[MOC] GINAF F480
: 2010-01-02, 00:15
Witka w nowym roku,
odwiedzam was z doskoku...
Przedstawiam auto na sezon 2010, GINAFA F480 8x8x8 w wersji rolniczej z układem TRIDEM (wszystkie osie skrętne) na szerszych oponach 2 i 3 osi:
GINAFY w orginale (pomarańczowy z systemem TRIDEM:
kolejny
Omawiana Trialówka to auto przygotowane na morderczy sezon 2010 i choć obecnie wydaje się przestarzałe (tak tak, u mnie auta starzeją się zanim je ukończę :)) to postanowiłem go dokończyć, gdyż mimo braku startów sporo osiągnął. Mianowicie dzięki niemu, prawdopodobnie mój brat zacznie przygodę z TrTr w GPM, oczywiście tym właśnie ginem.
Tyle tytułem wstępu. Parametry GINAFA:
- 11 silników na pokładzie
- Masa 5 kg
- Długość - 75,5 cm
- Szerokość 26 studów
- Wysokość - 26 cm
- Napęd - 2 silniki PF XL
- Zasilanie - 3 battery boxy umieszczone jak najniżej (niski punkt ciężkości). 2 z nich zasilają silniki napędowe
- Skręt jest dla wszystkich 4 osi, stąd auto 8x8x8. GINAF posiada standardowe koła z oponami 94,8 na osi 1 i ostatniej oraz takie same opony ale naciągnięte na felgi z zestawu 8466 na osiach 2 i 3. Możliwy skręt krabowy, lub w dowolnej innej konfiguracji. Układ skrętny napędzają 4 silniki PF medium:
- Zawieszenie to 2 podwójne (2 osie na most) mosty pływające
- Na pokładzie znajdują się 2 liniowe dwubiegowe skrzynie biegów. O takiej skrzyni TT powiedział, że jest efektywna do bólu. Prawdopodobnie nie da się zrobić prostszej a jednocześnie bardziej niezawodnej skrzyni, wytrzymującej warunki TrTr. Mój patent (choć ktoś miał idee wcześniej) to ruchomy silnik napędowy, co maksymalnie upraszcza konstrukcję (brak wydłużanego wału). Prototyp mostu demonstruje ideę mojej skrzyni:
Na każdym biegu w przekazaniu napędu uczestniczą tylko 2 zębatki. W każdym moście za zmianę biegów odpowiadają 2 małe siłowniki.
- W Ginafie jest bardzo rozbudowany układ pneumatyczny, z kompresorem sterowanym z pilota (napędza silnik RC, 2 małe pompki dostarczają powietrze) i 2 dużymi pompkami ręcznymi (możliwość manualnego ładowania instalacji (symulują one kominy wydechowe). W instalacji znajduje się też manometr który pokazuje ile jeszcze razy mogę zmienić bieg.
Manometr znajduje się wraz z wieżami IR (5 wież na pokładzie) za rolowaną osłonką taką jak plandeka:
Za pojemność instalacji oprócz przewodów, odpowiadają 3 airtanki. Instalacja pracuje nominalnie na ciśnieniu 2,2 Bara i pozwala to na zmianę ok. 20 razy biegu bez uruchamiania ponownego kompresora. W układzie znajduje się dodatkowy zawór, który pozwala na dopompowywanie instalacji w innych ciężarówkach (manometr pracuje wtedy w trybie wskazań ciśnienia w obcej instalacji) za pomocą długiego przewodu, który jest na pokładzie:
Układ pneumatyczny pozwala także na automatyczne podnoszenie kabiny (za pomocą dwóch dużych siłowników), która unosi się cała, wraz z podłogą, fotelami i całą resztą:
Na drugim zdjęciu widać atrapę V8 napędzaną od silnika PF medium (klekocząca niczym stary radziecki diesel) oraz idący skośnie w dół wał od wciągarki (napędzanej jednym silnikiem medium PF z przełożeniem 1:24).
Zmianą biegów sterują dwa elektrozawory napędzane PF medium każdy i są one niewiele większe od samych silników PF medium. W wolnej chwili wybebeszę gina i cyknę foty tego. Na tym zdjęciu widać upakowanie mechanizmów:
W kabinie wygodne fotele z gumową tapicerką i zagłówkami:
Ginaf posiada 3 komplety świateł, uruchamiane PF switchem (foty ze światłami i bez):
Spody mostów posiadają osłony ślizgowe i przeciwpyłowe. Dodatkowo widać przednie amortyzatory wzmocnione poprzez dołożenie do każdego 2 sprężyny - amory są mniej sztywne niż 8880).
Jeszcze fotka z rysunkiem wyobrażeniowym rozmieszczenia układów i widok z boku:
Pilot sterujący do tego auta wygląda tak:
Galeria po cenzorce
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H1nhEVNwdwQ[/youtube]
Zwrotnice niech będą na razie owiane tajemnicą...
To tyle, kto wytrwał, podziwiam.
