: 2006-10-28, 09:45
OCZYWISCIE RECENZJA SUPER
<a href=\"http://www.lugpol.pl\">www.lugpol.pl</a>
http://www.lugpol.pl/forum/
8880 mam od paru tygodni, ale na recenzję chyba się nie skuszę, bo po własnoręcznym złożeniu tego kloca przestałem uważać się za jego wyznawcę. Problem chyba w tym że od paru lat wszystkie większe Technice jakie składałem to były już "te nowe" - z mieszanką liftarmów i paneli, i nowymi instrukcjami. Dopiero ślęcząc nad książeczką do 8880 uświadomiłem sobie jak bardzo Lego dopracowało instrukcje przez te lata które minęły od jego wydania. Jako małolat jakoś sobie radziłem ze starymi Technicami, teraz irytowały mnie małe i nieczytelne cyferki podające ilość potrzebnych części, konieczność liczenia studów na pokazanych belkach (chwała Lego za pokazywanie ich w 1:1 w nowszych instrukcjach), i uporczywego wpatrywania się w każdą stronę w poszukiwaniu czy przypadkiem gdzieś nie przybył jakiś pin, i gdzie miałem wpiąć tego plate'a 1x2. Chyba tylko dzieci mają dostatecznie dobry wzrok żeby złożyć toto bez pomyłek, ja poczułem się stary, ślepy, bezzębny i łysy... no, prawieHippotam pisze:chętnie przeczytałbym teraz recenzję napisaną przez absolutnego wyznawcę tego modelu .
Ja uwielbiam stare instrukcje, dawały więcej radości ze składania i u mnie wyrobiły umiejętności szybkiego rozróżniania długości axli i bricków. Ale widać, że niektórzy to leniwi się robią .Sariel pisze:(chwała Lego za pokazywanie ich w 1:1 w nowszych instrukcjach)
Poczekaj te 5 lat aż będziesz w moim wieku, sam zobaczysz że wzrok już nie ten, ręka zawodzi, a klocki nie chcą się słuchać Co do kolorów - dajcie mi czerwone panele, a wszystko inne czarne, i będę szczęśliwyJonder_qind pisze:Ale widać, że niektórzy to leniwi się robią .
Na początku też mi to przeszkadzało bo przyzwyczaiłem się, że axle są czarne ... ale po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że wizualnie niczego to nie psuje więc ta zmiana jak dla mnie jest na plus.Nie podoba mi się, że teraz nieparzyste długości są szare, a parzyste czarne to mi psuje estetyke
Błąd, patrzysz na to od strony kół. Jeśli wstawisz zamiast atrapy silnika silnik elektryczny, to na 1 biegu samochód będzie jechał najszybciej, a na 4 najwolniej. O to właśnie mi chodziło, w 8448 jest już normalna kolejność.Kubrick pisze:Sariel pisal, ze biegi sa odwrotnie. Nie sa. Rozklad jest tradycyjny:
1 3
|_|
| |
2 4
Wszystkie przelozenia sa dobrane odpowiednio, bo na I biegu silnik kreci sie szybko, a auto jedzie powoli i ta sie proporcje odwracaja az do IV biegu, gdzie auto jedzie szybko, a silnik prawie stoi.