Dzięki za pozytywny odzew.
Ernest Dorsh pisze:Mam pytanie - jakiego programu użyłeś do zaprojektowania modelu i wykonania instrukcji?
Stud.io + kilka rzeczy w LDraw i Fusion360.
BONBINI pisze: Zaczynam wierzyć, że w końcu ktoś buduje według skali jeśli chodzi o szerokość i nie pokazuje naleśnika ;-) 16 studów szerokości przy tej skali jest ideałem. Do kolekcji zatem brakuje LTM 1750 na 16 studów.
Tak, naleśniki to standard. 😀 Przymierzam się do nowej zwężonej wersji 1750 już od dawna, bo stary teraz nie pasuje do kolekcji, ale trudno będzie zmieścić wysięgnik, (zbyt duże) siłowniki i podpory w 16 studach szerokości.
BONBINI pisze:Rozumiem, że przy budowie miałeś do wyboru: pięknie odwzorowane podwójnie ale ręcznie wysuwane podpory (z dwóch przekroi) lub podpory napędzane, ale wysuwane jednym przekrojem i brzydsze.
Nie, napędzania nawet nie brałem pod uwagę, bo nie uważam tego za potrzebne.
BONBINI pisze:ak blokujesz maksymalny wysuw podpór z przekroju mniejszego w większy? Jest tam jakiś ogranicznik czy wysuwasz je ręcznie na czuja?
W środku jest taki element który robi za ogranicznik:
link
BONBINI pisze:nie bardzo rozumiem pracę i ruchy tej belki. Mógłbyś zrobić zdjęcie od spodu podwozia żeby rozjaśnić ten mechanizm czy będzie to objęte tajemnicą bez zdjęcia? ;-)
edit:
Sariel pisze:BONBINI pisze:Nie bardzo rozumiem pracę i ruchy tej belki.
Masz belkę wdłuż podwozia i po jednym PF Servie na każdym jej końcu. Jak kręci się jedno Servo masz sterowanie zwykłe, jak oba Serva masz sterowanie krabowe. Tyle.
Generalnie tak, ale oba serva kręca się zawsze, a krabowe/normalne przełączą się zmieniając kierunek jednego z nich.