Strona 1 z 3

[MOC] Star 1142

: 2008-10-13, 17:00
autor: aro_kal
Wiecie, że czasami brzydkie kaczątko, potrafi przeistoczyć się w pięknego łabędzia? Andersen pisał o tym już jakiś czas temu. Ja pisałem i zamieszczałem zdjęcia mostów do nowej trialówki [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=7043]O TU[/URL]. Dziś już wszystko jest spięte do kupy. Pomiędzy mostami jest rama, na ramie spoczywa kabina i paka. A razem wygląda toto tak:

Obrazek

Kilka słów o oryginale:
szerokość - 2380 mm
długość - zależnie od zabudowy
wysokość - 3300 mm
rozstaw osi - 3900 mm

Tak to potrafi wyglądać:

Obrazek

Obrazek

A teraz może nieco o samej budowie i parametrach modelu.

szerokość - 24 kropki + 2 na błotniki w kabinie; można je błyskawicznie odpiąć, jeśli ktoś uzna, że łamię regulamin i nie mieszczę się w ustalonych 25 kropkach
- długość - 64 kropki
- rozstaw osi 38 kropek
- napęd - dwa silniki PF XF
- skręt - jeden silnik PF M
- amortyzacja - stabilizatory
- waga - 3000 - 3200 - zależnie od tego ile podepnę balastu, a mam aż cztery ciężarki lego po 50 gr każdy.
- przełożenie napędu - 9:1
- przełożenie skrętu - 9:1 ze sprzęgłem
- ilość użytych klocków - ok. 2500 - 3000 szt.
- cena - oj tragicznie wielka

Obrazek

Model zacząłem budować niedługo po Kielcach. Dziś mijają ok. dwa miesiące z małym hakiem. Potrzebowałem niemal wszystkich klocków do jego budowy. Rama i mosty zbudowany są z nowych bezkropkowych belek, spięte jak się tylko dało, pod warunkiem, że nie zmniejszało to prześwitu. Kabina to niemal same zielone klocki, o które jest ciężko jak cholera. Musiałem kupić je u czterech różnych sprzedawców. Paka to czerwono-brązowy kolor, którego oczywiście też nie miałem i musiałem kupić, tym razem u dwóch handlarzy. Jak pewnie widzicie starałem się całą konstrukcję wygładzić jak się tylko dało. Paka pokryta jest ponad dwustoma kafelkami 2x2. Na pace znajdują się dwie beżowe skrzynie. W pierwotnej wersji, miały skrywać pudełko na baterie i silnik skrętu. Jednak gdy projekt komputerowy przekształcił się w żywy twór, okazało się, że paka musi być kilka płytek wyżej i wszystko się pod nią mieści. A skoro kupiłem beżowe klocki, to czemu ich nie wykorzystać? Przy okazji skrzynie dodają nieco uroku i ładnie rozjaśniają konstrukcję. Trzymają się one tylko na łańcuszkach, a pod spodem oczywiście wszystko jest wygładzone.

Obrazek

Rama była budowana sześć razy. Za każdym razem coś w niej strzelało. Dopiero piąta wersja była niezniszczalna. Niestety napęd stanowił tylko jeden silnik. Okazało się, że to nieco za mało dla takiej masy. Dawał radę ale strasznie się męczył no i podjazdy pod strome zbocza nie byłyby możliwe. Nauczony też ostatnim GP, że baterie nie lubią chłodu bo ich wydajność spada, uznałem, że potrzeba mi dwóch pudełek na baterie. Teraz umieszczone są z boków, a beczki przesunięte są do przodu. Wtedy wyglądał ładniej, ale teraz jest mordercą. Zdjęć po modyfikacji nie ma bo i po co. Jeśli będę chciał w dowolnym momencie mogę przełożyć pudełko znów pod pakę za tylną oś.

