, że trialówki nie można budować na szybko. To co zawiodło najbardziej to praktycznie nie działający skręt. W połączeniu z dużą prędkością (przełożenie 1:3) poskutkowało brakiem jakiejkolwiek kontroli nad pojazdem. Po zawodach Tatrę rozebrałem i postanowiłem zbudować ją całkowicie na nowo. Idea na mosty pozostała, aczkolwiek zostały one jescze bardziej wzmocnione (właściwie niepotrzebnie, bo z poprzednimi nie było w sumie żadnego problemu) i co najważniejsze, wyposażone w działający skręt. Ponadto, zgodnie z panującym trendem, Tatra dostała skrzynię biegów. Dzięki niej była to chyba najszybsza trialówka jaka kiedykolwiek powstała. Posiadała ona bowiem dwa przełożenia, 3:5 i 1:5. Podczas zawodów zawiodła niestety skrzynia biegów, a dokładniej z36, która się wyrobiła i na wolniejszym biegu przeskakiwała. No i kabina była za słabo przymocowana, co skutkowało tym, że przy każdym hamowania zwycajnie odpadała ;)

Waga: 2120g - 2770g
Napęd: 2 silniki PF XL
Przełożenie: 1:5 - 3:5, 1:5
Ostatnio zmieniony 2009-10-24, 20:15 przez Lomero, łącznie zmieniany 2 razy.
Lomero

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#7 Post autor: M_longer »

No dobrze proszę Państwa... Na wyraźną prośbę fana Calgonu...

Unistar

Obrazek
(zdjęcie by TruckeR)

Czyli coś co aspirowało do miana trialówki.
Zbudowany w dwa dni, przed samymi Kielcami, był doskonałym przykładem tego, że trialówka powinna być budowana na spokojnie, a nie na hurra ;)

- zawieszenie kolebkowe na bazie części z 8880,
- napędzany dwoma XLami
- przełożenie 1:9

Oshkosh HEMTT

Obrazek

Druga próba podejścia do zrobienia trialówki.
- pływające osie
- przełożenie 1:9
- napęd przez dwa XLe

Ze względu na sposób w jaki został zbudowany przedni wózek, HEMTT rozkraczył się na trasie ;)
Ostatnio zmieniony 2009-10-24, 20:08 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#8 Post autor: TruckeR »

Skoro już powstał ten temat to i ja go chętnie zaśmiecę :-D

ZIŁ 131
Obrazek
(autor zdjęcia - Szarikm)
Moja pierwsza trialówka, która wyglądała jak ciężarówka i pomimo niesprzyjającej konstrukcji była w stanie pokonać jakieś przeszkody. Pojazd posiadał atrapy resorów piórowych, zrobione z giętkich gear racków. Pojazd charakteryzował się minimalnym prześwitem przedniego mostu i słabą wytrzymałością ramy.

Napęd - 1xRC
Długość - 51cm bodajże
Waga - ok. 1kg
Atrapa V8
Przełożenie 1:72

KRAZ 255
Obrazek
Moja druga ciężarówka trialowa, charakteryzująca się już bardziej przemyślaną konstrukcją. Tylne zawieszenie zbudowane było dość realistycznie i posiadało duży zakres ruchu, charakteryzowała je jednak słaba wytrzymałość. Najprawdopodobniej, było to pierwsze zawieszenie oparte na resorach piórowych działające jak prawdziwe. Niestety jak na Kraza kabina pojazdu była raczej za mała..

Napęd - 1xRC
Długość - 49cm
Waga - ok. 1.5kg
Atrapa V8
Przełożenie 1:72

Magirus Jupiter
Obrazek
Było to właściwie to samo podwozie, co w Krazie, lecz ciut zmodyfikowane. Kabina miała już odpowiednią wielkość, była jednak bardzo mało wytrzymała, co powodowało komplikacje podczas zawodów. Tak samo tylne zawieszenie okazało się zbyt zawodne - zawodziły zarówno flexy w charakterze resorów piórowych, jak i sama konstrukcja mostów.

