Strona 2 z 2

: 2018-07-07, 17:02
autor: szarikm
dmac pisze:Nie wiem, jak inni podchodzą do takich wynalazków, ale ja kombinuję tak: skoro same klocki nie są modyfikowane, skoro nadal trzeba korzystać z koszernych elementów, żeby zbudować piękną lokomotywę, a jedyna różnica polega na tym, że się inaczej nią steruje, to wszystko jest w najlepszym porządku.
Wg mnie, jakość MOCa pod względem technicznym, estetycznym i funkcjonalnym musi tłumaczyć/obronić użycie nieLegowych elementów.


Pamiętasz epokę Brickarms? (pyk pyk pyk z fajeczki ;) Jedyna marka nieLego dopuszczona przez AFOLi z całego świata, ponieważ uzupełniała asortyment oraz jakość była/jest na wysokim poziomie.
nieLegowe wężyki pneumatyczne... bez nich Żbiku pracowałby w budowlance.
Później pojawiły się zwierzęta gospodarskie, z tego co pamiętam, też "oficjalnie" "dopuszczono" do MOCy.
Dzisiaj w TrTr rządzi m.in. Sbrick.
Był temat z alternatywnymi LEDami - kompaktowe, w sam raz do klocków.
Teraz czas na sterowanie pociągami.

: 2018-07-07, 20:06
autor: Biedrus
szarikm pisze:Później pojawiły się zwierzęta gospodarskie,
Podlinkuj :)

: 2018-07-07, 21:28
autor: szarikm
Biedrus pisze:
szarikm pisze:Później pojawiły się zwierzęta gospodarskie,
Podlinkuj :)

Proszę: viewtopic.php?t=6576
https://www.brickforge.com

Rozmydliliśmy trochę temat :]

: 2018-07-08, 00:12
autor: meler
Ardutrain.com, 4dbrix.com... Na EB jest też cykl ponad 10 artykułów jak urozmaicić pociągi dodatkowym sterowaniem (na marginesie AFOLa z Warszawy)

Ale wierzę, że system Tadeusza przebije powyższe. Powodzenia 👍

: 2018-07-15, 10:25
autor: Reglin
Przyznam, że z zaciekawieniem czytam to co jest tu napisane.
Sam całkiem niedawno podjąłem próbę zelektryfikowania kolejek za pomocą właśnie arduino. Skończyło się na braku czasu (wyjazd służbowy) i odłożeniu na półkę ale mały prototyp powstał.
https://www.youtube.com/watch?v=TzI0v-xab_I
Jeździ to samo, układ sterujący zasilaniem na tory odpowiada za zatrzymanie pociągu przełączenie kierunku jazdy w momencie najechania pociągu nad fotorezystor, druga część pętli jest oddzielona przekładkami od torowiska regulowanego i zasilana na stałe z drugiego regulatora prędkości.
Zwrotnica przestawia się sama przy pomocy silniczka 9v zasilanego z L298N, zasilenie i długość przełączania zwrotnicy dobrana eksperymentalnie. Moment przełożenia zwrotnicy jest skoordynowany z pojawieniem się pociągu nad jednym z fotorezystorów.
Całość można skalować przy odpowiednim dołożeniu elementów i zwiększaniu układu.

Wiem, że jest to mocno niekoszerne rozwiązanie ale dla mnie całość ma zapewnić rozrywkę i pewną formę nauki jak zrobić tak, żeby wszystko ze sobą sensownie zadziałało.

: 2018-08-03, 20:12
autor: SNIFFERR
Jakieś postępy?

: 2018-08-06, 20:58
autor: Tadeusz Brickow
Borykam się z problemami natury technicznej ( głównie stabilnej transmisji radiowej ze względu na dość zaśmiecone pasmo 433MHz/2.4 GHz i znaczną utratę pakietów danych), dlatego postanowiłem bardziej skupić się na oprogramowaniu do nowego Power Up. Nowy hub jest dość obiecujący i oferuje to wszystko co chciałem osiągnąć, a nawet więcej. Myślę ewentualnie o czymś w rodzaju adaptera: nowy hub ze starym silnikiem kolejowy PF. Ale co z tego wyjdzie zobaczymy. Owszem zainstalowałem dwa swoje moduły w modelach jednak całość ma charakter bardziej ciekawostki niż gotowego do dystrybucji produktu. Co ważne oprogramowanie (PC/Android) będzie udostępnianie za darmo dla użytkowników forum, a do pracy wystarczy jedynie smartfon/PC z modułem bluetooth. Oprogramowanie będzie zgodne również z boostem oraz WeDo.

: 2018-08-07, 10:07
autor: Jetboy
Nowy hub ze starymi silnikami PF mógłby być interesujacy nie tylko do kolejki.

: 2018-08-09, 23:16
autor: Tadeusz Brickow
Ukończyłem podstawową wersje aplikacja na android do sterowania nowym hubem. Jeśli ktoś miałby ochotę przetestować apkę to śmiało piszcie a podeślę plik do instalacji.
Wymagania to Android w wersji co najmniej 5.0 oraz bluetooth 4.0 lub nowszy. Aplikacja umożliwia płynną regulację obrotów silnika.
Obrazek Obrazek

: 2018-08-18, 22:54
autor: Tadeusz Brickow
Przeanalizowałem cały projekt oltc i doszedłem do wniosku,że chyba wybrałem zły kierunek rozwoju systemu. Bo tak naprawdę są już na rynku różne alternatywne układy do pf i w sumie szkoda wyważać otwarte drzwi. Jednak coraz częściej mówi się o IoT ( internet of things) jako rozwiązaniu przyszłości. Adaptacja do lego i pf jest bardzo prosta, ponieważ nie wymaga żadnej ingerencji w okablowanie czy modyfikacji napędów. Całość opiera się o układ z emiterem IR (zamontowanym na stałe nad odbiornikiem wieży) i kontrolerem wi-fi z własnym zasilaniem np.
bateria 9v. Kontroler widziany jest jako urządzenie sieciowe w związku z czym ma własny adres ip, co pozwala kontrolować praktycznie dowolną ilość modeli ( ograniczeniem jest jedynie klasa adresów, dla klasy C 254 urządzenia, ale klasa B to aż 65 534 modele) kolejnym plusem jest zasięg i stabilne połączenie. A co najważniejsze do kontroli wystarczy jedynie przeglądarka internetowa na dowolnym urządzeniu z dowolnym systemem operacyjnym windows/linx android/ios, ponieważ kontroler posiada zaimplementowany interfejs użytkownika, podobnie jak ma to miejsce w routerach sieciowych. I co dla wielu jest ważne koszty budowy takiego układu nie przekraczają 60 zł. Wymiary modułu to 8x4 study, sam sterownik posiada 10 portów do wykorzystania w przyszłości np. do oświetlenia modelu oraz port micro usb do wgrywania aktualizacji firmware. Myślę ,że takie rozwiązanie sprawdziło by się idealnie przy okazji spotkania przy makiecie. Montaż to dosłownie 5 minut w skali trudności 0 gwiazdek ponieważ wystarczy kawałek czarnej taśmy klejącej aby trwale połączyć diodę ir z okienkiem wieży, w każdej chwili można dodawać kolejne modele ponieważ access point automatycznie przydzieli unikalny adres ip nowemu kontrolerowi. Proste a zarazem skuteczne. Co myślicie o takim rozwiązaniu?

: 2018-08-27, 17:35
autor: SNIFFERR
Pomysł uważam za ciekawy i wydaje się rozwojowy.