Obrazek

Teraz może zdradzę na kim się wzorowałem. Stabilizacja ramy oparta na pomyśle mahjqa. Przeniesienie napędu przez obrotnice to też chyba jego pomysł. Kabinę inspirował lomero swoim unistarem. Oczywiście jest tam sporo zmian, jak np. atrapa, inaczej zbudowane wybrzuszenie nad nią, inaczej dach, słupki, błotniki i pewno troszkę innych detali. Lusterka to też jego pomysł - myślałem, myślałem i w końcu doszedłem do tego co już on dawno wymyślił. Fotele inspirowane były fotelami z kraba V1. Oczywiście tu są większe ale pomysł w sumie ten sam. Paka jest w 100% mojego pomysłu. Lusterko w kabinie to też mój pomysł. Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez tego pomocnika.

Obrazek

Na koniec się pochwalę, że jest to pierwszy w pełni modułowy pojazd mojego pomysłu. Wyjęcie silników, by np. go umyć, to ok. 5 minut pracy. Kabina trzyma się na czterech kołeczkach i błyskawicznie się odpina. Pakę wbija się na stare belki. Odłączenie mostów to po dwie minuty na każdy. Jestem z tego samochodu naprawdę zadowolony. Mam nadzieję, że i Wam się spodoba, i w sumie liczę na komentarze.

PS. Zastanawiam się, jakie światła byłyby ładniejsze, może te prostokątne, ale postawiłem na okrągłe. Jakoś tak mnie zaciekawiła przeźroczystość :-). Oczywiście star ten miał i takie, i takie światła, a zmienić to to kwestia chwili.

A tak to jeździ. Niestety film jest krótki i nie pokazuje pełni możliwości stara. Podczas nagrania w parku z zimna umarły mi baterie w aparacie, oczywiście po powrocie do domu działały w najlepsze. Ciepłolubne cholery...

[youtube]http://youtube.com/watch?v=Y6pIcw0463c[/youtube]

>>>>> GALERIA <<<<<

: 2008-10-13, 17:05
autor: makorol
ZIELONY !!!!!!
Piękny Star. Idealne proporcje, duże koła, ładna paka, no i te kolory... Ach !!!

Możesz pokazać jakieś zdjęcia podwozia, bo galeria jeszcze niepubliczna??

: 2008-10-13, 17:20
autor: ImpreSariO
Wypas! Bardzo mi się spodobał twój Star. Jest to druga trialówka która mi się podoba (pierwsza to ta Duke'a). Nie dość że funkcjonalna, bo jak napisałeś można ją rozebrać w parę minut i do tego przejechała po kamieniu jak chciała, to ma do tego świetny wygląd. Zielony kolor wygląda świetnie choć przez chwile myślałem że to Lime. Świetna robota. Brawo!

: 2008-10-13, 17:48
autor: TT
Aro piękna trialówka!
O walorach technicznych nie będę się rozpisywał. Wszyscy dobrze Cię znamy i wiadomo, że tam jest wszystko zrobione na 150% normy. Zresztą już po przednim moście było widać, że nie odpuściłeś w żadnym parametrze.
Co do wyglądu - tu również perfekcja, wiadomo trzeba było pójść na kompromisy - w końcu to trial, więc pewnie jakiś MT będzie mógł się przyczepić do czegoś. Ja jestem pod dużym wrażeniem.
Podziwiam też upór w zdobywaniu tych kolorów klocków. Lecz w tym przypadku zupełnie nie potrzebny. Brązowy kolor paki sugeruje, że jest ona drewniana, a tak chyba w tych starach nie było, prawda? :) (jak jakiś czas temu słyszałem, że skupujesz te kolory to byłem pewien, że pokażesz nam jakąś starą radziecką trialówkę).