Napęd - 1xRC
Długość - 49cm
Waga - ok. 2kg
Atrapa V8
Przełożenie 1:120

ZIŁ 131 v2
Obrazek
Kolejna przeróbka podwozia Kraza, tym razem ze zmodyfikowanym zawieszeniem (system oparty na cięgnach), które - znowu - nie sprawdziło się z racji zbyt małej wytrzymałości.

Napęd - 1xRC
Długość - 48cm
Waga - ok. 1.5kg
Atrapa V8
Przełożenie 1:120

Jelcz 4x4
Obrazek
Taki sobie pojazd 4x4, zbudowany i zburzony jeszcze tego samego dnia, z racji brzydkiej, pudełkowatej kabiny, która rozsypywała się ze zdumiewającą częstotliwością.

Napęd - 1xRC
Długość - 38cm
Waga - ok. 1.5kg
Atrapa R6
Przełożenie 1:36

Scammell Explorer
Obrazek
Jedna z niewielu naprawdę skutecznych trialówek mojego autorstwa. Pojazd cechował się typowo scammellowym zawieszeniem, dziurawą karoserią i dość dobrymi parametrami technicznymi, jednak nie skręcał. Tylne kolebki miały skłonność do odpadania w najmniej odpowiednich momentach. Pojazd odniósł pewne sukcesy na GP G.

Napęd - 1xRC
Długość - 47cm (z dźwigiem)
Waga - ok. 1.7kg
Atrapa R6
Przełożenie 1:72

Praga V3s
Obrazek
Pojazd zbudowany dla testów silników PF. Jedyną jasną stroną samochodu była kabina, podwozie miało b. niewielką sztywność i rozsypywało się, podobnie jak same mosty napędowe. Odpadające zwolnice były niczym przy urwanym przednim moście.

Napęd - 2xPF XL
Długość - 50cm
Waga - ok. 1.9kg
Atrapa V6
Przełożenie 1:9

Tatra 815
Obrazek
Kolejna maszyna testowa, tym razem sprawdzałem zawieszenie typowe dla ciężarówek Tatra. Pojazd był wolny, ciężki i ospały, co miało odbicie w wybitnie przyklapłym przednim zawieszeniu. Był to jednak pewien dowód, że z LEGO da się zbudować działającą Tatrę bez żadnych wymyślnych technik, czy specjalnych klocków - konstrukcja auta była wybitnie prosta.

Napęd - 1xPF XL
Długość - 48cm
Waga - ok. 2.3kg
Atrapa V8
Przełożenie - mówiąc szczerze - nie pamiętam.

MB Kurzhauber
Obrazek
To miała być trialówka idealna. Dobry przelicznik, solidna rama, mosty portalowe zamontowane na amortyzatorach i ładna kabina to niewątpliwe zalety tego auta. W praktyce jak zwykle jest gorzej. Okazało się, że auto nie jest zbyt mobilne z racji skaczących zębatek, przeniesienie skrętu było wadliwe, a kruchość kabiny była wręcz kuriozalna. Ale za to ile było zabawy..!

Napęd - 1xPF XL
Długość - 52cm
Waga - ok. 2.2kg
Atrapa V6
Przełożenie - z12->z20, z8->z24, z8->z24 (zwolnice)

Pojazdy inne, tymczasowe, wybitnie testowe:
Tatra T813 (2007)
Test-truck PF (2008)
Dziwadło z zielonym knobem (2009)
Ostatnio zmieniony 2009-10-24, 21:20 przez TruckeR, łącznie zmieniany 3 razy.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#9 Post autor: ManiekManiak »

Moja historia trialowa zaczęła się dość niedawno. Debiutowałem na pierwszych zawodach GPM 2009 takim oto pojazdem:

Jelcz 442 "Bartek"

Obrazek

GALERIA

- napęd 2x PF XL
- skręt PF M
- przełożenie 1:9
- koła 94.8
- skala - ok 1:13
- wysokość - 31 st.
- długość - 70 st.
- szerokość - 25 st.
- rozstaw Osi - 38 st.
- waga - ok. 3.5kg

Z gadżetów miał pneumatycznie podnoszoną pakę, co było niezbędne do odpalenia BB :)
Jelcz bezawaryjnie przejechał całe zawody, nic nie połamałem i pokonałem wszystkie przeszkody. Wadą był zbyt wolny skręt.

