[MOC] Flamboyant HotRod
: 2008-11-12, 22:51
Jeszcze jeden z tych okropnych, strasznych HotRodów :P
Flamboyant HotRod
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 50 s / szer. 29 s / wys. 20 s
Waga: 1.68 kg
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: na tył silnikiem PF Medium przez 2-biegową manualną skrzynię biegów i nowy dyferencjał
Inne: otwierane drzwi, regulowane fotele, atrapa silnika V12, przednie i tylne światła
Odpoczęliście trochę od moich MOCy, więc pozwólcie że znów Was pomęczę ;) Tym razem delikatnie - wykluwał mi się od dawna pomysł na prostego HotRoda, i nabrał kształtów kiedy trafiłem na takie cudo:
Spodobała mi się prosta sylwetka tego HR, pozbawiona udziwnień, krótka i zwarta bryła z delikatnymi zaokrągleniami. Dążyłem do przełożenia tego na klocki, nawet kosztem bajerów technicznych - zrezygnowałem więc po drodze m.in. z działającej kierownicy, żeby nie komplikować niepotrzebnie konstrukcji. Przy okazji pobawiłem się troszeczkę kolorami - różne odcienie czerwieni i pomarańczu łączy się tak fajnie, że aż żałuję że nie mam więcej klocków w takich kolorach. Starałem się też, żeby nadwozie wyglądało na pocięte, co jest cechą charakterystyczną HR.
Jak HR wygląda to widać na zdjęciach, technicznie nie jest skomplikowany. Przednie zawieszenie w całości korzysta z części z 8448 w nieco innym, bardziej płaskim układzie. Z tyłu znalazł się dyferencjał nowego typu napędzany eksperymentalnie zębatką z12 (tak, tym badziewiem - nie uwierzycie, ale na tym dyfrze nawet ona nie przeskakuje, nawet kiedy model najedzie na taką przeszkodę że zatrzymuje się silnik). Dyfer to jedyna nowość z tyłu, tylne zawieszenie korzysta bowiem z liftarmowych wahaczy jak w zestawie 8448. Napęd i skręt (ze sprzęgłem) realizują dwa silniki PF Medium - ich użycie pozwoliło na zmieszczenie całej mechaniki w 3 studach wysokości, tak że praktycznie całe bebechy HotRoda mieszczą się w jego podłodze. Napęd trafia na tył przez prostą skrzynię biegów w układzie driving ring + z16 + dyferencjał. Atrapa silnika także bierze napęd ze skrzyni, ale tradycyjnie robi to w sposób realistyczny - tzn. pracuje z tą samą prędkością na obu biegach, jak również na luzie. Drzwi kierowcy i pasażera otwierają się, nachylenie foteli można regulować. Pomiędzy fotelami zmieścił się odbiornik IR, a za tylną osią - battery box.
Galeria
Zdjęcia na zachętę:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cXFbHjXByfU[/youtube]
Flamboyant HotRod
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 50 s / szer. 29 s / wys. 20 s
Waga: 1.68 kg
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: na tył silnikiem PF Medium przez 2-biegową manualną skrzynię biegów i nowy dyferencjał
Inne: otwierane drzwi, regulowane fotele, atrapa silnika V12, przednie i tylne światła
Odpoczęliście trochę od moich MOCy, więc pozwólcie że znów Was pomęczę ;) Tym razem delikatnie - wykluwał mi się od dawna pomysł na prostego HotRoda, i nabrał kształtów kiedy trafiłem na takie cudo:
Spodobała mi się prosta sylwetka tego HR, pozbawiona udziwnień, krótka i zwarta bryła z delikatnymi zaokrągleniami. Dążyłem do przełożenia tego na klocki, nawet kosztem bajerów technicznych - zrezygnowałem więc po drodze m.in. z działającej kierownicy, żeby nie komplikować niepotrzebnie konstrukcji. Przy okazji pobawiłem się troszeczkę kolorami - różne odcienie czerwieni i pomarańczu łączy się tak fajnie, że aż żałuję że nie mam więcej klocków w takich kolorach. Starałem się też, żeby nadwozie wyglądało na pocięte, co jest cechą charakterystyczną HR.
Jak HR wygląda to widać na zdjęciach, technicznie nie jest skomplikowany. Przednie zawieszenie w całości korzysta z części z 8448 w nieco innym, bardziej płaskim układzie. Z tyłu znalazł się dyferencjał nowego typu napędzany eksperymentalnie zębatką z12 (tak, tym badziewiem - nie uwierzycie, ale na tym dyfrze nawet ona nie przeskakuje, nawet kiedy model najedzie na taką przeszkodę że zatrzymuje się silnik). Dyfer to jedyna nowość z tyłu, tylne zawieszenie korzysta bowiem z liftarmowych wahaczy jak w zestawie 8448. Napęd i skręt (ze sprzęgłem) realizują dwa silniki PF Medium - ich użycie pozwoliło na zmieszczenie całej mechaniki w 3 studach wysokości, tak że praktycznie całe bebechy HotRoda mieszczą się w jego podłodze. Napęd trafia na tył przez prostą skrzynię biegów w układzie driving ring + z16 + dyferencjał. Atrapa silnika także bierze napęd ze skrzyni, ale tradycyjnie robi to w sposób realistyczny - tzn. pracuje z tą samą prędkością na obu biegach, jak również na luzie. Drzwi kierowcy i pasażera otwierają się, nachylenie foteli można regulować. Pomiędzy fotelami zmieścił się odbiornik IR, a za tylną osią - battery box.
Galeria
Zdjęcia na zachętę:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cXFbHjXByfU[/youtube]