[MOC] Jelcz W640-JS
: 2010-08-28, 19:02
Cześć.
Dziś chciałbym wreszcie przedstawić Wam ciężarówkę, którą startuję w cyklu GP Mazowsza 2010. Jest to Jelcz W640-JS- model dosyć popularnej polskiej trzyosiowej wywrotki.
Jako że jest to mój pierwszy sezon zmagań w GP Mazowsza postawiłem na maksymalną prostotę i dużą moc. Nie ma żadnej skrzyni biegów ani innych skomplikowanych rozwiązań. Ciężarówkę napędzają 2 silniki PF XL umieszczone bezprośrednio w mostach. Daje to gwarancję bezawaryjności i dużej frajdy z jazdy ponieważ wjeżdża na wszystko bez zająknięć. Kolejna zaleta to obniżenie środka ciężkości co skutkuje bardzo dobrą stabilnością. Mimo niekorzystnego przelicznika Jelcz stanowi jednak dość poważną konkurencję dla reszty stawki :)
Dane techniczne:
Masa:2580-2883 g
Długość: 52 cm
Szerokość: 20 cm
Wysokość: 22 cm
Przelicznik: 783
Wykładnik Osiowy: 1,2
Napęd: 2 XL umieszczone w mostach, przełożenie 1:5
Zawieszenie: z przodu most pływający zawieszony na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L, z tyłu tandem pływający zawieszony także na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L
Skręt: 1 medium umieszczony w ramie z przełożeniem 1:3, dalej wał z nowych kardanów i kolejna trzykrotna redukcja w moście co daje razem finalne przełożenie 1:9. Układ skrętny spisuje się całkiem nieźle dzięki czemu zwrotność jest na dobrym poziomie.
Atrapa: atrapa mieleckiego silnika R6 napędzana z oddzielnego mediuma umieszczona w kabinie, całkiem przyjemnie pracuje.
Rama: całkowicie liftarmowa konstrukcja, sztywność jest co najwyżej przyzwoita z racji tego, że w "najgrubszym" miejscu ma tylko 5 studów wysokości (na środku, tam gdzie znajduje się silnik do skrętu. Przy zachowaniu obecnej kompaktowości inaczej się tego zrobić nie dało.
Dodatkowe wyposażenie to 1 komplet świateł PF.
Sterowanie: 2 zwykłe piloty IR, 2 odbiorniki IR umieszczone za kabiną. Cały układ elektryczny zasilany jest z dwóch batboxów. Jeden karmi silniki, drugi całą resztę. Przewiduję dołożenie jeszcze nowego boxa kiedy już będzie szerzej dostępny.
Co osiągnął:
Pierwsza wersja- 9. miejsce w GP2
Obecna wersja: 4. miejsce w GP3, 3. miejsce w GP4, 6. miejsce w GP5. Poza tym kilka etapowych zwycięstw. Jest to chyba szczyt możliwości tej ciężarówki.
Dodatkowe fotki:
Więcej na :
BRICKSHELF (publiczna)
MAJHOST
Filmy (by Sariel, Maniek, Lyyar i spółka):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HKgti1Qx ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z0SflzAY9r4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kXtEg8aX ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_wixeaA ... r_embedded[/youtube]
Na koniec chciałbym podziękować Mańkowi i Kukusowi za fotki i mojej babci za plandekę :) Jak o kimś zapomniałem, niech krzyczy.
Zapraszam do komentowania.
Dziś chciałbym wreszcie przedstawić Wam ciężarówkę, którą startuję w cyklu GP Mazowsza 2010. Jest to Jelcz W640-JS- model dosyć popularnej polskiej trzyosiowej wywrotki.
Jako że jest to mój pierwszy sezon zmagań w GP Mazowsza postawiłem na maksymalną prostotę i dużą moc. Nie ma żadnej skrzyni biegów ani innych skomplikowanych rozwiązań. Ciężarówkę napędzają 2 silniki PF XL umieszczone bezprośrednio w mostach. Daje to gwarancję bezawaryjności i dużej frajdy z jazdy ponieważ wjeżdża na wszystko bez zająknięć. Kolejna zaleta to obniżenie środka ciężkości co skutkuje bardzo dobrą stabilnością. Mimo niekorzystnego przelicznika Jelcz stanowi jednak dość poważną konkurencję dla reszty stawki :)
Dane techniczne:
Masa:2580-2883 g
Długość: 52 cm
Szerokość: 20 cm
Wysokość: 22 cm
Przelicznik: 783
Wykładnik Osiowy: 1,2
Napęd: 2 XL umieszczone w mostach, przełożenie 1:5
Zawieszenie: z przodu most pływający zawieszony na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L, z tyłu tandem pływający zawieszony także na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L
Skręt: 1 medium umieszczony w ramie z przełożeniem 1:3, dalej wał z nowych kardanów i kolejna trzykrotna redukcja w moście co daje razem finalne przełożenie 1:9. Układ skrętny spisuje się całkiem nieźle dzięki czemu zwrotność jest na dobrym poziomie.
Atrapa: atrapa mieleckiego silnika R6 napędzana z oddzielnego mediuma umieszczona w kabinie, całkiem przyjemnie pracuje.
Rama: całkowicie liftarmowa konstrukcja, sztywność jest co najwyżej przyzwoita z racji tego, że w "najgrubszym" miejscu ma tylko 5 studów wysokości (na środku, tam gdzie znajduje się silnik do skrętu. Przy zachowaniu obecnej kompaktowości inaczej się tego zrobić nie dało.
Dodatkowe wyposażenie to 1 komplet świateł PF.
Sterowanie: 2 zwykłe piloty IR, 2 odbiorniki IR umieszczone za kabiną. Cały układ elektryczny zasilany jest z dwóch batboxów. Jeden karmi silniki, drugi całą resztę. Przewiduję dołożenie jeszcze nowego boxa kiedy już będzie szerzej dostępny.
Co osiągnął:
Pierwsza wersja- 9. miejsce w GP2
Obecna wersja: 4. miejsce w GP3, 3. miejsce w GP4, 6. miejsce w GP5. Poza tym kilka etapowych zwycięstw. Jest to chyba szczyt możliwości tej ciężarówki.
Dodatkowe fotki:
Więcej na :
BRICKSHELF (publiczna)
MAJHOST
Filmy (by Sariel, Maniek, Lyyar i spółka):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HKgti1Qx ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z0SflzAY9r4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kXtEg8aX ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_wixeaA ... r_embedded[/youtube]
Na koniec chciałbym podziękować Mańkowi i Kukusowi za fotki i mojej babci za plandekę :) Jak o kimś zapomniałem, niech krzyczy.
Zapraszam do komentowania.