Komentujcie na własną odpowiedzialność :)
odwiedzam was z doskoku...
Przedstawiam auto na sezon 2010, GINAFA F480 8x8x8 w wersji rolniczej z układem TRIDEM (wszystkie osie skrętne) na szerszych oponach 2 i 3 osi:
GINAFY w orginale (pomarańczowy z systemem TRIDEM:
kolejny
Omawiana Trialówka to auto przygotowane na morderczy sezon 2010 i choć obecnie wydaje się przestarzałe (tak tak, u mnie auta starzeją się zanim je ukończę :)) to postanowiłem go dokończyć, gdyż mimo braku startów sporo osiągnął. Mianowicie dzięki niemu, prawdopodobnie mój brat zacznie przygodę z TrTr w GPM, oczywiście tym właśnie ginem.
Tyle tytułem wstępu. Parametry GINAFA:
- 11 silników na pokładzie
- Masa 5 kg
- Długość - 75,5 cm
- Szerokość 26 studów
- Wysokość - 26 cm
- Napęd - 2 silniki PF XL
- Zasilanie - 3 battery boxy umieszczone jak najniżej (niski punkt ciężkości). 2 z nich zasilają silniki napędowe
- Skręt jest dla wszystkich 4 osi, stąd auto 8x8x8. GINAF posiada standardowe koła z oponami 94,8 na osi 1 i ostatniej oraz takie same opony ale naciągnięte na felgi z zestawu 8466 na osiach 2 i 3. Możliwy skręt krabowy, lub w dowolnej innej konfiguracji. Układ skrętny napędzają 4 silniki PF medium:
- Zawieszenie to 2 podwójne (2 osie na most) mosty pływające
- Na pokładzie znajdują się 2 liniowe dwubiegowe skrzynie biegów. O takiej skrzyni TT powiedział, że jest efektywna do bólu. Prawdopodobnie nie da się zrobić prostszej a jednocześnie bardziej niezawodnej skrzyni, wytrzymującej warunki TrTr. Mój patent (choć ktoś miał idee wcześniej) to ruchomy silnik napędowy, co maksymalnie upraszcza konstrukcję (brak wydłużanego wału). Prototyp mostu demonstruje ideę mojej skrzyni:
Na każdym biegu w przekazaniu napędu uczestniczą tylko 2 zębatki. W każdym moście za zmianę biegów odpowiadają 2 małe siłowniki.
- W Ginafie jest bardzo rozbudowany układ pneumatyczny, z kompresorem sterowanym z pilota (napędza silnik RC, 2 małe pompki dostarczają powietrze) i 2 dużymi pompkami ręcznymi (możliwość manualnego ładowania instalacji (symulują one kominy wydechowe). W instalacji znajduje się też manometr który pokazuje ile jeszcze razy mogę zmienić bieg.
Manometr znajduje się wraz z wieżami IR (5 wież na pokładzie) za rolowaną osłonką taką jak plandeka:
Za pojemność instalacji oprócz przewodów, odpowiadają 3 airtanki. Instalacja pracuje nominalnie na ciśnieniu 2,2 Bara i pozwala to na zmianę ok. 20 razy biegu bez uruchamiania ponownego kompresora. W układzie znajduje się dodatkowy zawór, który pozwala na dopompowywanie instalacji w innych ciężarówkach (manometr pracuje wtedy w trybie wskazań ciśnienia w obcej instalacji) za pomocą długiego przewodu, który jest na pokładzie:
Układ pneumatyczny pozwala także na automatyczne podnoszenie kabiny (za pomocą dwóch dużych siłowników), która unosi się cała, wraz z podłogą, fotelami i całą resztą:
Na drugim zdjęciu widać atrapę V8 napędzaną od silnika PF medium (klekocząca niczym stary radziecki diesel) oraz idący skośnie w dół wał od wciągarki (napędzanej jednym silnikiem medium PF z przełożeniem 1:24).
Zmianą biegów sterują dwa elektrozawory napędzane PF medium każdy i są one niewiele większe od samych silników PF medium. W wolnej chwili wybebeszę gina i cyknę foty tego. Na tym zdjęciu widać upakowanie mechanizmów:
W kabinie wygodne fotele z gumową tapicerką i zagłówkami:
Ginaf posiada 3 komplety świateł, uruchamiane PF switchem (foty ze światłami i bez):
Spody mostów posiadają osłony ślizgowe i przeciwpyłowe. Dodatkowo widać przednie amortyzatory wzmocnione poprzez dołożenie do każdego 2 sprężyny - amory są mniej sztywne niż 8880).
Jeszcze fotka z rysunkiem wyobrażeniowym rozmieszczenia układów i widok z boku:
Pilot sterujący do tego auta wygląda tak:
Galeria po cenzorce
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H1nhEVNwdwQ[/youtube]
Zwrotnice niech będą na razie owiane tajemnicą...
To tyle, kto wytrwał, podziwiam.
Komentujcie na własną odpowiedzialność :)