[MOC] Classic Sedan
: 2010-08-23, 11:47
Cześć!
Zapewne niektórzy z Was model ten już widzieli na zdjęciach z naszej częstochowskiej integracji.. Ale większość raczej nie, dlatego postanowiłem pokazać tutaj mój pierwszy prawdziwie technicowy model, aczkolwiek nie do końca udany :)
Moim zamierzeniem było zbudowanie zwykłego samochodu w skali ok. 1:10, aby wystarczyło klocków. I tak też zrobiłem. Po kilku tygodniach powstało to pokraczne "coś" :)
Model napędza jeden PF XL z redukcją bodajże 5:6 (z20 bevel do nowego dyfra), auto całkiem nieźle sobie śmiga, a w skręcaniu pomaga PF M z redukcją 1:6. Niestety, jako, że jest to moja pierwsza taka konstrukcja, doświadczenia wielkiego nie mam i mechanizm skręcania nie działa najlepiej - po kilku chwilach jazdy trzeba liczyć się z tym, że steering linki po prostu się wyczepią. Nie pomyślałem o blokadzie skrętu. Auto ma niezależne zawieszenie z przodu (na "amortyzatorach" mojego autorstwa :) ) i sztywną oś z tyłu zawieszoną na jednym średnim i jednym twardym małym amortyzatorku Lego. Jeden jest twardszy ze względu na umieszczenie battery boxa po prawej stronie pojazdu.
Poza tym model nie żadnych innych bawialnych funkcji, no, może poza otwieranymi drzwiami :)
GALERIA
Z góry dzięki za komentarze i konstruktywną krytykę :)
Zapewne niektórzy z Was model ten już widzieli na zdjęciach z naszej częstochowskiej integracji.. Ale większość raczej nie, dlatego postanowiłem pokazać tutaj mój pierwszy prawdziwie technicowy model, aczkolwiek nie do końca udany :)
Moim zamierzeniem było zbudowanie zwykłego samochodu w skali ok. 1:10, aby wystarczyło klocków. I tak też zrobiłem. Po kilku tygodniach powstało to pokraczne "coś" :)
Model napędza jeden PF XL z redukcją bodajże 5:6 (z20 bevel do nowego dyfra), auto całkiem nieźle sobie śmiga, a w skręcaniu pomaga PF M z redukcją 1:6. Niestety, jako, że jest to moja pierwsza taka konstrukcja, doświadczenia wielkiego nie mam i mechanizm skręcania nie działa najlepiej - po kilku chwilach jazdy trzeba liczyć się z tym, że steering linki po prostu się wyczepią. Nie pomyślałem o blokadzie skrętu. Auto ma niezależne zawieszenie z przodu (na "amortyzatorach" mojego autorstwa :) ) i sztywną oś z tyłu zawieszoną na jednym średnim i jednym twardym małym amortyzatorku Lego. Jeden jest twardszy ze względu na umieszczenie battery boxa po prawej stronie pojazdu.
Poza tym model nie żadnych innych bawialnych funkcji, no, może poza otwieranymi drzwiami :)
GALERIA
Z góry dzięki za komentarze i konstruktywną krytykę :)