[MOC] Koparko-ładowarka
: 2012-08-29, 19:11
Koparko-ładowarka. Sporo jest ich na Brickshelfie, ale w większości to napchane PFami potworki, dla mnie bez uroku. Postanowiłem więc zbudować swoją wersją 8455. Bez zdalnego sterowania, bez smyczy. Trochę w stylu oficjalnych zestawów.
Podpory i mocowanie przednich siłowników są praktycznie identyczne jak w 8455 i trochę się tego wstydzę. :( Ale te podpory są tak urocze, że nie mogłem dać innych.
W modelu są 2 silniki medium, kompresor z 2 szarych pompek, 10 siłowników i 7 zaworów. Bardzo wygodne okazało się pokrętło na akumulatorze, którym można płynnie regulować prędkość silników. Przy okazji zrobiłem w LDD prosty schemat bebechów, widać na nim kompresor i poprowadzenie skrętu przez niego.
Sporo problemów miałem z ramieniem i mocowaniem go do koparki. Chciałem żeby było ładne, gładkie i z rozsądnym zakresem ruchu. Zadowolony jestem z części zbudowanej ze skosów, spiętych w środku liftarmem. Wygląda to dosyć delikatnie, ale jest solidne. Ramię ma duży zasięg w dół, kilkanaście cm, w górę jest gorzej, sięga trochę ponad poziom dachu. Udźwigu dokładnie nie testowałem, ale przy maksymalnym wychyleniu nie ma problemu z podniesieniem 2 kół z Unimoga.
Z tyłu kabiny jest straszny bałagan, ale ponad 5 metrów przewodów gdzieś trzeba upchnąć. Teraz żałuję, że nie kupiłem czarnych, ale były 2 razy droższe, swoich wystarczyło mi tylko na tylne ramię.
Galeria
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2zeMqaq4ASc[/youtube]
PS: BS przestał weryfikować zdjęcia?
Podpory i mocowanie przednich siłowników są praktycznie identyczne jak w 8455 i trochę się tego wstydzę. :( Ale te podpory są tak urocze, że nie mogłem dać innych.
W modelu są 2 silniki medium, kompresor z 2 szarych pompek, 10 siłowników i 7 zaworów. Bardzo wygodne okazało się pokrętło na akumulatorze, którym można płynnie regulować prędkość silników. Przy okazji zrobiłem w LDD prosty schemat bebechów, widać na nim kompresor i poprowadzenie skrętu przez niego.
Sporo problemów miałem z ramieniem i mocowaniem go do koparki. Chciałem żeby było ładne, gładkie i z rozsądnym zakresem ruchu. Zadowolony jestem z części zbudowanej ze skosów, spiętych w środku liftarmem. Wygląda to dosyć delikatnie, ale jest solidne. Ramię ma duży zasięg w dół, kilkanaście cm, w górę jest gorzej, sięga trochę ponad poziom dachu. Udźwigu dokładnie nie testowałem, ale przy maksymalnym wychyleniu nie ma problemu z podniesieniem 2 kół z Unimoga.
Z tyłu kabiny jest straszny bałagan, ale ponad 5 metrów przewodów gdzieś trzeba upchnąć. Teraz żałuję, że nie kupiłem czarnych, ale były 2 razy droższe, swoich wystarczyło mi tylko na tylne ramię.
Galeria
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2zeMqaq4ASc[/youtube]
PS: BS przestał weryfikować zdjęcia?