--------------------------------

Kolejna trialówka to Jelcz P662d.34. Jest ewolucją poprzednika do świata 6x6.

Obrazek

GALERIA

- skala 1:12.5
- długość - 84st
- szerokość - 25st nadwozie, 27st koła
- wysokość - 31.5st, z kominami 34st
- rozstaw osi 1-2 - 38st
- rozstaw osi 2-3 - 14st
- napęd: 2xXL, redukcja 9:1
- skręt: PF Medium z redukcją 5:1
- atrapa silnika: PF Medium
- waga: 4.6kg
- zasilanie: 3 BB (#1 - napęd przód, #2 - napęd tył i skręt, #3 - światła i atrapa silnika)

Most przedni zaadoptowany z 442 po drobnych modyfikacjach. Mosty tylne zasilane XL'em umieszczonym pionowo pomiędzy nimi. Zawieszenie przodu to kolebka amortyzowana, tył to kolebki wzdłużne obu mostów i kolebka poprzeczna całości.
Posiada pneumatycznie podnoszoną kabinę.

Maszyna ukończyła drugie zawody GPM 2009 na 3 miejscu. W stosunku do poprzednika ma wyższy przelicznik, lepiej radzi sobie na trasie, kabina nie jest aż tak dziurawa i nie zbłądzi po ciemku bo ma światła :) Wadą jest środek ciężkości, który wyszedł nieco za wysoko.

--------------------------------

Volvo A25E 4x4

Obrazek

GALERIA

- napęd 2x XL, redukcja 5:1
- koła z offroadera 8466
- skala - ok 1:13
- waga - 3515 g

Fura ciekawie wiła się po trasie, ale konstrukcja mostów była na tyle zła, że maszynę zjadły ich opory wewnętrzne. Miało być pięknie, a wyszło... jak wyszło.

Auto zrodziło się z projektu łamańca 6x6 czyli konstrukcji Hydremy 622c. Ta pokraka niestety się nie sprawdziła i nie doczekała startu, bo obrotnice w tylnym zawieszeniu nie zdały egzaminu.

--------------------------------

IFA L60 4x4

Obrazek

GALERIA

- napęd 1x XL, redukcja 5:1 i 3:1
- koła 94.8
- waga - 2573 g
- skręt 1x medium, redukcja 25:9

Moja pierwsza maszyna ze skrzynią biegów (opartą o driving ringi). Prawie dobrze jeździła, bo biegi były za szybkie, a zawieszenie za miękkie. Tak czy inaczej jakiś krok na przód.

--------------------------------

IFA L60 6x6

[potrzeba kolejnej wolnej chwili, żeby to uzupełnić]
Ostatnio zmieniony 2010-08-20, 19:27 przez ManiekManiak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#10 Post autor: Kubrick »

Scammell Explorer - moj debiut w TrTr. Uznany za najskuteczniejsza moja maszyne.

Obrazek
(foto by smyk)

- skala ~1:13
- długość - ?? st
- szerokość - 25st
- wysokość - ?? st
- rozstaw osi - ?? st
- napęd: 1 x RC, redukcja 1:180
- skręt: 71427c01
- atrapa silnika: z ukladu napedowego
- waga: ~2kg
- zasilanie: 2 stare BB na smyczy ;]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Magirus Eckhauber II - pierwsza maszyna z zawieszeniem plywajacym na drazkach panharda, niestety ze zbyt malym przeswitem i stajacym silnikiem.

