Truck Trial - jak zacząć?
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Truck Trial - jak zacząć?
Z wielkim podziwem oglądam Wasze ciężarówki i powiem szczerze, od dziecka o takiej marzyłem. Nie mam takiego doświadczenia jak Wy w mechanice ani takich zestawów. Tu więc moje pytanie, od jakiego zestawu zacząć? Co kupić na początek, by móc przejechać taką trasę? tydzień mógłbym siedzieć i sam bym zawieszenia nie zbudował, nie mówiąc o skrzyni, przełożeniach.
Dlatego proszę, nie krzyczcie, że temat nie ten, że każdy sam budował, tylko pomóżcie, bo muszę mieć takiego Trucka!
Pozdrowienia i wielki szacunek za świetne konstrukcje!
Dlatego proszę, nie krzyczcie, że temat nie ten, że każdy sam budował, tylko pomóżcie, bo muszę mieć takiego Trucka!
Pozdrowienia i wielki szacunek za świetne konstrukcje!
Najbliżej do trialówki z gotowych zestawów ma Crawler 9398. Oczywiście daleko mu do modeli niektórych kolegów z forum, ale to dobry punkt wyjścia. Ma zawieszenie, ma sterowanie.
Poza tym obserwować podpatrywać, czytać forum, książkę Sariela. Wpadać w miare możliwości na zawody, na początek może być nawet bez trialówki.
Poza tym obserwować podpatrywać, czytać forum, książkę Sariela. Wpadać w miare możliwości na zawody, na początek może być nawet bez trialówki.
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Najlepiej przejrzeć ten dział forum, w którym napisałeś, galerie BS z tematów, gdzie były prezentowane ciężarówki i zwrócić się z jakimś konkretniejszym pytaniem:) Głowę dam, że są już tematy bliźniaczo podobne do tego, który założyłeś.
Co do zestawów: polecam Unimoga ze względu na zwrotnice i inne elementy zawieszenia. Może być też 9898 czyli Crawler.
Co do zestawów: polecam Unimoga ze względu na zwrotnice i inne elementy zawieszenia. Może być też 9898 czyli Crawler.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Tu masz 3 pierwsze z brzegu podobne tematy, jak poszukasz na kolejnych stronach będzie ich więcej:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=18089
viewtopic.php?t=18287
viewtopic.php?t=14393
Na początek najlepiej kupić Crawlera lub Unimoga. A najlepiej oba :) Zaletą Unimoga jest duża ilość paneli 5x11, zaletą Crawlera zestaw podczerwieni i więcej silników, aczkolwiek servo do skrętu w trialu raczej się nie sprawdzi. Zawieszenie mają niemalże to samo, opony podobnej wielkości, jeździmy na jednych i drugich.
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=18089
viewtopic.php?t=18287
viewtopic.php?t=14393
Na początek najlepiej kupić Crawlera lub Unimoga. A najlepiej oba :) Zaletą Unimoga jest duża ilość paneli 5x11, zaletą Crawlera zestaw podczerwieni i więcej silników, aczkolwiek servo do skrętu w trialu raczej się nie sprawdzi. Zawieszenie mają niemalże to samo, opony podobnej wielkości, jeździmy na jednych i drugich.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Do trialu? Najwyzej jako rozbudowa bazy czesci ale do tego prawie kazdy sredni/duzy zestaw się nada. Przeciez ten pickup nie ma duzych kol, elementow do budowy zawieszenia, ot zwykle technicowe klocki.Szerszen pisze:A jest sens np. próbować z 9395 + sterowanie?
Pytam bo np. tematy z 2011 roku są jak sądzę mało aktualne.
Tematy zawsze warto przejrzec, troche przydatnych informacji tam jest.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Na początku dobrym wyborem będzie Unimog i może 8043, bo daje dużo ciekawych elementów, i podstawę PF. Oprócz tego napewno silnik XL, do napędzania auta.
Przeczytaj dział trialowy, przejrzyj galerie Emilusa, Sariela, Duke'a i innych trialowców.
To daje najwięcej :) Tak ja się "nauczyłem" choć nauką to ciężko nazwać.
Podpatruj i próbuj, innego wyjścia chyba nie ma :)
#Edyt
Ja na swoim majhoście mam kilka "fotorelacji" z budowy trialówek :)
Przeczytaj dział trialowy, przejrzyj galerie Emilusa, Sariela, Duke'a i innych trialowców.
