[MOC] [MOD] 42021 Snowmobile
: 2014-01-02, 20:12
Limonkowy Trike
Po zrobieniu zdjęć do recenzji 42021 zastanawiałem się gdzie by tutaj jeszcze pstryknąć zdjęcia poza „studiem”. Mamy styczeń, jest skuter śnieżny, lecz brakuje jednego – śniegu. Przez ten brak wpadłem na pomysł, by zamiast płoz i gąsienicy zamontować terenowe koła.
Decyzja jakie opony tutaj upakować została podjęta w 5 sekund po tym, jak rzuciłem okiem na półkę z ogumieniem.
Cel był taki, by jak najmniejszym nakładem dodatkowych klocków, nie występujących w zestawie, zbudować „alternatywny” model. Myślę, że się udało. Poza częściami występującymi w zestawie, potrzebujemy 3 koła, 3 ośki, 5 bushy, 2 piny oraz 2 światełka.
Teraz bez problemu można śmigać terenową hybrydą motoru z quadem po każdej powierzchni, jazda sprawia dużo frajdy, można podziwiać jak świetnie pracuje przednie zawieszenie. Sterowanie pojazdem jest niewiarygodnie łatwe i przyjemne dzięki dużej kierownicy, a nie jakiejś małej zębatce.
Konstrukcja jest na tyle zwarta, że nawet bardzo intensywna jazda nie rozłącza żadnych części.
Przeróbka trwa jakieś 5 minut i jest prosta, a gotowy pojazd jest na tyle bawialny, że postanowiłem zrobić mini instrukcję jak przerobić swój skuter.
Przy okazji można dokładnie obejrzeć kompaktową budowę nowego zawieszenia. Bez problemu da się założyć felgę 30.4 x 20mm tak, by zawieszenie weszło w jej środek i punkt obrotu przypadał prawie idealnie w środku koła.
Niestety, z nową zwrotnicą nie da się napędzać kół tak, by zawieszenie pracowało poprawnie.
Również maksymalny kąt skrętu będzie nieco ograniczony. Więc niestety nie da rady na chwilę obecną zbudować mini trialówki z napędem na wszystkie koła, adaptując zawieszenie z 42021.
Poniżej sesja zdjęciowa modelu oraz foto-instrukcja w szerzej znanym języku angielskim.
INSTRUKCJA
Link do Galerii
Po zrobieniu zdjęć do recenzji 42021 zastanawiałem się gdzie by tutaj jeszcze pstryknąć zdjęcia poza „studiem”. Mamy styczeń, jest skuter śnieżny, lecz brakuje jednego – śniegu. Przez ten brak wpadłem na pomysł, by zamiast płoz i gąsienicy zamontować terenowe koła.
Decyzja jakie opony tutaj upakować została podjęta w 5 sekund po tym, jak rzuciłem okiem na półkę z ogumieniem.
Cel był taki, by jak najmniejszym nakładem dodatkowych klocków, nie występujących w zestawie, zbudować „alternatywny” model. Myślę, że się udało. Poza częściami występującymi w zestawie, potrzebujemy 3 koła, 3 ośki, 5 bushy, 2 piny oraz 2 światełka.
Teraz bez problemu można śmigać terenową hybrydą motoru z quadem po każdej powierzchni, jazda sprawia dużo frajdy, można podziwiać jak świetnie pracuje przednie zawieszenie. Sterowanie pojazdem jest niewiarygodnie łatwe i przyjemne dzięki dużej kierownicy, a nie jakiejś małej zębatce.
Konstrukcja jest na tyle zwarta, że nawet bardzo intensywna jazda nie rozłącza żadnych części.
Przeróbka trwa jakieś 5 minut i jest prosta, a gotowy pojazd jest na tyle bawialny, że postanowiłem zrobić mini instrukcję jak przerobić swój skuter.
Przy okazji można dokładnie obejrzeć kompaktową budowę nowego zawieszenia. Bez problemu da się założyć felgę 30.4 x 20mm tak, by zawieszenie weszło w jej środek i punkt obrotu przypadał prawie idealnie w środku koła.
Niestety, z nową zwrotnicą nie da się napędzać kół tak, by zawieszenie pracowało poprawnie.
Również maksymalny kąt skrętu będzie nieco ograniczony. Więc niestety nie da rady na chwilę obecną zbudować mini trialówki z napędem na wszystkie koła, adaptując zawieszenie z 42021.
Poniżej sesja zdjęciowa modelu oraz foto-instrukcja w szerzej znanym języku angielskim.
INSTRUKCJA
Link do Galerii