Obrazek
(foto by spacelord)

- skala ~1:13
- długość - ?? st
- szerokość - 25st
- wysokość - ?? st
- rozstaw osi - ?? st
- napęd: 1 x RC, redukcja 1:120
- skręt: 71427c01
- atrapa silnika: z ukladu napedowego
- waga: ~2,2kg
- zasilanie: 2 stare BB na smyczy ;]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pozniej przyszla kolej an stara 266. Naped 6x6 na kolenkach nawet dawal rade po dlugiej ewolucji, ale po staniu na polce przed Kielcami powyginaly sie polosie i pojazd odmowil wspolpracy :(

Obrazek
(foto by spacelord)

- skala ~1:13
- długość - ?? st
- szerokość - 25st
- wysokość - ?? st
- rozstaw osi - ?? st
- napęd: 1 x RC, redukcja 1:72
- skręt: 71427c01
- atrapa silnika: z ukladu napedowego
- waga: ~2,2kg
- zasilanie: modul RC

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na warsztacie:

Obrazek
(foto by Kubrick)
Ostatnio zmieniony 2009-06-07, 07:36 przez Kubrick, łącznie zmieniany 5 razy.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#11 Post autor: Duke »

Oshkosh HEMTT
Obrazek
Zdjecie by Liwnik

Sezon 2007
Napęd - 8x8, 2xRC
Długość - ponad 70cm
Waga - ok. 3kg
Zawieszenie - dwa tandemy, zawieszenie niezależne
Przełożenie - różnie było, w końcu chyba 1:72
O ile dobrze pamiętam dał mi 2. miejsce w GPM 2007. Posiadał bardzo dobrze działające zawieszenie, w zasadzie do dziś nie skonstruowałem lepszego (lepiej wybierającego nierówności)


Oshkosh MTVR 4x4
Obrazek

Sezon 2008
Napęd - 4x4, 2xPF XL
Długość - 55cm
Waga - ok. 3,5kg
Zawiesznie - zawieszenie niezależne
Przełożenie - 1:9
Pierwszy w naszym półświatku pojazd na kołach 94mm,z napędem PF i knobami w mostach, w nim też pierwszy raz zastosowałem tzw. "kiełbasy", czyli giętkie wały.
Posiadał dającą się łatwo demontować wyciągarkę. Pod koniec sezonu zamontowałem na pace zdalnie sterowane działko strzelające axlami.
A, no i posiadał w pełni przeszkloną kabinę!
Najbardziej skuteczny z moich pojazdów, 1. miejsce GPM 2008, 2. miejsce w Kielcach.
[URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=6199]Temat na forum[/URL]


Oshkosh HEMMT
(drugie podejście)
Obrazek

Sezon 2008
Napęd - 8x8, 3xPF XL , jeden silnik na przedni tandem, kolejne dwa na lewe i prawe tylne koła (a'la sterowanie burtowe)
Długość - ponad 75cm
Waga - ok. 3kg
Zawieszenie - dwa tandemy, zawieszenie niezależne
Przełożenie - skrzynie biegów (po jednej na silnik), 1:8/1:24
Wzmianka na forum


Oshkosh MTVR 6x6
Obrazek
Zdjecie by Lomero

Sezon 2009
Napęd - 6x6, 2xPF XL
Długość - 70cm
Waga - ok. 3,5kg
Zawiesznie - zawieszenie niezależne
Przełożenie - skrzynia biegów, 1:5/1:15



Oshkosh HEMTT
(trzecie podejście)
Obrazek
Zdjecie by Liwnik

Sezon 2009
Napęd - 8x8, 4xPF medium ,
Długość - ponad 70cm
Waga - ok. 3kg
Zawieszenie - dwa tandemy, zawieszenie niezależne
Przełożenie - 1:24
Ostatnio zmieniony 2009-06-07, 15:19 przez Duke, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#12 Post autor: smyk »

Dobra, zacznę sobie ten post i będę go powoli edytował.

Do opisania mam ciężarówki z lat
2006:
3 prototypy
GAZ 66-40
2xMini-Motor 9V, kabelki

MAN TGA 26.430
Obrazek
Spora trzyosiowa ciężarówka stworzona do testowania przydatności silników RC oraz układu zdalnego sterowania. Ze względu na moc została nazwana przez Pixela „Czerwonym Diabłem”.