To daje najwięcej :) Tak ja się "nauczyłem" choć nauką to ciężko nazwać.
Podpatruj i próbuj, innego wyjścia chyba nie ma :)
#Edyt
Ja na swoim majhoście mam kilka "fotorelacji" z budowy trialówek :)
Ostatnio zmieniony 2013-01-24, 16:53 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szerszen
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Szerszen
- Kontakt:
-
Ja rozumiem, ale na zdjęciach każdy pojazd ma duże koła... dlatego pytam.3dom pisze:Do trialu? Najwyzej jako rozbudowa bazy czesci ale do tego prawie kazdy sredni/duzy zestaw się nada. Przeciez ten pickup nie ma duzych kol, elementow do budowy zawieszenia, ot zwykle technicowe klocki.Szerszen pisze:A jest sens np. próbować z 9395 + sterowanie?
Pytam bo np. tematy z 2011 roku są jak sądzę mało aktualne.
Tematy zawsze warto przejrzec, troche przydatnych informacji tam jest.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję.
Mój kamaz był zbudowany na bazie 8043 i 8110 + XL + garstka bricków i plytek za 150 zł. Jeździł fatalnie ale od czegoś trzeba zacząć. Możesz go zobaczyć tutaj. Przepięknie rolował.Mistakes pisze:Na początku dobrym wyborem będzie Unimog i może 8043, bo daje dużo ciekawych elementów, i podstawę PF. Oprócz tego napewno silnik XL, do napędzania auta.
Przeczytaj dział trialowy, przejrzyj galerie Emilusa, Sariela, Duke'a i innych trialowców.
To daje najwięcej :) Tak ja się "nauczyłem" choć nauką to ciężko nazwać.
Podpatruj i próbuj, innego wyjścia chyba nie ma :)
#Edyt
Ja na swoim majhoście mam kilka "fotorelacji" z budowy trialówek :)
Ja bym nie polecał ani Unimoga, ani Crawlera. Analizując sobie w głowie trialówki, to wykorzystuje stosunkowo małą liczbę różnych elementów, za to w hurtowych ilościach. Ale to zależy od konkretnego konstruktora. Trial to trochę coś innego, niż składanie klocka do klocka. Często musisz coś zmieścić w tym i tym miejscu i musi to być solidne i małe... kupując gotowe zestawy technic zwiększasz bazę elementów, z których 80% nigdy w trialu nie użyjesz, a nawet jeśli użyjesz to w taki sposób, że z powodzeniem mógłbyś je zastąpić inaczej, bo są w kabinie, na pace itp.
Części, których na pewno potrzebujesz w trialu to (lista minimum):
felgi + opony x4
kardany x2 (lepiej x4)
XL (napęd) x1
medium (skręt) x1
wieża IR x1
Battery Box x1
do tego potężne (naprawdę potężne) ilości pinów, liftarmów, halfliftarmów, axli, connectorów, zębatek, oraz do wykończenia kabiny: plate'ów, paneli lub bricków.
Dla przykładu http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=32184 ten element w swoich, jak niektórzy mówią prostych;) 4x4, wykorzystuje w ilościach 60-90 dla każdej ciężarówki. Ile to zestawów bym musiał kupić żeby go tyle nagromadzić?
Z czystym sumieniem przy obecnych cenach rynkowych trudno mi polecić bazę zestawów. Możliwe, że obkupisz się i wtopisz dużo kasy, bo dalej nie będziesz w stanie postawić trialówki. Raczej bym polecał odwrotną drogę, tj. wyszukiwanie okazji z elementami technic a dopiero później dokupienie tego czego brakuje. Tańszą alternatywą są też zawody letnie Cross Country, które nie mają tak sprecyzowanego regulaminu i można się ścigać dosłownie "garścią klocków"
Części, których na pewno potrzebujesz w trialu to (lista minimum):
felgi + opony x4
kardany x2 (lepiej x4)
XL (napęd) x1
medium (skręt) x1
wieża IR x1
Battery Box x1
do tego potężne (naprawdę potężne) ilości pinów, liftarmów, halfliftarmów, axli, connectorów, zębatek, oraz do wykończenia kabiny: plate'ów, paneli lub bricków.
