: 2014-12-19, 12:05
Witam, jakiś czas temu odkopałem tę recenzję i od razu zostałem przywołany do napisania czegoś od siebie na temat tego zestawu.
Tu chciałbym dodać, że jest to zestaw o którym marzyłem będąc dzieckiem i zawsze chciałem go mieć. Rodzice niedokładnie przeczytali chyba list to Mikołaja i kupili mi w 1992 zestaw 8862
8865 Test Car
Dane techniczne:
Seria: TECHNIC
Rok premiery: 1988r
Liczba klocków: 892 / 900
Liczba figurek: 0
Cena : Allegro ~250-300pln (ja zapłaciłem 260pln)
Pudełko:
Jest duże typowe i typowe dla zestawów Technic z owego okresu. Na przodzie widoczny jest główny model, z tyłu (u mnie wycięto) jest model B (Jeep). Po podniesieniu klapy pokazują się nam funkcje jakie model posiada
Wymiary wg Bricklink to 48 x 29 x 9,6 cm
Ciekawe klocki:
Zdecydowanie są to
Koła: 3739 + 3740
Elementy zawieszenia: 2738 , 2737 , 2739
Dyferencjał starego typu 73071
Kardany 4L w ilości 8 szt: 9244
Budowa:
Składanie modelu przebiega w miarę spokojnie i potrzeba na nie około 2-2,5 godziny. Nie mam zdjęć z etapu jego składania, ale są one widoczne na początku tego tematu. Dodam, że czasami trzeba się mocniej przyjrzeć aby dowiedzieć się gdzie idzie dany klocek. Nie zauważyłem żadnych błędów. Co ciekawe istnieją dwa rodzaje instrukcji, w obu przypadkach chodzi o „zmotoryzowanie” modelu B – chodzi o silniki 4,5v oraz 9v
Analiza modelu:
Test Car jest duży i wiele osób uważa go za szkaradny, głównie z powodu, że koła mocno wystają po za obrys nadwozia – spowodowane jest to zastosowaniem 2x kardanów 4L po na każde tylne koło tak aby zawieszenie było niezależne.
Jeśli chodzi o zawieszenie to każde koło jest niezależne wsparte na dwóch amortyzatorach – przód dwa wahacze , tył można powiedzieć że cztery. Sprężystość jest dobra, ale wg mnie trochę za miękka. Skok jest spory co prezentują zdjęcia niżej.
Silnik oraz napęd :
Test Car jest “napędzany” przez mocarną jednostkę w układzie V4 której elementy stanowią:
• Kwadratowe tłoki
• Wał korbowy zrobiony z axel 4 oraz zębatek z24
• Niesynchronizowana liniowa skrzynia biegów o 3 przełożeniach
• Dyferencjał starego typu oparty na zębatkach z14 (które bardzo lubią pękać)
Całość działa bardzo topornie z charakterystycznym klepaniem tłoków. Toporność zespołu napędowego wg mnie głównie spowodowana jest zespołem 3 zębatek z8 oraz budową wału korbowego. Aby nasz samochód „płyną” po popchnięciu można zastosować dwa rozwiązania, które zresztą sam sprawdziłem;
• Usunąć half bush’a z wału korbowego i lekko poluzować łączenia miedzy zębatkami z24
• Użyć oleju sylikonowego (ja dałem W5 z Lidla) między ośkę łączącą dyferencjał z zespołem zębatek z3 i ośkę „wałka sprzęgłowego”
Po zastosowaniu wyżej „usprawnień” model płynnie „jeździ” po drogach
Układ skrętny:
Mamy tu ciekawy system połączenia kierownicy z „przekładnią” (3x z16), układ Ackerman’a i naprawdę dobry promień skrętu – dzisiejsze modele są mniej zwrotne.
Detale:
Model posiada podnoszone przednie reflektory, proste rozwiązanie na zasadzie dźwigni, przesuwane fotele, które latają niemiłosiernie w kabinie i to by było tyle... a mamy jeszcze imitację układu wydechowego.
Podsumowanie
Test Car 8865 był pierwszym dużym samochodem Technic , który posiadał “karoserię” . Na pewno był rewolucyjny w czasie kiedy powstał i stanowi duży krok na przód do Super Car’a. Mimo swoich wad (toporny układ napędowy oraz umiejscowienie kierownicy) jest bardzo bawialnym zestawem. Osobiście uważam, że konstruktorzy mogli by go trochę bardziej dopracować stylistycznie, szczególnie pród gdzie wydaje się jakby brakowało mu dwóch długich Technic Brick’ów po bokach.
Ogólnie jest to zestaw warty ceny ale czy z serii „Must Have” to już nie powiem, ja zawszę chciałem go mieć 
Zalety:
• Legendarność i łatwość w kupieniu (co jakiś czas pojawia się na Allegro)
• Bawialność ,
• Wytrzymałość konstrukcji – mój syn (rocznik 2013) „katował” go wiele razy i wszystko się trzyma.