- długość: 52,5 cm
- szerokość: 19,5 cm
- wysokość: 24,5 cm
- masa: 2610 g
- napęd: 6x6
- moc: 4,76W (2xRC)
- atrapa silnika: R6
- koła: 81,6 mm
- zawieszenie: kolebkowe, na resorach
- przeniesienie napędu: ślimacznice, w zwrotnicach znane z 8880 Technic Ball with Grooves
- przełożenie: 1:72
- sterowanie: zdalne, RC


2007:
MAN TGA 18.480 H52
Obrazek
Z perspektywy czasu nie oceniam tej maszyny zbyt dobrze. Pierwowzór był słabo odwzorowany, a kardany za redukcją przysparzały wielu problemów. Jednak w tamtych czasach (i przy ówczesnych kuriozalnych przepisach) można było taką maszyną osiągnąć zwycięstwo.
- długość: 44,5 cm
- szerokość: 19,5 cm
- wysokość: 24 cm
- masa: 2250 g
- napęd: 4x4x4
- moc: 4,76W
- napęd: 2xRC
- atrapa silnika: R6
- koła: 81,6 mm
- zawieszenie: przód - niezależny na resorach, tył - kolebka na resorach
- przeniesienie napędu: ślimacznice, kardany w przednich wahaczach, w zwrotnicach Technic Ball with Grooves
- przełożenie: w zależności od wersji 1:24, 1:40.
- sterowanie: zdalne, RC
Pojazd uległ totalnej destrukcji na ostatnim odcinku sezonu. Wypadek przeszedł do legendy jako The last flight.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kdjhDD77F_A[/youtube]

2008:
MAN TGA 18.480
Obrazek
Rozwój modelu z poprzedniego sezonu zaowocował jedną z najbardziej niezawodnych maszyn, jakie udało mi się stworzyć. Kluczowy był powrót do przedniego sztywnego mostu oraz znaczne wydłużenie konstrukcji. Nowe ruchome mocowanie amortyzatorów zapewniało duży wykrzyż, długość i rozłożenie masy gwarantowały stabilność, a układ napędowy oparty o ślimacznicę dawał radę w każdych warunkach. Mimo tych świetnych parametrów maszyna przegrała trzykrotnie z MTVR Duka opartym o silniki PF zapewniające znacznie lepszy przelicznik.
- długość: 52,5 cm
- szerokość: 19,2 cm
- wysokość: 22,5 cm
- rozstaw osi: 30 cm
- masa: 2250 g
- napęd: 4x4
- moc: 4,76W
- napęd: 2xRC
- atrapa silnika: R6
- koła: 81,6 mm
- zawieszenie: kolebki na resorach
- przeniesienie napędu: ślimacznice, w zwrotnicach Technic Ball with Grooves
- przełożenie: 1:40.
- sterowanie: zdalne, RC


GAZ 66
Obrazek
Dokładnie odwzorowana dwubarwna kabina i przytrzymywane jedynie wahaczami sztywne mosty oparte na resorach piórowych to cechy charakterystyczne tego modelu. Ponadto wyróżniał się on ponadprzeciętną prędkością, niesymetrycznym układem napędowym, oraz znaczną awaryjnością. Mimo tego wygrał w debiucie.
- wymiary kabiny dł/szer/wys (mm): 125/184/127
- rozstaw osi: 33 study
- waga pojazdu (g): 1960
- RTI: 720
- silniki napędowe: 1 PF XL
- skręcanie: 1 PF Medium
- napęd wyciągarki: brak
- zawieszenie: sztywne mosty na resorach piórowych
- atrapa silnika: V8
- koła: JG 81,6 mm
- przeniesienie napędu: początkowo manualna skrzynia dwubiegowa, kiełbasy Duka do mostów, czerwona z9 w przednim moście i CV-jointy, knoby w moście tylnym, brak zwolnic.
- sterowanie: zdalne RC