Dla przykładu http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=32184 ten element w swoich, jak niektórzy mówią prostych;) 4x4, wykorzystuje w ilościach 60-90 dla każdej ciężarówki. Ile to zestawów bym musiał kupić żeby go tyle nagromadzić?
Z czystym sumieniem przy obecnych cenach rynkowych trudno mi polecić bazę zestawów. Możliwe, że obkupisz się i wtopisz dużo kasy, bo dalej nie będziesz w stanie postawić trialówki. Raczej bym polecał odwrotną drogę, tj. wyszukiwanie okazji z elementami technic a dopiero później dokupienie tego czego brakuje. Tańszą alternatywą są też zawody letnie Cross Country, które nie mają tak sprecyzowanego regulaminu i można się ścigać dosłownie "garścią klocków"
Sezon w pełni!
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
A ja najwięcej w trialówce mam ramek. W podwoziu Tatry naliczyłem 37, przeważanie 5x7. Kupowanie zestawów daje dużo różnych klocków, ale gen_leihy dobrze mówi, że lepiej jest szukać okazji na mieszankę w dużej ilości i dokupić to czego brak na BL. Ja kupowanie zaczynałem od 1kg z allegro, potem kolejne 10kg technic'owej mieszanki i dopiero zestawy/zakupy na BL.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Te oponki maja niewiele ponad 6cm, w trialu jezdzimy na ok 9,5cm lub wiecej. Roznica jest kolosalna.Szerszen pisze:Ja rozumiem, ale na zdjęciach każdy pojazd ma duże koła... dlatego pytam.
Grzesiek ma sporo racji, szczegolnie z drobnica albo niezbednymi z24, ktorych ciezko dostac wiecej w zestawach ale z drugiej strony najlepszym dawca liftow, szczegolnie dlugich sa zestawy, w Unimogu/Crawlerze dostaje się tez opony i zwolnice, ktore moga się przydac poczatkujacym. Emil na pytanie Greenblue ile elementow potrzeba na trialowke odpowiedzial, ze kilkaset... na same zwolnice :) Jakbym mial teraz zaczynac to pewnie zdecydowalbym się na Unimoga + elektryka i drobnica na BL.
Ja wlasnie zamowilem ich 50, chociaż mam ich 2 szufladki :) Ale to z lenistwa bo nie chce mi się rozbierac i sortowac 2 Ginafow...gen_leihy pisze:Dla przykładu http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=32184 ten element w swoich, jak niektórzy mówią prostych;) 4x4, wykorzystuje w ilościach 60-90 dla każdej ciężarówki. Ile to zestawów bym musiał kupić żeby go tyle nagromadzić?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Zależy jaką trialówkę. Emil mówił, że jego bliźniaki miały po około 5k elementów. Moje 4x4 zwykle mają około 2k. Ostatni Ural to rekordowe 1200;)3dom pisze:Emil na pytanie Greenblue ile elementow potrzeba na trialowke odpowiedzial, ze kilkaset... na same zwolnice :)
Unimog faktycznie dobrym dawcą liftów jest, ale jeszcze lepiej wypatrzeć lifty w mieszankach. Ewentualnie używany 8258, który dostarcza liftów w pokrewnych kolorach - LBG, BK które z powodzeniem można stosowac zamiennie i nie rażą w oczy. Tylko weź dopadnij teraz 8258 w ludzkiej cenie:)) A zestaw oferuje dużo, bo ma XLa, switch, BBoxa i cały wór klocków do tego.
Sezon w pełni!
Ja też może w tym roku albo w następnym zacznę budować swoją trialówkę. Ale troszke mnie przerażają miejsca zawodów. Dlaczego nigdzie w zachodniej polsce nic się nie dzieje tylko cały czas w wschodniej ? :(
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love
Ja tam nie wiem ile włożyłem klocków w 12x12, ale patrząc tylko na liczbę elementów, to pewnie z 1/5 wszystkich, jakie posiadam. Zużyłem za to wszystkie lifty 7, 9, Axle 7 i łączniki +o+.
Wszsytko zależy jak budujesz i jakich elementów używasz.
Ja wszędzie pcham łączniki H, których mam z 500.. Do dziś nie wiem po co tyle ; )
Wszsytko zależy jak budujesz i jakich elementów używasz.
Ja wszędzie pcham łączniki H, których mam z 500.. Do dziś nie wiem po co tyle ; )
Ostatnio zmieniony 2013-01-24, 20:32 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.