Gratuluje super ciężarówki!




ps. nie umiem się doczekać upublicznienia galerii

: 2008-10-13, 17:56
autor: smyk
No nareszcie! :)

To było tak:
od dwóch lat Aro budował maszynki do wygrywania, a gdy mu marudziłem o estetyce, to się zarzekał, że "nie umie". Dobrze, wiedziałem, że to nie prawda. Choć już traciłem nadzieję, że da się przekonać. Na szczęście Arek to zawzięty typ.
Gdy zobaczyłem tę ciężarówkę podczas naszego ostatniego spotkania w Parku, szczęka opadła mi dość nisko i musiałem się mocno przytrzymać ziemi, żeby nie sturlać się do jeziorka.
Ogólnie Star jest śliczniutki, a dobór kolorów dał wspaniały efekt.

Jako stary maruda pozwolę sobie wsadzić też kilka drobnych uwag, które myślę nie zmącą ogólnej pochwały:
-brak podłogi w kabinie, brak otwieranych drzwi, brak pokrywy silnika;
-fotele chyba ciut za szerokie;
-skalowanie szerokości - 22 kropki kabiny + 2 kropki na błotniki byłoby lepiej.
-trochę dziwnie wygląda ze skręconymi kołami.

Ale trudno się nie zachwycić :)

: 2008-10-13, 17:57
autor: V1
Piękny! I w dodatku zielony! Jednak Star musi być zielony... Może i pakę zrobisz zieloną?

Estetyka legowych trialówek rozwija się w błyskawicznym tempie.

: 2008-10-13, 18:05
autor: Robson
V1 pisze:Może i pakę zrobisz zieloną?
No chyba zart ?
Jest śliczna "drewniana"

Chciałem takiego stara zrobić ale MT a nie TrTr i zrobie. Jak narazie Twój powala !

: 2008-10-13, 18:32
autor: V1
I właśnie dlatego niezbyt pasuje.

: 2008-10-13, 18:38
autor: Scrat
Zielony! Piękny. Brązowa paka też wygląda pięknie. Oj pooglądam sobie jak będzie galeria publiczna. Aż samemu zachciało mi się jakiejś ciężarówki. Jeśli tak mają wyglądać trialówki w następnym sezonie...

: 2008-10-13, 18:45
autor: Sariel
Piękny jest, tylko mu świateł brakuje do pełni urody :P

: 2008-10-13, 18:48
autor: Iskra
O kurczę, ale ładny. I do tego brązowo-zielony. Takie trialówki to ja lubię. :)
Fajnie, że zmierzacie gdzieś w stronę model team zamiast jeździć jakimiś dziurawymi ramami na kołach.

: 2008-10-13, 18:51
autor: Ciamek
Fajnie, że zmierzacie gdzieś w stronę model team zamiast jeździć jakimiś dziurawymi ramami na kołach.
Właśnie - brawo!
Więcej trucka w truck-trialu - wreszcie coś dla oka : oP

: 2008-10-13, 19:18
autor: Kubrick
Wypowiedzi Iskry i Ciamka w tym dziale mowia chyba same za siebie :D
Maszyna jest genialna.
<3 Zielona kabina <3
Jest po prostu genialny. Zlamie regulamin, co modowi nie przystoi, tak samo vipowi, ale musze to powiedziec: JEST ZA******Y!!! - Cenzura, tzn Longer :P
Normalnie zakochalem sie, slow mi braklo, jutro siadam do mojego 266, ktory juz nie bedzie 266 ;)

: 2008-10-13, 19:39
autor: Robson
Wiecie ale moim zdaniem MT + TrTr nie daje takie efektu w terenie jak dziurawe TrTr bo są dużo cięższe i do tego ma co odpadać ... Myślę że powinny to być dwie odrębne kategorie...

: 2008-10-13, 19:47
autor: Kubrick
A ja mysle, ze wlasnie efekt jest lepszy. Wiecej odpada, wiecej sie dzieje. Poza tym, widok ladniejszej ciezarowki robi wieksze wrazenie, przyciaga wiecej ludzi i ogolnie jest fajniej.