MAN TGA 18.480 (wersja PF)
Obrazek

2009:
GAZ 66
- wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 438/192/210
- rozstaw osi: 33 study
- waga pojazdu (g): 2090-1910
- silniki napędowe: 1 PF XL
- skręcanie: 1 PF Medium
- napęd wyciągarki: 1 PF Medium
- zawieszenie: sztywne mosty na resorach piórowych
- atrapa silnika: V8
- koła: 24x43 (81,6 mm)
- przeniesienie napędu: kiełbasy Duka do mostów, czerwona z9 w przednim moście i CV-jointy, knoby w moście tylnym, brak zwolnic.
- sterowanie: zdalne RC


ZIL 131
Obrazek
{foto by Liwnik}
- wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 560/200/bd
- rozstaw osi 1-2: 33 study
- rozstaw osi 2-3: 15 studów
- waga pojazdu (g): 2480
- silniki napędowe: 1 NXT
- skręcanie: 1 RC
- napęd wyciągarki: 1 RC
- zawieszenie: kolebki na obrotnicach, z przodu belki skrętne, z tyłu pojedynczy odbój gumowy
- atrapa silnika: V8
- koła: 94,8 mm
- przeniesienie napędu: dwubiegowa pneumatyczna skrzynia o przełożeniach 1:5 i 1:9, knoby w mostach, zwolnice.
- sterowanie: zdalne RC

ZIL 131B (4x4)
Obrazek
- wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): bd/200/bd
- rozstaw osi: 33 study
- waga pojazdu (g): 2480
- silniki napędowe: 1 NXT
- skręcanie: 1 RC
- napęd wyciągarki: 1 RC
- zawieszenie: kolebki na obrotnicach, z przodu belki skrętne, z tyłu pojedynczy odbój gumowy
- atrapa silnika: V8
- koła: 94,8 mm
- przeniesienie napędu: dwubiegowa pneumatyczna skrzynia o przełożeniach 1:5 i 1:9, knoby w mostach, zwolnice.
- sterowanie: zdalne RC

Star 266M
Obrazek
{foto by Liwnik}
- wymiary pojazdu dł/szer/wys (stud): 69/25/30
- rozstaw osi 1-2: 30 study
- rozstaw osi 2-3: 15 studów
- waga pojazdu (g): 2650
- silniki napędowe: 1 NXT
- skręcanie: 1 NXT
- napęd wyciągarki: 1 Pf Medium
- zawieszenie: sztywne mosty, z przodu oparte o podkłady gumowe i drążki skrętne, z tyłu resory piórowe z flexów.
- atrapa silnika: R4
- koła: 94,8 mm
- przeniesienie napędu: czterobiegowa skrzynia na driving ringach sterowana dwoma siłownikami śrubowymi, kardany i kiełbasy Duka, knoby w mostach, zwrotnice oparte o kardany 3L, zwolnice.
- sterowanie: zdalne RC (moduł użyty jako podłoga kabiny)

GAZ 66
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2009-09-22, 19:19 przez smyk, łącznie zmieniany 15 razy.

Awatar użytkownika
pitrek02
Posty: 880
Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
brickshelf: pitrek02

 

#13 Post autor: pitrek02 »

Mercedes Unimog

Obrazek

Napęd: 1x 74569
Skręt: Pneumatyka
Masa: 1,2kg

Moja pierwsza trialówka. W Kielcach (2007) zajęła ostatnie, 7 miejsce.

_________________________________________________________

Mercedes Unimog (wersja 2)

Obrazek

Napęd: 1x 74569
Skręt: Pneumatyka
Masa: 1,5kg

Ciężarówka ta nic nie osiągnęła. Nie brała udziału w zawodach. Napęd został przenoszony za pomocą kardanów. W roli zwrotnic, po raz pierwszy pojawiają się ślimacznice, pomysłu Pedro.

