Strona 1 z 1

[MOC] Pesa Dart czyli Karp na święta od Pesy

: 2016-12-21, 18:16
autor: Mateusz92
Jako że nie skończyłem Pendolino, a inne rzeczy wymagają dopieszczenia lub zrobienia zdjęć prezentuje Karpia/Darta na święta. Miałem go zbudować w LDD dla siebie, ale na początku roku pojawiła się możliwość zbudowania go dla PKP. Niestety po wysłaniu screenów z LDD temat ucichł i nic ze współpracy nie wyszło (a już liczyłem na uwielbienie tłumów). Darcik się kurzył ponad pół roku i było mi go trochę szkoda bo wyszedł całkiem nieźle więc: ta da oto jest. Szansa na budowę w realu - może kiedyś, może w 202?.
Obrazek
Pesa Dart ED161 PKP Intercity by Mateusz Waldowski, on Flickr

: 2016-12-21, 18:20
autor: M_longer
Mateusz92 pisze: Miałem go zbudować w LDD dla siebie, ale na początku roku pojawiła się możliwość zbudowania go dla PKP. Niestety po wysłaniu screenów z LDD temat ucichł i nic ze współpracy nie wyszło (a już liczyłem na uwielbienie tłumów).
Podałeś może przez przypadek cenę? :D

: 2016-12-21, 18:25
autor: Mateusz92
Odezwali się do LugPolu i 3dom się z nimi kontaktował więc od razu zapowiedział im o jakich kwotach rozmawiamy (chyba było podane, że do 2,5 tys). Z ich strony ok, ok, a potem się to rozjechało.

: 2016-12-21, 19:02
autor: Sajan
W 3 miesiące wyjeździłem na nich 30tys km. Przód wersji koncepcyjnej, w rzeczywistości jest ścięty i ma odsłonięty sprzęg. Właśnie zrobiłem fotkę jednemu. Wieczorem jak będę w domu to zamieszczę je tutaj.

: 2016-12-21, 21:45
autor: noniusz
Mateusz92 pisze:Jako, że nie skończyłem Pendolino
Jak to? To to co jeździło w Łodzi nie było skończone? Właśnie zachodzę w głowę, dlaczego nie widziałem go jeszcze na forum.

Co do Darta - ogólnie ładnie, szkoda tylko, że wyłącznie wirtualnie.

Przyczepię się jedynie do "buźki" - jest zbyt obła, oryginał ma jakby ścięty czubeczek i ostre krawędzie, ale jest to czepianie w tonie: "jest źle, ale sam nie wiem jak to zrobić lepiej" :)
Sajan pisze:W 3 miesiące wyjeździłem na nich 30tys km
Jesteś maszynistą czy pracujesz w Pesie?

: 2016-12-21, 21:57
autor: Mateusz92
Noniusz
To co jeździło w Łodzi to była wstępna wersja tego co będzie (będzie jeszcze wnętrze, światełka), mam nadzieję, że w 2017 opublikuję :)
Co do przodu masz rację, próbowałem na przodzie serki jakoś montować (oryginał przy czarnym nosie ma tylko jakby białą obwódkę), ale powstawały schodki i w moim mniemaniu wyglądało to nienaturalnie i przekombinowanie. Zdecydowałem zrobić przód może prościej i grubiej, ale dzięki temu jest gładszy.

: 2016-12-22, 10:45
autor: Sajan
Dart bez ściętego przodu miał ksywkę "Chomik" dopiero wersję bez przedniej owiewki nazwano Karpiem.
Najpierw szczelina była mniejsza, ale sprzęg przy maksymalnym wychyleniu uderzał o bok ramki. Teraz wygląda to tak jak na załączniku. Sorki za jakość, nie złapało ostrości.
noniusz pisze:Jesteś maszynistą czy pracujesz w Pesie?
Pracuje w Pesie.

w jaki sposób zrobiłeś opończę? Nie będzie przeszkadzać na łuku?

: 2016-12-22, 12:47
autor: meler
Gratulacje. Fajnie wygląda, kompletnie i wyczerpująco temat :) Ciekawe jak wypadnie na żywo, szczególnie łączenie wagonów. Na Eurobricksie było kilka interesujących rozwiązań. .

: 2016-12-22, 14:03
autor: Mateusz92
Sajan
Co do przezwiska napisałem obecne bo się bardziej zakorzeniło. Zaskoczyłeś mnie, że jest trzecia wersja Darta bez tej ramki (ze sprzęgiem na wierzchu Dart wygląda całkiem spoko, ale wolę wersję z osłoną).
Co do jazdy po łukach to nie jeździ. Jest to wersja tylko pokazowa, wózki się nie kręcą, rękaw jest zrobiony z grilli na sztywno. Jeśli powstanie wersja real będzie jeździć (pewnie będzie trzeba rozsunąć pudła).
Meler
Co do jazdy i łączenia wagonów odpowiedź 2 linijki wyżej :) Jeśli mógłbym prosić o linka do tego tematu z eurobricks byłbym wdzięczny. Chętnie poczytam, może dowiem się czegoś nowego :)

: 2016-12-22, 14:23
autor: meler
Ashi Valkoinen prezentował takie rozwiązania w swoich pociągach i tramwajach, np. tutaj. Nie pamiętam też czy to był jego pomysł, aby po prostu wstawić pionowo cylinder 4x4 (lub 6x6) na wózek spinający dwa wagony, wówczas ściany wagonu obracają się wokół tego słupka (to tak na szybko z głowy :), nie wiem jaki jest wówczas maksymalny promień skrętu tego rozwiązania.

[edit 14:36] Maciej Drwięga też ma ciekawe rozwiązanie w swoim piętrusie.

Powodzenia.

: 2016-12-22, 14:45
autor: Mateusz92
Meler
To te akurat znam :)

: 2016-12-22, 22:40
autor: meler
Tak myślałem, Ashi jest dość aktywny na EB. Dwa inne podejścia do tematu:

https://www.flickr.com/photos/sheogorat ... 31488@N00/
http://bricksafe.com/files/mdbz/starlig ... 00x600.jpg

: 2016-12-23, 21:29
autor: legosamigos
Chętnie zobaczę ten model w wersji klockowej, a nie tylko w wirtualnie :)
Taki mały off topic, ale związany z Pesą. To prośba do Sajana. Przekaż kolegom z firmy, że w tramwajach Pesa Duo Jazz, kabiny dla motorniczych, szczególnie wysokich motorniczych, są po prostu za małe :D Koledzy z pracy po prostu narzekają, że ich ruchy w tych kabinach są ograniczone :)

: 2016-12-24, 01:51
autor: Sajan
Dział projektowy to drugi kraniec zakładu i trochę inny świat :P Jak ruszała produkcja Darta to przyszedł do nas inżynier w jakieś sprawie. Trochę się zdziwił bo to co dopiero zaczynał projektować było już zrobione na pojeździe :P A o Duo można dużo mówić, ale lepiej nie robić anty-reklamy ;)