• 8 kardanów 4L
• Koła
• Zawieszenie(elementy)
Wady:
• Słynne kołeczki - kto je miał ten wie o czym mowa
• Trochę nie dopracowany stylistycznie
• Toporny układ napędowy (da się go poprawić we własnym zakresie)
• Brak HoG (da się go poprawić we własnym zakresie)
Galeria:
Test Car
Ps. Jak są błędy w linkach proszę o pomoc 
Dziękuję
Tu chciałbym dodać, że jest to zestaw o którym marzyłem będąc dzieckiem i zawsze chciałem go mieć. Rodzice niedokładnie przeczytali chyba list to Mikołaja i kupili mi w 1992 zestaw 8862
8865 Test Car
Dane techniczne:
Seria: TECHNIC
Rok premiery: 1988r
Liczba klocków: 892 / 900
Liczba figurek: 0
Cena : Allegro ~250-300pln (ja zapłaciłem 260pln)
Pudełko:
Jest duże typowe i typowe dla zestawów Technic z owego okresu. Na przodzie widoczny jest główny model, z tyłu (u mnie wycięto) jest model B (Jeep). Po podniesieniu klapy pokazują się nam funkcje jakie model posiada
Wymiary wg Bricklink to 48 x 29 x 9,6 cm
Ciekawe klocki:
Zdecydowanie są to
Koła: 3739 + 3740
Elementy zawieszenia: 2738 , 2737 , 2739
Dyferencjał starego typu 73071
Kardany 4L w ilości 8 szt: 9244
Budowa:
Składanie modelu przebiega w miarę spokojnie i potrzeba na nie około 2-2,5 godziny. Nie mam zdjęć z etapu jego składania, ale są one widoczne na początku tego tematu. Dodam, że czasami trzeba się mocniej przyjrzeć aby dowiedzieć się gdzie idzie dany klocek. Nie zauważyłem żadnych błędów. Co ciekawe istnieją dwa rodzaje instrukcji, w obu przypadkach chodzi o „zmotoryzowanie” modelu B – chodzi o silniki 4,5v oraz 9v
Analiza modelu:
Test Car jest duży i wiele osób uważa go za szkaradny, głównie z powodu, że koła mocno wystają po za obrys nadwozia – spowodowane jest to zastosowaniem 2x kardanów 4L po na każde tylne koło tak aby zawieszenie było niezależne.
Jeśli chodzi o zawieszenie to każde koło jest niezależne wsparte na dwóch amortyzatorach – przód dwa wahacze , tył można powiedzieć że cztery. Sprężystość jest dobra, ale wg mnie trochę za miękka. Skok jest spory co prezentują zdjęcia niżej.
Silnik oraz napęd :
Test Car jest “napędzany” przez mocarną jednostkę w układzie V4 której elementy stanowią:
• Kwadratowe tłoki
• Wał korbowy zrobiony z axel 4 oraz zębatek z24
• Niesynchronizowana liniowa skrzynia biegów o 3 przełożeniach
• Dyferencjał starego typu oparty na zębatkach z14 (które bardzo lubią pękać)
Całość działa bardzo topornie z charakterystycznym klepaniem tłoków. Toporność zespołu napędowego wg mnie głównie spowodowana jest zespołem 3 zębatek z8 oraz budową wału korbowego. Aby nasz samochód „płyną” po popchnięciu można zastosować dwa rozwiązania, które zresztą sam sprawdziłem;
• Usunąć half bush’a z wału korbowego i lekko poluzować łączenia miedzy zębatkami z24
• Użyć oleju sylikonowego (ja dałem W5 z Lidla) między ośkę łączącą dyferencjał z zespołem zębatek z3 i ośkę „wałka sprzęgłowego”
Po zastosowaniu wyżej „usprawnień” model płynnie „jeździ” po drogach
Układ skrętny:
Mamy tu ciekawy system połączenia kierownicy z „przekładnią” (3x z16), układ Ackerman’a i naprawdę dobry promień skrętu – dzisiejsze modele są mniej zwrotne.
Detale:
Model posiada podnoszone przednie reflektory, proste rozwiązanie na zasadzie dźwigni, przesuwane fotele, które latają niemiłosiernie w kabinie i to by było tyle... a mamy jeszcze imitację układu wydechowego.
Podsumowanie
Test Car 8865 był pierwszym dużym samochodem Technic , który posiadał “karoserię” . Na pewno był rewolucyjny w czasie kiedy powstał i stanowi duży krok na przód do Super Car’a. Mimo swoich wad (toporny układ napędowy oraz umiejscowienie kierownicy) jest bardzo bawialnym zestawem. Osobiście uważam, że konstruktorzy mogli by go trochę bardziej dopracować stylistycznie, szczególnie pród gdzie wydaje się jakby brakowało mu dwóch długich Technic Brick’ów po bokach.
Ogólnie jest to zestaw warty ceny ale czy z serii „Must Have” to już nie powiem, ja zawszę chciałem go mieć 
Zalety:
• Legendarność i łatwość w kupieniu (co jakiś czas pojawia się na Allegro)
• Bawialność ,
• Wytrzymałość konstrukcji – mój syn (rocznik 2013) „katował” go wiele razy i wszystko się trzyma.
• 8 kardanów 4L
• Koła
• Zawieszenie(elementy)
Wady:
• Słynne kołeczki - kto je miał ten wie o czym mowa
• Trochę nie dopracowany stylistycznie
• Toporny układ napędowy (da się go poprawić we własnym zakresie)
• Brak HoG (da się go poprawić we własnym zakresie)
Galeria:
Test Car
Ps. Jak są błędy w linkach proszę o pomoc 
Dziękuję