_________________________________________________________

Mercedes Unimog U1800

Obrazek

Napęd: 1x PF XL
Skręt: PF medium
Masa: 1,5kg
Skala: 1:13
Przełożenie: 5:72

Moja pierwsza ciężarówka, którą napędzały nowe silniki Power Function. Bezawaryjna lecz powolna. W Kielcach (2008) zajęła 5 lokatę.

_________________________________________________________


Mercedes Unimog U1450

Obrazek

Napęd: 1x PF XL
Skręt: PF medium
Masa: 2,0kg
Skala: 1:13
Przełożenie: 5:72

Moja ostatnia jak na tą chwilę ciężarówka. W dużej mierze bazowała na poprzedniku, jednakże zmienionych zostało wiele elementów m.in. mosty, które były zamocowane do ramy za pomocą obrotnic. Jako pierwsza ciężarówka z mojej stajni, dobrze się prezentowała, pod względem wizualnym. Niestety była powolna, co pozwoliło jedynie na zajęcie 5 miejsca podczas GPS w Chorzowie (2009).
Ostatnio zmieniony 2009-10-26, 14:23 przez pitrek02, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#14 Post autor: mienso123 »

Chociaż mam niewiele do pokazania, to jednak też się szarpnę :P


GAZ 3308 v2008
Obrazek
napęd: 1silnik rc
skręt: stara kostka 9v
zawieszenie: niezależne z 8880
masa: ~2800g
przełożenie: masakrczyne bo ślimakowe
Pierwsza i ostatnia moja ciężarówka, która cokolwiek zdobyła. Budowałem ją przez długi czas i między pierwszą i ostatnią wersją w zasadzie oprócz kabiny nie było punktów wspólnych. Byłem z niej zadowolony, ponieważ nic nie strzelało, i w miarę się trzymała.


MAN Kat 6x6
Obrazek
napęd: 2 silniki pf xl
skręt: pf m
zawieszenie: przód kolebka poprzeczna, tył wzdłużna i dwie poprzeczne
masa: ~2300
przełożenie: 1:9
Kolejna ciężarówka mojej firmy, tym razem szybsza mocniejsza, ale niestety o kiepskim przeliczniku. Poza tym, miała kiepski promień skrętu, była zbyt krucha i rozsypała się w Chorzowie. Za to zawieszenie działało bez zarzutów i elegancko gięło się na przeszkodach.


GAZ 3308 v2009
Obrazek
napęd: 1 silnik pf xl
skręt: pf m
zawieszenie: dwie zależne od siebie kolebki
masa: ~3200g
przełożenie: 1:9
Chwilowo ostatnia ciężarówka. Jest to kontynuacja starszej wersji gaza, tym razem bez dziur w masce, szybsza, z lepszym zawieszeniem. Posiada lanserskie czerwone dodatki, miała trupa kota na masce i kiepsko skręcała.

Awatar użytkownika
Fiołkowa Furia
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-12, 22:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
brickshelf: Fiolkowa-Furia

 

#15 Post autor: Fiołkowa Furia »

Ponieważ lepiej późno niż wcale...

Tatra T815 8x8
Obrazek
Fotka od Bobofrutxa

Skala: ~1:13
Napęd: 2 silniki PF XL z redukcją 1:8.33
Skręt: silnik RC
Zawieszenie pełne niezależne, pływające półosie
Atrapa silnika V8 napędzana z dwóch pierwszych osi
Przednie światła PF włączane wajchą koło kierownicy
Podnoszona kabina
Rozstaw osi 1 i 2: 15s
Rozstaw osi 2 i 3: 29s
Rozstaw osi 3 i 4: 14s
Szerokość: 25s
Masa: 3750g
Osiągnięcia: 5/11 na GPS 2009 #3

Zasadniczo rzecz biorąc to moja pierwsza nadająca się do czegokolwiek trialówka. Jeździła lepiej niż sądziłem, ale szału nie było. Podobała mi się praca zawieszenia i kabina (wciąż nierozebrana).
Ostatnio zmieniony 2009-12-04, 17:27 przez Fiołkowa Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
<szarikm> trzy odcinki XXX - starczy na dzis

ODPOWIEDZ